
Справа № 751/1513/20
Провадження №3/751/664/20
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 червня 2020 року місто Чернігів
Новозаводський районний суд м. Чернігова
в складі: головуючого судді Косач І.А.
секретаря судового засідання Летяга М.О.
з участю представника Північної митниці Держмитслужби Євдокименка А.В.
особи, що притягується до відповідальності ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Чернігові справу за поданням Північної митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 6 ст. 481 МК України громадянки Російської Федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , -
Встановив:
03.03.2020 року Північна митниця Держмитслужби звернулася до суду з поданням про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки Російської Федерації ОСОБА_1 за ч. 6 ст. 481 МК України.
Згідно протоколу № 0890/10200/19 вбачається, що 28.09.2019 о 14 год. 47 хв. у зону митного контролю ВМО № 1 м.п. «Новгород-Сіверський» Чернігівської митниці ДФС прибув легковий автомобіль Land Rover Discovery 3 реєстр. № НОМЕР_1 , НОМЕР_2 НОМЕР_3 , який рухався з України до Російської Федерації під керуванням громадянки Російської Федерації ОСОБА_1 та належав їй відповідно до Свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_4 від 14.10.2016р.
При здійсненні митного контролю та при проведенні перевірочних заходів встановлено, що відповідно до інформації, яка міститься у ПІК «Автотранспортні засоби» ЄАІС ДФС, ОСОБА_1 15.02.2017 року через зону діяльності Сумської митниці ДФС (п/п «Бачівськ-Троєбортне») у митному режимі «тимчасове ввезення до одного року» з метою особистого використання на територію України було ввезено автомобіль Land Rover Discovery 3 реєстр. № НОМЕР_5 , VIN НОМЕР_3 .
Громадянка РФ ОСОБА_1 повинна була вивезти за межі митної території України вищевказаний автомобіль до 15.02.2018 року, але у визначений термін транспортний засіб з території України вивезено не було. Перевищення встановленого відповідно до Митного кодексу України строку тимчасового ввезення транспортного засобу на митну територію України склало більше ніж на 30 діб, крім того документів підтверджуючих дію обставин непереборної сили громадянка РФ ОСОБА_1 не надала. Станом на 28.09.2019 року за даними бази ЄАІС «Реєстр порушників митних правил», протягом року вона до адміністративної відповідальності за порушення митних правил не притягувалась.
Таким чином громадянка РФ ОСОБА_1 вчинила дії, які мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 6 ст. 481 МК України.
У судовому засіданні представник Північної митниці Держмитслужби подання підтримав, просив притягнути громадянку РФ ОСОБА_1 до відповідальності за ч. 6 ст. 481 МК України та накласти стягнення в межах санкції даної статті, а також стягнути витрати за зберігання товарів.
ОСОБА_1 в судовому засіданні вину у вчиненому правопорушенні визнала, однак просила не конфісковувати автомобіль, а накласти стягнення у вигляді штрафу, та просила не стягувати витрати, пов`язані із зберіганням вилученого автомобіля, оскільки вартість витрат за зберігання автомобіля значно перевищують суму штрафу за санкцією статті. Додатково пояснила, що не вивезла вчасно автомобіль, оскільки чоловік проходив лікування та реабілітацію в Україні.
Вислухавши пояснення представника Північної митниці Держмитслужби, пояснення ОСОБА_1 , дослідивши матеріали справи, суд дійшов до наступного висновку.
Згідно ст.103 МК України тимчасове ввезення - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари, транспортні засоби комерційного призначення ввозяться для конкретних цілей на митну територію України з умовним повним або частковим звільненням від оподаткування митними платежами та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності і підлягають реекспорту до завершення встановленого строку без будь-яких змін, за винятком звичайного зносу в результаті їх використання.
Відповідно ч. 1 ст. 380 МК України тимчасове ввезення громадянами- нерезидентами на митну територію України транспортних засобів особистого користування дозволяється на строк до одного року. Цей строк може бути продовжено органами доходів і зборів з урахуванням дії обставин непереборної сили та особистих обставин громадян, які ввезли такі транспортні засоби, за умови документального підтвердження цих обставин, але не більш як на 60 днів. Обов`язковою умовою допуску зазначених транспортних засобів до тимчасового ввезення на митну територію України є реєстрація цих транспортних засобів в уповноважених органах іноземних держав, що підтверджується відповідним документом.
Відповідно до ч. 5 ст. 380 Митного кодексу України тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування повинні бути вивезені за межі митної території України з дотриманням строків, установлених відповідно до вимог цього Кодексу, або поміщені у митні режими відмови на користь держави, знищення або руйнування чи можуть бути оформлені для вільного обігу на митній території України за умови сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що встановлення строку тимчасового ввезення транспортного засобу органом доходів і зборів в законодавчому порядку визначено не тільки для контролю за перебуванням таких товарів, транспортних засобів, а й має доводитись будь-яким доступним способом перевізнику, який після визначення такого строку і у випадку його порушення може нести відповідальність за ст. 481 МК України.
Строк зворотного вивезення транспортного засобу за обставинами цієї справи збіг 15.02.2018, тобто з 16.02.2018 почалась бездіяльність ОСОБА_1 щодо виконання обов`язку вивезення автомобіля за межі митної території України, яка тим самим утворює триваюче правопорушення, крім того документів підтверджуючих аварії, або зазначення дії непереборної сили або протиправні дії третіх осіб, ОСОБА_1 суду не надала.
Одночасно, моментом закінчення триваючого правопорушення є його припинення винною особою або виявлення компетентним органом.
Законом України № 2725-VIII від 16.05.2019 статтю 481 МК України викладено в новій редакції, зміни вступили в дію з 22.08.2019 року.
Частина 6 ст. 481 МК України (в редакції від 22.08.2019 року) передбачає відповідальність за перевищення строку тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення на митну територію України більше ніж на тридцять діб, а так само втрата цих транспортних засобів, у тому числі їх розкомплектування, що тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або конфіскацію таких транспортних засобів.
Незважаючи на прийняття і набрання чинності законом, який диференціював перевищення строку тимчасового ввезення транспортних засобів і посилював відповідальність в залежності від конкретного строку перевищення, ОСОБА_1 до часу складення протоколу, а саме до 28.09.2019 року своє зобов`язання не виконала і продовжила протиправну бездіяльність.
Отже, вчинене ОСОБА_1 триваюче правопорушення, яке виявлене на час дії нового закону, слід кваліфікувати за ч. 6 ст. 481 МК України.
Викладені вище обставини встановлені в судовому засіданні при провадженні по даній справі та підтверджуються наступними доказами: протоколом про порушення митних правил № 0890/10200/19, службовою запискою інспектора митниці від 28.09.2019, письмовими поясненнями ОСОБА_1 , актом огляду транспортного засобу – Land Rover Discovery 3 р.н. НОМЕР_1 від 28.09.2019, відомостями диспетчера ЗМК та пасажирського пункту пропуску про в`їзд/виїзд вищевказаного автомобіля.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, передбаченого ч. 6 ст. 481 МК України.
19 грудня 2019 року Законом України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо тимчасового порядку застосування статей 470 та 481» Розділ XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України доповнено пунктом 9-5 такого змісту: вчинення порушень митних правил, передбачених частинами п`ятою та шостою статті 481 цього Кодексу, виявлених у період з 22 серпня по 31 грудня 2019 року включно, тягне за собою застосування адміністративного стягнення, передбаченого частиною третьою зазначеної статті.
Частина 3 статті 481 МК України передбачає застосування стягнення у виді штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З урахуванням зазначеного, суд дійшов висновку про можливість застосування до ОСОБА_1 стягнення, в межах санкції ч. 3 ст. 481 МК України, у виді штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, оскільки порушення митних правил виявлено 28.09.2019, а конфіскований автомобіль повернути власнику.
Крім того, суд вважає, що оскільки вартість витрат за зберігання автомобіля Land Rover Discovery 3 р.н. НОМЕР_1 , значно перевищує суму штрафу, то вимоги про стягнення витрат, пов`язаних зі зберіганням автомобіля, у розмірі 41275,08 грн. будуть непропорційними до вчиненого правопорушення, тому стягненню не підлягають.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» із ОСОБА_1 слід стягнути на користь держави судовий збір у розмірі 420,40 грн.
Керуючись ст.ст. 33, 40-1, 265, 283-285, 287, 289, 290 КУпАП, ст.ст. 103,380, 481, 491, 511, 527-529 МК України, п.9-5 розділу XXІ «Прикінцевих та перехідних положень» МК України, Законом України «Про судовий збір», суд -
постановив:
Громадянку Російської Федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , притягнути до адміністративної відповідальності за ч. 6 ст. 481 МК України та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 17000 (сімнадцяти тисяч) гривен 00 копійок в дохід держави (отримувач: УК у м. Чернігові/м. Чернігів/21081100, код ЄДРПОУ 38054398, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), розрахунковий рахунок: UA498999980313020106005025002, призначення платежу: «штраф у справі про ПМП від 28.09.2019 року № 0890/10200/19, ОСОБА_1 »).
Вилучений на підставі протоколу про порушення митних правил № 0890/10200/19 від 28.09.2019 року автомобіль марки Land Rover Discovery 3 реєстр. № НОМЕР_1 , VIN НОМЕР_3 – повернути ОСОБА_1 .
Стягнути з громадянки Російської Федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави (отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106) судовий збір в розмірі 420,40 грн.
Постанова може бути оскаржена до Чернігівського апеляційного суду через Новозаводський районний суд м. Чернігова протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя: І.А. Косач
Судове рішення № 89878517, Новозаводський районний суд м. Чернігова було прийнято 09.06.2020. Форма судочинства - Про адмінправопорушення, форма рішення - Постанова. На цій сторінці ви зможете знайти ключові дані про це судове рішення. Ми пропонуємо зручний та швидкий доступ до актуальних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних включає повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам швидко знаходити ключові дані.
Це рішення відноситься до справи № 751/1513/20. Юридичні особи, які зазначені в тексті цього судового документа: