Єдиний державний реєстр судових рішень
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2026 рокуСправа №160/26503/26
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вілла-Транс-Сервіс» про стягнення податкового боргу, -
УСТАНОВИВ:
27.08.2026 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вілла-Транс-Сервіс» (далі відповідач), в якому позивач просить суд:
- стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю «Вілла-Транс-Сервіс» (ЄРДПОУ 43368434) до бюджету у розмірі 6 754,00 грн шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що На обліку у ГУ ДПС у Дніпропетровській області як платник податків перебуває Товариство з обмеженою відповідальністю «Вілла-Транс-Сервіс» (ЄДРПОУ 43368434) та має незаявлений до суду податковий борг у розмірі 6 754,00 гривень.
Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачено обов?язок платників податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Визначення податкового боргу, надане у пп. 14.1.175 пункту ст.14 ПК України.
Так, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Стаття 36 ПК України передбачає, що податковим обов?язком визнається обов?язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
На теперішній час в інтегрованих картках платника податків відповідача обліковується незаявлений до суду податковий борг на загальну суму 6 754,00 грн, а саме:
1. Заборгованість з податку на додану вартість, яка виникла в результаті несплати платником податків у встановлений термін сум грошових зобов`язань у розмірі 6 754,00 грн, згідно:
-Податкове повідомлення-рішення (форма "ПС") № 00/318120407 від 06.11.2023, дата виникнення податкового боргу 25.12.2023 на суму 6 754,00 грн.
Інформація щодо оскарження податкового повідомлення рішення у контролюючого органу відсутня.
З урахуванням вимог ст.56, 57 ПК України, в зв`язку з несплатою відповідачем у встановлені строки нарахованих сум, грошові зобов`язання набули статусу податкового боргу.
Відповідно до ст.59 ПК України у зв`язку із несплатою до бюджету сум податкового боргу по відповідачу була сформована податкова вимога від 29.12.2024 №0001926-1305-0436, яка була направлена на адресу платника податків засобами поштового зв`язку.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області як орган державної податкової служби та контролюючий орган набуває право відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України звернутися до суду з позовною заявою про стягнення заборгованості з відповідача у розмірі 6 754,00 гривень.
На підставі викладеного позивач просив суд задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою суду від 28.08.2026 відкрито провадження в справі за позовом Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вілла-Транс-Сервіс» про стягнення податкового боргу, визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надіслати (надати) суду в паперовій формі або через підсистему «Електронний суд» відзив на позовну заяву (відзив) і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду) разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу копії відзиву та доданих до нього документів.
Ухвалу суду від 28.08.2026 направлено судом за адресою місцезнаходження юридичної особи ТОВ «Вілла-Транс-Сервіс».
Відправлення з трекінгом RO 6727 4812 858 повернуто відправнику «за закінченням встановленого терміну зберігання», та у відповідності до положень частини одинадцятої статті 126 КАС України вважається врученим належним чином.
Крім того, ухвалу направлено на e-mail відповідача, зазначений у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.
Відповідач відзив не надав.
Згідно із частиною шостою статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 72-77,90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Вілла-Транс-Сервіс», код ЄДРПОУ 43368434, зареєстроване як юридична особа 26.11.2019, № запису 12241020000092793, місцезнаходження: Україна, 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ВУЛИЦЯ КОСМІЧНА, будинок 115, основний вид економічної діяльності 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням, керівник: Моренець Катерина Олександрівна, що підтверджується відповіддю № 3236099 від 28.08.2026 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
ТОВ «Вілла-Транс-Сервіс» перебуває на обліку в ГУ ДПС у Дніпропетровській області як платник податків за основним місцем обліку.
15.09.2023 ГУ ДПС у Дніпропетровській області складено Акт № 33063/04-36-04-07/43368434 «Про результати камеральної перевірки щодо неподання/несвоєчасного подання податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ «Вілла-Транс-Сервіс», згідно із висновками якого дані камеральної перевірки свідчать про порушення ТОВ «Вілла-Транс-Сервіс» вимог підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Кодексу, пункту 49.2 статті 49 Кодексу, підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 Кодексу щодо терміну подання податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2022 року, квітень 2022 року, травень 2022 року, червень 2022 року, липень 2022 року, вересень 2022 року, жовтень 2022 року, листопад 2022 року, грудень 2022 року, січень 2023 року, лютий 2023 року. Відповідальність платника за неподання податкової звітності передбачена п.120.1 ст.120 Кодексу.
Акт направлено на податкову адресу відповідача, відправлення № 06 000 464 154 90 повернуто відправнику «за закінченням терміну зберігання».
За наслідками проведеної перевірки контролюючим органом 06.11.2023 винесено податкове повідомлення рішення № 00/318120407, яким до ТОВ «Вілла-Транс-Сервіс» на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 і пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України застосовано штрафні санкції в сумі 11 220,00 коп.
Вказане податкове повідомлення рішення направлено на податкову адресу відповідача, та повернуто відправнику 21.12.2023 «за закінченням терміну зберігання» (№ відправлення 06 000 584 010 96).
Таким чином, за ТОВ «Вілла-Транс-Сервіс» рахується податковий борг у розмірі 6754,00 грн, що підтверджується розрахунком боргу станом на 13.08.2026 та витягом з ІКП.
З метою погашення податкового боргу відповідно до статті 59 Податкового кодексу України 29.01.2024 позивачем сформовано та направлено на податкову адресу ТОВ «Вілла-Транс-Сервіс» податкову вимогу форми «Ю» № 0001926-1305-0436 про сплату податкового боргу в загальному розмірі 6 754,00 грн, поштове відправлення із вказаною податковою вимогою 12.03.2024 повернулось на адресу позивача неврученим із відміткою «за закінченням терміну зберігання» (відправлення № 49008 1115015 6) і відповідно до пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України є врученою.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, чуд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01 січня 2011 року.
За приписами пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України відповідач є платником податку та згідно підпунктів 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 цього Кодексу зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Згідно пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючому органу надано право звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 87.11 ст. 87 Податкового кодексу України орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи.
Відповідач несвоєчасно і не в повному обсязі сплачує до бюджету належні суми платежів.
Як встановлено судом та слідує з матеріалів справи за відповідачем обліковується податковий борг в загальній сумі 6754,00 грн з податку на додану вартість.
Акт перевірки та податкові повідомлення-рішення відповідно до вимог пункту 42.2 статті 42 ПК України надіслані відповідачу з дотриманням вимог пункту 58.3 статті 58 ПК України (за місцезнаходженням рекомендованим листом з повідомленням про вручення).
Строк сплати грошових зобов`язань, визначених податковими органами за результатами перевірки, встановлений пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України.
Так, зазначеною правовою нормою передбачено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
З огляду на положення пунктів 56.17 та 56.18 статті 56 Податкового кодексу України зазначені грошові зобов`язання платником не оскаржені, тож є узгодженими, проте в порушення пункту 57.3 статті 57 не сплачені боржником та набули статусу податкового боргу з огляду на положення підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України.
Пунктами 59.1, 59.3, 59.5 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
На виконання вказаних норм відповідачу було надіслано податкову вимогу форми «Ю» від 29.01.2024 № 0001926-1305-0436, однак вказані заходи не призвели до погашення податкового боргу.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що податковий борг виник внаслідок несплати відповідачем узгодженого податкового зобов`язання, а передбачені чинним законодавством заходи не призвели до погашення вказаного податкового боргу.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (абзац перший пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Таким чином, з урахуванням того, що податкова заборгованість відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачена, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-а, код ЄДРПОУ ВП 44118658) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вілла-Транс-Сервіс» (код ЄДРПОУ 43368434, місцезнаходження: Україна, 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ВУЛИЦЯ КОСМІЧНА, будинок 115) про стягнення податкового боргу задовольнити.
Стягнути податковий борг з податку на додану вартість з Товариства з обмеженою відповідальністю «Вілла-Транс-Сервіс» (ЄРДПОУ 43368434) до бюджету у розмірі 6 754,00 (шість тисяч сімсот п`ятдесят чотири гривні 00 коп.) грн шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.
Суддя А.Г. Секірська
Судове рішення № 140195462, Дніпропетровський окружний адміністративний суд було прийнято 30.09.2026. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Рішення. На цій сторінці ви зможете знайти ключові дані про це судове рішення. Ми надаємо зручний та швидкий доступ до актуальних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних охоплює повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам швидко знаходити ключові дані.
Це рішення відноситься до справи № 160/26503/26. Юридичні особи, які зазначені в тексті цього судового документа: