Єдиний державний реєстр судових рішень
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2026 рокуСправа №160/6555/26
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луніної О.С., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій позивач з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог просить:
- визнати протиправним та скасувати повідомлення-рішення форми Ф від 5 червня 2025 року №1246682-2412-0462-UA12020050000026654;
- визнати протиправним та скасувати повідомлення-рішення форми Ф від 5 червня 2025 року №1246683-2412-0462-UA12020050000026654.
Позивач вважає зазначені податкові повідомлення-рішення такими, що підлягають скасуванню з огляду на те, що належний йому об`єкт нерухомості, з урахуванням його функціонального призначення та фактичного використання, не є об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно відповідно до положень Податкового кодексу України (далі ПК України). Згідно з підпунктом «ж» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПК України не є об`єктом оподаткування будівлі та споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб), які віднесені до класу «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, за умови що такі об`єкти не передаються їх власниками в оренду, лізинг чи позичку. Отже, для застосування зазначеної норми необхідним є одночасне дотримання таких умов: власник об`єкта нерухомості є сільськогосподарським товаровиробником; об`єкт нерухомості належить до класу 1271 Державного класифікатора будівель та споруд; об`єкт нерухомості не передається в оренду, лізинг чи позичку. За твердженням позивача, належний йому об`єкт нерухомості відповідає зазначеним критеріям. Зокрема, будівля ферми використовується позивачем у межах ведення особистого селянського господарства для здійснення сільськогосподарської діяльності. Позивач зазначає, що об`єкт нерухомості був придбаний з метою ведення сільськогосподарської діяльності.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.03.2026 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.04.2026 року у задоволенні клопотання ОСОБА_1 про розгляд справи №160/6555/26 в судовому засіданні з викликом сторін в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовлено.
20.04.2026 на адресу суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній позов не визнає, зазначає про те, що позивач є лише власником нерухомості відповідного класу, і не займається виробництвом сільськогосподарської продукції, переробкою власновиробленої сільськогосподарської продукції та її реалізацією, не звільняється від сплати податку на нерухомість за підпунктом «ж» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПК України.
23.04.2026 представником позивача до суду направлено відповідь на відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що ОСОБА_1 здійснює діяльність з розведення сільськогосподарських тварин, зокрема великої рогатої худоби та кіз, що підтверджується відповідними реєстраційними документами на тварин. Позивач має зареєстровані види економічної діяльності, пов`язані із сільським господарством, здійснює придбання кормів для утримання тварин, а також використовує належний йому комплекс будівель та споруд виключно для ведення сільськогосподарської діяльності.
22.06.2026 представником відповідача до суду надіслано клопотання про долучення доказів, в межах якого податковий орган просить долучити до матеріалів справи докази того, що частину будівель с/г призначення позивач здав в оренду, що додаткового підтверджує відсутність підстав для застосування податкової пільги.
Справа розглядається судом в порядку спрощеного провадження за приписами статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що згідно договору дарування, укладеного 21.06.2023 року, між ОСОБА_2 (дарувальник) та ОСОБА_1 (обдаровуваний), дарувальник безоплатно передав у власність обдаровуваному комплекс будівель та споруд, що знаходить за адресою: АДРЕСА_1 .
Вказаний договір зареєстровано у Державному реєстрі речових прав 21.06.2023 за номером 3515.
Згідно відомостей цього реєстру, позивачу за цим договором належить комплекс будівель та споруд сільськогосподарського призначення, загальною площею 6316.2 кв.м., опис: А-свинарник - 1744,1 кв.м., Б-свинарник - 1340,0 кв.м., В-свинарник - 1342,6 кв.м., Г-склад для кормів - 672,5 кв.м., Д-конюшня - 291,7 кв.м., Е-трансформаторна - 30,9 кв.м., Ж-вартове приміщення - 55,1 кв.м., З-вагова - 6,5 кв.м., К-вбиральня - 1,2 кв.м., Л-душ - 1,2 кв.м., М-навіс - 5,0 кв.м., Н-навіс - 3,0 кв.м., О-навіс - 127,5 кв.м., П-навіс - 83,0 кв.м., Р-сарай - 21,3 кв.м., С-сарай - 63,4 кв.м., Т-навіс - 13,8 кв.м., У-сарай - 23,4 кв.м., Ф-навіс 4.6 кв.м., Х-сарай 100,8 кв.м., Ц навіс 81, 2 кв. м., Ш навіс 69,2 кв.м., Щ навіс 103,5 кв.м., Ї гараж 21,3 кв.м., Й навіс 12,3 кв.м., Ю-вольєр - 67,1 кв.м., Я-сторожка - 30,0 кв.м., що розташовано на земельній ділянці з кадастровим номером: 1221484000:02:057:0046, площа: 8 га.
Також згідно договору дарування, укладеного 21.06.2023 року, між ОСОБА_2 (дарувальник) та ОСОБА_1 (обдаровуваний), дарувальник безоплатно передав у власність обдаровуваному вольєр, комплекс будівель та споруд, що знаходить за адресою: АДРЕСА_1 . Вказане майно складається з вольєр И, споруди №1, загальна площа 34,6 кв.м.
Вказаний договір зареєстровано у Державному реєстрі речових прав 21.06.2023 за номером 3514.
Згідно відомостей цього реєстру, позивачу за цим договором належить вольєр площею 34,6 кв.м., який що розташовано на земельній ділянці з кадастровим номером: 1221484000:02:002:0115, площа: 1,5366 га.
Керуючись п.266.7 ст.266 ПКУ платнику сформовані податкові повідомлення рішення (форма Ф) (далі ППР) за 2024 рік на загальну суму 676 360,20 грн, а саме:
- від 05.06.2025 № 1246682-2412-0462-UA12020050000026654 на суму 672 675,30 грн;
- від 05.06.2025 № 1246683-2412-0462-UA12020050000026654 на суму 3 684,90 грн.
Розрахунок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки ОСОБА_1 було проведено з урахуванням рішення Любимівської сільської ради від 07.07.2023 № 1512-35/VIII на 2024 рік, яким для об`єктів нежитлової нерухомості (будівлі сільськогосподарського призначення), власниками якої є фізичні особи, встановлено ставку по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у розмірі 1,5 відсотка від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.
Не погоджуючись із спірними податковими повідомленнями рішеннями, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно зі статтею 92 Конституції України виключно законами України встановлюються система оподаткування, податки і збори.
01.01.2015 набув чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи від 28.12.2014 №71-VIII, яким запроваджено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Порядок оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначено статтею 266 ПК України.
За змістом підпункту 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 ПК України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Приписами підпункту 266.2.1 пункту 266.1 статті 266 ПК України визначено, що об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
Базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
База оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності (підпункти 266.3.1 та 266.3.2 пункту 266.3 статті 266 ПК України).
Отже, аналіз наведених правових норм дає підстави вважати, що власник нежитлової нерухомості, яка за своїм окремими характеристиками і площею підпадає під об`єкт оподаткування, є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Згідно з підпунктом 266.5.1 пункту 266.5 статті 266 ПК України ставки податку для об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об`єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.
Відповідно до підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПК України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Згідно з підпунктом 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 ПК України податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, разом з детальним розрахунком суми/сум податку, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Відповідно до пункту 30.1 статті 30 ПК України податкова пільга - передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов`язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 цієї статті.
Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об`єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат (пункт 30.2 статті 30 ПК України).
Положеннями підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПК України встановлюються податкові пільги із податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Відповідно до підпункту ж підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті ПК України не є об`єктом оподаткування будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб), віднесені до класу "Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства" (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.
Отже, підставою для застосування пільги, передбаченої приписами підпункту ж підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПК України, має бути дотримання трьох обов`язкових умов: 1) власник об`єкта нерухомості (будівлі, споруди) є сільськогосподарським товаровиробником; 2) об`єкт нерухомості (будівля, споруда) призначений для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності та віднесений до класу "Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства" (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000; 3) об`єкт нерухомості не здається власником в оренду, лізинг, позичку.
Заперечуючи проти позовних вимог, відповідач зазначає про те, що позивач здає в оренду іншій особі сільськогосподарські приміщення за адресою: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с/рада Любимівська, будинок 1, що не дає позивачу права на пільги, передбачені п.п. ж п.266.2.2 ст. 266 ПК України.
Згідно з абзацом другим статті 1 Закону України «Про сільськогосподарський перепис» виробники сільськогосподарської продукції - юридичні особи всіх організаційно-правових форм господарювання та їх відокремлені підрозділи, фізичні особи (фізичні особи - підприємці, домогосподарства), які займаються сільськогосподарською діяльністю, передбаченою класифікацією видів економічної діяльності, мають у володінні, користуванні або розпорядженні землі сільськогосподарського призначення чи сільськогосподарських тварин.
Згідно з пп. 14.1.235 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України, сільськогосподарський товаровиробник - юридична особа незалежно від організаційно-правової форми або фізична особа - підприємець, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою па власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання.
Сільськогосподарська продукція (сільськогосподарські товари) - продукція/товари, що підпадають під визначення груп 1 - 24 УКТ ЗЕД, якщо при цьому такі товари (продукція) вирощуються, відгодовуються, виловлюються, збираються, виготовляються, виробляються, переробляються безпосередньо виробником цих товарів (продукції), а також продукти обробки та переробки цих товарів (продукції), якщо вони були придбані або вироблені на власних або орендованих потужностях (площах) для продажу, переробки або внутрішньогосподарського споживання (пп. 14.1.234 п.14.1 ст.14 ПК України).
Державним комітетом України по стандартизації, метрології та сертифікації наказом від 17.08.2000 №507 затверджено і введено в дію Державний класифікатор будівель та споруд ДК 018-2000, який призначений для використання органами центральної та місцевої виконавчої та законодавчої влади, фінансовими службами, органами статистики та всіма суб`єктами господарювання (юридичними та фізичними особами) України. Об`єктами класифікації в ДК 018-2000 є будівлі виробничого та невиробничого призначення та інженерні споруди різного функціонального призначення.
Відповідно до названого Державного класифікатора будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності (будівлі для використання в сільськогосподарській діяльності, наприклад, корівники, стайні, свинарники, кошари, кінні заводи, собачі розплідники, птахофабрики, зерносховища, склади та надвірні будівлі, підвали, винокурні, винні ємності, теплиці, сільськогосподарські силоси тощо) віднесено до підрозділу "Будівлі нежитлові" (група 127 "Будівлі нежитлові інші" клас 1271 "Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства").
До будівель, споруд сільськогосподарських товаровиробників, призначених для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності відносяться об`єкти нерухомості, які відповідно до ДК 018-2000 належать до класу 1271 "Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства", що включає підкласи: 1271.1 "Будівлі для тваринництва"; 1271.2 "Будівлі для птахівництва"; 1271.3 "Будівлі для зберігання зерна"; 1271.4 "Будівлі силосні та сінажні"; 1271.5 "Будівлі для садівництва, виноградарства та виноробства"; 1271.6 "Будівлі тепличного господарства"; 1271.7 "Будівлі рибного господарства"; 1271.8 "Будівлі підприємств лісівництва та звірівництва"; 1271.9 "Будівлі сільськогосподарського призначення інші".
Визначення приналежності будівлі до того чи іншого класу проводиться на підставі документів, що підтверджують право власності, з урахуванням класифікаційних ознак та функціонального призначення об`єкта нерухомості згідно з ДК 018-2000.
Згідно з ДК 018-2000 до групи (код 127) "Будівлі нежитлові" належить клас (код 1271) "Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства", який включає будівлі для використання в сільськогосподарській діяльності, наприклад, корівники, стайні, свинарники, кошари, кінні заводи, собачі розплідники, птахофабрики, зерносховища, склади та надвірні будівлі, підвали, винокурні, винні ємності, теплиці, сільськогосподарські силоси тощо. До класу (код 1272) "Будівлі для культової та релігійної діяльності" належать, зокрема, церкви, каплиці, мечеті, синагоги.
Так, згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_1 зареєстрований 25.09.2009 фізичною особою підприємцем.
Видами діяльності (КВЕД) позивача є: 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту (основний); 01.47 Розведення свійської птиці; 01.49 Розведення інших тварин; 23.61 Виготовлення виробів із бетону для будівництва; 23.63 Виробництво бетонних розчинів, готових для використання; 23.69 Виробництво інших виробів із бетону, гіпсу та цементу; 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.22 Роздрібна торгівля м`ясом і м`ясними продуктами в спеціалізованих магазинах; 47.29 Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
Матеріалами справи підтверджується, що ОСОБА_1 на підставі договорів дарування від 21 червня 2023 року належить комплекс будівель і споруд сільськогосподарського призначення загальною площею 6 316,2 кв.м., до якого входять : 3 свинарники, склад для кормів, конюшня, трансформаторна, вартове приміщення, вагова, навіси, сарай, сторожка та ін., а також вольєр площею 34,6 кв.м.
Згідно наданих до матеріалів справи реєстраційних свідоцтв овець/кіз серія НОМЕР_1 , серія НОМЕР_2 , серія НОМЕР_3 , серія НОМЕР_4 , серія НОМЕР_5 , серія НОМЕР_6 , серія НОМЕР_7 , серія НОМЕР_8 , серія НОМЕР_9 , серія НОМЕР_10 , серія НОМЕР_11 , серія НОМЕР_12 , серія НОМЕР_13 , серія НОМЕР_14 , серія ВВ №898880, серія ВВ №898881, серія ВВ №898882, серія НОМЕР_15 ; серія НОМЕР_16 , серія НОМЕР_17 , серія НОМЕР_18 , серія ВВ №898887, серія НОМЕР_19 ; серія НОМЕР_20 , серія НОМЕР_21 , серія НОМЕР_22 , серія НОМЕР_23 , серія НОМЕР_24 , серія НОМЕР_25 , серія НОМЕР_26 , серія НОМЕР_27 , серія НОМЕР_28 , серія ВВ №898898; а також паспортів великої рогатої худоби серія НОМЕР_29 від 26.09.2022 року, серія НОМЕР_30 від 26.09.2022 року, серія НОМЕР_31 від 26.09.2022 року, серія НОМЕР_32 від 26.09.2022 року, серія НОМЕР_33 від 26.09.2022 року, серія НОМЕР_34 від 26.09.2022 року, серія НОМЕР_35 від 26.09.2022 року, серія НОМЕР_36 від 26.09.2022 року, серія НОМЕР_37 від 26.09.2022 року, серія НОМЕР_38 від 26.09.2022 року, серія НОМЕР_39 від 26.09.2022 року, серія НОМЕР_40 від 26.09.2022 року, серія НОМЕР_41 від 23.09.2022 року, серія LP №035670 від 23.09.2022 року, серія LP №035669 від 23.09.2022 року, підтверджується ведення позивачем сільськогосподарської діяльності.
Крім того, комплекс будівель та споруд сільськогосподарського призначення розміщений на земельній ділянці з кадастровим номером: 1221484000:02:057:0046, площа: 8 га. Згідно відомостей кадастрової карти України (https://kadastr.live/#19/48.4055222/35.1996014), ця ділянка є землями сільськогосподарського призначення.
Аналогічно, вольєр розміщений на земельній ділянці з кадастровим номером: 1221484000:02:002:0115, площа: 1,5366 га, та згідно відомостей кадастрової карти України (https://kadastr.live/#19/48.4056494/35.1961049) ця ділянка є землями сільськогосподарського призначення.
Виходячи з вищенаведених фактів, суд дійшов висновку про те, що спірні будівлі є комплексом споруд сільськогосподарського призначення, відповідно на позивача, як власника, розповсюджуються пільги, передбачені пункту "ж" підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПК України.
Разом з тим, як встановлено судом, згідно договору оренди нежитлового приміщення від 21.06.2023 року позивач передав Громадській організації «Дніпропетровський клуб любителів декоративних, високо льотних та спортивних голубів» приміщення загальною площею 8 кв.м. за адресою: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с/рада Любимівська, буд. 1, літ. С, для здійснення некомерційної діяльності громадської організації.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, місцезнаходженням Громадської організації «Дніпропетровський клуб любителів декоративних, високо льотних та спортивних голубів» є: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с/рада Любимівська, буд. 1, тваринницький комплекс будівель та споруд ПП «АНСІ».
Згідно наведених обставин, позивачем з червня 2023 року не використовуються приміщення площею 8 кв.м. у літ С за адресою: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с/рада Любимівська, буд. 1, відповідно відсутні підстави вважати про протиправність нарахування відповідачем податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки, нарахованого на 8 кв.м. приміщення літ.С за адресою: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с/рада Любимівська, буд. 1.
При цьому, суд зазначає, що обставина реєстрації місцезнаходження Громадської організації «Дніпропетровський клуб любителів декоративних, високо льотних та спортивних голубів» за адресою: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с/рада Любимівська, буд. 1, не впливає на здійснення позивачем у спірних будівлях сільськогосподарської діяльності, оскільки, судом під час вирішення даного спору такі встановлені.
Разом з тим, враховуючи те, що Громадська організація «Дніпропетровський клуб любителів декоративних, високо льотних та спортивних голубів» користується 8 кв.м. у приміщенні літ.С (сарай) на правах оренди, ця обставина є підставою вважати наявність у позивача обов`язку сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, нарахованого контролюючим органом на 8 кв.м. у примішенні літ. С (сарай), за адресою: Дніпропетровська область, Дніпропетровський район, с/рада Любимівська, буд. 1.
За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового скасування податкового повідомлення-рішення форми «Ф» від 5 червня 2025 року № 1246682-2412-0462-UA1202005000002665.
Судом здійснено арифметичний розрахунок податку на нерухому майно, який підлягає сплаті позивачем на підставі встановлених судом обставин, внаслідок чого, позивач має сплатити такий податок у розмірі 852,00 грн за 8 кв.м. у приміщенні літ. С (сарай), яке не використовується останнім для здійснення сільськогосподарської діяльності ( з розрахунку 106,5 грн. за м.кв., де 106,50 грн. 6700,00 грн. (Мінімальна заробітна плата станом на 01.01.2023)*1,5% (ставка визначена відповідно до рішення Любимівської сільської ради від 07.07.2023 № 1512-35/VIII).
Відповідно, податкове повідомлення-рішення форми «Ф» від 5 червня 2025 року № 1246682-2412-0462-UA1202005000002665 підлягає скасуванню в частині нарахування ОСОБА_1 податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за період 2024 рік на суму 671 823,30 грн. (672675,30-852,00).
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Отже, усі інші аргументи сторін у цій справі вивчені судом, однак є такими, що не потребують детального аналізу у судовому рішенні, оскільки вищенаведених висновків суду не спростовують.
Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи сукупність встановлених обставин, системно проаналізувавши норми законодавства, оцінивши наявні докази у їх сукупності при безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, за результатами з`ясування обставини у справі та їх правової оцінки, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, з урахуванням положень статті 139 КАС України та враховуючи часткове задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати на оплату судового збору, підлягаю стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача. в розмірі 8049,96 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 9, 77, 78, 90, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати повідомлення-рішення форми «Ф» від 5 червня 2025 року №1246682-2412-0462-UA12020050000026654, в частині нарахування ОСОБА_1 податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за період 2024 рік на суму 671823,30 грн.
Визнати протиправним та скасувати повідомлення-рішення форми «Ф» від 5 червня 2025 року №1246683-2412-0462-UA12020050000026654.
У задоволенні решти позову - відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області судові витрати зі сплати судового збору в сумі 8049,96 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.С. Луніна
Судове рішення № 140251651, Дніпропетровський окружний адміністративний суд було прийнято 01.10.2026. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Рішення. На цій сторінці ви зможете знайти ключові відомості про це судове рішення. Ми пропонуємо зручний та швидкий доступ до поточних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі недавніх судових прецедентів. Наша база даних включає повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам швидко знаходити ключові відомості.
Це рішення відноситься до справи № 160/6555/26. Компанії, які зазначені в тексті цього судового документа: