Єдиний державний реєстр судових рішень
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 вересня 2026 р. № 400/10853/26 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Величка А.В., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв,54005,вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв,54005 до відповідачаФізичної особи підприємця ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , простягнення податкового боргу у сумі 24 053,49 грн,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Миколаївській області звернулося до Миколаївського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Фізичної особи підприємця ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу в загальному розмірі 24 053,49 грн, з яких:?2 844,85 грн єдиний податок з фізичних осіб (код платежу 18050400) на користь місцевого бюджету Миколаївської ТГ;?21 208,64 грн військовий збір, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування (код платежу 11011700) на користь державного бюджету.
?В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначив, що Відповідач перебуває на обліку як платник податків та самостійно задекларував податкові зобов`язання, подавши до контролюючого органу податкові декларації платника єдиного податку фізичної особи підприємця 3-ї групи:№ 9228980666 від 29.07.2026 за півріччя 2026 року (єдиний податок 2 844,85 грн; військовий збір 4 246,45 грн);?№ 9226075564 від 31.07.2025 за півріччя 2025 року (військовий збір 3 923,51 грн);№ 9339027905 від 03.11.2025 за три квартали 2025 року (військовий збір 4 011,87 грн);?№ 9435464091 від 03.02.2026 за 2025 рік (військовий збір 4 088,48 грн);? № 9115325023 від 28.04.2026 за 1 квартал 2026 року (військовий збір 4 513,51 грн).
?Однак у визначені законом строки задекларовані податкові зобов`язання Відповідачем сплачено не було, у зв`язку з чим за ним утворився податковий борг на загальну суму 24 053,49 грн.
?Ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 03.09.2026 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та надано відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.
?Копія ухвали про відкриття провадження надсилася судом на адресу реєстрації місце проживання Відповідача ( АДРЕСА_1 ). Проте поштове відправлення повернулося до суду з відміткою об`єкта поштового зв`язку «відсутній за вказаною адресою» .
?Відповідно до п. 5 ч. 6 ст. 242 КАС України днем вручення судового рішення (у тому числі ухвали про відкриття провадження) є день проставляння у поштовому повідомленні відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, виселення або зумовлена відсутність особи за адресою органу чи особи, що були повідомлені судом у встановленому законом порядку.
?Відзив на позовну заяву або будь-які заперечення проти позову Відповідач у встановлений судом строк не надав.
?Згідно з ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву без поважних причин у встановлений судом строк суд вирішує справу за наявними матеріалами.
?Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог з огляду на таке.
?Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
?Згідно з пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Податкові зобов`язання, самостійно визначені платником податків, не підлягають оскарженню згідно із п. 56.1.1 ст. 56 ПК України.
- Відповідно до пп.16.1.3, 16.1.4 ст.16 Податкового кодексу України на Боржника, як на платника податків, покладено обов`язки подавати до державних податкових органів декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків і зборів; сплачувати податки та збори в розмірах та у встановлені законами строки.
Відповідно до ч. 296.3 ст. 296 ПК України платники єдиного податку третьої групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.
Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи) у складі податкової декларації платника єдиного податку за IV квартал податкового (звітного) року подають також відомості про суми єдиного внеску, нарахованого, обчисленого і сплаченого в порядку, визначеному законом для даної категорії платників.
Відповідно до пункту 300.1 статті 300 Податкового кодексу України платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до цього Кодексу за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій.
Відповідно до ст.122 ПК України несплата (неперерахування) або сплата (перерахування) не в повному обсязі фізичною особою - платником єдиного податку, визначеною підпунктами 1 і 2 пункту 291.4 статті 291 цього Кодексу, авансових внесків єдиного податку в порядку та у строки, визначені цим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків ставки єдиного податку, обраної платником єдиного податку відповідно до цього Кодексу.
Згідно пп. 49.4 ст. 49 ПК України платники податків подають податкові декларації контролюючому органу в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
?Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст.14 ПК України податковий борг сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої в порядку, визначеному цим Кодексом.
?Згідно з п. 56.11 ст. 56 ПК України не підлягають оскарженню суми самостійно визначених платником податків податкових зобов`язань. Таким образом, податкові зобов`язання, задекларовані Відповідачем у наданих деклараціях, є узгодженими з моменту подання відповідної звітності.
?Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу. Контролюючим органом на адресу Відповідача було виставлено податкову вимогу від 01.10.2025 № 0022592-1303-1429, яка була направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак повернулася за закінченням терміну зберігання (27.10.2025).
?Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога повторно не надсилається (не вручається).
?Пунктом 95.1 ст. 95 та п. 87.11 ст. 87 ПК України визначено, що контролюючий орган здійснює заходи щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів та звертається до суду з відповідним позовом.
?З огляду на те, що факт наявності у Відповідача узгодженого та непогашеного податкового боргу у розмірі 24053,49 грн підтверджується належними та допустимими доказами, наявними у матеріалах справи, та Відповідачем не спростований, вимоги Позивача є законними, обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
?Згідно з ч. 2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача -фізичної особи, яка не є суб`єктом владних повноважень, судові витрати, здійснені позивачем, не стягуються. Крім того, позивач звільнений від сплати судового збору на підставі п. 27 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір».
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005 код ЄДРПОУ 44104027) до Фізичної особи підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) задовольнити.
2. Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) податковий борг з:єдиного податку з фізичних осіб у сумі 2 844,85 грн. на користь місцевого бюджету Миколаївської ТГ, військового збору, що сплачуються фізичними особами за результатами річного декларування (11011700) у сумі 21 208,64 грн. на користь державного бюджету.
3. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя А.В. Величко
Судове рішення № 140256193, Миколаївський окружний адміністративний суд було прийнято 30.09.2026. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Рішення. На цій сторінці ви зможете знайти корисні відомості про це судове рішення. Ми надаємо зручний та швидкий доступ до актуальних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних містить повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам легко знаходити корисні відомості.
Це рішення відноситься до справи № 400/10853/26. Фірми, які зазначені в тексті цього судового документа: