Єдиний державний реєстр судових рішень
Справа № 420/10630/26
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 вересня 2026 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марина П.П., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Чернігівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕЛЬКАНТА» про стягнення податкового боргу
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Чернігівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕЛЬКАНТА», в якому просить:
стягнути в дохід бюджету з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕЛЬКАНТА» (код ЄДРПОУ 43615090) в банках, що обслуговують такого платника податків, кошти у сумі 5440 (п`ять тисяч чотириста сорок гривень 00 коп.) гривень для погашення податкового боргу з адміністративних штрафів та інших санкцій на рахунок р/о UA078999980314030531000025739, отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг мЧернігів/14040000, код отримувача 37972475, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 19.03.2026 року за ТОВ «ДЕЛЬКАНТА» обліковується податковий борг по акцизному податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизними товарами в загальному розмірі 5440 грн. Контролюючим органом на адресу ТОВ «ДЕЛЬКАНТА» надсилалась податкова вимога від 11.06.2025р. №0002244-1302-2501 рекомендованим листом з повідомленням про вручення, що передбачено приписами пункту 58.3 статті 58, пункту 42.2 статті 42 ПК України. Зазначена податкова вимога була повернута поштою з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
З огляду на викладене у позивача виникло право на звернення до суду з даним адміністративним позовом про стягнення податкового боргу.
Ухвалою суду від 20.04.2026 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Відповідачем відзив на позов у встановлений судом строк та у відповідності до ст.162 КАС України до суду не надано.
Копію ухвали про відкриття провадження у справі від 20.04.2026 року направлено на адресу відповідача засобом поштового зв`язку: Польський узвіз, буд. 11, м. Одеса, поштовий індекс 65026, проте повернута на адресу відправника з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно п. 15.1. ст. 15 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-V1 (далі - ПК України) визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Підпункт 16.1.4. п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачає, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно п. 36.1. ст. 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податків обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи; крім того. п. 36.5. ст. 36 ПК України встановлено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Відповідно до відповіді №2624383 від 20.04.2026 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань ТОВ «ДЕЛЬКАНТА» зареєстровано 08.05.2020. Юридична адреса: Польський узвіз, буд. 11, м. Одеса, 65026.
Станом на 19.03.2026 року, відповідно до інтегрованих карток платника (ІКП), довідки про податкову заборгованість та розрахунку податкового боргу, податкова заборгованість ТОВ «ДЕЛЬКАНТА» перед бюджетом становить 5440,00 грн.
Податковий борг виник на підставі:
податкового повідомлення - рішення №0020200904 від 21.02.2022 року, відповідно до якого у зв`язку із порушенням вимог п.п.49.18.1 п.49.18 ст. 49 ПКУ, в частині неподання податкової звітності з акцизного податку за жовтень, листопад 2021 р., встановленого на підставі акту фактичної перевірки №9647/09-04/43615090 від 28.12.2021 року, платнику нараховано штрафну санкцію в розмірі 680 грн.;
податкового повідомлення - рішення №0035780904 від 13.09.2022 року, відповідно до якого у зв`язку із порушенням вимог п.п.49.18.1 п.49.18 ст. 49 ПКУ, в частині неподання податкової звітності з акцизного податку за грудень 2021р. та січень 2022р., встановленого на підставі акту фактичної перевірки №1665/09-04/43615090 від 21.07.2022 року, платнику нараховано штрафну санкцію в розмірі 2040 грн.;
податкового повідомлення - рішення №5953/Ж10/25-01-09-04 від 07.04.2025 року, відповідно до якого у зв`язку із порушенням вимог п.п.49.18.1 п.49.18 ст. 49 ПКУ, в частині неподання податкової звітності з акцизного податку за лютий-вересень 2022р., встановленого на підставі акту фактичної перевірки №3291/Ж5/25-01-09-04/43615090 від 28.02.2025 року, платнику нараховано штрафну санкцію в розмірі 2720 грн.
Згідно із п. п. 14.1.175. п.14.1 ст.14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до п. 59.1. ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
В зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості податковим органом винесено податкову вимогу форми «Ю» від 11.06.2025р. №0002244-1302-2501, яка була направлена відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу: вул. Чкалова, буд. 9, с. Вікторівка, Березанський район, Миколаївська область, 57464, але повернута 19.10.2021 року.
Згідно п. 59.5. ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Так, відповідно до п. 58.3. ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Згідно з п.п. 42.2, 42.5 ст. 42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Судом встановлено, що податкова вимога форми «Ф» від 05.08.2021 №0034816-1306-1412, яка була направлена відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу: Польський узвіз, буд. 11, м. Одеса, 65026, але повернута за закінченням терміну зберігання 30.07.2025 року.
Як вже встановлено судом, податковий борг виник внаслідок не сплати відповідачем податкового зобов`язання визначеного податковим органом в податкових повідомленнях рішеннях.
Оцінка податкового правопорушення, встановленого за результатами податкової перевірки відповідача, на підставі якої контролюючим органом прийнятий акт індивідуальної дії, має здійснюватися судом у провадженні за позовом платника податків про оскарження такого акту індивідуальної дії, зокрема податкового повідомлення-рішення.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 04.02.2020 у справі № 817/4186/13-а, від 21.08.2019 у справі № 2340/4023/18, від 05.03.2020 у справі № 804/8630/16 , 03.02.2022 № 560/4343/19.
Отже, нормами Податкового кодексу України встановлено чіткий порядок погашення заборгованості платників податків перед бюджетом та визначено перелік заходів, які повинен здійснити контролюючий орган для стягнення податкового боргу.
Предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
У межах розгляду справи за позовом суб`єкта владних повноважень про стягнення заборгованості суд позбавлений процесуальної можливості здійснювати правовий аналіз питання правомірності визначення (нарахування) контролюючим органом грошових зобов`язань.
У спорах за позовом податкового органу про стягнення з платника податку податкового боргу встановленню та дослідженню підлягає, зокрема, факт узгодженості грошового зобов`язання, а саме факт оскарження платником податку у передбаченому Кодексом порядку (адміністративному та/або судовому) податкового повідомлення-рішення, яким контролюючим органом визначене грошове зобов`язання, чи є останнє узгодженим з огляду на наявність (відсутність) процедури оскарження, факт сплати/несплати платником податку узгодженого грошового зобов`язання, протягом строків, визначених законодавством, правильність нарахування пені за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань, факт направлення та вручення платнику контролюючим органом податкової вимоги, дотримання позивачем порядку здійснення цього заходу.
Зазначене відповідає позиції Верховного Суду, викладеній у постанові від 12.07.20022 у справі № 160/7345/20, 03.02.2022 № 560/4343/19.
Відтак, суд зазначає, що податкові повідомлення-рішення та податкова вимога надсилались контролюючим органом рекомендованим листом з повідомленням про вручення за податковою адресою відповідача та вважаються врученими платнику податків у день фактичного вручення або у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення, а тому сума заявленого до стягнення боргу є узгодженою та може бути стягнута в судовому порядку.
В матеріалах відсутні докази оскарження податкових повідомлень-рішень в окремому судовому процесі, чи пред`явлення зустрічного позову в межах цієї справи.
В свою чергу, ТОВ «ДЕЛЬКАНТА» доказів погашення податкового боргу у сумі 9104,44 грн. до суду не надано, а тому суд вважає, що позов Головного управління ДПС у Чернігівській області є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини першої ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідачем до суду не надано.
Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 94, 139, 241-246, 250, 251, 293, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Чернігівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕЛЬКАНТА» про стягнення податкового боргу задовольнити.
Стягнути в дохід бюджету з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕЛЬКАНТА» (код ЄДРПОУ 43615090) в банках, що обслуговують такого платника податків, кошти у сумі 5440 (п`ять тисяч чотириста сорок гривень 00 коп.) гривень для погашення податкового боргу з адміністративних штрафів та інших санкцій на рахунок р/о UA078999980314030531000025739, отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг мЧернігів/14040000, код отримувача 37972475, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП).
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи проводився в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Головне управління ДПС у Чернігівській області (код ЄДРПОУ ВП 44094124, адреса: вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000);
Відповідач: товариство з обмеженою відповідальністю «ДЕЛЬКАНТА» (код ЄДРПОУ 43615090, адреса: Польський узвіз, буд. 11, м. Одеса, 65026).
Суддя П.П.Марин
Судове рішення № 140024354, Одеський окружний адміністративний суд було прийнято 24.09.2026. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Рішення. На цій сторінці ви зможете знайти важливі дані про це судове рішення. Ми пропонуємо зручний та швидкий доступ до поточних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі недавніх судових прецедентів. Наша база даних охоплює повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам легко знаходити важливі дані.
Це рішення відноситься до справи № 420/10630/26. Юридичні особи, які зазначені в тексті цього судового документа: