ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
22 червня 2016 року
справа № 808/8913/15
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Чабаненко С.В.
суддів: Іванова С.М. Шлай А.В.
за участю секретаря судового засідання: Горшкова В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 29 лютого 2016 року по справі за позовом Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" в особі Відділення реалізації нафтопродуктів по Запорізькій області до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
в с т а н о в и в:
Публічне акціонерне товариство «Укрнафта» в особі Відділення реалізації нафтопродуктів по Запорізькій області звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя або відповідач) в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 16.09.2015 за №0000782100 про застосування штрафної (фінансової) санкції у сумі 7699 грн. 60 коп.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 29 лютого 2016 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0000782100, прийняте 16.09.2015 року Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м.Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області, яким до Публічного акціонерного товариства «Укрнафта» в особі Відділення реалізації нафтопродуктів по Запорізькій області застосовано штраф у сумі 7699 грн. 60 коп. Вирішено питання про розподіл судових витрат.
Не погодившись з постановою суду, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права, скаржник просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволені позову в повному обсязі.
Сторони, належним чином повідомлений про день, місце і час розгляду апеляційної скарги, доказом чого є поштове повідомлення, у судове засідання не прибули.
Згідно частини 4 статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Перевіривши підстави для апеляційного перегляду, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено письмовими доказами, наявними в матеріалах справи, посадовими особами контролюючого органу проведена документальна невиїзна перевірка ПАТ «Укрнафта» (код ЄДРПОУ 00135390) з питань дотримання вимог Податкового кодексу України зокрема, щодо своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з акцизного податку - за січень 2015 року.
За результатами перевірки складено Акт №80/08-26-21/00135390 від 28.08.2015р., відповідно до висновків якого встановлено порушення вимог пункту 57.1 статті 57 розділу II, пункту 126,1 статті 126 розділуПодаткового кодексу України, підпункту 222.3.1пункту 222.3 статті 222 розділу VI, 222.3.2 пункту 222.3 статті 222 розділу VI Податкового кодексу України.
На підставі акту перевірки Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення від 16 вересня 2015 року № 000782100, яким нараховано штраф у розмірі 7699,60 грн. (а.с.12).
Підставою для встановлення вищевказаних порушень стало наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, ПАТ «Укрнафта» 19.02.2015 року подано до ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя Декларацію акцизного податку в якій позивачем зазначено зобов'язання 76996 грн. 00 коп. (реєстраційний №9020002620 від 20.02.2015) (а.с.30-31). Згідно інтегрованої картки ПАТ «Укрнафта» з акцизного податку вищевказане зобов'язання взято на облік контролюючим органом (а.с.32-33).
Податкове зобов'язання у сумі 76996,00 грн. сплачено позивачем платіжним дорученням №880 від 27.02.2015 року з відміткою ПАТ КБ «ПриватБанк» - 02.03.2015 року (а.с.15). У даному платіжному дорученні у графі «призначення платежу» зазначено код 14040000.
03.03.2015 року ГУДКСУ у Запорізькій області платіжним дорученням №111262035 повернуто грошові кошти, що були сплачені позивачем з акцизного податку 02.03.2015 року, при цьому у призначені платежу зазначено «повернено док 880 від 27/02/15 Уточніть реквізити отримувача....» (а.с.63).
З наявного в матеріалах справи платіжного доручення №920 від 03.03.2015 року вбачається, що ПАТ «Укрнафта» сплачено 76 996,00 грн. акцизного податку, але код зазначено - 14040001 (а.с.16). На платіжному дорученні наявний відбиток ПАТ КБ «ПриватБанк» - 03.03.2015 року.
Відповідно до пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, зокрема, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з п.49.20 ст.49 Податкового кодексу України якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Як передбачено п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з пп.222.3.1 п.222.3 ст.222 Податкового кодексу України суми податку перераховуються до бюджету суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації за місячний податковий період.
Базовий податковий період для сплати податку відповідає календарному місяцю (п.223.1 ст.223 Податкового кодексу України).
Платник податку з підакцизних товарів (продукції), вироблених або переобладнаних на митній території України; імпортер алкогольних напоїв та тютюнових виробів; суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів; оптовий постачальник електричної енергії подає щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статтею 46 цього Кодексу (пп.223.2 ст.223 Податкового кодексу України).
Згідно п.37.2 ст.37 Податкового кодексу України визначено, що податковий обов'язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов'язує сплату ним податку.
Відповідно п.38.1 ст.38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Згідно з «Класифікацією доходів бюджету», затвердженою 14.01.2011 року Наказом Міністерства фінансів України №11, акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів має код класифікації доходів бюджету 14040000 (а.с.66-74).
Наказом Державної казначейської служби України від 06.01.2015 року за №4 затверджено «Зміни до Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету» згідно з якими код класифікації доходів бюджету 14040001 має акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів для міст з районним поділом (Донецьк, Дніпропетровськ, Харків, Київ) (а.с.75-77).
З матеріалів справи вбачається, що позивачем своєчасно подана Декларація акцизного податку за січень 2015 року, в якій визначено податкове зобов'язання у сумі 76996 грн. 00 коп. Отже, відповідно до приписів Податкового кодексу України сплата податку здійснена позивачем у строк 02.03.2015 року.
Під час сплати позивач у Платіжному дорученні №880 від 27.02.2015 зазначив код класифікації доходів бюджету 14040000.
При цьому, зазначення позивачем у Платіжному дорученні №880 від 27.02.2015 коду класифікації доходів бюджету 14040000 узгоджується з приписами «Класифікації доходів бюджету», затвердженої 14.01.2011 року Наказом Міністерства фінансів України №11, та приписами «Змін до Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету», затверджених 06.01.2015 року Наказом Державної казначейської служби України №4.
03.03.2015 року на рахунок позивача ГУДКСУ у Запорізькій області повернуто суму 76996 грн. 00 коп. із приміткою про необхідність уточнення реквізитів отримувача. У той же день, 03.03.2015 року, позивач сплатив акцизний податок у сумі 76996 грн. 00 коп. із зазначенням коду класифікації доходів бюджету - 14040001.
В апеляційній скарзі відповідач стверджує, що строк сплати акцизного податку за січень 2015 року позивачем порушено. Проте дане твердження суперечить встановленим судом обставинам справи.
Як свідчить зміст інформації, розміщеної на офіційному порталі Державної фіскальної служби України (а.с.13), враховуючи відсутність можливості у платника податків подати у граничний строк податкові декларації у зв'язку з технічними проблемами, які мали місце 17-19 лютого 2015 року, граничний строк для подання податкових декларацій подовжено до 24.02.2015 року включно відповідно до положень "Порядку застосування норм пунктів 102.6-102.7 статті 102 Податкового кодексу України", затвердженого 24.12.2010 року наказом Державної податкової адміністрації України № 1044.
Отже, з урахуванням п.п.222.3.1 п.222.3 ст.222 ПК України позивач мав сплатити суму податку протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем визначеного вище строку, а саме до 06.03.2015 року.
Оскільки сума податку сплачена 03.03.2015 року, суд дійшов правильного висновку про те, що строк сплати акцизного податку за січень 2015 року позивачем не було порушено, а тому податкове повідомлення-рішення №0000782100 від 16.09.2015 року, яким до ПАТ "Укрнафта" в особі Відділення реалізації нафтопродуктів по Запорізькій області застосовано штраф у сумі 7669,60 грн. є протиправним та таким, що прийнято всупереч вимогам чинного податкового законодавства.
Доводи апеляційної скарги не спростовують правового обґрунтування, покладеного в основу судового рішення, тому не можуть бути підставою для скасування постанови суду першої інстанції.
Відповідно до статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд, -
у х в а л и в :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області – залишити без задоволення.
Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 29 лютого 2016 року по справі № 808/8913/15 - залишити без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня її складення у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий: С.В. Чабаненко
Суддя: С.М. Іванов
Суддя: А.В. Шлай
Судове рішення № 59007592, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд було прийнято 22.06.2016. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Ухвала суду. На цій сторінці ви зможете знайти важливі відомості про це судове рішення. Ми забезпечуємо зручний та швидкий доступ до актуальних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних включає повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам швидко знаходити важливі відомості.
Це рішення відноситься до справи № 808/8913/15. Фірми, які зазначені в тексті цього судового документа: