Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 листопада 2011 р. справа № 2а/0570/18260/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10-45
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Смагар С.В.
при секретаріЗакутько О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Маріуполя
до Приватного підприємства «Ремстройтехобслуживание», м. Маріуполь
про стягнення заборгованості перед бюджетом у сумі 171 грн.
за участю представників:
від позивача: ОСОБА_1, за довір. від 04.01.2011р.
від відповідача: не зявився
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у Орджонікідзевському районі м. Маріуполя заявлено позов до Приватного підприємства «Ремстройтехобслуживание» про стягнення заборгованості перед бюджетом у сумі 171 грн.
Правовою підставою стягнення представник позивача вважає норми статті 67, 121 Конституції України, норми Закону України «Про порядок погашення зобовязань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-ІІІ, які були чинними на час виникнення спірних правовідносин, норми Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року № 509- ХІІ (зі змінами та доповненнями), Податкового кодексу України 2 грудня 2010 року № 2755-VI(зі змінами та доповненнями).
Представник відповідача у судове засідання не зявився, про дату, місце та час слухання справи належним чином повідомлений, про причини неявки суд не повідомив, заяви про розгляд справи без його участі суду не надав, до суду повернувся конверт з відміткою поштового відділення «за зазначеною адресою не значиться». Частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України) передбачено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Вислухавши у судовому засіданні представника позивача, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Приватне підприємство «Ремстройтехобслуживание» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Маріупольської міської ради, включене до ЄДРПОУ за номером 32258825. Відповідач знаходиться на податковому обліку Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Маріуполя.
Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобовязань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобовязання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.
Відповідно до підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 наведеного Закону у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідно до пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податковим органом прийняті податкові повідомлення-рішення від 7 грудня 2010 року № 0004031500/0, яким до відповідача застосована сума податкового зобовязання за платежем єдиний податок з юридичних осіб у розмірі 170 грн., від 24 січня 2011 року № 0000071500/0, яким до відповідача застосована сума податкового зобовязання за платежем єдиний податок з юридичних осіб у розмірі 1 грн. Податкові повідомлення-рішення були направлені відповідачу, але ним не отримані, внаслідок чого розміщені на дошці оголошень.
Податковим органом була направлена відповідачу податкова вимога форми “Ю” від 3 січня 2011 року № 2, яка також не була ним отримана.
Відповідно до стаття 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з пунктом 36.1 статті 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Пунктом 36.5 статті 36 Податкового кодексу України передбачено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Згідно пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Підпунктом 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право: звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до частини 2 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Підпункт 14.1.93 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України передбачає, що кошти - гривня або іноземна валюта.
Отже, суд дійшов висновку щодо необхідності виходу за межі позовних вимог в порядку статті 11 КАС України та стягнення з відповідача суми боргу з єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 171 грн. з розрахункових рахунків платника податків у банківських установах.
Доказів сплати податкового боргу відповідач не надав суду. Наявність податкового боргу на час розгляду справи підтверджена податковим органом шляхом надання суду зворотного боку облікової картки платника податків, з якого вбачається, що у відповідача існує сума заборгованості з єдиного податку з юридичних осіб у загальному розмірі 171 грн.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги податкового органу підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є субєкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Маріуполя до Приватного підприємства «Ремстройтехобслуживание» про стягнення заборгованості перед бюджетом у сумі 171 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з розрахункових рахунків Приватного підприємства «Ремстройтехобслуживание» (87516, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 50 років Жовтня, буд. 21/43, кв. 7, ЄДРПОУ 32258825) у банківських установах на користь Державного бюджету України на р/р 34218378700054, одержувач УДК у Донецькій області, код отримувача 34686694, банк ГУДКУ у Донецькій області, МФО 834016, код платежу 18050100, заборгованість з єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 171 грн. (сто сімдесят одна гривня).
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 9 листопада 2011 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова в адміністративній справі може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання через Донецький окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Смагар С.В.
Судове рішення № 20210092, Донецький окружний адміністративний суд було прийнято 09.11.2011. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Постанова. На цій сторінці ви зможете знайти необхідні дані про це судове рішення. Ми пропонуємо зручний та швидкий доступ до актуальних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних містить повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам зручно знаходити необхідні дані.
Це рішення відноситься до справи № 2а/0570/18260/2011. Юридичні особи, які зазначені в тексті цього судового документа: