Рішення № 140150008, 29.09.2026, Запорізький окружний адміністративний суд

Дата ухвалення
29.09.2026
Номер справи
160/13246/26
Номер документу
140150008
Форма судочинства
Адміністративне
Компанії, зазначені в тексті судового документа
Державний герб України Єдиний державний реєстр судових рішень

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

29 вересня 2026 року о/об 15 год. 10 хв.Справа № 160/13246/26 Провадження № ЗП/280/46/26 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Махунові В.В., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 (зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання: АДРЕСА_1 ; адреса ВПО: АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 )

до Головного управління ДПС у Донецькій області (вул.Італійська, буд.59, м.Маріуполь, Донецька область, 87515; код ЄДРПОУ ВП 44070187)

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 (надалі позивач, ОСОБА_1 ) до Головного управління ДПС у Донецькій області (надалі відповідач, ГУ ДПС у Донецькій області), в якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 31.12.2025: 1) №0393600-2405-0533-UA12020010000033698; 2) №0393608-2405-0533-UA12020010000033698; 3) №0393616-2405-0533-UA12020010000033698; 4) №0393622-2405-0533-UA12020010000033698; 5) №0393630-2405-0533-UA12020010000033698.

У позовній заяві зазначено наступне: «… 31.12.2025 року Відповідачем було винесено п`ять податкових повідомлень-рішень (далі - ППР) № 0393600, № 0393608, № 0393616, № 0393622, № 0393630 на загальну суму 29 443,60 грн.Цими рішеннями мені нараховано податок на нерухоме майно за 2020-2024 роки. 15.01.2026 через електронний кабінет платника податків мною була подана заява про скасування/перерахування податкових повідомлень- рішень No 0393600-2405-0533-UA12020010000033698, 0393622-2405-0533-UA12020010000033698, 0393630-2405-0533-UA12020010000033698, 0393616-2405-0533-UA12020010000033698, 0393608-405-0533-UA12020010000033698 від 31.12.2025 р.. 18.01.2026 Відповідач сформував відповідь про відмову. Однак через технічні збої в роботі Електронного кабінету платника податків, фактичний доступ до тексту рішення я отримав лише 28.01.2026. Враховуючи неможливість подальшого адміністративного оскарження через пропущений з технічних причин строк, я звертаюся безпосередньо до суду для захисту свого порушеного права на правильне застосування податкової пільги, передбаченої пп. 266.4.1 Податкового кодексу України, а також права на законність та обґрунтованість рішень суб`єкта владних повноважень відповідно до ст. 19 Конституції України та ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України. Я є власником часток нерухомості у м. Донецьк: квартири 62,4 м2 та квартири 174 м2. Також я володію часткою квартири у м. Дніпро (72,8 м2). Мало того, що внаслідок російської агресії я вже понад десять років позбавлений права користування своєю нерухомістю у Донецьку, яка перебуває під тимчасовою окупацією, Відповідач своєю цинічною трактовкою закону фактично карає мене за це вдруге. Замість того, щоб надати мені реальну пільгу, держава в особі податкового органу намагається «обійти» закон. Відповідач формально визнає, що майно на ТОТ не оподатковується, проте включає його площу до загальної бази оподаткування.Це призводить до того, що моя законна пільга у 60 м2 (згідно з пп. 266.4.1 ПКУ) повністю «з`їдається» окупованим майном, до якого я навіть не маю доступу. Таким чином, податок на квартиру в Дніпрі нараховується мені майже на повну площу, що зводить нанівець саму суть законодавчої пільги та є прихованим оподаткуванням майна на ТОТ. Відповідно до ст. 266.1.1 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є об`єкти житлової та нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб. Водночас підпункт 69.22 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ прямо встановлює, що об`єкти нерухомості, розташовані на тимчасово окупованій території, не є об`єктами оподаткування. Отже, такі об`єкти не можуть враховуватися при визначенні сукупної площі нерухомості для цілей застосування пільги, передбаченої пп. 266.4.1 ПКУ. У своїй відповіді від 23.01.2026 Відповідач аргументує відмову тим, що він формально не нараховує податок на донецькі квартири, але зобов`язаний включати їх у загальну базу для розрахунку пільги. Вважаю це вершиною правового цинізму.Внаслідок російської агресії я позбавлений права навіть зайти у власну оселю в Донецьку, не кажучи вже про користування нею. Проте Відповідач використовує ці «мертві» квадратні метри, щоб штучно «з`їсти» мою пільгу в 60 м2, передбачену пп. 266.4.1 ПКУ. Таким чином, за квартиру в Дніпрі я змушений платити майже за повну площу. Це не просто обхід закону це спроба нажитися на громадянах, які вже втратили все на окупованих територіях. Це зводить нанівець саму логіку законодавця, який впроваджував пільги для підтримки людей, а не для формальних маніпуляцій податкової. Моя позиція також підтверджується чинним законодавством та судовою практикою. …».

Позивач підтримав позовну заяву.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне: «… Головне управління ДПС у Донецькій області заперечує проти його задоволення у повному обсязі, з наступних підстав. Відповідно до підпункту 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 ПКУ платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості. Об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (підпункт 266.2.1 пункт 266.2. статті 266 ПКУ). Згідно з підпунктом 266.3.1 пункту 266.3 статті 266 ПКУ базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. Відповідно до підпункту 266.3.2 пункту 266.3 статті 266 ПКУ база оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності. Підпунктом 266.4.1 пункту 266.4 статті 266 ПКУ передбачено, що база оподаткування об`єкта/об`єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується: а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 м?; б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 м?; в) для різних типів об`єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), на 180 м?. Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік). Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року (підпункт 266.6.1 пункту 266.6 стаття 266 ПКУ). Відповідно до підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 ПКУ обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об`єкта/об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості. Підпунктом 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ визначені умови та порядок, за яких податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки не нараховується та не сплачується, зокрема, за об`єкти житлової/нежитлової нерухомості, що розташовані на територіях активних бойових дій або тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28 лютого 2025 року № 376 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 березня 2025 року за № 380/43786 (далі Перелік). Законом України від 03 грудня 2025 року № 4698-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування банків податком на прибуток підприємств у 2026 році та перенесення строків введення в дію Електронної системи обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах» підпункт 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ після абзацу восьмого доповнено новим абзацом, відповідно до якого при обчисленні бази оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, контролюючий орган не враховує об`єкти нерухомості, у тому числі їх частки, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, які перебувають у власності фізичних осіб та за якими відповідно до цього підпункту податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується і не сплачується. При цьому положення цього абзацу застосовуються до зазначених об`єктів нерухомості за період з 1 січня 2025 року до останнього числа місяця, у якому завершено активні бойові дії або тимчасову окупацію на відповідній території. Враховуючи зазначене, при обчисленні бази оподаткування об`єктів житлової нерухомості (їх часток), що перебувають у власності фізичних осіб враховуються об`єкти, розташовані на територіях активних бойових дій або тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, у тому числі на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим, оскільки базою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є загальна площа об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток, які перебувають у власності фізичних осіб, при цьому даний податок не нараховується та не сплачується за такі об`єкти нерухомості. Відповідно до даних інформаційно-комунікаційної системи ДПС України «Податковий блок» (далі ІКС ДПС) за реєстраційним номером облікової картки платника податків ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) обліковуються об`єкти нерухомого майна, а саме: … Враховуючи викладене вище, ППР з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з фізичних осіб від 31.12.2025 року № 0393600-2405-0533-UA12020010000033698 на суму 5157,52 грн за 2020 рік, № 0393608-2405-0533-UA12020010000033698 на суму 6552,00 грн за 2021 рік , № 0393616-2405-0533-UA12020010000033698 на суму 5678,40 грн за 2022 рік, № 0393622-2405-0533-UA12020010000033698 на суму 5853,12 грн за 2023 рік, № 0393630-2405-0533-UA12020010000033698 на суму 6202,56 грн за 2024 рік сформовані відповідно до діючого законодавства. …».

Відповідач проти позовної заяви заперечував.

Судом вивчено відповідь позивача на відзив на позовну заяву.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 16.06.2026 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Прасов О.О. у період з 06.07.2026 по 02.08.2026 перебував у відпустці.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

У власності ОСОБА_1 перебуває: 1) квартира загальною площею 62,4 кв.м., яка знаходиться за адресою АДРЕСА_3 ; 2) квартира загальною площею 174,0 кв.м., яка знаходиться за адресою АДРЕСА_4 ; 3) 1/2 квартира загальною площею 145,6 кв.м., яка знаходиться за адресою АДРЕСА_5 ; 4) інший об`єкт загальною площею 15,5 кв.м., який знаходиться за адресою АДРЕСА_6 .

31.12.2025 ГУ ДПС у Донецькій області сформовано: 1) податкове повідомлення-рішення №0393600-2405-0533-UA12020010000033698, яким визначено податкове зобов`язання по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості, за 2020 рік у сумі 5157 грн. 52 коп. (по об`єкту за адресою: АДРЕСА_5 ); 2) податкове повідомлення-рішення №0393608-2405-0533- НОМЕР_2 , яким визначено податкове зобов`язання по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості, за 2021 рік у сумі 6552 грн. 00 коп. (по об`єкту за адресою: АДРЕСА_5 ); 3) податкове повідомлення-рішення №0393616-2405-0533-UA12020010000033698, яким визначено податкове зобов`язання по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості, за 2022 рік у сумі 5678 грн. 40 коп. (по об`єкту за адресою: АДРЕСА_5 ); 4) податкове повідомлення-рішення №0393622-2405-0533-UA12020010000033698, яким визначено податкове зобов`язання по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості, за 2020 рік у сумі 5157 грн. 52 коп. (по об`єкту за адресою: АДРЕСА_5 ); 5) податкове повідомлення-рішення №0393630-2405-0533-UA12020010000033698, яким визначено податкове зобов`язання по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості, за 2024 рік у сумі 6202 грн. 56 коп. (по об`єкту за адресою: АДРЕСА_5 ).

Обчислення контролюючим органом сум податку здійснено з урахуванням загальної площі 4 вказаних об`єктів позивача у розмірі 324,7 кв.м. (324,7 кв.м. = 62,4 кв.м. + 174,0 кв.м. + 145,6 кв.м. + 15,5 кв.м.).

З вказаними податковими повідомленнями-рішеннями від 31.12.2025 за №0393600-2405-0533-UA12020010000033698, №0393608-2405-0533-UA12020010000033698, №0393616-2405-0533-UA12020010000033698, №0393622-2405-0533-UA12020010000033698, №0393630-2405-0533-UA12020010000033698, позивач не погоджується та вважає, що вони протиправно винесені ГУ ДПС у Донецькій області, у зв`язку з чим звернувся до адміністративного суду з даним позовом.

Судом досліджено всі документи, наявні у даній адміністративній справі.

При вирішенні публічно-правового спору по суті суд виходить з викладеного вище та наступного.

Згідно з пп.266.1.1 п.266.1 ст.266 Податкового кодексу України платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

За пп.266.2.1 п.266.2 ст.266 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Відповідно до пп.266.4.1 п.266.4 ст.266 Податкового кодексу України база оподаткування об`єкта/об`єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується: а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів; б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів; в) для різних типів об`єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів. Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

У пп.38.6 п.38 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України зазначено: «38.6. Об`єкти житлової та нежитлової нерухомості, розташовані на тимчасово окупованій території, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до статті 266 цього Кодексу у період з 14 квітня 2014 року по 31 грудня року, в якому завершено проведення антитерористичної операції та/або операції Об`єднаних сил (ООС). При обчисленні бази оподаткування об`єктів нерухомості, у тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, контролюючим органом не враховуються об`єкти нерухомості, що не є об`єктом оподаткування відповідно до цього підпункту. Об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, розташовані на території населених пунктів на лінії зіткнення, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до статті 266 цього Кодексу у період з 14 квітня 2014 року до 29 лютого 2020 року включно. У зв`язку з цим платники податків - юридичні особи, об`єкти оподаткування яких розташовані на території населених пунктів на лінії зіткнення, починаючи з 1 березня 2020 року самостійно обчислюють суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і подають до 20 квітня 2020 року контролюючому органу за місцем реєстрації об`єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально починаючи з 1 березня 2020 року. Нараховані та сплачені за період проведення антитерористичної операції суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до статті 266 цього Кодексу за об`єкти житлової та нежитлової нерухомості, розташовані на тимчасово окупованій території, та/або території проведення антитерористичної операції, не підлягають поверненню на поточний рахунок платника податку, не спрямовуються на погашення грошового зобов`язання (податкового боргу) з інших податків, зборів, не повертаються у готівковій формі за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку. До зазначених сум надміру сплачених грошових зобов`язань не застосовуються строки давності, встановлені статтею 102 цього Кодексу, крім сум надміру сплачених податкових зобов`язань платників податків, які припиняють свою діяльність.».

У пп.69.22 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України зазначено: «69.22. Тимчасово, на період дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, положення статті 266 цього Кодексу застосовуються з урахуванням таких особливостей: підставою для обчислення податкових зобов`язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об`єкти житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб, що були пошкоджені або знищені, є відомості, визначені статтею 266 цього Кодексу, дані Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - Реєстр майна), та дані Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначеного у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку. Держатель Реєстру майна щокварталу у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, станом на перше число відповідного кварталу. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується та не сплачується: 1) за об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України: за 2021 та 2022 роки - за об`єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних осіб; за період з 1 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року - за об`єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності юридичних осіб, та за об`єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб. Починаючи з 1 січня 2023 року за об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, у якому завершено бойові дії або тимчасову окупацію на відповідній території. При обчисленні бази оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, контролюючий орган не враховує об`єкти нерухомості, у тому числі їх частки, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, включених до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, які перебувають у власності фізичних осіб та за якими відповідно до цього підпункту податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується і не сплачується. Положення цього абзацу застосовуються до зазначених об`єктів нерухомості за період з 1 січня 2025 року до останнього числа місяця, у якому завершено активні бойові дії або тимчасову окупацію на відповідній території. Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією. Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку; …».

Судом вивчено й інші норми права, які стосуються виниклого публічно-правового спору.

Відповідно до «Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», затвердженого 28.02.2025 наказом Міністерства розвитку громад та територій України №376, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.03.2025 за №380/43786 місто Донецьк Донецької області з 07.04.2014 відноситься до території України тимчасово окупованої Російською Федерацією.

Обчислення контролюючим органом сум податку здійснено з урахуванням загальної площі 4 об`єктів позивача у розмірі 324,7 кв.м. (324,7 кв.м. = 62,4 кв.м. + 174,0 кв.м. + 145,6 кв.м. + 15,5 кв.м.).

Об`єкти, які належать позивачу та знаходяться у м.Донецьк, не є об`єктами оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до ст.266 цього Кодексу.

За таких обставин, суд погоджується із позивачем щодо помилкового розрахунку контролюючим органом суми податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки, оскільки обчислення сум податку відбулось з урахуванням загальної площі 4 об`єктів позивача, тоді як 3 об`єкти наразі не є об`єктами оподаткування.

З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що податкові повідомлення-рішення від 31.12.2025 за №0393600-2405-0533-UA12020010000033698, №0393608-2405-0533-UA12020010000033698, №0393616-2405-0533-UA12020010000033698, №0393622-2405-0533-UA12020010000033698, №0393630-2405-0533-UA12020010000033698 прийняті контролюючим органом не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є не правомірними і підлягають скасуванню.

При виборі і застосуванні норм права до спірних правовідносин судом враховано висновки щодо застосування норм права, викладені, наприклад, у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 30.11.2022 у справі №280/5185/19 (адміністративне провадження №К/9901/9916/21).

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як зазначено у ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Оскільки права та інтереси позивача були порушені ГУ ДПС у Донецькій області, то за рахунок його бюджетних асигнувань мають бути стягнуті на користь позивача понесені ним судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у сумі 1064 грн. 96 коп. (позовну заяву подано до суду в електронній формі).

При цьому, надмірно сплачений позивачем судовий збір у сумі 266 грн. 24 коп. має бути йому повернутий з Державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 (зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання: АДРЕСА_1 ; адреса ВПО: АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) до Головного управління ДПС у Донецькій області (вул.Італійська, буд.59, м.Маріуполь, Донецька область, 87515; код ЄДРПОУ ВП 44070187) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 31.12.2025: 1) №0393600-2405-0533-UA12020010000033698; 2) №0393608-2405-0533-UA12020010000033698; 3) №0393616-2405-0533-UA12020010000033698; 4) №0393622-2405-0533-UA12020010000033698; 5) №0393630-2405-0533-UA12020010000033698.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання: АДРЕСА_1 ; адреса ВПО: АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області (вул.Італійська, буд.59, м.Маріуполь, Донецька область, 87515; код ЄДРПОУ ВП 44070187) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у сумі 1064 грн. 96 коп.

Повернути ОСОБА_1 (зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання: АДРЕСА_1 ; адреса ВПО: АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) з Державного бюджету України сплачений 24.02.2026 Платіжною інструкцією судовий збір у частині у сумі 266 грн. 24 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Рішення виготовлено у повному обсязі 29.09.2026.

Суддя О.О. Прасов

Часті запитання

Який тип судового документу № 140150008 ?

Документ № 140150008 це Рішення

Яка дата ухвалення судового документу № 140150008 ?

Дата ухвалення - 29.09.2026

Яка форма судочинства по судовому документу № 140150008 ?

Форма судочинства - Адміністративне

Я не впевнений, що мені підходить повний доступ до системи YouControl. Які є варіанти?

Ми зацікавлені в тому, щоб ви були максимально задоволені нашими інструментами. Для того, щоб упевнитись в цінності і потребі системи YouControl саме для вас - замовляйте безкоштовну демонстрацію продукту. Також можна придбати доступ на 1 добу за 680 гривень.
Детальна інформація про ліцензії та тарифні плани.

В якому cуді було засідання по документу № 140150008 ?

У чому перевага платних тарифів?

У платних тарифах ви отримуєте іформацію зі 180 джерел даних, у той час як у безкоштовному - з 22. Також у платних тарифах доступно більше розділів даних та аналітичні інструменти миттєвої оцінки компаній, ФОП, та фізосіб.
Детальніше про різницю в доступах на сторінці тарифів.

Відомості про судове рішення № 140150008, Запорізький окружний адміністративний суд

Судове рішення № 140150008, Запорізький окружний адміністративний суд було прийнято 29.09.2026. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Рішення. На цій сторінці ви зможете знайти необхідні відомості про це судове рішення. Ми надаємо зручний та швидкий доступ до поточних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних містить повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам зручно знаходити необхідні відомості.

Судове рішення № 140150008 відноситься до справи № 160/13246/26

Це рішення відноситься до справи № 160/13246/26. Фірми, які зазначені в тексті цього судового документа:


Наша платформа забезпечує пошук за різними критеріями, такими як регіон або назва суда. Також у персональному кабінеті є можливість докладного налаштування, що суттєво прискорює процес пошуку даних. Це дозволяє продуктивно заощаджувати ваш час при отриманні необхідної інформації з реєстру судових рішень та інших офіційних джерел.

Попередній документ : 140150005
Наступний документ : 140150010