Єдиний державний реєстр судових рішень
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 вересня 2026 р. № 400/4021/26 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т.О. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв, 54005,
до відповідачаТовариства з обмеженою відповідальністю "Сервісний центр "Металург", вул. Набережна, 64, с. Галицинове, Миколаївська область, Миколаївський район, 57286,
простягнення податкового боргу у сумі 2 314 953,59 грн,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Головне управління ДПС у Миколаївській області, звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервісний центр "Металург" про стягнення заборгованості у розмірі 2314953,59 грн з податку на додану вартість .
Позов обґрунтовано тим, що відповідач має податковий борг зі сплати штрафних санкцій за порушення законодавства з податку на додану вартість.
Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому визнає позовні вимоги та підтверджує наявність податкового боргу зі сплати податку на додану вартість. Неможливість виконання зобов`язання з погашення податкової заборгованості обумовлена відсутністю коштів на поточному рахунку підприємства. Така ситуація спричинена тим, що у головного Замовника послуг підприємства - ТОВ «Миколаївський глиноземний завод» згідно п.15 Постанови НБУ №18 від 24.02.2022 року заблоковано видаткові операції, про що обслуговуючий БАНК (АТ «Райффайзен Банк») зазначив у своєму листі № В6/19-2892 від 21.04.2022.
Дослідив докази, суд дійшов висновку:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервісний центр "Металург" перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Миколаївській області та є платником податку.
В результаті неналежного виконання покладених законом на платника податків обов`язків, у Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервісний центр "Металург" наявна непогашена податкова заборгованість у сумі 2314953,59 грн з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (14010100), про що свідчить:
- податкове повідомлення-рішення № 13227/1429040608 від 17.07.2025 на суму 20584,40 грн;
- нарахована пеня за період з 01.08.2022 до 27.08.2025 на податкову декларацію з податку на додану вартість № 9047930505 від 21.04.2022 у сумі 50 292,45 грн;
- нарахована пеня за період з 01.08.2022 до 26.11.2025 на податкову декларацію з податку на додану вартість № 9047930505 від 21.04.2022 у сумі 26 174,88 грн;
- податкове повідомлення-рішення (форма 'Ш') № 24192/1429040608 від 18.11.2025 у сумі 20 000,00 грн, за період березня 2022 року;
- нарахована пеня за період з 01.08.2022 до 11.12.2025 на податкову декларацію з податку на додану вартість № 9047930505 від 21.04.2022 у сумі 190 148,36 грн;
- нарахована пеня за період з 01.08.2022 до 24.12.2025 на податкову декларацію з податку на додану вартість № 9047930505 від 21.04.2022 у сумі 1 311 778,74 грн;
- нарахована пеня з 01.08.2022 до 14.01.2026 на податкову декларацію з податку на додану вартість № 9047930505 від 21.04.2022 у сумі 45 698,69 грн;
- нарахована пеня з 29.08.2022 до 14.01.2026 на податкову декларацію з податку на додану вартість № 9053371054 від 19.05.2022 у сумі 546 403,94 грн;
- нахована пеня з 29.08.2022 до 05.03.2026 на податкову декларацію з податку на додану вартість № 9053371054 від 19.05.2022 у сумі 103 872,13 грн.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з пунктом 36.1 статті 36 ПК України передбачено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Пунктом 38.1 статті 38 ПК України встановлено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 податкове зобов`язання сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.
Згідно з підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних (фінансових санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідачу направлена податкова вимога від 27.03.2023 № 0000001-1300-3400 року на суму податкового боргу в розмірі 43688034,52 грн. Вказана вимога направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та отримана відповідачем 04.04.2023.
Згідно із підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, електронних гаманців в емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 41.4 статті 41 ПК України встановлено, що органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Згідно з підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 ПК України до контролюючих органів відносяться податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи).
З приводу заявленого представником відповідача клопотання про відстрочення виконання рішення суду, суд зазначає таке.
Суд, вирішуючи питання про стягнення податкового боргу, досліджує правомірність виникнення такого боргу та наявність чи відсутність факту його сплати. Тоді як, обставини, які ускладнюють можливість вчасної сплати зобов`язань є фактично підставою для розстрочення або відстрочення відповідного рішення суду.
Приписами ст. 378 КАС України визначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Відповідно до ч. 5 ст. 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
З огляду на вищенаведену норму, суд зазначає, що питання розстрочення або відстрочення виконання судового рішення може бути вирішено судом на стадії саме виконання такого судового рішення, а не стадії його ухвалення, на строк, що не може перевищувати одного року з дня ухвалення судового рішення.
Відповідно до ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим, зокрема, для учасників справи. Згідно з ч. 2 ст. 372 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Таким чином інститут розстрочення виконання судового рішення нерозривно пов`язаний з виконанням судового рішення за умови набрання ним законної сили.
Тому з клопотанням щодо розстрочення виконання рішення суду відповідач може звернутися після прийняття рішення у справі та набрання ним законної сили.
З огляду на вказане у задоволенні клопотання відповідача необхідно відмовити у зв`язку з передчасністю.
За таких обставин позов належить задовольнити, оскільки він обґрунтований та підтверджений матеріалами справи.
Судові витрати по справі відсутні.
Керуючись ст. 2, 12, 19, 139, 241 - 246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв, 54005, ідентифікаційний код 44104027) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервісний центр "Металург" (вул. Набережна, 64, с. Галицинове, Миколаївський район, Миколаївська область, 57286, ідентифікаційний код 32654880) задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервісний центр "Металург" (вул. Набережна, 64, с. Галицинове, Миколаївський район, Миколаївська область, 57286, ідентифікаційний код 32654880) податковий борг з податку на додану вартість в сумі 2 314 953,59 грн, з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервісний центр "Металург" (ідентифікаційний код 32654880) на користь Держави.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.
Суддя Т. О. Гордієнко
Судове рішення № 140109852, Миколаївський окружний адміністративний суд було прийнято 28.09.2026. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Рішення. На цій сторінці ви зможете знайти ключові відомості про це судове рішення. Ми пропонуємо зручний та швидкий доступ до поточних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі недавніх судових прецедентів. Наша база даних охоплює повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам швидко знаходити ключові відомості.
Це рішення відноситься до справи № 400/4021/26. Організації, які зазначені в тексті цього судового документа: