Рішення № 140194277, 30.09.2026, Вінницький окружний адміністративний суд

Дата ухвалення
30.09.2026
Номер справи
120/14948/26
Номер документу
140194277
Форма судочинства
Адміністративне
Державний герб України Єдиний державний реєстр судових рішень

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

30 вересня 2026 р. Справа № 120/14948/26

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Свентуха Віталія Михайловича, розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за заявою Головного управління ДПС у Вінницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК ЗАХІДНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ" про стягнення коштів за податковим боргом,-

ВСТАНОВИВ:

28.09.2026 року о 15:35 год. до Вінницького окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління ДПС у Вінницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТК ЗАХІДНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ" про стягнення коштів за податковим боргом.

В обґрунтування поданої заяви контролюючий орган зазначив, що згідно картки особового рахунку платника податків за відповідачем рахується податкова заборгованість в сумі 233091,00 грн., яка в добровільному порядку не погашена.

Ухвалою від 28.09.2026 року заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у адміністративній справі, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами, визначеними статтею 283 КАС України. Призначено її до розгляду в судовому засіданні на 15:30 год. 30 вересня 2026 року.

29.09.2026 року представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що за даними Електронного кабінету податковий борг становить 228091,00 грн., а не заявлені до стягнення 233091,00 грн.

Також просив перевірити дотримання позивачем строку звернення до суду та витребувати у відповідача актуальну інтегровану картку платника.

29.09.2026 року представник позивача подав відповідь на відзив, у якій підтвердив, що після сплати відповідачем 26.09.2026 року 5000,00 грн. податковий борг зменшився до 228091,00 грн. і саме ця сума підлягає стягненню.

У судове засідання 30.09.2026 року представник позивача не з`явився, однак подав заяву про розгляд справи без його участі (вх.№67143/26).

Представник відповідача у судове засідання також не з`явився, причини неявки суду не повідомив, хоча був належним чином повідомлений, що підтверджується матеріалами справи.

Згідно з частиною першою статті 205 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час та місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Зважаючи на приписи статей 205 КАС України розгляд заяви здійснюється в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТК ЗАХІДНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ", як суб`єкт підприємницької діяльності зареєстровано 04.07.2024 року.

Згідно картки особового рахунку платника податків за відповідачем станом на 29.09.2026 року рахується податкова заборгованість з податку на прибуток в сумі 228091,00 грн.

У зв`язку з несплатою відповідачем у повному обсязі податкового боргу Головне управління ДПС у Вінницькій області звернулося до суду із заявою про стягнення податкового боргу.

Визначаючись щодо вимог заяви, поданої в порядку визначеному статтею 283 КАС України, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Обов`язок сплати податків платником передбачений підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України), відповідно до якого, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (п. 1.1 ст.1 ПК України).

Положеннями підпункту 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 ПК України встановлено, що контролюючими органами є - податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених п.п. 41.1.2 п. 41.1), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Згідно з підпунктом 19-1.1.2 пункту 19-1.1 статті 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій ст. 193 ПК України, зокрема: контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Головними завданнями контролюючих органів є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильність обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов`язкових платежів), а також неподаткових встановлених законодавством доходів (далі - податки, інші платежі).

Так, статтею 15 ПК України встановлено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку та строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п. 36.1 ст. 36 ПК України).

Відповідно до пункту 38.1 статті 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Положеннями пункту 31.1 статті 31 ПК України передбачено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Згідно з пунктом 42.1 статті 42 ПК України, податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкової контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу і відображатися в електронному кабінеті.

Пунктом 57.3 статті 57 ПК України передбачено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкову вимогу №0017737-1302-0232 від 28.08.2026 року було доставлено відповідачу до електронного кабінету 28.08.2026 року о 12:37 год., що підтверджується квитанцією про доставку документів /а.с. 22/.

Згідно з пунктом 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Судом встановлено, що податковий борг відповідача виник унаслідок неповної сплати грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств у сумі 442991,00 грн., самостійно визначеного в декларації від 10.08.2026 року.

Відповідач правильності задекларованої суми не заперечує.

Як уже зазначалось судом, податкову вимогу №0017737-1302-0232 від 28.08.2026 року доставлено до електронного кабінету відповідача 28.08.2026 року.

Відомостей про її оскарження або повне погашення податкового боргу матеріали справи не містять.

Часткова сплата боргу після вручення вимоги не зумовлює необхідності її повторного надсилання, що відповідає пункту 59.5 статті 59 ПК України.

Підпунктом 20.1.34. пункту 20.1. статті 20 ПК України встановлено, що контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, електронних гаманців в емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Положеннями підпункту 14.1.137 пункту14.1 статті 14 ПК України встановлено, що орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Так, пунктом 95.1 статті 95 ПК України визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з пунктом 95.2 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Згідно з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 09.04.2025 у справі № 280/111/25, саме з дня направлення (вручення особисто) податкової вимоги розпочинається відлік тридцятиденного терміну, передбаченого пунктом 95.2 статті 95 ПК України.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Водночас, згідно з пунктом 5 частини 1 статті 283 КАС України провадження у справах за зверненням податкових та митних органів при здійсненні ними визначених законом повноважень здійснюється на підставі заяви таких органів щодо стягнення коштів за податковим боргом.

Відповідно до частини 2 статті 283 КАС України заява подається до суду першої інстанції протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності, встановленими цим Кодексом, у письмовій формі.

У цій справі тридцятий календарний день після вручення податкової вимоги припав на 27.09.2026 року.

Отже, передумови для звернення із заявою про стягнення коштів виникли 28.09.2026 року, а заява надійшла до суду цього ж дня о 15:35, тобто в межах 24-годинного строку.

Враховуючи наведене, суд зазначає, що підстав для застосування наслідків пропуску строку звернення до суду немає.

В ході судового судового розгляду судом досліджено долучену позивачем до відповіді на відзив актуальну картку особового рахунку відповідача.

Із відповіді на відзив та долученої позивачем актуальної картки особового рахунку вбачається, що після сплати відповідачем 26.09.2026 року 5000,00 грн. залишок податкового боргу становить 228091,00 грн.

Вказана обставина визнається позивачем, а відповідачем заперечень щодо суми податкового боргу в цій частині не наведено.

Оскільки актуальну картку вже долучено до матеріалів справи, а причину зменшення боргу встановлено, підстав для витребування картки немає.

Оцінивши наявні у справі докази та доводи сторін, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення заяви та стягнення з відповідача непогашеного податкового боргу в сумі 228091,00 грн.

Стосовно стягнення податкового боргу в сумі 5000,00 грн. суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви в цій частині, оскільки зазначену суму відповідач сплатив до звернення контролюючого органу до суду.

Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з нормами частини першої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи, що позивач звільнений від сплати судового збору та ним не понесено витрат, пов`язаних з розглядом справи, тому судові витрати у даній справі не розподіляються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд-

в и р і ш и в :

Заяву Головного управління ДПС у Вінницькій області задовольнити частково.

Стягнути з рахунків/електронних гаманців у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю "ТК ЗАХІДНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ", кошти в рахунок погашення податкового боргу в сумі 228091,00 грн. (двісті двадцять вісім тисяч дев`яносто одна гривня).

В задоволенні решти вимог заяви відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному статті 255 КАС України.

Відповідно до частини 8 статті 283 КАС України, апеляційні скарги на судові рішення у справах, визначених цією статтею, можуть бути подані сторонами протягом десяти днів з дня їх проголошення.

Позивач: Головне управління ДПС у Вінницькій області (вул. Василенка Костянтина, 21, м. Вінниця, 21027, ЄДРПОУ ВП 44069150);

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю "ТК ЗАХІДНА ІНВЕСТИЦІЙНА КОМПАНІЯ" (вул. Хмельницьке шосе, 13, м. Вінниця, 21036, ЄДРПОУ 45472507).

Рішення у повному обсязі складено 30.09.2026 року о 16:40 год.

Суддя Свентух Віталій Михайлович

Часті запитання

Який тип судового документу № 140194277 ?

Документ № 140194277 це Рішення

Яка дата ухвалення судового документу № 140194277 ?

Дата ухвалення - 30.09.2026

Яка форма судочинства по судовому документу № 140194277 ?

Форма судочинства - Адміністративне

Я не впевнений, що мені підходить повний доступ до системи YouControl. Які є варіанти?

Ми зацікавлені в тому, щоб ви були максимально задоволені нашими інструментами. Для того, щоб упевнитись в цінності і потребі системи YouControl саме для вас - замовляйте безкоштовну демонстрацію продукту. Також можна придбати доступ на 1 добу за 680 гривень.
Детальна інформація про ліцензії та тарифні плани.

В якому cуді було засідання по документу № 140194277 ?

У чому перевага платних тарифів?

У платних тарифах ви отримуєте іформацію зі 180 джерел даних, у той час як у безкоштовному - з 22. Також у платних тарифах доступно більше розділів даних та аналітичні інструменти миттєвої оцінки компаній, ФОП, та фізосіб.
Детальніше про різницю в доступах на сторінці тарифів.

Інформація про судове рішення № 140194277, Вінницький окружний адміністративний суд

Судове рішення № 140194277, Вінницький окружний адміністративний суд було прийнято 30.09.2026. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Рішення. На цій сторінці ви зможете знайти ключові відомості про це судове рішення. Ми надаємо зручний та швидкий доступ до поточних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних охоплює повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам легко знаходити ключові відомості.

Судове рішення № 140194277 відноситься до справи № 120/14948/26

Це рішення відноситься до справи № 120/14948/26. Юридичні особи, які зазначені в тексті цього судового документа:


Наша платформа забезпечує пошук за різними критеріями, такими як регіон або назва суда. Також у персональному кабінеті є можливість детального налаштування, що суттєво прискорює процес пошуку даних. Це дозволяє результативно заощаджувати ваш час при отриманні необхідної інформації з реєстру судових рішень та інших офіційних джерел.

Попередній документ : 140194276
Наступний документ : 140194278