
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 серпня 2021 року Справа № 280/553/21 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі судді Киселя Р.В., розглянувши в порядку письмового за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м. Запоріжжя, 69107) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМІНТЕХ» (вул. Світлогірська, буд. 13, м. Запоріжжя, 69095) про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
21.01.2021 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява, яка була надіслана 30.12.2020 засобами поштового зв`язку, Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі – позивач, ГУ ДПС у Запорізькій області) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМІНТЕХ» (далі – відповідач, ТОВ «ПРОМІНТЕХ»), в якій позивач просить суд: стягнути з рахунків платника податків у всіх банках, що належать такому платнику податків відповідачу, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків на користь УК у Шевченківському районі м. Запоріжжя (код одержувача 38025367 в Казначействі України (ЕАП)) суму податкового боргу:
зі сплати податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у розмірі 34341,31 грн.,
зі сплати податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 7232,06 грн.,
зі сплати податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, у розмірі 1020,00 грн.,
з акцизного податку на пальне у розмірі 1059,93 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача наявний узгоджений податковий борг. З метою погашення податкового боргу, боржнику (відповідачу) направлялась податкова вимога форми «Ю» №454-19 від 16.07.2013, проте відповідачем заборгованість погашена не була. В зв`язку з чим, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою від 25.01.2021 позов був залишений без руху, позивачу наданий строк для усунення недоліків позову.
28.01.2021 від позивача до суду надійшла заява на усунення недоліків позову.
Ухвалою від 01.02.2021 у справі відкрите спрощене позовне провадження, судовий розгляд призначено на 02.03.2021 без виклику сторін.
30.03.2021 від відповідача до суду надійшла заява про розгляд справи з викликом сторін, в обґрунтування якої відповідач зазначає про часткову сплату ним 19.02.2021 податкового боргу в сумі 34717,00 грн. З метою врахування сплаченої суми грошових коштів та встановлення суми фактичної заборгованості, просить призначити розгляд справи з викликом сторін.
Враховуючи те, що дана справа не віднесена Кодексом адміністративного судочинства України до складних справ, оскільки її предмет не відповідає вимогам до складних справ, які викладені у ч. 4 ст. 12 та ч. 4 ст. 257 КАС України. А також те, що з доданої до заяви відповідача копії платіжного доручення №1 від 19.02.2021 вбачалося, що сума 34717,52 грн. була сплачена відповідачем на користь Дніпровського ВДВС міста Запоріжжя в межах виконавчих проваджень №62050387 (відкрите 13.05.2020), №60634129 (відкрите 19.11.2019) та №62131881 (відкрите 20.05.2020), тобто під час примусового виконання рішень, а не в погашення податкового боргу. Ухвалою від 30.03.2021 у задоволенні заяви про розгляд справи №280/553/21 в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін було відмовлено.
19.04.2021 від позивача надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи документів. У вказаному клопотанні відповідач зазначив, що відповідно до облікових карток за 2020-2021 р.р. сума боргу з: податку на додану вартість, податку на прибуток приватних підприємств, податку на доходи фізичних осіб та зі сплати акцизного податку на пальне - не змінилася. Просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. До клопотання позивачем були додані копії облікових карток з: податку на додану вартість за 2021 р., податку на прибуток приватних підприємств за 2021 р., податку на доходи фізичних осіб за 2020 р. та зі сплати акцизного податку на пальне за 2020 р.
Станом на час розгляду справи по суті відзив від відповідача до суду не надходив. Також не надходили будь-які докази на підтвердження погашення зазначеної в позові податкової заборгованості.
Частиною 6 ст.162 КАС України встановлено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
З урахуванням вимог ст.ст. 205, 229 КАС України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження та на підставі наявних у ній доказів.
Суд, розглянувши та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (далі – ПК України).
Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Також, підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач має податковий борг в загальній сумі 43653,80 грн., який складається: з податкового боргу з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у розмірі 34 341,81 грн., податкового боргу зі сплати податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 7232,06 грн., податкового боргу зі сплати податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами у розмірі 1020,00 грн. та податкового боргу з акцизного податку на пальне у розмірі 1059,93 грн.
Заборгованість з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів виникла на підставі наступного.
Податковим органом було здійснено нарахування штрафних санкцій за податковими повідомленнями-рішеннями форми «Ш» від 15.01.2018 за №0004035001 на суму 0,09 грн. та за №004025001 на суму 7666,16 грн. Зазначені ППР були винесені на підставі акту перевірки №0777/08-01-50-01/32551139 від 06.12.2017.
Податковим органом було здійснено нарахування штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішення форми «Н» від 24.10.2018 за №0143175006 на суму 946,66 грн. Зазначене ППР було винесено на підставі акту перевірки №3856/08-01-50-06/32551139 від 03.09.2018.
Податковим органом було здійснено нарахування штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішення форми «Н» від 09.09.2019 за №0120765006 на суму 12113,10 грн. Зазначене ППР було винесено на підставі акту перевірки №2009/08-01-50-06/32551139 від 15.07.2019.
Податковим органом було здійснено нарахування штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішення форми «Н» від 05.12.2019 за №0163905006 на суму 13445,80 грн. Зазначене ППР було винесено на підставі акту перевірки №3201/08-01-50-04/32551139 від 24.10.2019.
Податковим органом було здійснено нарахування штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішення форми «Н» від 13.03.2020 за №0029024904 на суму 170,00 грн. Вказане ППР було винесено на підставі акту перевірки №0246/08-01-49-04/32551139 від 21.01.2020 року.
Заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств виникла на підставі наступного.
Податковим органом було здійснено нарахування штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішення форми «Ш» від 09.01.2018 за №0000935001 на суму 200,00 грн. Зазначене ППР було винесено на підставі акту перевірки №0447/08-01-50-01/32551139 від 16.11.2017.
Податковим органом було здійснено нарахування по податковій декларації від 27.02.2018 (термін сплати - 11.03.2018) №9299336264 у розмірі - 3780,00 грн.
Податковим органом було здійснено нарахування штрафних санкцій за податковими повідомленнями-рішеннями від 07.11.2018 форми «Ш» за №0154505006 на суму 900,00 грн. та за №0154495006 на суму 12,06 грн. Зазначені ППР були винесені на підставі акту перевірки №4329/08-01-50-06/32551139 від 24.09.2018.
Податковим органом було здійснено нарахування по податковій декларації від 28.02.2020 (термін сплати - 10.03.2020) №9334959030 у розмірі - 2160,00 грн.
Податковим органом було здійснено нарахування по податковій декларації від 29.07.2020 (термін сплати - 19.08.2020) №9180967976 у розмірі -180,00 грн.
Заборгованість зі сплати податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами виникла на підставі винесення податкового повідомлення рішення форми «ПС» за №00068204905 від 16.07.2020 на суму 1020,00 грн. Зазначене ППР було винесено відповідно до акту перевірки №3508/08-01-49-05/32551139 від 05.06.2020.
Заборгованість з акцизного податку на пальне виникла на підставі наступного.
Податковим органом було здійснено нарахування штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішення форми «ПС» за №0000133204 від 11.09.2019 на суму 440,29 грн. Зазначене ППР було винесено на підставі акту перевірки №000284/08-01-40-04/32551139.
Податковим органом було здійснено нарахування штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішення форми «ПС» №0000223204 від 16.09.2019 на суму 449,64 грн. Зазначене ППР було винесено на підставі акту перевірки №000230/08-01-40-04/32551139 від 18.07.2019.
Податковим органом було здійснено нарахування штрафних санкцій за податковим повідомленням-рішення форми «ПС» №0001973204 від 08.04.2020 на суму 170,00 грн. Зазначене ППР було винесено на підставі акту перевірки №000053/08-01-32-04/32551139 від 20.02.2020.
Доказів оскарження вищезазначених податкових повідомлень-рішень або сплати (часткової сплати) податкової заборгованості відповідачем не надано.
Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 46.1 ст. 46 ПК України визначено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 Кодексу).
Згідно з п. 56.11 ст. 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Таким чином, сума податкових зобов`язань самостійно визначених платником податків в поданих деклараціях набула статусу податкового боргу.
Також, відповідно до п.57.3. ст.57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.
Згідно пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПП України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п.31.1 ст. 31 ПК України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Згідно з п.38.1 ст.38 ПК України, виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Пунктом 59.1 ст. 59 ПК України, визначено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), а заходи, спрямовані на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків. Строк давності, визначений пунктом 102.4 статті 102 цього Кодексу для стягнення податкового боргу, у такому випадку розпочинається не раніше дня виникнення податкового боргу у сумі, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до вищезазначених норм, податковим органом вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку. А саме, з метою погашення податкового боргу позивачем була винесена податкова вимога форми «Ю» від 16.07.2013 №454-19 на суму 3517,73 грн. Зазначена вимога направлялась відповідачу та було отримана його представником – 27.07.2013, про що свідчить відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.
Згідно з п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Таким чином, ПК України не передбачено надіслання податкових вимог на кожну суму боргу.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
При цьому відповідно до п. 95.2 ст. 95 ПК України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з п. 95.4 ст. 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України..
Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Доказів оскарження податкової вимоги в судовому чи адміністративному порядку відповідач не надав.
Також відповідачем не надано відзиву на адміністративний позов та/або доказів погашення (часткового погашення) суми боргу.
Аналіз зазначених вище вимог законодавства, наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог законодавства не сплачено суму податкового боргу в розмірі 43653,80 грн., а отже позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до положень ст. 139 КАС України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 139, 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Запорізькій області (пр. Соборний, буд. 166, м. Запоріжжя, 69107) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМІНТЕХ» (вул. Світлогірська, буд. 13, м. Запоріжжя, 69095) про стягнення коштів за податковим боргом – задовольнити.
Стягнути з рахунків платника податків у всіх банків, що належать такому платнику податків - Товариству з обмеженою відповідальністю «ПРОМІНТЕХ» (ЄДРПОУ 32551139), а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків на користь УК у Шевченківському районі м. Запоріжжя (код одержувача 38025367 в Казначейство України (ЕАП):
суму податкового боргу зі сплати податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів у розмірі 34341,31 грн. (тридцять чотири тисячі триста сорок одна гривня 31 копійка), (код платежу 14010100 на р/р UА918999980313070029000008009);
суму податкового боргу зі сплати податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 7232,06 грн. (сім тисяч двісті тридцять дві гривні 06 копійок), (код платежу 11021000 на р/р UА508999980333169318000008009);
суму податкового боргу зі сплати податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати у розмірі 1020,00 грн. (одна тисяча двадцять гривен), (код платежу 11010100 на р/р UА138999980333179340000008009).
суму податкового боргу з акцизного податку на пальне у розмірі 1059,93 грн. (одна тисяча п`ятдесят дев`ять гривен 93 копійки), (код платежу 14021900 на р/р UА618999980333159344000008009).
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення у повному обсязі виготовлено та підписано «03» серпня 2021 року.
Суддя Р.В. Кисіль
Судове рішення № 98761908, Запорізький окружний адміністративний суд було прийнято 03.08.2021. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Рішення. На цій сторінці ви зможете знайти корисні дані про це судове рішення. Ми забезпечуємо зручний та швидкий доступ до поточних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі недавніх судових прецедентів. Наша база даних включає повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам зручно знаходити корисні дані.
Це рішення відноситься до справи № 280/553/21. Юридичні особи, які зазначені в тексті цього судового документа: