
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 826/19700/16 Суддя (судді) першої інстанції: Амельохін В.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 січня 2018 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Пилипенко О.Є.
суддів - Глущенко Я.Б. та Кобаль М.І.,
при секретарі - Грабовській Т.О.,
за участю:
позивача: - Загребельного С.К.,
відповідача: - Бабинця М.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Студіо Модерна» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 листопада 2017 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Студіо Модерна» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0004964202 від 02.11.2016 року,
В С Т А Н О В И Л А :
У грудні 2016 року позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Студіо Модерна» звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0004964202 від 02.11.2016 року, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 02.11.2016 року № 0004964202 в частині застосування штрафних санкцій по ПДВ у розмірі 15 305,46 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 листопада 2017 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.
Не погоджуючись з судовим рішенням, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати оскаржувану постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою адміністративний позов задовольнити повністю.
Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, висновки суду не відповідають фактичним обставинам, допущено порушення норм матеріального права.
Перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Студіо Модерна» - залишити без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 листопада 2017 року - без змін, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.ч.1, 2, 3 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до ст.. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Приймаючи рішення про відмову у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що факт порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «Студіо Модерна» термінів реєстрації податкових накладних останнім не оскаржується, хоч стаття 120-1 ПК України, яка передбачає розмір штрафних санкцій за таке порушення, містила банкетну норму, як на момент виникнення спірних правовідносин так і на момент прийняття рішення у справі, діяла норма статті 54 ПК України, яка визначала повноваження відповідача та порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій, а тому підстави для задоволення позову відсутні.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Як встановлено судом та вбачається з наявних матеріалів справи, Офісом великих платників податків ДФС була проведена камеральна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Студіо Модерна», за результатами якої 11.10.2016 року складено Акт перевірки № 1612/28-10-42-02/33104763 про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних Товариством з обмеженою відповідальністю «Студіо Модерна» (податковий номер 33104763) в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Проведеною перевіркою встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «Студіо Модерна» п.201.10 ст. 201 ПК України, а саме - порушення термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцю - платнику ПДВ.
Так, ТОВ «Студіо Модерна» за період листопад - грудень 2015 року були подані наступні податкові накладні на реєстрацію в ЄРПН: №379 від 06.11.2015р. дата реєстрації 23.11.2015р. та граничний термін реєстрації - 21.11.2015р.; №222 від 18.11.2015р. дата реєстрації 04.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 03.12.2015р.; №248 від 20.11.2015р. дата реєстрації 14.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 05.12.2015р.; №223 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №224 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №225 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №226 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №228 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №227 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №230 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №232 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №231 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №234 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №229 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №233 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №235 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №236 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №237 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №238 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №239 від 19.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 04.12.2015р.; №244 від 20.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 05.12.2015р.; №243 від 20.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 05.12.2015р.; №245 від 20.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 05.12.2015р.; №247 від 20.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 05.12.2015р.; №249 від 20.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 05.12.2015р.; №246 від 20.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 05.12.2015р.; №250 від 20.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 05.12.2015р.; №252 від 20.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 05.12.2015р.; №251 від 20.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 05.12.2015р.; №199 від 16.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 01.12.2015р.; №200 від 16.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 01.12.2015р.; №202 від 16.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 01.12.2015р.; №208 від 16.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 01.12.2015р.; №221 від 16.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 01.12.2015р.; №207 від 16.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 01.12.2015р.; №793 від 18.11.2015р. дата реєстрації 15.12.2015р. та граничний термін реєстрації - 03.12.2015р.
Факт порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних останнім не оскаржується, разом з тим, позивач вважає неправомірним застосування до ТОВ «Студіо Модерна» штрафних санкцій у розмірі 15 305,46 грн., у зв'язку з чим звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, висновкам суду першої інстанції та доводам апелянта, колегія суддів зазначає наступне.
Так, відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 109.1 ст. 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Пункт 109.2 ст. 109 ПК України встановлює, що вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.
Положеннями ст. 114 ПК України передбачено, що граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків відповідають строкам давності для нарахування податкових зобов'язань, визначеним статтею 102 цього Кодексу (тобто 1095 днів).
Згідно з п. 120-1.1. ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
У той же час, п. 120-1.3 ст. 120-1 ПК України (в редакції, яка діяла з 29.07.2015 по 31.12.2015), передбачав, що порядок застосування штрафних санкцій, передбачених цією статтею, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Разом з тим, Законом України від 24.12.2015 № 909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" (набрав чинності з 01.01.2016) були внесені зміни до статті 120-1 Податкового кодексу України, якими виключено пункт 120-1.3.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що порушення термінів реєстрації податкових накладних та відповідальність за таке порушення у вигляді штрафу були закріплені в ПК України як до 01 січня 2016 року, так і після цієї дати.
Крім того, стаття 120-1 ПК України введена в дію з 01.01.2015 року Законом України від 28.12.2014 року № 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи".
Проте, відповідно до п. 35 підрозділу 2 розділу XX ПК України в редакції Закону України від 28.12.2014 року N" 71-VIII "норми абзацу другого пункту 120-1.1 статті 120-1 цього Кодексу не застосовуються при порушенні термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних/розрахунків коригування, складених в період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року.
У подальшому, Законом України від 16.07.2015 року № 643- VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" п. 35 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України прийнято в редакції, яка визначала, що норми п. 120-1.1 ст. 120-1 цього Кодексу не застосовуються при порушенні термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених до 1 жовтня 2015 року.
Колегія суддів вважає правомірним висновок суду першої інстанції, що відповідач з 01.01.2016 року мав право притягувати платників податків до відповідальності на підставі ст. 120-1 ПК України за порушення термінів реєстрації податкових накладних, складених з 01.10.2015 року по 31.12.2015 року, без врахування застережень, які були передбачені п. 120-1.3. ст. 120-1 ПК України.
Відповідно до п. 54.3.3 статті 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Згідно з статтею 114 ПК України граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків відповідають строкам давності для нарахування податкових зобов'язань, визначеним статтею 102 цього Кодексу.
Колегія суддів також звертає увагу на той факт, що відповідальність за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, розмір штрафних санкцій були увесь час передбачені нормами ПК України.
Відсутність порядку застосування штрафних санкцій, що передбачені ст.. 120-1 ПК України (відповідно до редакції ПК України, яка діяла з 29.07.2015 року по 31.12.2015 року) не звільняє позивача від відповідальності за порушення норм податкового законодавства.
Крім того, судом першої інстанції вірно вказано, що не дивлячись на те, що стаття 120-1 ПК України містила банкетну норму, як на момент виникнення спірних правовідносин та і на момент прийняття рішення у справі, діяла норма статті 54 ПК України, яка визначала повноваження відповідача та порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було правильно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам, правильно застосовано норми матеріального та процесуального права. В зв'язку з цим суд вважає необхідним апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Студіо Модерна» - залишити без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 листопада 2017 року - без змін.
Керуючись ст.ст. 241, 242, 310, 316, 321, 322, 325, 329, колегія суддів,
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Студіо Модерна» - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 листопада 2017 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя: О.Є. Пилипенко
Суддя: Я.Б. Глущенко
М.І.Кобаль
Постанова складена в повному обсязі 23 січня 2018 року.
Судове рішення № 71728961, Київський апеляційний адміністративний суд було прийнято 23.01.2018. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Постанова. На цій сторінці ви зможете знайти необхідні відомості про це судове рішення. Ми пропонуємо зручний та швидкий доступ до поточних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі недавніх судових прецедентів. Наша база даних містить повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам зручно знаходити необхідні відомості.
Це рішення відноситься до справи № 826/19700/16. Організації, які зазначені в тексті цього судового документа: