Єдиний державний реєстр судових рішень
Харківський окружний адміністративний суд61700, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 жовтня 2026 р. № 520/22506/26
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України(вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, ЄДРПОУ 43983495) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПАРТНЕР КОМПАНІ"(вул. Чичибабіна, буд. 7, м. Харків, Харківський р-н, Харківська обл., 61058, ЄДРПОУ 40368286) про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Головне управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПАРТНЕР КОМПАНІ", в якому просить суд надати дозвіл на погашення суми податкового боргу у розмірі 431043,58 гривень за рахунок майна Товариство з обмеженою відповідальністю «Європартнер Компані» (код ЄДРПОУ 40368286), що перебуває у податковій заставі.
В позовній заяві позивачем зазначено, що за відповідачем обліковується податковий борг у розмірі 431043,58 гривень, який в добровільному порядку відповідачем сплачено не було, а отже вказана сума підлягає стягненню за рахунок майна відповідача, що перебуває у податковій заставі.
Ухвалою суду від 30.07.2026 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та отримана відповідачем через електронний кабінет, що підтверджується матеріалами справи.
Від відповідача, відзив на адміністративний позов не надходив, отже, своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі відповідач не скористався.
Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПАРТНЕР КОМПАНІ", зареєстрований в якості суб`єкта господарювання - юридичної особи, перебуває в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань з ідентифікаційним кодом 40368286.
Згідно даних інтегрованих карток ТОВ «Європартнер Компані» має податковий борг на загальну суму 431043,58 гривень, який виник в результаті не сплати грошових зобов`язань, визначених платником самостійно у податковій звітності по наступним податкам, а саме:
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості (КБК 18010400) у сумі 38632,83 гривень, що підтверджується наступним:
- розрахунок у частині об`єктів нежитлової нерухомості до податкової декларації № 9030487178 від 15.02.2024, з терміном сплати 29.07.2024 ( нараховано 6207,19 грн., сплачено 970,68 грн, несплачений залишок податкового боргу 5236,51 грн.);
- розрахунок у частині об`єктів нежитлової нерухомості до податкової декларації № 99030487178 від 15.02.2024, з терміном сплати 29.10.2024 ( нараховано 6207,19 грн., сплачено 0,00 грн );
- розрахунок у частині об`єктів нежитлової нерухомості до податкової декларації № 9030487178 від 15.02.2024, з терміном сплати 29.01.2025 ( нараховано 6207,13 грн., сплачено 0,00 грн );
- розрахунок у частині об`єктів нежитлової нерухомості до податкової декларації № 9007150836 від 23.01.2025, з терміном сплати 29.07.2025 ( нараховано 6994,00 грн., сплачено 0,00 грн );
- розрахунок у частині об`єктів нежитлової нерухомості до податкової декларації № 9007150836 від 23.01.2025, з терміном сплати 29.10.2025 ( нараховано 6994,00 грн., сплачено 0,00 грн );
- розрахунок у частині об`єктів нежитлової нерухомості до податкової декларації № 9007150836 від 23.01.2025, з терміном сплати 29.01.2026 ( нараховано 6994,00 грн., сплачено 0,00 грн.
Орендна плата з юридичних осіб (КБК18010600) у сумі 318782,51 гривень:
- податкова декларація № 9006501504 від 22.01.2025, з терміном сплати 30.12.2025 (нараховано 281314,20 грн., сплачено 243845,87 грн, несплачений залишок податкового боргу 37468,33 грн);
- податкова декларація № 9006501504 від 22.01.2025, з терміном сплати 30.01.2026 ( нараховано 281314,18 грн., сплачено 0,00 грн ).
Земельний податок з юридичних осіб (КБК 18010500) у сумі 73628,24 гривень:
- податкова декларація з плати за землю № 9026699614 від 13.02.2024, з терміном сплати 30.09.2024 ( нараховано 4509,99 грн., сплачено 0,00 грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9026699614 від 13.02.2024, з терміном сплати 30.10.2024 ( нараховано 4509,99 грн., сплачено 0,00 грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9026699614від 13.02.2024, з терміном сплати 02.12.2024 ( нараховано 4509,99 грн., сплачено 0,00 грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9026699614 від 13.02.2024, з терміном сплати 30.12.2024 ( нараховано 4509,99 грн., сплачено 0,00 грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9026699614 від 13.02.2024, з терміном сплати 30.01.2025 ( нараховано 4509,93 грн., сплачено 0,00грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9135220819 вiд 19.05.2024, з терміном сплати 30.09.2024 ( нараховано 1123,55грн., сплачено 0,00 грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9135220819 від 19.05.2024, з терміном сплати 30.10.2024 ( нараховано 1123,55 грн., сплачено 0,00 грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9135220819 від 19.05.2024, з терміном сплати 02.12.2024 ( нараховано 1123,55 грн., сплачено 0,00грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9135220819 від 19.05.2024, з терміном сплати 30.12.2024 ( нараховано 1123,55 грн., сплачено 0,00 грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9135220819 від 19.05.2024, з терміном сплати 30.01.2025 ( нараховано 1123,60 грн., сплачено 0,00 грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9006574036 від 22.01.2025, з терміном сплати 30.05.2025 ( нараховано 5051,17 грн., сплачено 0,00грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9006574036 від 22.01.2025, з терміном сплати 30.06.2025 ( нараховано 5051,17 грн., сплачено 0,00грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9006574036 від 22.01.2025, з терміном сплати 30.07.2025 ( нараховано 5051,17 грн., сплачено 0,00грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9006574036 від 22.01.2025 , з терміном сплати 01.09.2025 ( нараховано 5051,17 грн., сплачено 0,00грн ).
- податкова декларація з плати за землю № 9006574036 від 22.01.2025, з терміном сплати 30.09.2025 ( нараховано 5051,17 грн., сплачено 0,00грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9006574036 від 22.01.2025, з терміном сплати 30.10.2025 ( нараховано 5051,17 грн., сплачено 0,00грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9006574036 від 22.01.2025, з терміном сплати 01.12.2025 ( нараховано 5051,17 грн., сплачено 0,00грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9006574036 від 22.01.2025, з терміном сплати 30.12.2025 ( нараховано 5051,17 грн., сплачено 0,00грн );
- податкова декларація з плати за землю № 9006574036 від 22.01.2025, з терміном сплати 30.01.2026 ( нараховано 5051,19 грн., сплачено 0,00грн ).
Також судом встановлено, що позивачем сформовано податкову вимогу № 0003301-1312-2040 від 04.05.2023 та направлено засобами поштового зв`язку. Вимогу повернуто після закінчення встановленого терміну зберігання.
З моменту направлення зазначеної вимоги податковий борг платника податків існував не припиняючись, у зв`язку з чим вказана податкова вимога не втратила своєї юридичної сили.
Вищезазначені суми боргу охоплені заходами стягнення, а саме рішенням про стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачів платіжних послуг/емітентів електронних грошей у рахунок погашення податкового боргу від 18.05.2026 № 430/4-2040 на суму 431043,58 грн.
Підприємство має відкриті розрахункові рахунки.
Відповідно до рішення про стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачів платіжних послуг/емітентів електронних грошей у рахунок погашення податкового боргу направлені платіжні інструкції до установ банків щодо списання коштів в рахунок погашення податкового боргу, які поверталися через відсутність коштів: АТ "КРЕДОБАНК" на рахунок: НОМЕР_1 .
Згідно Реєстру направлених електронних платіжних інструкцій, електронні платіжні інструкції направлялися: 26.06.2026, 25.06.2026, 23.06.2026, 22.06.2026, 18.06.2026, 17.06.2026, 16.06.2026, 09.06.2026, 04.06.2026, 02.06.2026, 01.06.2026, 27.05.2026, 25.05.2026, 20.05.2026, 19.05.2026, 18.05.2026, 15.05.2026,, 12.05.2026, 11.05.2026, 06.05.2026, 05.05.2026, 05.05.2026, 30.04.2026, 28.04.2026, 21.04.2026, 15.04.2026, 13.04.2026, 08.04.2026, 07.04.2026, 06.04.2026, 01.04.2026, 31.03.2026, 30.03.2026, 26.03.2026, 25.03.2026, 23.03.2026, 20.03.2026, 19.03.2026, 18.03.2026, 16.03.2026, 13.03.2026, 12.03.2026, 11.03.2026, 10.03.2026, 06.03.2026, 05.03.2026, 05.03.2026, 03.03.2026, 27.02.2026, 25.02.2026, 24.02.2026, 23.02.2026, 20.02.2026, 18.02.2026, 16.02.2026, 13.02.2026, 12.02.2026, 11.02.2026, 09.02.2026, 06.02.2026, 05.02.2026, 04.02.2026, 03.02.2026, 28.01.2026, 27.01.2026, 26.01.2026, 23.01.2026, 20.01.2026, 19.01.2026, 19.01.2026, 15.01.2026, 08.01.2026, 08.01.2026, 22.12.2025, 15.12.2025, 10.12.2025, 14.11.2025.
12.07.2023 ГУ ДПС було прийнято рішення про опис майна у податкову заставу № 536/20-40-13-12-21 та складено акт опису майна № 428/20-40-13-12-21 від 26.09.2023.
28.09.2023 зареєстровано податкову заставу в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна.
Оскільки направлення інкасових доручень до банківських установ не призводить до погашення податкового боргу платника, позивач звернувся до суду з даним позовом задля отримання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
Відповідно до п. п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та в розмірах, встановленими цим Кодексом та законами з питань митної справи, що повністю узгоджується з приписами ст. 67 Конституції України щодо обов`язку кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
За змістом п. 54.1 ст. 54 ПКУ платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання, яку зазначає у податковій (митній) декларації, а у випадках, передбачених п. 54.3 ст. 54 ПКУ, обов`язок визначення суми грошових зобов`язань платника податків покладено на контролюючий орган, який згідно зі ст. 58 ПКУ реалізує такі повноваження шляхом надсилання платнику податків податкового повідомлення-рішення.
Не сплачені платником податків, у встановлений ПКУ строк, суми узгоджених грошових зобов`язань (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності) визнаються податковим боргом (п. п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Згідно з пп. 19-1.1.22 п. 19-1 ст. 19-1 ПКУ погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюють контролюючі органи. Право контролюючих органів на звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини закріплено також у п. п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПКУ.
Приписи п. 95.1 ст. 95 ПКУ визначають, що контролюючі органи здійснюють за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 ст. 95 ПКУ встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3. статті 95 ПКУ).
Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення суми податкового боргу.
Згідно до абзацу 2 пункту 95.5 ст. 95 ПКУ у разі якщо податковий борг виник у результаті несплати грошових зобов`язань та/або пені, визначених платником податків у податкових деклараціях або уточнюючих розрахунках, що подаються контролюючому органу в установлені цим Кодексом строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків/ електронних гаманців такого платника у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови якщо такий податковий борг не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутності/наявності у меншій сумі непогашеного зобов`язання держави щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов`язань, та/або бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
У разі наявності непогашеного зобов`язання держави перед платником податків у сумі, що є меншою за суму податкового боргу, ця норма застосовується в межах різниці між сумою податкового боргу та сумою зобов`язання держави.
З огляду на вищевикладене та враховуючи, що доказів сплати податкового боргу відповідачем не надано, суд дійшов висновку, що вимоги позивача є законними та обґрунтованими.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України(вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, ЄДРПОУ 43983495) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРОПАРТНЕР КОМПАНІ"(вул. Чичибабіна, буд. 7, м. Харків, Харківський р-н, Харківська обл., 61058, ЄДРПОУ 40368286) про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків - задовольнити в повному обсязі.
Надати Головному управлінню ДПС у Харківській області, утвореному на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України дозвіл на погашення суми податкового боргу у розмірі 431043 (чотириста тридцять одна тисяча сорок три) грн. 58 коп. за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Європартнер Компані» (код ЄДРПОУ 40368286), що перебуває у податковій заставі.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
Судове рішення № 140354478, Харківський окружний адміністративний суд було прийнято 06.10.2026. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Рішення. На цій сторінці ви зможете знайти важливі відомості про це судове рішення. Ми пропонуємо зручний та швидкий доступ до поточних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі недавніх судових прецедентів. Наша база даних містить повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам легко знаходити важливі відомості.
Це рішення відноситься до справи № 520/22506/26. Організації, які зазначені в тексті цього судового документа: