
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"22" червня 2021 р. справа № 300/1693/21
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Боршовського Т.І., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу в сумі 22220,92 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (далі – позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі – відповідач), в якому просить суд стягнути з відповідача в дохід бюджету заборгованість в сумі 22220,92 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що за відповідачем рахується заборгованість в сумі 22220,92 грн., з яких: 22069,44 грн. штрафні санкції за порушення законодавства про патентування норм регулювання обігу готівки, застосовані податковим повідомленням-рішенням № 0000370506 від 15.01.2020 та пеня в розмірі 151,48 грн.
Ухвалою від 20.04.2021 Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження в справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).
Відповідач правом на подання відзиву у встановлений судом строк не скористався. Ухвалу про відкриття провадження від 20.04.2021 направлено за адресою місця проживання, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань: АДРЕСА_1 . Однак ухвала повернулася на адресу суду 14.05.2021 з відміткою установи поштового зв`язку: “адресат відсутній за вказаною адресою”.
Відповідно до частини 4 статті 124 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.
Згідно з частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що судове повідомлення вручено відповідачу належним чином, а справа підлягає розгляду та вирішенню за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, судом встановлено таке.
ОСОБА_1 17.12.2018 зареєстрований як фізична особа-підприємець, основний вид діяльності 56.30 Обслуговування напоями, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 17).
17.12.2019 представниками Головного управління ДПС в Івано-Франківській області проведено перевірку відповідача, за результатом якої складено акт № 090093 від 23.12.2019, згідно висновків якого встановлено порушення пункту 12 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», пункту 177.10 статті 177 Податкового кодексу України, наказу Міністерства доходів і зборів України «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат та порядок її ведення» (а.с. 11-12).
15.01.2020 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області на підставі акту перевірки № 422/09/14/РРО/ НОМЕР_1 від 23.12.2019 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000370506, яким відповідачу нараховано штрафні санкції за порушення законодавства про патентування норм регулювання обігу готівки в розмірі 24569,44 грн. (а.с. 9).
Вказане податкове повідомлення-рішення 15.01.2020 направлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою, яку самостійно вказав фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 в пункті 4.1 акту перевірки від 23.12.2019 для надсилання рішення про застосування санкцій: АДРЕСА_2 (а.с. 10). Поштове відправлення повернулось на адресу позивача з відміткою установи поштового зв`язку: “за закінченням встановленого терміну зберігання”.
03.03.2020 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області надіслано відповідачу на його податкову адресу: АДРЕСА_1 , податкову вимогу форми “Ф” № 3957-54 на суму 24569,44 грн. (а.с. 7).
17.08.2020 фізична особа-підприємець ОСОБА_1 сплатив 2500,00 грн., які зараховано контролюючим органом в рахунок погашення боргу.
Згідно довідки Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 16.03.2021 загальна сума заборгованості відповідача становить 22220,92 грн., з яких: 22069,44 грн. штрафні санкції за порушення законодавства про патентування норм регулювання обігу готівки, застосовані згідно податкового повідомлення-рішення № 0000370506 від 15.01.2020; пеня 151,48 грн. (а.с. 6).
Вирішуючи даний спір суд виходив з таких мотивів та норм права.
Відповідно до статті 1 Податкового кодексу України, Податковий кодекс України (надалі – ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Статтею 36 ПК України встановлено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно з статтею 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Пунктом 14.1.39 ПК України визначено, що грошове зобов`язання платника податків – сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
В пункті 14.1.175 статті 14 ПК України зазначено, що податковий борг – сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Як встановлено судом вище, 15.01.2020 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області на підставі акту перевірки № 422/09/14/РРО/ НОМЕР_1 від 23.12.2019 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000370506, яким відповідачу нараховано штрафні санкції за порушення законодавства про патентування норм регулювання обігу готівки.
Суд зазначає, що відповідно до пункту 57.3 статті 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідач податкове повідомлення-рішення № 0000370506 від 23.12.2019 не оскаржував в адміністративному чи судовому порядку, а тому суми грошових зобов`язань, визначені цим податковим повідомленням-рішенням, є узгодженими. Доказів сплати цієї суми, у визначених законом 10-денний строк, суду не подано, а отже, ця сума є податковим боргом відповідача.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначену для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога надсилається платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
03.03.2020 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області надіслано відповідачу на його податкову адресу: АДРЕСА_1 , податкову вимогу форми “Ф” № 3957-54 на суму 24569,44 грн.
Також позивачу нарахована пеня відповідно до статті 129 ПКУ України в розмірі 151,48 грн.
Заборгованість фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , з врахуванням часткового погашення боргу, становить всього 22220,92 грн., що підтверджується довідкою про суми податкового боргу платника податків станом на 16.03.2021 (а.с. 6), витягом з картки особового рахунку з штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування норм регулювання обігу готівки (а.с. 15-16).
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з пунктом 95.3 статті 95 вказаного Кодексу стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до пункту 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Враховуючи те, що відповідачем не сплачено самостійно податковий борг в розмірі 22220,92 грн., то суд вважає підставним звернення контролюючого органу до суду із позовом про його стягнення у спосіб, визначений пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 ПК України.
Таким чином, адміністративний позов Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення 22220,92 грн. податкового боргу належить задовольнити.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по сплаті судового збору не підлягають відшкодуванню позивачу. Доказів понесення інших витрат суду не подано.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків – НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) в дохід державного бюджету України податковий борг на загальну суму 22220 (двадцять дві тисячі двісті двадцять) гривень 92 копійки.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
Позивач: Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, ідентифікаційний код 43968084, вулиця Незалежності, 20, місто Івано-Франківськ, 76018.
Відповідач: фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків – НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 .
Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.
Судове рішення № 97796223, Івано-Франківський окружний адміністративний суд було прийнято 22.06.2021. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Рішення. На цій сторінці ви зможете знайти ключові дані про це судове рішення. Ми забезпечуємо зручний та швидкий доступ до актуальних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних включає повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам легко знаходити ключові дані.
Це рішення відноситься до справи № 300/1693/21. Юридичні особи, які зазначені в тексті цього судового документа: