Єдиний державний реєстр судових рішень
Справа № 560/12113/25
РІШЕННЯ
іменем України
06 жовтня 2026 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Фелонюк Д.Л. розглянув адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "Теофіпольський цукровий завод" до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Приватне акціонерне товариство "Теофіпольський цукровий завод" звернулося в суд з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №12377837/05394995 від 20.01.2025 про відмову у реєстрації податкової накладної №76 від 30.06.2024, складеної Приватним акціонерним товариством "Теофіпольський цукровий завод";
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №76 від 30.06.2024, складену Приватним акціонерним товариством "Теофіпольський цукровий завод".
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що контролюючому органу надано пояснення та первинні документи на підтвердження реальності господарської операції, які складені відповідно до вимог чинного законодавства та є достатніми для реєстрації податкової накладної. Проте, відповідач протиправно відмовив в її реєстрації.
До суду надійшов спільний відзив Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому відповідачі просять відмовити в задоволенні позовної заяви. Зазначають, що зупинення реєстрації спірної податкової накладної відбулося в період наявності чинного рішення про включення позивача до Переліку ризикових платників податку по пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. За результатами розгляду поданих позивачем документів комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено невідповідність між первинними документами та даними податкової накладної. Підставою для ухвалення рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства. Вказує, що додаткова угода №8/1 від 01.04.2024, надана до позовної заяви, не надавалась контролюючому органу. Вважає, що позовні вимоги зобов`язального характеру виходять за межі завдань адміністративного судочинства та їх слід розцінювати як вимогу про втручання в дискреційні повноваження відповідача.
До суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач просить задовольнити позовні вимоги. Зазначає, що доводи відповідача є нормативно необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсним обставинам справи. Вказує, що додаткова угода №8/1 від 01.04.2024 надана до позовної заяви з урахуванням змісту оскаржуваного рішення.
До суду надійшли додаткові пояснення, в яких представник відповідачів, в обґрунтування позиції викладеної у відзиві на позовну заяву, посилається на правові висновки Верховного Суду. У задоволенні позовних вимог просить відмовити у повному обсязі.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 15.07.2025 відкрито провадження у справі №560/12113/25 та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 06.10.2026 прийнято до розгляду заяву приватного акціонерного товариства "Теофіпольський цукровий завод" від 29.07.2025 про уточнення позовних вимог та вирішено здійснювати розгляд справи №560/12113/25 з урахуванням уточнення позовних вимог.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 06.10.2026 відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Хмельницькій області про залишення позову без розгляду.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Приватне акціонерне товариство "Теофіпольський цукровий завод" (код ЄДРПОУ 05394995) є юридичною особою приватного права, зареєстроване 02.12.1996, платник ПДВ. Основним видом економічної діяльності позивача за КВЕД є виробництво цукру (10.81).
Між приватним акціонерним товариством "Теофіпольський цукровий завод" (орендодавець) та ТОВ "Перша подільська енергетична компанія" (орендар) 01.04.2021 укладено договір оренди №О/0104/1, відповідно до умов якого:
- орендодавець передає, а орендар приймає у строкове платне користування цех по виробництву по виробництву біоетанолу, з обладнанням (далі по тексту майно);
- мета оренди - використання майна у виробничо-господарській діяльності;
- право власності на продукцію, доходи, одержані в результаті користування майном належить орендарю;
- передача та повернення майна від однієї сторони до іншої засвідчується актом прийому-передачі;
- орендодавець зобов`язується передати орендарю майно за актом прийому-передачі, оформлювати та своєчасно надавати орендарю акти прийому-передачі наданих послуг, рахунки на оплату послуг, надавати орендарю в електронній формі податкові накладні, розрахунки коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної, якщо необхідно здійснювати коригування таких. Податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної повинні бути складені згідно з чинним законодавством та бути зареєстрованими у Єдиному реєстрі податкових накладних. У випадку порушення орендодавцем обов`язку щодо здійснення такої реєстрації або у випадку порушення правил оформлення податкової накладної та/або розрахунку корегування орендодавець повинен сплатити на користь орендаря за його вимогою штраф у розмірі суми податку на додану вартість, яку орендар сплатив орендодавцю у складі орендної оплати.
Відповідно до пункту 3.1 договору оренди №О/0104/1 розмір орендної плати становить 1245980,00 грн (без урахування ПДВ), 1495176,00 грн (з урахуванням ПДВ) за кожний повний місяць.
Пунктом 3.3 вказаного договору встановлено, що орендар сплачує орендну плату шляхом перерахування грошових коштів на вказаний в даному договорі розрахунковий рахунок орендодавця або згідно виставленого рахунку орендодавця в строк до 25-ого числа місяця, наступного за розрахунковим.
Додатковою угодою №8/1 від 10.06.2024 до договору оренди №О/0104/1 від 01.04.2021 змінено умови зазначеного договору, пункт 3.3 викладено в наступній редакції: "Розмір орендної плати по Акту №10 прийому-передачі від 10.06.2024 до договору оренди №О/0104/1 від 01.04.2021 становить 520000,00 грн без урахування ПДВ, з урахуванням ПДВ за кожний повний місяць. Індексація орендної плати здійснюється за домовленістю між сторонами з урахуванням вимог чинного законодавства".
Додатковою угодою №6/1 від 01.10.2023 до договору оренди №О/0104/1 від 01.04.2021 змінено умови зазначеного договору (пункт 3.3): "Орендар сплачує орендну плату шляхом перерахування грошових коштів на вказаний в даному договорі розрахунковий рахунок орендодавця впродовж 10 календарних днів з дати підписання сторонами акту наданих послуг, складеного на останній день звітного кварталу, або одним платежем раз на рік до 31 грудня поточного року оренди".
10.06.2024 між сторонами укладено акт №10 прийому - передачі до договору оренди №О/0104/1 від 01.04.2021, відповідно до якого ПАТ "Теофіпольський цукровий завод" передало, а ТОВ "Перша подільська енергетична компанія" прийняло у строкове користування майно, а саме: агрегат на базі компресора Bitzer (СО2) у кількості 1 шт, агрегат на базі компресора Bitzer (СО2) у кількості 1 шт, ємність рідкої вуглекислоти (СО2) у кількості 1 шт, ємність рідкої вуглекислоти (СО2) у кількості 1 шт, компресор вуглекислотний поршневий (СО2) у кількості 1 шт.
На виконання договору оренди №О/0104/1 від 01.04.2021 орендодавцем 30.06.2024 згідно акту здачі-приймання робіт (надання послуг) №284 нараховано орендну плату в розмірі 415584,00 гривень з урахуванням ПДВ в сумі 69264,00 грн (послуги у кількості 0,666, за неповний місяць).
Приватне акціонерне товариство "Теофіпольський цукровий завод" склало та відправило на реєстрацію засобами електронного зв`язку в Єдиний реєстр податкових накладних податкову накладну №76 від 30.06.2024 на суму 415584,00 грн, в тому числі ПДВ 69264,00 грн.
Згідно з квитанцією від 17.07.2024 реєстрацію податкової накладної зупинено та зазначено, що "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 30.06.2024 №76 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=3.6795%, "Рпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Пропонуємо надати пояснення та копії документів (договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі), достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі".
Позивач 15.01.2025 подав до контролюючого органу пояснення (вих. №1501/7) до податкової накладної №76 від 30.06.2024, до якого долучив копії таких документів: договір оренди землі від 19.04.2012 орендодавець Теофіпольська РДА Хмельницької області та додаткову угоду; договір оренди землі від 28.11.2011 орендодавець Теофіпольська селищна рада та додаткову угоду; витяг з Державного реєстру речових прав; договір оренди №О/0104/1 від 01.04.2021 цеху по виробництву біоетанолу з обладнанням; додаткову угоду від 01.04.2024 розмір оренди 2190600,00 грн; акт прийому - передачі від 10.06.2024; акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №284 від 30.06.2024, замовник ТОВ "Перша подільська енергетична компанія", виконавець "Теофіпольський цукровий завод"; відомість зарахувань заробітної плати; постанову про видачу ліцензії №714 від 25.04.2023 з виробництва електричної енергії; постанову про видачу ліцензії №638 від 11.04.2023 з постачання електричної енергії, розпорядження; ліцензію на право зберігання пального; дозвіл на викиди забруднюючих речовин; витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; державний акт на право постійного користування землею; витяг з Державного земельного кадастру; дозвіл №0136.17.68, №0133.17.68, №0135.17.68 Державної Служби України з питань праці Управління Держпраці у Хмельницькій області на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; повідомлення про об`єкти оподаткування; свідоцтво про право власності на нерухоме майно; технічний паспорт на тепловоз; штатний розпис, наказ; картку рахунку, оборотно-сальдову відомість по рахунку 361 за 30.06.2024 - 15.01.2025 по контрагенту ТОВ "Перша подільська енергетична компанія"; платіжну інструкцію №1626 від 09.10.2024 на суму 1000000,00 грн., платник ТОВ "Перша подільська енергетична компанія".
За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та копій документів комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення №12377837/05394995 від 20.01.2025 року про відмову у реєстрації податкової накладної №76 від 30.06.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із "надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства". У розділі додаткова інформація вказано: "Платником надано Договір оренди №О/0104/1 від 01.04.2021 укладений з ТОВ "Перша подільська енергетична компанія" та додаткову угоду №8 від 01.04.2024, в якій встановлено розмір орендної плати в сумі 1825500,00 грн, без ПДВ при цьому надано акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №284 від 30.06.2024 та виписано податкову накладну №76 від 30.06.2024 де орендна плата становить 520000,00 грн без ПДВ. Крім того ПАТ "Теофіпольський цукровий завод" ризиковий контрагент."
Позивач, вважаючи рішення від 20.01.2025 №12377837/05394995 протиправним та таким, що порушує його права, звернувся з позовом до суду.
IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Згідно зі статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165), визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом одинадцятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі технічними засобами електронних комунікацій з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі технічними засобами електронних комунікацій з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.06.2024 №76 запропоновано надати пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з пунктом 5 Порядку №520 платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
Отже, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Крім того, обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість, завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також, особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери.
Водночас, зі змісту квитанції від 17.07.2024, в якій зазначено про зупинення реєстрації податкової накладної від 30.06.2024 №76, слідує, що в ній не зазначено конкретного переліку документів, з урахуванням господарської операції, за результатами якої складено податкову накладну від 30.06.2024 №76.
Згідно з пунктом 9 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Відповідно до пункту 10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тобто рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пунктів 25, 26 Порядку №1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Згідно з пунктами 42, 44 - 46 Порядку №1165 рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС.
Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; у разі виявлення платником податку бажання взяти участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через свого представника -надання усних пояснень платником податку в режимі відеоконференції (для комісії центрального рівня); доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.
У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.
Зі змісту і переліку наданих позивачем пояснень та документів слідує, що позивач, з огляду на зміст господарської операції, подав всі необхідні документи для реєстрації податкової накладної за цією господарською операцією.
Крім того, відповідач не стверджує, що ці документи мають дефект форми, змісту або походження, які в силу статей 198, 201 ПК України, частини 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.
Додатком 1 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, якими є:
1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.
4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.
5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банку/небанківського надавача платіжних послуг, крім рахунків у Казначействі (крім бюджетних установ).
6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), з урахуванням вимог підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу.
7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Кодексу, з урахуванням вимог підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу.
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Зі змісту наведених норм слідує, що метою здійснення контролюючим органом моніторингу податкових накладних/розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДПС є виявлення ризиків порушення норм податкового законодавства. Здійснюючи моніторинг, контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням ПК України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг дані про які зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку.
Оцінюючи підстави, зазначені у квитанції про зупинення реєстрації спірної податкової накладної, суд враховує визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, що містить Додаток 1 до Порядку №1165.
Відповідно до отриманої платником податків квитанції, реєстрація податкової накладної від 30.06.2024 №76 зупинена у зв`язку з відповідністю приватного акціонерного товариства "Теофіпольський цукровий завод" пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Суд зазначає, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, контролюючий орган повинен повідомити платника податків, які саме документи мають бути подані для спростування наявних у податкового органу сумнівів щодо господарської операції та які аспекти належить висвітлити у поясненнях.
Зі змісту квитанції від 17.07.2024 слідує, що у ній не зазначено, яка саме податкова інформація вказує на ризиковість відповідної господарської операції.
Представник відповідачів наголошує на тому, що реєстрацію спірної податкової накладної зупинено (17.07.2024) у зв`язку з тим, що позивач на момент зупинення реєстрації податкової накладної відповідав пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку (включено до Переліку ризикових платників податку), з огляду на наявність чинного рішення від 02.07.2024 № 7054.
Суд зазначає, що рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 21.02.2024 у справі №560/21703/23, з урахуванням ухвали від 18.04.2024 (про виправлення описки), залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 16.04.2024, позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Хмельницькій області 14.09.2023 №1944 про відповідність Приватного акціонерного товариства "Теофіпольський цукровий завод" критеріям ризиковості платника податку. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Хмельницькій області 12.10.2023 №2091 про відповідність Приватного акціонерного товариства "Теофіпольський цукровий завод" критеріям ризиковості платника податку. Зобов`язано комісію з питань зупинення реєстрації податкової / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Хмельницькій області виключити Приватне акціонерне товариство "Теофіпольський цукровий завод" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Крім того, рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 02.12.2024 у справі №560/14883/24 задоволено позов ПрАТ «Теофіпольський цукровий завод». Визнано протиправним та скасовано рішення Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків № 7054 від 02.07.2024. Зобов`язано Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків виключити Приватне акціонерне товариство «Теофіпольський цукровий завод» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Отже, в межах справ №560/21703/23 та №560/14883/24 позивачем спростовано його відповідність критеріям ризиковості у період складання податкової накладної від 30.06.2024 №76.
Також матеріалами справи не підтверджується факт виявлення контролюючим органом під час проведення моніторингу об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій з надання в оренду обладнання, про які вказано у спірній податковій накладній, та/або ймовірності уникнення позивачем виконання податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що матеріалами справи не підтверджується наявність підстав для зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної №76 від 30.06.2024, складеної позивачем.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято рішення №12377837/053949955 від 20.01.2025 про відмову в реєстрації ПН №76 від 30.06.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з "наданням платником податку копій документів, складених/оформлених з порушенням законодавства". У розділі додаткова інформація вказано: "Платником надано Договір оренди №О/0104/1 від 01.04.2021 укладений з ТОВ "Перша подільська енергетична компанія" та додаткову угоду №8 від 01.04.2024, в якій встановлено розмір орендної плати в сумі 1825500,00 грн, без ПДВ при цьому надано акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №284 від 30.06.2024 та виписано податкову накладну №76 від 30.06.2024 де орендна плата становить 520000,00 грн без ПДВ. Крім того ПАТ "Теофіпольський цукровий завод" ризиковий контрагент."
Суд звертає увагу, що позивачем було надано необхідні пояснення з додаванням копій документів, які, на думку позивача, підтверджують реальність господарських операцій.
Слід зазначити, що конкретний перелік документів може залежати, зокрема, від змісту господарської операції, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Позивач своєчасно надав пояснення та копії документів які підтверджують реальність господарської операції та підтверджують факт «першої події» по спірній податковій накладній та дозволяють дійти висновку про наявність підстав для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Надані позивачем з поясненнями та додатковими поясненнями документи підтверджують зміст господарської операції, за якими оформлено податкову накладну, що дозволяло підтвердити обґрунтованість її складання і реєстрацію.
Однак, доводи відповідача, наведені на заперечення наявності підстав реєстрації спірної податкової накладної, не місять належних, на думку суду, причин ігнорування вказаних пояснень та документів Комісією та, відповідно, не свідчать про надання позивачем не у повному обсязі запитуваних документів.
Враховуючи викладене, суд вважає, що контролюючий орган за наявності пояснень позивача та необхідних документальних доказів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та його контрагентом, за відсутності об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій з передачі майна в оренду та ймовірності уникнення позивачем виконання свого податкового обов`язку, безпідставно відмовив у реєстрації податкової накладної №76 від 30.06.2024.
При цьому, суд при дослідженні правомірності оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної враховує документи, що подавались платником податків безпосередньо суб`єкту владних повноважень, який приймав відповідне рішення та не покладає в основу висновку про протиправність рішення документ, щодо якого відповідач вказує, що такий було вперше подано лише разом із позовною заявою.
Комісія регіонального рівня, розглянувши документи, прийняла спірне рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної від 30.06.2024 №76.
Отже, оскаржене рішення є протиправним та його слід скасувати.
Щодо позовних вимог зобов`язального характеру, суд зазначає таке.
З врахуванням норм пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341), законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну від 30.06.2024 №76 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Щодо доводів відповідача про дискреційність повноважень, то суд зазначає таке.
Поняття дискреційних повноважень наведене, зокрема, у Рекомендаціях Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2, яка прийнята Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, відповідно до яких під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Дискреційні повноваження у більш вузькому розумінні - це можливість діяти за власним розсудом, в межах закону, можливість застосувати норми закону та вчинити конкретні дії (або дію) серед інших, кожні з яких окремо є відносно правильними (законними).
Тобто дискреційним є право суб`єкта владних повноважень обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких є правомірною. Прикладом такого права є повноваження, які закріплені у законодавстві із застосуванням слова може. При цьому дискреційні повноваження завжди мають межі, встановлені законом.
Суд зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів. А тому, за конкретних фактичних обставин, покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкову накладну від не вважатиметься втручанням у її дискреційні повноваження.
У зв`язку з цим, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, та, як наслідок, наявність підстав для задоволення позовної вимоги зобов`язального характеру.
Інші доводи та заперечення сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 58 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010 у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 09.12.1994).
За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивач сплатив судовий збір у розмірі 2422,40 грн, а тому, ці витрати слід стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області (відповідача, до якого фактично заявлені позовні вимоги, оскільки вимоги до Державної податкової служби України є похідними від задоволення/відмови в задоволенні заявлених до Головного управління ДПС у Хмельницькій області вимог про визнання протиправним та скасування рішення).
Інші докази документально підтверджених судових витрат, понесених позивачем, у матеріалах справи відсутні.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов приватного акціонерного товариства "Теофіпольський цукровий завод" задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 20.01.2025 №12377837/05394995.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену приватним акціонерним товариством "Теофіпольський цукровий завод", податкову накладну від 30.06.2024 №76.
Стягнути на користь приватного акціонерного товариства "Теофіпольський цукровий завод" судовий збір у розмірі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн 40 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Приватне акціонерне товариство "Теофіпольський цукровий завод" (вул. Соборна, 12, с-ще Теофіполь, Хмельницький р-н, Хмельницька обл., 30601 , код ЄДРПОУ - 05394995)Відповідач:Державна податкова служба України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницький р-н, Хмельницька обл., 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171)
Головуючий суддя Д.Л. Фелонюк
Судове рішення № 140355884, Хмельницький окружний адміністративний суд було прийнято 06.10.2026. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Рішення. На цій сторінці ви зможете знайти ключові дані про це судове рішення. Ми надаємо зручний та швидкий доступ до актуальних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі недавніх судових прецедентів. Наша база даних включає повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам швидко знаходити ключові дані.
Це рішення відноситься до справи № 560/12113/25. Фірми, які зазначені в тексті цього судового документа: