Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 лютого 2011 р. Справа № 2а-9771/10/1870
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Опімах Л.М.,
за участю секретаря судового засідання - Шевченко В.М.,
представника позивача - Мазяра Є.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в м. Суми до ОСОБА_2 про стягнення заборгованості зі сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна податкова інспекція в м. Суми (далі по тексту позивач, ДПІ в м. Суми), звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з відповідача ОСОБА_2 заборгованість зі сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у розмірі 1800,00 грн, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач, який є платником податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, всупереч вимогам п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року N 1251-XII (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) порушив строки сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, у звязку з чим за ним утворилася вказана заборгованість.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та пояснив, що станом на день розгляду справи сума заборгованості відповідачем залишається не сплаченою.
Відповідач, якому надсилалося повідомлення про день, час і місце розгляду справи за його останнім відомим місцем реєстрації в судове засідання не зявився. Про причини неявки всупереч ч. 2 ст. 40 Кодексу адміністративного судочинства України суд не повідомив, заперечень стосовно позовних вимог не надсилав. Крім того, клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило, жодних доказів сплати ним суми податкової заборгованості до суду не надав. Тому суд вважає за можливе розглянути справу без участі в судовому засіданні відповідача за наявними в ній доказами.
Заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши матеріали справи, дослідивши письмові докази по справі у їх сукупності суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів» від 11 грудня 1991 року N 1963-XII (чинного на момент виникнення спірних правовідносин, далі по тексту Закон) платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи та організації, які є юридичними особами, іноземні юридичні особи (далі - юридичні особи), а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства (далі - фізичні особи), які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 цього Закону є об'єктами оподаткування.
Відповідач ОСОБА_2 є платником податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач ОСОБА_2 є власником автомобіля ЗИЛ 433102, державний номер НОМЕР_1, з обємом двигуна 6000 см. куб.
Судом встановлено, що заборгованість на загальну суму 1800,00 грн виникла внаслідок несплати платежів податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів.
Відповідно до ст. 5 Закону податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується фізичними особами - перед проведенням першої реєстрації в Україні, реєстрацією, перереєстрацією транспортних засобів, а також перед технічним оглядом транспортних засобів щорічно або один раз за два роки, але не пізніше першого півріччя року, в якому провадиться технічний огляд.
Фізичні особи - платники податку зобов'язані пред'являти органам, що здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію, зняття з обліку або технічний огляд транспортних засобів, квитанції або платіжні доручення про сплату податку за попередній (у разі здійснення сплати) та за поточний роки, а платники, звільнені від сплати цього податку, - відповідний документ, що дає право на користування цими пільгами.
Відповідно до ч. 8 ст. 6 Закону органи, що здійснюють державну реєстрацію транспортних засобів, зобов'язані щомісячно повідомляти податкові органи про транспортні засоби, зареєстровані або зняті з реєстрації протягом попереднього місяця, за формою, затвердженою центральним податковим органом України, та їх власників.
Як вбачається з матеріалів справи, гр. ОСОБА_2 автотранспорт для проходження технічного огляду в 2009 році не надавав (а.с. 3-5).
Оскільки у 2009 році відповідач не надавав транспортний засіб на державний технічний огляд, не сплачено і суму податку за 2008 та 2009 рік.
Протягом 2008-2009 років відповідач транспортний засіб ЗИЛ 433102 з обліку ВДАІ УМВС України в Сумській області не знімав.
Згідно зі ст. 3 Закону сума податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів обчислюється згідно із ставкою податку на рік (за 100 см. куб. 15 грн, обєм циліндрів двигуна 6000 см. куб.).
Відповідно до ст. 6 Закону у разі виявлення юридичних чи фізичних осіб, які не сплачували податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вони зобов'язані сплатити податок не більш як за три попередні роки.
Станом на 22.12.2010 р. за власником транспортного засобу гр. ОСОБА_2 рахується заборгованість зі сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у розмірі 1800,00 грн.
Заборгованість відповідачем не сплачена, що підтверджується розрахунком суми заборгованості по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, яка рахується за фізичною особою ОСОБА_2 (а.с. 6), і складає 1800,00 грн.
Таким чином, судом достовірно встановлено, що заборгованість зі сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів відповідачем станом на день розгляду справи в повному обсязі не сплачена та складає 1800,00 грн, що підтверджується матеріалами справи та поясненнями представника позивача, тому суд вважає, що вимоги позивача щодо стягнення вказаної суми заборгованості є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т АН О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Суми до ОСОБА_2 про стягнення заборгованості зі сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 (40000, АДРЕСА_1, ід. номер НОМЕР_2) заборгованість зі сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у розмірі 1800,00 грн (тисяча вісімсот грн 00 коп) на розрахунковий рахунок № 33212807700002 місцевого бюджету м. Суми код 23636315, ГУДКУ в Сумській області МФО 837013.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) Л.М. Опімах
З оригіналом згідно
Суддя Л.М. Опімах
Судове рішення № 13945226, Сумський окружний адміністративний суд було прийнято 21.02.2011. Форма судочинства - Адміністративне, форма рішення - Постанова. На цій сторінці ви зможете знайти ключові дані про це судове рішення. Ми забезпечуємо зручний та швидкий доступ до актуальних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних містить повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам зручно знаходити ключові дані.
Це рішення відноситься до справи № 2а-9771/10/1870. Організації, які зазначені в тексті цього судового документа: