Єдиний державний реєстр судових рішень
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
01 жовтня 2026 рокуСправа №160/30871/26
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., перевіривши матеріали за позовною заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а) до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) про стягнення податкового боргу,
УСТАНОВИВ:
29.09.2026 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі позивач) до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі відповідач), в якому позивач просить суд:
- стягнути податковий борг з платника податків фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) до бюджету на суму 102 938,70 гривень.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що на обліку у ГУ ДПС у Дніпропетровській області як платник податків перебуває фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - ФОП ОСОБА_1 ) (РНОКПП НОМЕР_1 ) та має незаявлений до суду податковий борг на суму 102 938,70 гривень.
Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачено обов?язок платників податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Визначення податкового боргу, надане у пп. 14.1.175 пункту ст.14 ПК України.
Так, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Стаття 36 ПК України передбачає, що податковим обов?язком визнається обов?язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
На теперішній час в інтегрованих картках платника податків відповідача обліковується незаявлений до суду податковий борг на загальну суму 102 938,70 грн, а саме:
1. Заборгованість по єдиному податку з фізичних осіб (код платежу 18050400), яка виникла в результаті несплати платником податків у встановлений термін сум грошових зобов`язань у розмірі 102 928,42 грн, згідно:
- Податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця (для першої та другої груп - рік, місяць) №9436399229 від 10.02.2026 термін сплати 11.03.2026 на суму 105 666,46 грн (з урахуванням сплати) загальна сума 90 101,46 грн;
- Заяви про застосування спрощеної системи оподаткування №5098791 від 25.01.2024 на загальну суму 12 105,80 грн, відповідно до термінів сплати:
- 20.02.2026 на суму 1 729,40 грн;
- 20.03.2026 на суму 1 729,40 грн;
- 20.04.2026 на суму 1 729,40 грн;
- 20.05.2026 на суму 1 729,40 грн;
- 20.06.2026 на суму 1 729,40 грн;
- 20.07.2026 на суму 1 729,40 грн;
- 20.08.2026 на суму 1 729,40 грн;
- 20.09.2026 на суму 1 729,40 грн;
- Пеня, нарахована згідно ст.129 ПКУ на загальну суму 721,16 грн;
2. Заборгованість по військовому збору, що підлягає сплаті фізичними особамипідприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (код платежу 11011700) яка виникла в результаті несплати платником податків у встановлений термін сум грошових зобов`язань у розмірі 3 458,80 грн, згідно:
Заяви про застосування спрощеної системи оподаткування №5098791 від 25.01.2024 на загальну суму 3 458,80 грн, відповідно до термінів сплати:
- 20.05.2026 на суму 864,70 грн;
- 20.06.2026 на суму 864,70 грн;
- 20.07.2026 на суму 864,70 грн;
- 20.08.2026 на суму 864,70 грн;
З урахуванням вимог ст.56, 57 ПК України, в зв`язку з несплатою відповідачем у встановлені строки нарахованих сум, грошові зобов`язання набули статусу податкового боргу.
Відповідно до ст.59 ПК України, у зв`язку із несплатою ФОП ОСОБА_1 бюджету сум податкового боргу, сформована податкова вимога від 15.04.2026 №0013806-1309-0436, яка була направлена на адресу платника податків засобами поштового зв`язку.
Як вбачається з вищезазначеного, Головне управління ДІПС у Дніпропетровській області, як орган державної податкової служби та контролюючий орган, набуває право, відповідно до ПК України, звернутися до суду з позовною заявою про стягнення суми податкового боргу платника податків - фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 у розмірі 102 928,42 гривень.
На підставі викладеного позивач просив суд задовольнити позовні вимоги.
Перевіривши матеріали адміністративного позову, суд дійшов висновку, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 КАС України, у зв`язку з чим вона має бути залишена без руху з таких підстав.
Пунктом п`ятим, восьмим частиною п`ятою статті 160 КАС України регламентовано, що в позовній заяві зазначаються виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви.
В позовній заяві зазначено, що на теперішній час в інтегрованих картках платника податків ФОП ОСОБА_1 обліковується незаявлений до суду податковий борг на суму 102 938,70 грн, а саме:
1. Заборгованість по єдиному податку з фізичних осіб (код платежу 18050400), яка виникла в результаті несплати платником податків у встановлений термін сум грошових зобов`язань у розмірі 102 928,42 грн, згідно:
- Податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця (для першої та другої груп - рік, місяць) №9436399229 від 10.02.2026 термін сплати 11.03.2026 на суму 105 666,46 грн (з урахуванням сплати) загальна сума 90 101,46 грн;
- Заяви про застосування спрощеної системи оподаткування № 5098791 від 25.01.2024 на загальну суму 12 105,80 грн, відповідно до термінів сплати: - .20.02.2026 на суму 1 729,40 грн; - .20.03.2026 на суму 1 729,40 грн; - .20.04.2026 на суму 1 729,40 грн; - .20.05.2026 на суму 1 729,40 грн; - .20.06.2026 на суму 1 729,40 грн; - .20.07.2026 на суму 1 729,40 грн; - .20.08.2026 на суму 1 729,40 грн; - .20.09.2026 на суму 1 729,40 грн;
- Пеня, нарахована згідно ст.129 ПКУ на загальну суму 721,16 грн;
2. Заборгованість по військовому збору, що підлягає сплаті фізичними особами-підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (код платежу 11011700) яка виникла в результаті несплати платником податків у встановлений термін сум грошових зобов`язань у розмірі 10,28 грн, згідно: Заяви про застосування спрощеної системи оподаткування № 5098791 від 25.01.2024 на загальну суму 3 458,80 грн, відповідно до термінів сплати: - .20.05.2026 на суму 864,70 грн; 20.06.2026 на суму 864,70 грн; 20.07.2026 на суму 864,70 грн; 20.08.2026 на суму 864,70 грн.
Загальний розмір заборгованості згідно з наведеним в описовій частині позову становить 106387,22 грн (90101,46 + 12105,80 + 721,16 + 3458,80), в той час як до стягнення заявлено податковий борг в розмірі 102 938,70 грн.
Тобто, викладені в описовій частині позовної заяви обставини щодо складових податкового боргу не відповідають змісту прохальної частини позову в частині визначення розміру заявленої до стягнення суми.
Для усунення вказаного недоліку позивачу необхідно надати суду уточнену позовну заяву з викладом описової частини у відповідності до вимог, зазначених в прохальній частині позову, а також докази направлення уточненої позовної заяви відповідачу.
Відповідно до частини першої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Оскільки вищевказані обставини перешкоджають відкриттю провадження у справі, позовну заяву слід залишити без руху, з встановленням позивачу строку для усунення вказаних недоліків.
Керуючись статтями 160, 169, 241, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу залишити без руху.
Запропонувати позивачу протягом 7 (семи) календарних днів з дня отримання ухвали надати суду:
- уточнену позовну заяву з викладом описової частини у відповідності до вимог, зазначених в прохальній частині позову, а також докази направлення уточненої позовної заяви відповідачу.
У разі ненадання вищевказаних документів позовна заява буде вважатися неподаною і підлягатиме поверненню.
Копію даної ухвали невідкладно надіслати представнику позивача.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена.
Суддя А.Г. Секірська
Судове рішення № 140252322, Дніпропетровський окружний адміністративний суд було прийнято 01.10.2026. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Ухвала суду. На цій сторінці ви зможете знайти корисні відомості про це судове рішення. Ми надаємо зручний та швидкий доступ до актуальних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних містить повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам легко знаходити корисні відомості.
Це рішення відноситься до справи № 160/30871/26. Юридичні особи, які зазначені в тексті цього судового документа: