Єдиний державний реєстр судових рішень
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
21.09.2026 м. Івано-ФранківськСправа № 909/571/26
Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Максимів Т. В., секретар судового засідання Масловський А.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву (вх. № 6888/26 від 24.07.2026) Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018, код 43968084) про грошові вимоги кредитора до боржника у справі про неплатоспроможність боржника фізичної особи ОСОБА_1
за участю:
від заявника: Жарський Тарас Володимирович,
арбітражний керуючий: Шалашний Леонід Олександрович,
від АТ КБ "Приватбанк": Клімішина Віта Олександрівна,
від Івано-Франківської міської ради: Тарновська Ірина Ярославівна,
від ГУ ДПС в Івано-Франківській області: Чіпко Ірина Михайлівна
установив: представник ОСОБА_1 адвокат Жарський Т.В. через систему "Електронний суд" звернувся до Господарського суду Івано-Франківської області із заявою про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність фізичної особи.
24.06.2026 суд постановив, зокрема відкрити провадження у справі про неплатоспроможність боржника - фізичної особи ОСОБА_1 , ввести процедуру реструктуризації боргів боржника, ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника, оприлюднити на офіційному вебпорталі судової влади України оголошення про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність фізичної особи ОСОБА_1 , попереднє засідання суду, згідно з ухвалою суду від 21.07.2026 призначити на 15.09.2026 об 11:45.
24.06.2026 о 14:37 на офіційному вебпорталі судової влади України опубліковане оголошення за номером публікації 79780 про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність фізичної особи ОСОБА_1 .
24.07.2026 Головне управління ДПС в Івано-Франківській області подало сформовану в системі "Електронний суд" 23.07.2026 заяву про грошові вимоги вх. № 6888/26.
28.07.2026 Головне управління ДПС в Івано-Франківській області подало заяву про збільшення грошових вимог вх.№14111/26.
07.08.2026 арбітражний керуючий Шалашний Леонід Олександрович подав повідомлення про розгляд грошових вимог кредитора вх.№14752/26.
10.08.2026 боржник подав повідомлення про розгляд грошових вимог кредитора вх.№14817/26.
15.09.2026 в судовому засіданні представник кредитора Головного управління ДПС в Івано-Франківській області підтримала заявлені грошові вимоги в повному обсязі.
Представник боржника та арбітражний керуючий визнали заявлені грошові вимоги в повному обсязі.
Представник АТ КБ "Приватбанк" та Івано-Франківської міської ради проти задоволення заявлених грошових вимог не заперечили.
15.09.2026 суд, дослідивши докази, долучені до заяви з грошовими вимогами, перейшов до стадії ухвалення рішення та оголосив перерву до 21.09.2026 для проголошення вступної та резолютивної частини ухвали.
Розглянувши заяву Головного управління ДПС в Івано-Франківській області з грошовими вимогами до боржника, дослідивши матеріали заяви та справи, суд зазначає таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 122 Кодексу України з процедур банкрутства подання кредиторами грошових вимог до боржника та їх розгляд керуючим реструктуризацією здійснюються в порядку, визначеному цим Кодексом для юридичних осіб.
Зі змісту ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства вбачається, що кредитор, звертаючись до господарського суду з відповідною заявою, самостійно визначає розмір своїх кредиторських вимог, підтверджує їх відповідними документами. До обов`язків суду при розгляді відповідних заяв входить саме перевірка їх обґрунтованості та наявності документів, що підтверджують відповідні вимоги.
Завданням господарського суду у попередньому засіданні є перевірка заявлених до боржника грошових вимог конкурсних кредиторів, які можуть підтверджуватися або первинними документами (угодами, накладними, рахунками, актами виконаних робіт тощо), що свідчать про цивільно-правові відносини сторін та підтверджують заборгованість боржника перед кредитором, або рішенням юрисдикційного органу, до компетенції якого віднесено вирішення такого спору (аналогічна правова позиція викладена у постановах Великої Палати Верховного Суду від 29.01.2019 р. у справі №916/4644/15; Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 10.12.2019 р. у справі № 913/479/18).
Як зазначено у заяві та підтверджується доданими до неї доказами, до дня відкриття провадження у справі про неплатоспроможність і введення процедури реструктуризації боргів фізичної особи ОСОБА_1 у боржника виникли зобов`язання зі сплати податків в розмірі 298 196 грн 08 коп., у тому числі: основний платіж 85 561 грн 79 коп., штрафні санкції 171 грн 00 коп., пеня 212 463 грн 29 коп., щодо таких платежів:
1. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості (код бюджетної класифікації 18010200) у сумі 1 113,28 грн (Яремчанська ТГ) згідно: податкового повідомлення-рішення від 30.05.2025 №0292360-2411-0909 за податковий період 2024 рік у сумі 1 113,28 грн, підтверджується рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.06.2026 у справі №300/2276/26;
2. Орендна плата з фізичних осіб (код бюджетної класифікації 18010900) 297 082,80 грн (Івано-Франківська ТГ), у тому числі:
основний платіж 47 512,71 грн, нарахований згідно поданих податкових декларацій № 900077470 від 28.01.2010 3 189,75 грн; № 900077470 від 28.01.2011 7 387,16 грн (підтверджений постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 17.12.2010 у справі № 2а-4083/10/0970); № 900077470 від 28.01.2012 -7 387,16 грн, № 900077470 від 28.01.2013 -7 387,16 грн, № 900077470 від 28.01.2014 -7 387,16 грн, № 900077470 від 28.01.2015 -7 387,16 грн, № 900077470 від 28.01.2016 -7 387,16 грн (підтверджений постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29.06.2011 у справі №2а-1760/11/0970);
основний платіж 36 935,8 грн, донарахований за актом перевірки та ППР форми Р №0001471703 від 05.08.2011, підтверджений постановою ІваноФранківського окружного адміністративного суду від 14.12.2021 у справі №2а-3694/11-0970;
штрафна санкція 171 грн, донарахований за актом перевірки та ППР форми Р №0001471703 від 05.08.2011, підтверджується постановою ІваноФранківського окружного адміністративного суду від 14.12.2021 у справі№2а-3694/11-0970;
пеня 212 463,29 грн, що нарахована відповідно до ст.129 Податкового кодексу України, підтверджується постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.12.2021 у справі №2а-3694/11-0970, постановою від 17.10.2016 у справі №809/1318/16, рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.06.2026 у справі №300/2276/26.
Грошові зобов`язання додатково підтверджуються довідкою про борг та витягами з інтегрованої картки платника.
Правове регулювання порядку обчислення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, строк сплати та порядок зарахування до бюджетів передбачений ст. 266 Податкового кодексу України. Так, платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості; у відповідності до п. 266.2 ст. 266 ПК України об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
Згідно з п. 266.7 ст. 266 ПК України обчислення суми податку з об`єкта житлової/нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості. Базовий податковий (звітний) період дорівнює року.
Відповідно до вимог п.57.2 ст.57 Податкового кодексу України у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов`язання платника податків з причин, не пов`язаних з порушенням податкового законодавства, та надсилає (вручає) податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум платнику податку, такий платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму податкового зобов`язання у строки, визначені в цьому Кодексі та в статті 297 Митного кодексу України, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що наступають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.
Податкові зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення - рішення за місцем розташування об`єкта оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положенням Бюджетного кодексу України (пп.266.9.1 п.266.9 ст. 266; пункт "а" пп.266.10.1 п. 266.10 ст. 266 ПК України).
Оскільки платник не здійснив сплати податку згідно з зазначеними вище податковими повідомленнями - рішеннями протягом 60 днів з дня їхнього вручення, сформувався податковий борг, що підтверджується довідкою про борг за платежами та витягом з ІКП.
Згідно з п.54.1 ст. 54 Податкового кодексу України, якщо платник податків самостійно обчислює суму податкового або грошового зобов`язання та зазначає її у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу. Така сума вважається узгодженою.
Відповідно до вимог п.57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення.
Як визначено підпунктом 14.1.162 ПК України, пеня сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.
Порядок нарахування пені, що підлягає зарахуванню до державного бюджету, а також строки проведення розрахунків регулюються статтею 129 ПК України.
Згідно зі статтею 129.1 ПК України нарахування пені розпочинається: " 129.1.1. при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом".
У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.
На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
У зв`язку з несвоєчасним погашення ОСОБА_1 своїх податкових зобов`язань пеня згідно з ст.129 Податкового кодексу України нарахована з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).
Обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом (ч. 4 ст. 75 ГПК України).
За наведеного, грошові вимоги Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до боржника ОСОБА_1 , є безспірними, обґрунтованими, підтвердженими належними та допустимими доказами, зокрема судовими рішеннями, які набрали законної сили та належать визнанню та внесенню до реєстру вимог кредиторів у черговості визначеній ч. 4 ст. 133 Кодексу України з процедур банкрутства.
Щодо грошових вимог в сумі 156 677 грн 94 коп. нарахованої пені при відображенні в інтегрованій картці платника (ІКП) ухвали Господарського суду Івано-Франківської області від 24.06.2026 про відкриття провадження у справі № 909/571/26 про неплатоспроможність боржника - фізичної особи ОСОБА_1 , відповідно до ст. 129 Податкового кодексу України. Вказана сума складається з пені за такими платежами:
1. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості (код бюджетної класифікації 8010200) у сумі 358,42 грн (Яремчанська ТГ) нарахована на борг минулих років відповідно до пп. 129.3.3 ПК України.
2. Орендна плата з фізичних осіб (код бюджетної класифікації 18010900) 156 319,52 грн (Івано-Франківська ТГ) нарахована на борг минулих років відповідно до пп. 129.3.3 ПК України.
Згідно з п.п. 16.1.4 п.16.4 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи.
Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (п. 38.1 ст. 38 ПК України).
Згідно з п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Як визначено п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пеня сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (п.п. 14.1.162 ПК України).
Відповідно до ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Пунктом 129.3.3 встановлений кінцевий строк нарахування пені на суму податкового боргу, зокрема, день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України). Відтак сума пені 156 677,94 грн нарахована контролюючим органом в порядку, передбаченому ст.129 ПК України.
Згідно із статтею 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається:
- 129.1.1. при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;
-129.1.2. при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його заниження - на суму такого заниження, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов`язання за відповідний податковий (звітний) період, щодо якого виявлено заниження, та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
-129.1.3. при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
В пункті 129.3.3 Податкового кодексу України встановлений кінцевий строк нарахування пені на суму податкового боргу, зокрема, день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).
За таких обставин, грошові вимоги в сумі 454 874 грн 02 коп., нараховані в порядку, передбаченому нормами Податкового кодексу України є грошовим зобов`язанням у розумінні Кодексу України з процедур банкрутства та належать до задоволення.
Частиною 2 статті 133 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що витрати, пов`язані з провадженням у справі про неплатоспроможність (витрати на оплату судового збору, сплату винагороди і відшкодування витрат арбітражного керуючого, пов`язаних з виконанням ним своїх повноважень, оплату послуг спеціалістів для проведення оцінки майнових об`єктів, що підлягають продажу), відшкодовуються у повному обсязі до задоволення вимог кредиторів.
Відтак суд дійшов висновку про визнання вимоги в сумі 5 324 грн 80 коп. сплаченого судового збору за подання заяви про визнання кредиторських вимог (платіжна інструкція № 1210 від 22 липня 2026 року), які належать відшкодуванню у повному обсязі до задоволення вимог кредиторів.
Керуючись ст. 1, 2, 45, 46, 122, 133 Кодексу України з процедур банкрутства; ст. 3, 197, 232, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Задовольнити заяву Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про грошові вимоги кредитора до боржника (вх. № 6769/26 від 20.07.2026).
2. Визнати грошові вимоги Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018, код 43968084) до боржника - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) в сумі 85 561 (вісімдесят п"ять тисяч п"ятсот шістдесят одна) грн 79 коп., які задовольняються у другу чергу, 369 312 (триста шістдесят дев"ять тисяч триста дванадцять) грн 23 коп., які задовольняються у третю чергу та 5 324 (п"ять тисяч триста двадцять чотири) грн 80 коп. витрат на оплату судового збору, які належать відшкодуванню у повному обсязі до задоволення вимог кредиторів.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття, та може бути оскаржена до Західного апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.
Ухвала не може бути оскаржена окремо від ухвали господарського суду, постановленої за результатами попереднього засідання.
Дата підписання: 24.09.2026
Суддя Т.В. Максимів
Судове рішення № 140018948, Господарський суд Івано-Франківської області було прийнято 21.09.2026. Форма судочинства - Господарське, форма рішення - Ухвала суду. На цій сторінці ви зможете знайти корисні дані про це судове рішення. Ми пропонуємо зручний та швидкий доступ до актуальних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних охоплює повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам зручно знаходити корисні дані.
Це рішення відноситься до справи № 909/571/26. Юридичні особи, які зазначені в тексті цього судового документа: