Єдиний державний реєстр судових рішень
Справа № 420/21485/26
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 вересня 2026 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,
розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» (код ЄДРПОУ 45099537, місце реєстрації: 65005, м. Одеса, вул. Балківська, 108, каб. 27) до Головного управління ДПС в Київській області (код ЄДРПОУ44096797, місце знаходження:09117, Білоцерківський район, Київська область, м. Біла Церква, вул. Героїв 72-ї Бригади,12) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду 14 липня 2026 року (сформовано в підсистемі ЕС 13.07.2026) надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» (код ЄДРПОУ 45099537, місце реєстрації: 65005, м. Одеса, вул.. Балківська, 108, каб. 27) до Головного управління ДПС в Київській області (код ЄДРПОУ44096797, місце знаходження:09117, Білоцерківський район, Київська область, м. Біла Церква, вул. Героїв 72-ї Бригади,12) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8), в якій просить з урахуванням заяви про виправлення описки:
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Київській області про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ «ЛАЛ» в Єдиному реєстрі податкових накладних:
1) від 29.01.2026р. №13594191/45099537;
2) від 29.01.2026р. №13594192/45099537;
3) від 29.01.2026р. №13594193/45099537;
4) від 24.02.2026р. №13634649/45099537;
5) від 24.02.2026р. №13634652/45099537;
6) від 24.02.2026р. №13634650/45099537;
7) від 24.02.2026р. №13634653/45099537;
8) від 24.02.2026р. №13634656/45099537;
9) від 24.02.2026р. №13634655/45099537;
10) від 24.02.2026р. №13634657/45099537;
11) від 24.02.2026р. №13634654/45099537;
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні ТОВ «ЛАЛ»: № 5 від 22.01.2025 року, № 1 від 03.02.2025 року, № 2 від 04.02.2025 року виписаних на отримувача послуг ТОВ «В АГРО»; № 2 від 20.02.2025 року, № 15 від 20.02.2025 року, № 16 від 20.02.2025 року, № 17 від 20.02.2025 року, № 19 від 20.02.2025 року, № 20 від 20.02.2025 року, № 21 від 20.02.2025 року, № 22 від 20.02.2025 року виписану на отримувача послуг ТОВ «ЛЕДЕСМА АГРО», в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію.
Ухвалою від 22 липня 2026 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.
Так, зазначені позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних є протиправними, у зв`язку з чим підлягають скасуванню.
На обґрунтування вказаних тверджень представник зазначив, що основним видом діяльності Товариства є Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (код КВЕД 46.21).
За укладеними договорами Товариство здійснювало закупівлю сільськогосподарських зернових культур (соняшник, кукурудза, пшениця, ячмінь тощо) у виробників продукції, з подальшим їх перепродажем до покупців (експортери, елеватори, олійнопереробні заводи, т.п.).
Для здійснення поточної господарської діяльності Товариство на момент блокування податкових накладних мало необхідну матеріальну та робочу бази: орендувало нерухоме майно (офісне приміщення) на підставі Договору про співробітництво №18/05/24 від 18.05.24 року; нерухоме майно (майданчик з бетонованих плит) за договором оренди №3/2024 від 01 серпня 2024 року; вантажні автомобілі та причепи згідно Договорів оренди транспортного засобу з екіпажом для транспортування вантажів; мало штат з 8 (вісім) осіб штатних працівників необхідної кваліфікації (менеджери, водій та інше), про що подані до органу ДПС відповідні повідомлення про прийняття працівників на роботу та сплачені всі необхідні податки та збори. Все це підтверджується відповідними звітами, що подаються нашим Товариством до податкової, згідно чинного законодавства і які були надані з нашого боку разом з поясненнями до повідомлень про реєстрацію податкових накладних (1ДФ, 20-ОПП) та штатним розкладом.
Перевезення здійснювалось автомобільним транспортом, який ТОВ «ЛАЛ» експлуатує на підставі Договорів оренди транспортних засобів з екіпажем.
На умовах укладених договорів поставки з різними контрагентами, товариством проводиться скупка соняшника, кукурудзи, пшениці тощо, у виробників продукції, з подальшим їх перепродажем до кінцевих споживачів (елеватори, олійнопереробні заводи, експортери, тощо).
Так, у період 2024-2025 року позивач мав договірні відносини з ТОВ «ЛЕДЕСМА АГРО» та ТОВ «В АГРО».
На виконання умов договору поставки № К09/12-4П від 09 грудня 2024 року укладеного з ТОВ «В АГРО», платник податків здійснив часткову поставку товару на адресу ТОВ "В АГРО" із загальної кількості близько 500 000 кг, що відповідає умовам Договору.
За фактом поставки товару складена податкова накладна №5 від 22.01.2025р. на загальну суму 259 950,91 грн. (зобов`язання з ПДВ 31 923,80 грн); податкова накладна №1 від 03.02.2025р. на загальну суму 390 212,86 грн. (зобов`язання з ПДВ 47 920,88 грн); податкова накладна №2 від 04.02.2025р. на загальну суму 408 548,86 грн. (зобов`язання з ПДВ 50 172,67 грн).
Підставою для складання ПН №5 від 22.01.2025 року послугувало настання першої події фактична поставка Товару в кількості 27 220 кг.
Підставою для складання ПН №1 від 03.02.2025 року послугувало настання першої події фактична поставка Товару в кількості 40 860 кг.
Підставою для складання ПН №2 від 04.02.2025 року послугувало настання першої події фактична поставка Товару в кількості 42 780 кг.
Пшениця була придбана ТОВ «ЛОГІЧНА АГРО ЛОГІСТИКА» у ФГ «РІДНИЙ КРАЙ-1» (код ЄДРПОУ 41011108) за Договором поставки №01/08-24 від 01 серпня 2024 року та ФГ «КОНФЕДЕРАТ В.М.» (код ЄДРПОУ 35404053) за Договором поставки №16/8 від 16 серпня 2024 року. Накладні по договорам постачання були зареєстровані в установленому законом порядку, а товар за домовленістю з продавцями зберігався на їх складах.
На виконання умов договору поставки № ЛА-1612 від 16 грудня 2024 року укладеного з ТОВ «ЛЕДЕСМА АГРО» та Специфікацій №2 від 23.12.2025 року, №3 від 24.12.2025 року, платник податків здійснив часткову поставку товару на адресу ТОВ "ЛЕДЕСМА АГРО" із загальної кількості 1 300 000 кг +/-5%, що відповідає умовам Договору.
За фактом поставки товару складена податкова накладна №2 від 20.02.2025р. на загальну суму 1 026 841,76 грн. (зобов`язання з ПДВ 126 013,37 грн); податкова накладна №15 від 20.02.2025р. на загальну суму 837 497,81 грн. (зобов`язання з ПДВ 102 850,61 грн); податкова накладна №16 від 20.02.2025р. на загальну суму 7 815 288,23грн. (зобов`язання з ПДВ 959 772,24 грн); податкова накладна №16 від 20.02.2025р. на загальну суму 2 428 491,45 грн. (зобов`язання з ПДВ 298 235,79 грн); податкова накладна №19 від 20.02.2025р. на загальну суму 1 125 781,75 грн. (зобов`язання з ПДВ 138 253,90 грн); податкова накладна №20 від 20.02.2025р. на загальну суму 413 607,90 грн. (зобов`язання з ПДВ 50 793,95 грн); податкова накладна №21 від 20.02.2025р. на загальну суму 2 027 493,55грн. (зобов`язання з ПДВ 248 990,44 грн); податкова накладна №22 від 20.02.2025р. на загальну суму 1 949 117,55 грн. (зобов`язання з ПДВ 239 365,31 грн).
Підставою для складання ПН №2 від 20.02.2025 року послугувало настання першої події фактична поставка Товару в кількості 105 860 кг.
Підставою для складання ПН №15 від 20.02.2025 року послугувало настання першої події фактична поставка Товару в кількості 86 340 кг.
Підставою для складання ПН №16 від 20.02.2025 року послугувало настання першої події фактична поставка Товару в кількості 805 700 кг.
Підставою для складання ПН №17 від 20.02.2025 року послугувало настання першої події фактична поставка Товару в кількості 250 360 кг.
Підставою для складання ПН №19 від 20.02.2025 року послугувало настання першої події фактична поставка Товару в кількості 116 060 кг.
Підставою для складання ПН №20 від 20.02.2025 року послугувало настання першої події фактична поставка Товару в кількості 42 640 кг.
Підставою для складання ПН №21 від 20.02.2025 року послугувало настання першої події фактична поставка Товару в кількості 209 020 кг.
Підставою для складання ПН №22 від 20.02.2025 року послугувало настання першої події фактична поставка Товару в кількості 200 940 кг.
Кукурудза була придбана ТОВ «ЛОГІЧНА АГРО ЛОГІСТИКА» у ТОВ «РІДНИЙ КРАЙ-1» (код ЄДРПОУ 41011108) за Договором поставки №01/08-24 від 01 серпня 2024 року та ТОВ «КОРОПЄ АГРО» (код ЄДРПОУ 42059528) за Договором купівлі-продажу від 03 вересня 2024 року. Накладні по договорам постачання були зареєстровані в установленому законом порядку, а товар за домовленістю з продавцями зберігався на їх складах.
Описані операції є стандартними для позивача та такими, що не суперечать діючому законодавству та порядку ведення податкового та бухгалтерського обліку. Надаючи пояснення та відповідні підтверджуючі документи Позивачем було доведено постійність та реальність характеру господарських операцій в рамках яких реєструвались податкові накладні та, відповідно, приналежність ТОВ ЛАЛ до реального «працюючого сектору економіки.
Через канцелярію суду 27.07.2026 року на пропозицію суду, позивачем було надано роздруковані додатки до позовної заяви поданої в електронній формі.
Через канцелярію суду 06.08.2026 року від відповідачів надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник заперечує проти заявлених позовних вимог та просить відмовити у їх задоволенні в повному обсязі, з огляду на таке.
Так, ТОВ «ЛОГІЧНА АГРО ЛОГІСТИКА» було складено та направлено до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні №5 від 22.01.2025, №1 від 03.02.2025, №2 від 04.02.2025, реєстрацію яких за результатом автоматизованого моніторингу було зупинено з підстав «Обсяг постачання товару/послуги 1001, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку)...» та вказана пропозиція надати пояснення та копії документів.
Зазначена у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформація щодо відповідності господарської операції п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій надає ТОВ можливість надати контролюючому органу всі документи, які ТОВ має у своєму розпорядженні та які підтверджують як інформацію, зазначену у відповідній податковій накладній, так і інформацію, яка вимагається згідно з квитанцією про зупинення реєстрації податкової накладної.
До того ж, ТОВ «ЛОГІЧНА АГРО ЛОГІСТИКА» як платник податків, який веде бухгалтерський та податковий облік у відповідності до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» відомий перелік документів, які є первинними та підтверджують господарську операцію.
На зазначену пропозицію, платником податку було направлено до контролюючого органу Повідомлення з поясненнями та копіями документів щодо зупинених податкових накладних.
За результатом розгляду наданого Повідомлення Комісією ГУ ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 19.01.2026 №13573879/45099537, від 19.01.2026 №13573881/45099537, від 19.01.2026 №13573880/45099537 про направлення платнику Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з зазначенням необхідності надання платником додаткових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів; інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додаткова інформація: Пояснення щодо формування реєстраційного ліміту за рахунок операцій із придбання товарів в значних обсягах за відсутністю об`єктивних умов їхнього використання в господарській діяльності (придбання палива).
Позивачем не надано додаткові пояснення протягом встановленого терміну, а тому Комісією ГУ ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято Рішення від 29.01.2026 №№13594191/45099537, 13594192/45099537, 13594193/45099537 про відмову у реєстрації податкових накладних №5 від 22.01.2025, №1 від 03.02.2025, №2 від 04.02.2025 з підстав: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Також, ТОВ «ЛОГІЧНА АГРО ЛОГІСТИКА» було складено та направлено до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні №2 від 20.02.2025, №15 від 20.02.2025, №16 від 20.02.2025, №17 від 20.02.2025, №19 від 20.02.2025, №20 від 20.02.2025, №21 від 20.02.2025, №22 від 20.02.2025, реєстрацію яких за результатом автоматизованого моніторингу було зупинено з підстав «Обсяг постачання товару/ послуги 1005, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку)...» та вказана пропозиція надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН, зокрема вказана пропозиція надати наступні документи: пояснення та копії документів (договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг,зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи,у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових формі галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі), достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
На зазначену пропозицію, платником податку було направлено до контролюючого органу Повідомлення з поясненнями та копіями документів щодо зупинених податкових накладних.
За результатами розгляду Повідомлення Комісією встановлено, що платником податку надано до податкового органу первинні документи складені із порушенням законодавства та прийнято рішення від 24.02.2026 №№ 13634649/45099537, 13634652/45099537, 13634650/45099537, 13634653/45099537, 13634656/45099537, 13634655/45099537, 13634657/45099537, 13634654/45099537 про відмову у реєстрації податкових накладних №2 від 20.02.2025, №15 від 20.02.2025, №16 від 20.02.2025, №17 від 20.02.2025, №19 від 20.02.2025, №20 від 20.02.2025, №21 від 20.02.2025, №22 від 20.02.2025 з підстав: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
Додаткова інформація: ризик порушення норм податкового законодавства у вигляді ймовірності уникнення платником ПДВ виконання свого податкового обов`язку шляхом формування реєстраційного ліміту за рахунок операцій із придбання товарів в значних обсягах за відсутністю об`єктивних умов їхнього використання в господарській діяльності (придбання палива).
Податкові накладні №2 від 20.02.2025, №15 від 20.02.2025, №16 від 20.02.2025, №17 від 20.02.2025, №19 від 20.02.2025, №20 від 20.02.2025, №21 від 20.02.2025, №22 від 20.02.2025 складені ТОВ «ЛОГІЧНА АГРО ЛОГІСТИКА» на адресу контрагента ТОВ «ЛЕДЕСМА АГРО» (код ЄДРПОУ 44733965) та їх складення обумовлено нібито здійсненням господарських операцій з поставки товару «кукурудза» згідно Договору поставки № ЛА-1612 від 16 грудня 2024 року.
Комісією встановлено, ттн складені з порушеннями вимогам «Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 року N363. Відсутні документи, які підтверджують оплату за товар. Платником не надано документів, що підтверджують наявність офісів, складських приміщень, необхідних для ведення діяльності.
Крім цього, встановлено, що підприємством придбано зерно в обсягах, які є значно меншими за обсяги його реалізації. Походження реалізованого зерна документально не підтверджено.
Також, платник здійснює формування реєстраційного ліміту за рахунок придбання дизельного палива, що складає 86,6% від загального податкового кредиту.
Відтак, висновки контролюючого органу є обґрунтованими, оскільки фактичне здійснення даних господарських операцій та їх виконання з метою провадження господарської діяльності не підтверджені належними доказами.
Відповідь на відзив до суду не надходила.
Через канцелярію суду 18.09.2026 року від позивача надійшло клопотання про доручення до матеріалів справи доказів, які помилково не було додано в додатках до позовної заяви поданої в електронній формі.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» зареєстровано 18.05.2023 року. Основний вид господарської діяльності: 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.
Інші: 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; 52.24 Транспортне оброблення вантажів; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 01.64 Оброблення насіння для відтворення; 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами; 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 52.10 Складське господарство.
Судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності, 16.08.2024 року між Фермерським господарством «КОНФЕДЕРАТ В.М.» (постачальник) та ТОВ «ЛОГІЧНА АГРО ЛОГІСТИКА» (покупець) укладено договір поставки № 16/8, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується поставити, а покупець прийняти та оплатити товар українського походження врожаю 2023-2024 року на умовах зазначених у цьому договорі.
Відповідно до Специфікації № 1 від 16.08.2024 року сторонами узгоджено продаж та купівлю «пшениці 4 класу 2023-2024 року врожаю» в кількості 101,55 тон, ціна з ПДВ грн за 1 тону 7800,00 грн, сума з ПДВ 792 0903,55 грн.
Відповідно до видаткової накладної №14 ФГ «КОНФЕДЕРАТ В.М.» відвантажено покупцю «пшеницю 4 класу 2023-2024 року врожаю» в кількості 101,55 тон, загальною вартістю 792 090,55 грн.
Оплата за придбаний товар підтверджена платіжною інструкцією №15 від 16.08.2024 року на суму 792 090,55 грн.
Податкова накладна за вказаною операцією зареєстрована у встановленому законом порядку.
Судом встановлено, що 01.08.2024 року між Фермерським господарством «РІДНИЙ КРАЙ-1» (постачальник) та ТОВ «ЛОГІЧНА АГРО ЛОГІСТИКА» (покупець) укладено договір №01/08-24, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується поставити, а покупець прийняти та оплатити товар українського походження врожаю 2024 на умовах, зазначених у цьому договорі.
Відповідно до специфікації №1 від 01.08.2024 року та видаткової накладної №14 від 19.08.2024 року сторонами узгоджено купівлю пшениці 4 класу в кількості 122,00 тон загальною вартістю 902 800,27 грн. Податкова накладна за вказаною операцією зареєстрована у встановленому законом порядку.
Оплата за поставлений товар підтверджується платіжною інструкцією №14 від 16.08.2024 року на суму 110 870,21 грн та №12 від 16.08.2024 року на суму 791 930,06 грн.
Відповідно до специфікації №2 від 01.11.2024 року сторонами узгоджено купівлю кукурудзи (зернової) в кількості 448,957 тон загальною вартістю 3 591 656,00 грн.
Товар відвантажено на підставі видаткових накладних: №18 від 02.11.2024 року, №19 від 03.11.2024 року, №20 від 01.12.2024 року, №21 від 01.12.2024 року, №23 від 02.12.2024 року та №24 від 05.12.2024 року. Податкові накладні за вказаною операцією зареєстровані у встановленому законом порядку.
Оплата за поставлений товар підтверджується платіжними інструкціями № 135 від 24.12.2024 року на суму 100000,00 грн, №131 від 19.12.2024 року на суму 149999,78 грн, №130 від 17.12.2024 року на суму 250000,00 грн, №114 від 10.12.2024 року на суму 799999,56 грн, № 110 від 03.12.2024 року на суму 399999,78 грн, №109 від 03.12.2024 року на суму 895999,45 грн та №94 від 22.11.2024 року на суму 104000,00 грн.
Судом встановлено, що 03.09.2024 року між ТОВ «КОРОП`Є АГРО» (продавець) та ТОВ «ЛОГІЧНА АГРО ЛОГІСТИКА» (покупець) було укладено договір купівлі-продажу, відповідно до змісту якого продавець приймає на себе зобов`язання передати, а покупець прийняти та оплатити сільськогосподарську продукцію (товар) в порядку та на умовах, визначених цим договором. Для цілей цього договору під сільськогосподарською продукцією розуміється кукурудза.
На виконання умов договору «кукурудзу» було відвантажено покупцю на підставі видаткових накладних: №39 від 16.09.2024 року на суму 140 910,00 грн; №40 від 16.09.2024 року на суму 139 590,00 грн; №42 від 17.09.2024 року на суму 129 470,00 грн; №41 від 16.09.2024 року на суму 135 080,00 грн; №45 від 18.09.2024 року на суму 130 515,00 грн; №43 від 17.09.2024 року на суму 136 290,00 грн; №44 від 18.09.2024 року на суму 139700,00 грн. Податкові накладні за вказаною операцією зареєстровані у встановленому законом порядку.
Оплата за поставлений товар підтверджується платіжними інструкціями № 46 від 02.10.2024 року, №47 від 02.10.2024 року, №27 від 06.09.2024 року.
Судом встановлено, що з метою перевезення замовленого товару, між позивачем та ФОП ОСОБА_1 укладено договір оренди транспортного засобу з екіпажем № 7/01-25 від 17.01.2025 року; та ФОП ОСОБА_2 укладено договір оренди транспортного засобу з екіпажем №2/01-25 від 11.01.2025 року; та ФОП ОСОБА_3 укладено договір оренди транспортного засобу з екіпажем № 1/01-25 від 10.01.2025 року; та ФОП ОСОБА_4 укладено договір оренди транспортного засобу з екіпажем №4/01-25 від 11.01.2024 року; та ФОП ОСОБА_5 укладено договір оренди транспортного засобу з екіпажем № 3/01-25 від 11.01.2025 року; з ТОВ «К СЕРВІС ПРАЙМ» договір оренди транспортних засобів №1-05 від 05.04.2024 року, відповідно до умов якого орендар приймає у строкове платне користування транспортні засоби згідно акту приймання-передачі транспортних засобів з екіпажем.
Так, судом встановлено, що з метою подальшої реалізації придбаного товару, між ТОВ «ЛОГІЧНА АГРО ЛОГІСТИКА» (постачальник) та ТОВ «В АГРО» (покупець) укладено договір поставки №09/12-4П від 09.12.2024 року, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупця, а покупець прийняти і оплатити зерно українського походження врожаю 2024 року. Культура та клас товару зазначається в додаткових угодах.
Відповідно до п. 2 додаткової угоди №001 від 09.12.2024 року, постачальник передає у власність покупця наступний товар: пшениця 2-го класу, пшениця 3-го класу та пшениця 4-го класу.
Кількість товару 500,000 тон (+/- 5%). (п. 3 додаткової угоди)
Відповідно до видаткової накладної № 10 від 04.02.2025 року на адресу покупця відвантажено «пшеницю 4-го класу, 2024 року врожаю» в кількості 42 780 кг на суму 408 548,86 грн.
Відповідно до видаткової накладної №9 від 03.02.2025 року на адресу покупця відвантажено «пшеницю 4-го класу, 2024 року врожаю» в кількості 40 860 кг на суму 390 212,86 грн.
Відповідно до видаткової накладної № 4 від 22.01.2025 року на адресу покупця відвантажено «пшеницю 4-го класу, 2024 року врожаю» в кількості 27 220 кг на суму 259 950,91 грн.
Оплата за товар підтверджується платіжними інструкціями №469 від 10.02.2025 року, №182 від 16.01.2025 року та №106 від 13.01.2025 року.
Факт поставки підтверджено товарно-транспортними накладними: №4СП-ЛАЛ від 22.01.2025 року, №5СП-ЛАЛ від 03.02.2025 року, №6СП-ЛАЛ від 03.02.2025 року, №7СП-ЛАЛ від 04.02.2025 року та №8СП-ЛАЛ від 04.02.2025 року.
Так, судом встановлено, що за фактом поставки товару на виконання умов договору, позивачем сформовано та подано до ЄРПН податкові накладні:
- №1 від 03.02.2025 року на суму 390 212,86 грн;
- №2 від 04.02.2025 року на суму 408 548,86 грн;
- №5 від 22.01.2025 року на суму 259 950,91 грн.
Судом встановлено, що з метою подальшої реалізації «кукурудзи (зернової)» між ТОВ «ЛОГІЧНА АГРО ЛОГІСТИКА» (постачальник) та ТОВ «ЛЕДЕСМА АГРО» (покупець) 16.12.2024 року укладено договір поставки №ЛА-1612 відповідно до умов якого, постачальник зобов`язується поставити, а покупець прийняти та оплатити сільськогосподарську продукцію, українського походження на умовах зазначених у цьому договорі.
Відповідно до специфікації №2 від 23.12.2024 року сторонами узгоджено поставку «кукурудзи 3-го класу» в кількості 1 000 000,00 кг загальною вартістю 9 699 997,80 грн.
Відповідно до специфікації №3 від 24.12.2024 року сторонами узгоджено поставку «кукурудзи 3-го класу» в кількості 300 000,00 кг загальною вартістю 2 909 999,34 грн.
Вказаний товар було відвантажено на адресу покупця, що підтверджується видатковими накладними:
№61 від 28.12.2024 року на суму 1 125 781,75 грн,
№60 від 27.12.2024 року на суму 413 607,90 грн,
№59 від 26.12.2024 року на суму 2 027 493,55 грн,
№69 від 25.12.2024 року на суму 3 930 439,10 грн,
№58 від 25.12.2024 року на суму 3 884 849,13 грн,
№47 від 18.12.2024 року на суму 2 428 491,45 грн,
№48 від 19.12.2024 року на суму 837 497,81 грн,
№49 від 20.12.2024 року на суму 265 391,94 грн,
№50 від 21.12.2024 року на суму 1 949 117,55 грн,
№51 від 22.12.2024 року на суму 1 026 841,76 грн,
та товарно транспортними накладними № 25.12/3 від 25.12.2024 року, №25.12/1 від 25.12.2024 року, №25.12/16 від 25.12.2024 року, №25.12/4 від 25.12.2024 року, №25.12/11 від 25.12.2024 року, №25.12/9 від 25.12.2024 року, №25.12/12 від 25.12.2024 року, №25.12/7 від 25.12.2024 року.
Так, судом встановлено, що за фактом поставки товару на виконання умов договору, позивачем сформовано та подано до ЄРПН податкові накладні:
- №2 від 20.02.2025 року на суму 1 026 841,76 грн; (сформовано по ВН №51)
- №15 від 20.02.2025 року на суму 837 497,81 грн; (сформовано по ВН №48)
- №16 від 20.02.2025 року на суму 7 815 288,23 грн; (сформовано зведену ПН по ВН №69 та ВН №58)
- №17 від 20.02.2025 року на суму 2 428 491,45 грн; (сформовано по ВН №47)
- №19 від 20.02.2025 року на суму 1 125 781,75 грн; (сформовано по ВН №61)
- №20 від 20.02.2025 року на суму 413 607,90 грн; (сформовано по ВН №60)
- №21 від 20.02.2025 року на суму 2 027 493,55 грн; (сформовано по ВН №59)
- №22 від 20.02.2025 року на суму 1 949 117,55 грн. (сформовано по ВН №50)
Відповідно до отриманих позивачем квитанцій, реєстрації вказаних ПН зупинено, з однакових підстав, а саме: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1005 (1001) , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Пропонуємо надати пояснення та копії документів (договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі), достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі».
На пропозицію податкового органу позивачем були надані повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено:
- №2 від 14.01.2026 року стосовно ПН складених за господарськими операціями з ТОВ «В АГРО». У графі «Пояснення» позивачем вказано: пояснення надано у додатках. Та до повідомлення додано 28 додатків, серед яких і змістовні письмові пояснення стосовно господарських операцій.
- №1 від 19.02.2026 року стосовно ПН складних за господарськими операціями з ТОВ «ЛЕДЕСМО АГРО». У графі «Пояснення» позивачем вказано: Підприємство здійснює постачання товарів відповідно до укладених договорів. Податкові накладні №2, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22 від 20.02.2025 складені за фактом реального постачання товару. Операції підтверджуються первинними документами, що додаються. Та до повідомлення додано 13 додатків, серед яких і змістовні письмові пояснення стосовно господарських операцій.
За результатами розгляду повідомлення про надання пояснень стосовно ПН складених за господарськими операціями з ТОВ «В АГРО», 19.01.2026 року контролюючим органом направлено на адресу позивача Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- № 13573879/45099537 стосовно податкової накладної №5 від 22.01.2025 року, в графі додаткова інформація зазначено «Пояснення щодо формування реєстраційного ліміту за рахунок операцій із придбання товарів в значних обсягах за відсутністю об`єктивних умов їхнього використання в господарській діяльності (придбання палива)»;
- № 13573880/45099537 стосовно податкової накладної № 2 від 04.02.2025 року, в графі додаткова інформація зазначено «Пояснення щодо формування реєстраційного ліміту за рахунок операцій із придбання товарів в значних обсягах за відсутністю об`єктивних умов їхнього використання в господарській діяльності (придбання палива)»;
- № 13573881/45099537 стосовно податкової накладної №1 від 03.02.2025 року, в графі додаткова інформація зазначено «Пояснення щодо формування реєстраційного ліміту за рахунок операцій із придбання товарів в значних обсягах за відсутністю об`єктивних умов їхнього використання в господарській діяльності (придбання палива)».
Додаткових документів та/або письмових пояснень з боку позивача надано не було.
У зв`язку з тим, що позивачем не було надано додаткових письмових пояснень, податковим органом 22.01.2026 року були прийняті рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН: №13594191/45099537; №13594192/45099537; №13594193/45099537.
Підставою для відмови у реєстрації якої вказано: ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Додаткова інформація відсутня.
Також, за результатами розгляду повідомлення про надання пояснень стосовно ПН складних за господарськими операціями з ТОВ «ЛЕДЕСМО АГРО», 24.02.2026 року податковим органом були прийняті рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН: №13634649/45099537; №13634652/45099537; №13634650/45099537; №13634653/45099537; №13634656/45099537; №13634655/45099537; №13634657/45099537; №13634654/45099537.
Підставою для відмови у реєстрації якої вказано: надання платником податків копій документів складених з порушенням законодавства.
Додаткова інформація: ризик порушення норм податкового законодавства у вигляді ймовірності уникнення платником ПДВ виконання свого податкового обов`язку шляхом формування реєстраційного ліміту за рахунок операцій із придбання товарів в значних обсягах за відсутністю об`єктивних умов їхнього використання в господарській діяльності (придбання палива).
Не врахування пояснень та додаткових документів на підтвердження реального здійснення господарських операцій, стало підставою для звернення позивача до суду із цим позовом.
Судом також досліджено всі надані до податкового органу первинні документи серед яких: договори поставки, купівлі-продажу, оренди транспортних засобів, акти, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні інструкції, звіти форми 20 ОПП та інші.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).
Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваного рішення, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.
Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
З 01.02.2020 року діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок № 1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Згідно з п. 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).
Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Так, судом встановлено, що в порядку встановленому податковим законодавством за фактом поставки товару позивачем сформовано та подано до ЄРПН податкові накладні: №2 від 20.02.2025 року; №15 від 20.02.2025 року; №16 від 20.02.2025 року; №17 від 20.02.2025 року; №19 від 20.02.2025 року; №20 від 20.02.2025 року; №21 від 20.02.2025 року; №22 від 20.02.2025 року.
Відповідно до отриманих позивачем квитанцій, реєстрації вказаних ПН зупинено, з однакових підстав, а саме: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1005 (1001) , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Пропонуємо надати пояснення та копії документів (договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі), достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі».
У Додатку 3 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.
Пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій: «Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС».
Таким чином, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.
Отже, реєстрація податкових накладних поданих позивачем зупинена з пропозицією надання додаткових документів, перелік яких визначено формально без визначення конкретних обставин, які необхідно підтвердити вказаними документами та висвітлити у наданих до вказаних документів поясненнях.
Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема, від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).
Відповідно до п. 9, 10 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
- або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
- або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
- або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку. Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Згідно з додатку до Порядку № 520 в повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.
Так, судом встановлено, що на пропозицію податкового органу позивачем були надані повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено:
- №2 від 14.01.2026 року стосовно ПН складених за господарськими операціями з ТОВ «В АГРО». У графі «Пояснення» позивачем вказано: пояснення надано у додатках. Та до повідомлення додано 28 додатків, серед яких і змістовні письмові пояснення стосовно господарських операцій.
- №1 від 19.02.2026 року стосовно ПН складних за господарськими операціями з ТОВ «ЛЕДЕСМО АГРО». У графі «Пояснення» позивачем вказано: Підприємство здійснює постачання товарів відповідно до укладених договорів. Податкові накладні №2, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22 від 20.02.2025 складені за фактом реального постачання товару. Операції підтверджуються первинними документами, що додаються. Та до повідомлення додано 13 додатків, серед яких і змістовні письмові пояснення стосовно господарських операцій.
Разом з тим, наведений у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних перелік документів є формальним, оскільки повністю дублює приписи п. 5 Порядку № 520, без врахуванням особливостей господарської операції між позивачем та його контрагентом.
Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операцій, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
Проте, за результатами розгляду повідомлення про надання пояснень стосовно ПН складених за господарськими операціями з ТОВ «В АГРО», 19.01.2026 року контролюючим органом направлено на адресу позивача Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- № 13573879/45099537 стосовно податкової накладної №5 від 22.01.2025 року, в графі додаткова інформація зазначено «Пояснення щодо формування реєстраційного ліміту за рахунок операцій із придбання товарів в значних обсягах за відсутністю об`єктивних умов їхнього використання в господарській діяльності (придбання палива)»;
- № 13573880/45099537 стосовно податкової накладної № 2 від 04.02.2025 року, в графі додаткова інформація зазначено «Пояснення щодо формування реєстраційного ліміту за рахунок операцій із придбання товарів в значних обсягах за відсутністю об`єктивних умов їхнього використання в господарській діяльності (придбання палива)»;
- № 13573881/45099537 стосовно податкової накладної №1 від 03.02.2025 року, в графі додаткова інформація зазначено «Пояснення щодо формування реєстраційного ліміту за рахунок операцій із придбання товарів в значних обсягах за відсутністю об`єктивних умов їхнього використання в господарській діяльності (придбання палива)».
Додаткових документів та/або письмових пояснень з боку позивача надано не було.
У зв`язку з тим, що позивачем не було надано додаткових письмових пояснень, податковим органом 22.01.2026 року були прийняті рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН: №13594191/45099537; №13594192/45099537; №13594193/45099537.
Підставою для відмови у реєстрації якої вказано: ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Додаткова інформація відсутня.
Також, за результатами розгляду повідомлення про надання пояснень стосовно ПН складних за господарськими операціями з ТОВ «ЛЕДЕСМО АГРО», 24.02.2026 року податковим органом були прийняті рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН: №13634649/45099537; №13634652/45099537; №13634650/45099537; №13634653/45099537; №13634656/45099537; №13634655/45099537; №13634657/45099537; №13634654/45099537.
Підставою для відмови у реєстрації якої вказано: надання платником податків копій документів складених з порушенням законодавства.
Додаткова інформація: ризик порушення норм податкового законодавства у вигляді ймовірності уникнення платником ПДВ виконання свого податкового обов`язку шляхом формування реєстраційного ліміту за рахунок операцій із придбання товарів в значних обсягах за відсутністю об`єктивних умов їхнього використання в господарській діяльності (придбання палива).
Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржувані рішення помилково, з огляду на таке.
Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що основний вид господарської діяльності: 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.
Судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності, ТОВ «ЛОГІЧНА АГРО ЛОГІСТИКА» було укладено договір поставки з Фермерським господарством «КОНФЕДЕРАТ В.М.».
Придбання ТОВ «ЛОГІЧНА АГРО ЛОГІСТИКА» «пшениці 4 класу 2023-2024 року врожаю» підтверджено специфікацією, видатковою накладною та платіжною інструкцією.
З Фермерським господарством «РІДНИЙ КРАЙ-1» було укладено договір поставки «пшениці 4 класу» та «кукурудзи (зернової)», що підтверджено специфікаціями, видатковими накладними та платіжними інструкціями.
Також, з ТОВ «КОРОП`Є АГРО» було укладено договір купівлі-продажу «кукурудзи», що підтверджено видатковими накладними та платіжними інструкціями.
Транспортування придбаного товару з метою подальшої реалізації здійснювалось на підставі відповідних договорів оренди транспортних засобів з екіпажем та ТТН.
Судом встановлено, що з метою подальшої реалізації придбаного товару позивачем були укладені договори з ТОВ «В АГРО» та ТОВ «ЛЕДЕСМА АГРО».
Факт поставки на адресу ТОВ «В АГРО» придбаного покупцем товару підтверджено такими доказами:
Відповідно до видаткової накладної № 10 від 04.02.2025 року на адресу покупця відвантажено «пшеницю 4-го класу, 2024 року врожаю» в кількості 42 780 кг на суму 408 548,86 грн.
Відповідно до видаткової накладної №9 від 03.02.2025 року на адресу покупця відвантажено «пшеницю 4-го класу, 2024 року врожаю» в кількості 40 860 кг на суму 390 212,86 грн.
Відповідно до видаткової накладної № 4 від 22.01.2025 року на адресу покупця відвантажено «пшеницю 4-го класу, 2024 року врожаю» в кількості 27 220 кг на суму 259 950,91 грн.
Оплата за товар підтверджується платіжними інструкціями №469 від 10.02.2025 року, №182 від 16.01.2025 року та №106 від 13.01.2025 року.
Факт поставки підтверджено товарно-транспортними накладними: №4СП-ЛАЛ від 22.01.2025 року, №5СП-ЛАЛ від 03.02.2025 року, №6СП-ЛАЛ від 03.02.2025 року, №7СП-ЛАЛ від 04.02.2025 року та №8СП-ЛАЛ від 04.02.2025 року.
Факт поставки на адресу ТОВ «ЛЕДЕСМА АГРО» придбаного покупцем товару підтверджено такими доказами:
Відповідно до специфікації №2 від 23.12.2024 року сторонами узгоджено поставку «кукурудзи 3-го класу» в кількості 1 000 000,00 кг загальною вартістю 9 699 997,80 грн.
Відповідно до специфікації №3 від 24.12.2024 року сторонами узгоджено поставку «кукурудзи 3-го класу» в кількості 300 000,00 кг загальною вартістю 2 909 999,34 грн.
Вказаний товар було відвантажено на адресу покупця, що підтверджується видатковими накладними: №61 від 28.12.2024 року на суму 1 125 781,75 грн, №60 від 27.12.2024 року на суму 413 607,90 грн, №59 від 26.12.2024 року на суму 2 027 493,55 грн, №69 від 25.12.2024 року на суму 3 930 439,10 грн, №58 від 25.12.2024 року на суму 3 884 849,13 грн, №47 від 18.12.2024 року на суму 2 428 491,45 грн, №48 від 19.12.2024 року на суму 837 497,81 грн, №49 від 20.12.2024 року на суму 265 391,94 грн, №50 від 21.12.2024 року на суму 1 949 117,55 грн, №51 від 22.12.2024 року на суму 1 026 841,76 грн та товарно-транспортними накладними № 25.12/3 від 25.12.2024 року, №25.12/1 від 25.12.2024 року, №25.12/16 від 25.12.2024 року, №25.12/4 від 25.12.2024 року, №25.12/11 від 25.12.2024 року, №25.12/9 від 25.12.2024 року, №25.12/12 від 25.12.2024 року, №25.12/7 від 25.12.2024 року.
Так, судом встановлено, що за фактом поставки товару на виконання умов договору, позивачем сформовано та подано до ЄРПН податкові накладні: №1 від 03.02.2025 року на суму 390 212,86 грн; №2 від 04.02.2025 року на суму 408 548,86 грн; №5 від 22.01.2025 року на суму 259 950,91 грн; №2 від 20.02.2025 року на суму 1 026 841,76 грн; №15 від 20.02.2025 року на суму 837 497,81 грн; №16 від 20.02.2025 року на суму 7 815 288,23 грн; №17 від 20.02.2025 року на суму 2 428 491,45 грн; №19 від 20.02.2025 року на суму 1 125 781,75 грн; №20 від 20.02.2025 року на суму 413 607,90 грн; №21 від 20.02.2025 року на суму 2 027 493,55 грн; №22 від 20.02.2025 року на суму 1 949 117,55 грн.
Крім того, матеріалами справи підтверджується, що позивачем до податкового органу надавались додаткові пояснення разом з повідомленнями, в яких представник детальніше розкрив суть господарської діяльності підприємства та зокрема спірних господарських операцій та надав докази на підтвердження реальності спірних операцій.
До даних пояснень було додано повний перелік документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Аналіз наданих копій первинних документів надає можливість встановити послідовність дій позивача щодо можливості надання такого виду послуг.
В той же час, у квитанціях зазначено посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 1 та наведено загальний перелік документів, які може надати позивач, разом з цим конкретно не визначено документів, які слід надати позивачу для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Водночас можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.
Суд відхиляє доводи представника відповідача викладені у відзиві, з підстав того, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.
Стосовно доводів представника відповідача щодо недоліків наданих товарно-транспортних накладних, суд зазначає, що такі доводи є помилковими з огляду на те, що з наявних у справі ТТН вбачається наявність заповнення необхідних граф: підписи уповноважених осіб, пункти завантаження і розвантаження, інформацію про водіїв, які здійснювали перевезення, транспортні засоби, номер морського контейнера, інформація про вантаж, дані вантажовідправника, вантажоодержувача та автомобільного перевізника тощо.
А тому такі доводи відповідача відхиляються судом.
Стосовно тверджень про відсутність документів, що підтверджують оплату за товар, суд зазначає, що вони є помилковими з огляду на те, що перша подія на підставі якої були сформовані всі спірні податкові накладні була саме поставка товару, оплата здійснювалась вже після фактичної поставки, що узгоджується і з умовами договору.
А тому такі доводи судом відхиляються.
Твердження представника, що платником не надано документів, що підтверджують наявність офісів, складських приміщень, необхідних для ведення діяльності, також на думку суду є помилковими, з огляду на те, що до податкового органу надавались позивачем форми №20-ОПП, зокрема і стосовно наявності офісу. А тому такі доводи представника відхиляються судом.
Стосовно тверджень представника, що «підприємством придбано зерно в обсягах, які є значно меншими за обсяги його реалізації походження реалізованого зерна документально не підтверджено», суд зазначає, що підставою для реєстрації спірних податкових накладних є поставка товару. У свою чергу відповідачем не здійснено перевірки щодо залишків товару, а тому такі доводи є безпідставними.
А також, стосовно тверджень податкового органу, що платник здійснює формування реєстраційного ліміту за рахунок придбання дизельного палива, що складає 86,6% від загального податкового кредиту, суд зазначає, що такі доводи не істотними для вчинення зобов`язальної дії щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, зупинення податкових накладних, виписаних позивачем не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 1165.
Відповідно до ч. п. 25, 26, 27 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Згідно з п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Згідно з додатку до Порядку № 520 в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.
Так, як вбачається з матеріалів справи в оскаржуваних рішеннях, податковим органом було зазначено підставами для відмови у реєстрації податкових накладних: «ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Додаткова інформація відсутня.» та «надання платником податків копій документів складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: ризик порушення норм податкового законодавства у вигляді ймовірності уникнення платником ПДВ виконання свого податкового обов`язку шляхом формування реєстраційного ліміту за рахунок операцій із придбання товарів в значних обсягах за відсутністю об`єктивних умов їхнього використання в господарській діяльності (придбання палива)».
Аналізуючи вказане, суд зазначає, що до податкового органу позивачем разом з первинним повідомленням надавались обґрунтовані та розгорнуті пояснення стосовно спірних податкових накладних, та необхідний пакет первинних документів.
Стосовно підстави для відмови «надання платником податків копій документів складених з порушенням законодавства Додаткова інформація: ризик порушення норм податкового законодавства у вигляді ймовірності уникнення платником ПДВ виконання свого податкового обов`язку шляхом формування реєстраційного ліміту за рахунок операцій із придбання товарів в значних обсягах за відсутністю об`єктивних умов їхнього використання в господарській діяльності (придбання палива)», суд зазначає, що контролюючим органом після зупинення реєстрації податкової накладної вказані документи не були витребувані, позивач був позбавлений можливості їх надати, а тому зазначення таких доводів у оскаржуваному рішенні не може бути підставою для відмови.
Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірних рішень та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішень податкового органу, у зв`язку з чим, такі рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.
Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, суд зазначає таке.
Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні є дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.
Відповідно до ч.1,3ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.
Враховуючи, що позов задоволено у повному обсязі сплачений судовий збір підлягає поверненню за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління на користь позивача в розмірі 29 286,40 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» (код ЄДРПОУ 45099537, місце реєстрації: 65005, м. Одеса, вул. Балківська, 108, каб. 27) до Головного управління ДПС в Київській області (код ЄДРПОУ44096797, місце знаходження:09117, Білоцерківський район, Київська область, м. Біла Церква, вул. Героїв 72-ї Бригади,12) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 13594191/45099537 від 29.01.2026 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 5 від 22.01.2025 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 13594192/45099537 від 29.01.2026 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 1 від 03.02.2025 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 13594193/45099537 від 29.01.2026 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 2 від 04.02.2025 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 13634649/45099537 від 24.02.2026 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 2 від 20.02.2025 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 13634652/45099537 від 29.01.2026 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 15 від 20.02.2025 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 13634650/45099537 від 24.02.2026 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 16 від 20.02.2025 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 13634653/45099537 від 24.02.2026 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 17 від 20.02.2025 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 13634656/45099537 від 24.02.2026 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 19 від 20.02.2025 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 13634655/45099537 від 24.02.2026 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 20 від 20.02.2025 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 13634657/45099537 від 24.02.2026 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 21 від 20.02.2025 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 13634654/45099537 від 24.02.2026 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 22 від 20.02.2025 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Київській області (код ЄДРПОУ44096797, місце знаходження:09117, Білоцерківський район, Київська область, м. Біла Церква, вул. Героїв 72-ї Бригади,12) сплачений судовий збір на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Логічна Агро Логістика» (код ЄДРПОУ 45099537, місце реєстрації: 65005, м. Одеса, вул. Балківська, 108, каб. 27) в розмірі 29286,40 грн (двадцять дев`ять тисяч двісті вісімдесят шість гривень 40 копійок).
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя Л.Р. Юхтенко
Судове рішення № 139882184, Одеський окружний адміністративний суд було прийнято 18.09.2026. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Рішення. На цій сторінці ви зможете знайти важливі відомості про це судове рішення. Ми надаємо зручний та швидкий доступ до поточних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі недавніх судових прецедентів. Наша база даних включає повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам зручно знаходити важливі відомості.
Це рішення відноситься до справи № 420/21485/26. Компанії, які зазначені в тексті цього судового документа: