Постанова № 26943800, 25.10.2012, Окружний адміністративний суд міста Києва

Дата ухвалення
25.10.2012
Номер справи
2а-13251/12/2670
Номер документу
26943800
Форма судочинства
Адміністративне
Компанії, зазначені в тексті судового документа
Державний герб України

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

25 жовтня 2012 року 14:55 № 2а-13251/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі Грабовському В.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Дочірньої компанії «Укргазвидобування»Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»доОкружної державної податкової служби -Центральний офіс з обслуговування великих платників податків ДПС провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень -рішень від 20.08.2012р.,за участю:

позивача -Собко Ю.С.

відповідач -Муха С.В.

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 25 жовтня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Дочірня компанія «Укргазвидобування»Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»(далі по тексту - позивач) звернулась з позовом до Окружної державної податкової служби -Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби (далі по тексту -відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень -рішень від 20.08.2012р. №0004264120 та №0004274120.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані податкові повідомлення -рішення прийняті відповідачем протиправно, а тому підлягають скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Відповідач проти заявленого позову заперечив, посилаючись на те, що оскаржувані податкові повідомлення -рішення прийняті правомірно.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Окружною державною податковою службою -Центральним офісом з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби проведено перевірку Дочірньої компанії «Укргазвидобування» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»за результатами якої 30.07.2012р. складено акт №739/41-20/30019775 про результати невиїзної документальної перевірки з питання своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань до бюджету податку на додану вартість у серпні, вересні, жовтні 2011 року (далі по тексту -Акт перевірки).

Актом перевірки встановлено порушення п. 1 статті 57 Податкового кодексу України, яке полягало в несвоєчасній сплаті самостійно задекларованих сум по податку на додану вартість в сумі 162 804 703грн. по декларації №9007870387 від 19.09.2011р., термін сплати якої 30.09.2011р. Листом №19/1 від 21.09.2011р. позивач звернувся щодо розстрочення у сплаті податкових зобов'язань з ПДВ за серпень 2011 року, які підлягають сплаті 30.09.2011р. терміном на 3 календарних місяця (рівними частинами). Листом ДПА України №3777/8/19-4017 від 20.10.2011р. відмовлено в надані розстрочення зобов'язань з ПДВ.

Крім того, перевіркою встановлено порушення вимог п. 57.1 статті 57 ПК України в частині несвоєчасності сплати податкових зобов'язань, а саме:

несвоєчасно сплачено ПДВ в сумі 86 635 923грн. по декларації №9009078167 від 19.10.2011р., термін сплати 30.10.2011р.;

несвоєчасно сплачено ПДВ в сумі 17 366 419грн. по декларації №9011455963 від 18.11.2011р., термін сплати 30.11.2011р.;

несвоєчасно сплачено ПДВ в сумі 87,00грн. по уточнюючому розрахунку №9008120098 від 23.09.2011р., термін сплати 23.09.2011р.;

несвоєчасно сплачено ПДВ в сумі 125,00грн. по уточнюючому розрахунку №9008120489 від 23.09.2011р., термін сплати 23.09.2011р.;

несвоєчасно сплачено ПДВ в сумі 3010,00грн. по уточнюючому розрахунку №9008117994 від 23.09.2011р., термін сплати 23.09.2011р.;

несвоєчасно сплачено ПДВ в сумі 69,00грн. по уточнюючому розрахунку №9008118845 від 23.09.2011р., термін сплати 23.09.2011р.;

несвоєчасно сплачено ПДВ в сумі 69,00грн. по уточнюючому розрахунку №9009625012 від 28.10.2011р., термін сплати 28.10.2011р.;

несвоєчасно сплачено ПДВ в сумі 2360,00грн. по уточнюючому розрахунку №9011977874 від 06.12.2011р., термін сплати 06.12.2011р.;

несвоєчасно сплачено ПДВ в сумі 8294,00грн. по уточнюючому розрахунку №9011980511 від 06.12.2011р., термін сплати 06.12.2011р.;

несвоєчасно сплачено ПДВ в сумі 135,00грн. по уточнюючому розрахунку №9011981946 від 06.12.2011р., термін сплати 06.12.2011р.;

несвоєчасно сплачено ПДВ в сумі 809,00грн. по уточнюючому розрахунку №9012931118 від 23.12.2011р., термін сплати 23.12.2011р.

Крім того, позивачем несвоєчасно сплачено ПДВ в сумі 157 840 498грн. по декларації №9002316371 від 19.04.2011р., термін сплати 30.04.2011р. Листом №19/1-448 від 21.04.2011р. підприємство звернулось щодо розстрочення у сплаті податкових зобов'язань з ПДВ за березень 2011 року, які підлягають сплаті 29.04.2011р. терміном на 8 календарних місяців. Рішенням ДПА України №24 від 29.04.2011р. надано розстрочення зобов'язань з ПДВ у розмірі 157 840 498грн. Укладено договір про розстрочення грошових зобов'язань з ПДВ від 10.05.2011р. №5. Доповненням №1 від 31.05.2011р. до договору від 10.05.2011р. №5 внесено зміни та доповнення щодо перенесення раніше визначених термінів розстрочення податкових зобов'язань. Розстрочення платежу внесено в КОР 10.05.2011р.

Рішенням ДПА України №40 від 12.10.2011р. скасовано з 06.10.2011р. рішення від 29.04.2011р. №24 про розстрочення грошових зобов'язань позивача.

Станом на 06.10.2011р. виникла недоїмка в сумі 78 920 248грн. за користування розстрочення платежу.

Крім того, позивачем несвоєчасно сплачено ПДВ в сумі 169 622 283грн. по декларації №9003487828 від 19.05.2011р., термін сплати 30.05.2011р. Листом №19/1-594 від 23.05.2011р. підприємство звернулось щодо розстрочення у сплаті податкових зобов'язань з ПДВ за квітень 2011 року, які підлягають сплаті 30.05.2011р. терміном на 7 календарних місяців. Рішенням ДПА України №45 від 30.05.2011р. надано розстрочення зобов'язань з ПДВ у розмірі 169 622 283грн. Украдено договір про розстрочення грошових зобов'язань з ПДВ від 31.05.2011р. №8. Розстрочення платежу внесено в КОР 31.05.2011р.

Рішенням ДПА України №43 від 12.10.2011р. скасовано з 06.10.2011р. рішення від 30.05.2011р. №45 про розстрочення грошових зобов'язань позивача.

Станом на 06.10.2011р. виникла недоїмка у сумі 96 927 016грн. за користування розстрочення платежу.

На підставі встановленого порушення відповідачем 20.08.2012р. прийнято податкове повідомлення -рішення №0004274120, яким за порушення п. 57.1 статті 57 ПК України на позивача накладено штраф за затримку до 30 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 33 114 952,10грн. у сумі 3 311 495,21грн. та №0004264120, яким за порушення п. 57.1 статті 57 ПК України на позивача накладено штраф за затримку до 30 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 385 861 774,40грн. у сумі 77 172 354,88грн.

Відповідно до п.87.9 ст.87 Податкового кодексу України: у разі наявності у платника податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.

Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов'язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Відповідальність за порушення правил сплати (перерахування) коштів самостійно задекларованих сум по податковому зобов'язанню (в данному випадку по ПДВ) передбачена ст.126 Податкового кодексу України.

Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Щодо підстав розірвання договорів про розстрочення грошових зобов'язань з ПДВ від 10.05.2011р. №5 та від 31.05.2011р. №8., суд зазначає наступне.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, позивач листом №19/1-448 від 21.04.2011р. звернувся до податкового органу щодо розстрочення у сплаті податкових зобов'язань з ПДВ за березень 2011 року, які підлягають сплаті 29.04.2011р. терміном на 8 календарних місяців. Рішенням ДПА України №24 від 29.04.2011р. надано розстрочення зобов'язань з ПДВ у розмірі 157 840 498грн. Укладено договір про розстрочення грошових зобов'язань з ПДВ від 10.05.2011р. №5. Доповненням №1 від 31.05.2011р. до договору від 10.05.2011р. №5, внесено зміни та доповнення щодо перенесення раніше визначених термінів розстрочення податкових зобов'язань. Розстрочення платежу внесено в КОР 10.05.2011р.

Рішенням ДПА України № 40 від 12.10.2011р. скасовано з 06.10.2011р. рішення від 29.04.2011р. №24 про розстрочення грошових зобов'язань позивача.

Станом на 06.10.2011р. виникла недоїмка в сумі 78 920 248,00грн. за користування розстрочення платежу.

Також, листом № 19/1-594 від 23.05.2011р. підприємство звернулось щодо розстрочення у сплаті податкових зобов'язань з ПДВ за квітень 2011 року, які підлягають сплаті 30.05.2011р. терміном на 7 календарних місяців. Рішенням ДПА України № 45 від 30.05.2011р. надано розстрочення зобов'язань з ПДВ у розмірі 169 622 283,00грн. Укладено договір про розстрочення грошових зобов'язань з ПДВ від 31.05.2011р. №8. Розстрочення платежу внесено в КОР 31.05.2011р.

Рішенням ДПА України № 43 від 12.10.2011р. скасовано з 06.10.2011р. рішення від 30.05.2011р. №45 про розстрочення грошових зобов'язань позивача.

Станом на 06.10.2011р. виникла недоїмка у сумі 96 927 016,00грн. за користування розстрочення платежу.

Порядок розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) платників податків, затверджений наказом ДПС України №1036 від 24.12.2010р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010р. за №11431/18726 (далі Наказ №1036).

Відповідно до п. 1.9 Наказу №1036, строк дії розстрочення (відстрочення) податкового боргу починається з дати прийняття органом державної податкової служби рішення про розстрочення (відстрочення) грошового зобов'язання (податкового боргу) та закінчується датою, зазначеною у договорі про розстрочення (відстрочення) грошового зобов'язання (податкового боргу), за винятком випадків дострокового погашення такого податкового боргу.

Згідно п. 2.1. вищезазначеного наказу, розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) можуть надавати в межах повноважень за кожним окремим випадком:

- центральний орган державної податкової служби - без обмежень суми:

- органи державної податкової служби в Автономній Республіці Крим, областях. містах Києві та Севастополі - на суму не більше 3 млн. гривень;

- органи державної податкової служби в містах з районним поділом (крім міст Києва і Севастополя), в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних органах державної податкової служби - на суму не більше 300 тис. гривень.

Враховуючи ту обставину, що сума, яка підлягала розстроченню на підставі заяви платника відповідно до договору про розстрочення грошових зобов'язань з ПДВ від 31.05.2011р. №8 складала 169 622 283,00грн., а відповідно до договору про розстрочення грошових зобов'язань з ПДВ від 10.05.2011р. №5 -157 840 498,00грн., рішення щодо розстрочення надавалось ДПА України у відповідності до вимог п. 2.1 Наказу №1036.

Крім того, відповідно до п. 4.4 Наказу №1036 з ініціативи органу державної податкової служби, що уклав договір про розстрочення (відстрочення), орган державної податкової служби вищого рівня, який прийняв рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу), розриває цей договір, про що повідомляє платника податків та відповідний орган державної податкової служби.

В той же час, пунктом 4.1 укладених договорів про розстрочення грошових зобов'язань передбачено право податкового органу достроково розірвати договір на підставі рішення про скасування розстрочення.

А відтак, рішення ДПА України № 40 від 12.10.2011р., яким скасовано з 06.10.2011р. рішення від 29.04.2011р. №24 про розстрочення грошових зобов'язань з ПДВ у розмірі 157 840 498,00грн. ДК «Укргазвидобування»НАК «Нафтогаз України»та рішення ДПА України № 43 від 12.10.2011р., яким скасовано з 06.10.2011р. рішення від 30.05.2011р. №45 про розстрочення грошових зобов'язань з ПДВ ДК «Укргазвидобування»НАК «Нафтогаз України»у розмірі 169 622 283,00грн., прийняті у відповідності та з дотриманням вимог чинного законодавства.

Крім того, посилання позивача на ту обставину, що він був не обізнаний щодо прийнятих рішень ДПА України про скасування розстрочення грошових зобов'язань не відповідають дійсності, оскільки як свідчать фактичні обставини справи представником позивача Харівським отримано їх, про що свідчить відповідний запис.

Щодо постання позивача на ту обставину, що навіть в разі прийняття рішень ДПА України про скасування розстрочення грошових зобов'язань з 06.10.2011р., його не повідомлено про залишену несплаченою суму розстрочення грошових зобов'язань, суд повідомляє наступне.

Згідно п. 4.2 Наказу №1036, нарахування процентів розпочинається від першого дня початку дії розстрочення (відстрочення) та першого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати чергової частки розстроченого (відстроченого) грошового зобов'язання (податкового боргу).

Платник податків розраховує суму процентів на розстрочене (відстрочене) грошове зобов'язання (податковий борг) (його частку) самостійно та сплачує її одночасно зі сплатою розстроченої (відстроченої) або чергової частини розстроченої (відстроченої) суми у строки, визначені у відповідному договорі.

Одноденний розмір процентів при розрахунку округлюється до другого знака після коми в загальному порядку арифметичного округлення.

Як зазначено вище, відповідно до п. 4.4 Наказу №1036, ініціативи органу державної податкової служби, що уклав договір про розстрочення (відстрочення), орган державної податкової служби вищого рівня, який прийняв рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу), розриває цей договір, про що повідомляє платника податків та відповідний орган державної податкової служби.

У такому випадку підрозділ погашення податкового боргу письмово повідомляє підрозділ обліку та звітності та структурні підрозділи, які здійснюють адміністрування відповідних податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), пені, для здійснення заходів по нарахуванню пені та відповідних штрафних санкцій відповідно до норм чинного законодавства.

Рішення про скасування розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) оформляється на бланку відповідного органу державної податкової служби (додаток 5).

При цьому рішення про розстрочення (відстрочення) скасовується в повному обсязі (за всіма платежами) з одночасним проведенням нарахування процентів за фактичний строк користування розстроченням (відстроченням).

Відповідно до п. 4.5 наказу рішення про скасування раніше прийнятого рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) є підставою для дострокового розірвання договору.

У день прийняття рішення про скасування раніше прийнятого рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу) підрозділ погашення податкового боргу таке рішення заносить у журнал, зазначаючи номер, дату, суму розстрочення (відстрочення), яку скасовано.

Згідно п. 4.6 наказу, з дня, наступного за днем розірвання договору, на розстрочені (відстрочені) суми, що залишились не сплаченими, нараховується пеня та штраф у розмірах, передбачених Кодексом.

Відповідно до п. 4.7 Наказу №1036, з дня дострокового розірвання договору платник податків зобов'язаний сплатити невнесену суму розстрочених (відстрочених) грошових зобов'язань (податкового боргу) та суму процентів, нарахованих за фактичний строк дії розстрочення (відстрочення).

Таким чином, обов'язок податкового органу щодо повідомлення платника про залишок несплачених сум після дострокового розірвання договору розстрочення грошових зобов'язань Наказом №1036 не передбачено.

В той же час, законодавством передбачений обов'язок платника податків самостійно розраховувати суму процентів на розстрочене (відстрочене) грошове зобов'язання (податковий борг) (його частку) та сплачувати її одночасно зі сплатою розстроченої (відстроченої) або чергової частини розстроченої (відстроченої) суми у строк, а в разі дострокового розірвання договору -обов'язок сплатити невнесеної суми розстрочених (відстрочених) грошових зобов'язань (податкового боргу) та суми процентів, нарахованих за фактичний строк дії розстрочення, з дня дострокового розірвання договору.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку суду відповідач виконав покладений на нього обов'язок щодо доказування правомірності прийнятих ним податкових повідомлень-рішень від 20.08.2012р. №0004264120 та №0004274120, а тому адміністративний позов Дочірньої компанії «Укргазвидобування»Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»вважається таким, що не підлягає задоволенню.

Оскільки судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову Дочірній компанії «Укргазвидобування»Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Повний текст постанови виготовлений 01.11.2012р.

Суддя В.В. Амельохін

Часті запитання

Який тип судового документу № 26943800 ?

Документ № 26943800 це Постанова

Яка дата ухвалення судового документу № 26943800 ?

Дата ухвалення - 25.10.2012

Яка форма судочинства по судовому документу № 26943800 ?

Форма судочинства - Адміністративне

Я не впевнений, що мені підходить повний доступ до системи YouControl. Які є варіанти?

Ми зацікавлені в тому, щоб ви були максимально задоволені нашими інструментами. Для того, щоб упевнитись в цінності і потребі системи YouControl саме для вас - замовляйте безкоштовну демонстрацію продукту. Також можна придбати доступ на 1 добу за 680 гривень.
Детальна інформація про ліцензії та тарифні плани.

В якому cуді було засідання по документу № 26943800 ?

У чому перевага платних тарифів?

У платних тарифах ви отримуєте іформацію зі 180 джерел даних, у той час як у безкоштовному - з 22. Також у платних тарифах доступно більше розділів даних та аналітичні інструменти миттєвої оцінки компаній, ФОП, та фізосіб.
Детальніше про різницю в доступах на сторінці тарифів.

Інформація про судове рішення № 26943800, Окружний адміністративний суд міста Києва

Судове рішення № 26943800, Окружний адміністративний суд міста Києва було прийнято 25.10.2012. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Постанова. На цій сторінці ви зможете знайти важливі дані про це судове рішення. Ми забезпечуємо зручний та швидкий доступ до актуальних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних включає повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам швидко знаходити важливі дані.

Судове рішення № 26943800 відноситься до справи № 2а-13251/12/2670

Це рішення відноситься до справи № 2а-13251/12/2670. Організації, які зазначені в тексті цього судового документа:


Наша система дозволяє пошук за різними критеріями, такими як регіон або назва суда. Також у персональному кабінеті є можливість детального налаштування, що суттєво прискорює процес пошуку відомостей. Це дозволяє продуктивно заощаджувати ваш час при отриманні необхідної інформації з реєстру судових рішень та інших офіційних джерел.

Попередній документ : 26943791
Наступний документ : 26943814