Єдиний державний реєстр судових рішень
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"01" жовтня 2026 р. справа № 300/2399/26
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Панікара І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до ОСОБА_1 про стягнення коштів, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області звернулося до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стягнення коштів у розмірі 14 806,22 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за ОСОБА_1 обліковується податковий борг з орендної плати з фізичних осіб у сумі 14 806,22 грн, який виник внаслідок несплати грошового зобов`язання, визначеного податковим повідомленням-рішенням форми «Ф» №1787917-2409-0916 від 30.04.2025 на суму 15 838,77 грн, з урахуванням часткового погашення. У зв`язку з несплатою заборгованості контролюючим органом сформовано податкову вимогу форми «Ф» №0011180-1305-0919 від 05.11.2025. Станом на дату звернення до суду податковий борг у сумі 14 806,22 грн відповідачем не погашений, що стало підставою для звернення до суду з цим позовом.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.06.2026 року відкрито провадження у даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку, визначеному статтею 262 КАС України (а.с. 20).
Поштове відправлення із копією ухвали суду, направлене відповідачу за адресою його зареєстрованого місцезнаходження, повернулося на адресу суду з відміткою установи поштового зв`язку «одержувач відсутній за вказаною адресою».
Відповідно до частини 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення, яке не вручене адресату з незалежних від суду причин, вважається, що останнє вручене належним чином.
Також, з метою належного повідомлення відповідача про розгляд даної адміністративної справи судом на офіційному вебпорталі судової влади України було розміщено відповідне оголошення про розгляд справи. Таким чином, судом вжито передбачених процесуальним законодавством заходів щодо повідомлення відповідача про розгляд справи та забезпечення йому можливості реалізувати свої процесуальні права.
Заяв чи клопотань відповідач суду не подав, правом на подання відзиву на позов, у встановлений судом строк, не скористався. Також відповідачем не повідомлено суд про поважність причин ненадання такого відзиву.
Згідно з частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
За таких обставин, керуючись частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, справа підлягає вирішенню за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, судом встановлено таке.
ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області як платник податків.
Контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Ф» №1787917-2409-0916 від 30.04.2025, яким відповідачу визначено грошове зобов`язання з орендної плати з фізичних осіб у сумі 15 838,77 грн. З урахуванням часткового погашення непогашений залишок податкового зобов`язання становить 14 806,22 грн.
У встановлений законодавством строк відповідачем податковий борг не сплачено.
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області просить стягнути з відповідача податковий борг у сумі 14 806,22 грн.
Вирішуючи даний спір, суд виходить з таких мотивів та норм права.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори у строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено поняття податкового боргу як суми узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Правове регулювання справляння плати за землю, у тому числі орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, визначено положеннями Податкового кодексу України. Пунктом 288.2 статті 288 цього Кодексу встановлено, що платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Відповідно до пункту 287.5 статті 287 Податкового кодексу України податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до пункту 54.5 статті 54 Податкового кодексу України, якщо сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання та має право оскаржити зазначену суму у порядку, встановленому Кодексом.
Як встановлено судом, контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Ф» №1787917-2409-0916 від 30.04.2025 на суму 15 838,77 грн. З урахуванням часткового погашення за відповідачем обліковується непогашена сума грошового зобов`язання в розмірі 14 806,22 грн.
Оскільки визначена контролюючим органом сума грошового зобов`язання у встановлений Податковим кодексом України строк у повному обсязі не сплачена, непогашена її частина набула статусу податкового боргу.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі виникнення у платника податків податкового боргу контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання зазначених положень контролюючим органом сформовано та направлено відповідачу податкову вимогу форми «Ф» №0011180-1305-0919 від 05.11.2025 (а.с. 4). За матеріалами, наданими позивачем, така податкова вимога не відкликалась, а сума податкового боргу в розмірі 14 806,22 грн відповідачем не погашена.
Пунктом 87.11 статті 87 Податкового кодексу України передбачено звернення органу стягнення до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.
Таким чином, матеріалами справи підтверджується наявність у ОСОБА_1 непогашеного податкового боргу з орендної плати з фізичних осіб у розмірі 14 806,22 грн. Доказів погашення заявленої до стягнення суми боргу матеріали, надані позивачем, не містять.
Враховуючи встановлені обставини та наведені норми матеріального права, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для стягнення з відповідача податкового боргу в сумі 14 806,22 грн, а відтак позовні вимоги Головного управління ДПС в Івано-Франківській області підлягають задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно здійснені позивачем судові витрати, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Доказів понесення таких витрат матеріали справи не містять.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) в дохід бюджету податковий борг у сумі 14 806 (чотирнадцять тисяч вісімсот шість) гривень 22 копійки.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
Позивач:
Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018; код ЄДРПОУ 43968084).
Відповідач:
ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).
Суддя /підпис/ Панікар І.В.
Судове рішення № 140253177, Івано-Франківський окружний адміністративний суд було прийнято 01.10.2026. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Рішення. На цій сторінці ви зможете знайти необхідні дані про це судове рішення. Ми забезпечуємо зручний та швидкий доступ до актуальних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних містить повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам швидко знаходити необхідні дані.
Це рішення відноситься до справи № 300/2399/26. Компанії, які зазначені в тексті цього судового документа: