Єдиний державний реєстр судових рішень
Справа № 163/755/25
Провадження № 3/163/493/25
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 червня 2025 року місто Любомль
Суддя Любомльського районного суду Волинської області Павлусь О.С.
з участю представника Волинської митниці Федчишиної С.А.,
розглянувши в приміщенні суду направлені Волинською митницею матеріали справи за протоколом № 0043/UA205000/2025 про притягнення до відповідальності за ст.485 МК України
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, що проживає по АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,
в с т а н о в и в :
Інспектор Волинськоїмитниці 13лютого 2025року склавпротокол №0043/UA205000/2025про те,що ОСОБА_1 ,яка з09.03.2021по 13.04.2021перебувала напосаді директораТОВ «ФЛОРЕО»(кодЄДРПОУ 43551272),через особу,уповноважену надекларування товарівТОВ «МІ-7» ОСОБА_2 ,вчинила дії,спрямовані нанеправомірне зменшеннясплати розмірумитних платежівпри митномуоформленні товарів,а самезаявила умитних деклараціях типу ІМ40ДЕ за №№ UA204120/2021/29035 від 09.03.2021, UA204120/2021/29037 від 09.03.2021, UA204120/2021/030926 від 11.03.2021, UA204120/2021/031036 від 11.03.2021, UA204120/2021/031040 від 11.03.2021, UA204120/2021/033200 від 15.03.2021, UA204120/2021/33320 від 15.03.2021, UA204120/2021/38250 від 22.03.2021, UA204120/2021/38253 від 22.03.2021, UA205120/2021/41514 від 26.03.2021, UA204120/2021/41517 від 26.03.2021, UA204120/2021/41524 від 26.03.2021, UA204120/2021/51569 від 12.04.2021, UA204120/2021/52091 від 13.04.2021, UA204120/2021/52092 від 13.04.2021, UA204120/2021/52347 від 13.04.2021, UA204120/2021/52348 від 13.04.2021 неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та вартості товарів, необхідних для визначення їх митної вартості та надала з цією метою митному органу документи, що містять такі відомості, а саме: контракти та рахунки-фактури «Invoice» №3342 від 03.03.2021, №3344 від 03.03.2021, №3369 від 04.03.2021, №3428 від 09.03.2021, №3427 від 09.03.2021, №3285 від 12.03.2021, №3478 від 12.03.2021, №3544 від 18.03.2021, №3543 від 18.03.2021, №3547 від 18.03.2021, №3546 від 18.03.2021, №3548 від 18.03.2021, №210409.1288-ACE/FLO від 09.04.2021, №210409.1362-ACE/FLO від 09.04.2021, №210409.1361-ACE/FLO від 09.04.2021, №210407.1191-ACE/FLO від 07.04.2021, №210407.1192-ACE/FLO від 07.04.2021, що спричинило несплату до державного бюджету України митних платежів в загальній сумі 2 205 557 (два мільйони двісті п`ять тисяч п`ятсот п`ятдесят сім) гривень 83 копійки.
Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ст.485 МК України.
ОСОБА_1 на розгляд справи в суд не з`явилась, свої права та інтереси доручила захищати адвокату Кінах Я.В.
Адвокат Кінах Я.В. електронною поштою надіслала заяву про відкладення розгляду справи, у зв`язку із перебуванням її у відпустці.
Заслухавши думку представника Волинської митниці та вивчивши матеріали справи, встановлено підстави для повернення матеріалів справи митному органу для проведення додаткової перевірки.
Факт ввезення на митну територію України товарів «навантажувачі, екскаватори» від компанії «CLAREMONT SALES PC» (Велика Британія) в адресу ТОВ «ФЛОРЕО» і випуск їх у вільний обіг підтверджується доданими до протоколу копіями митних декларацій типу ІМ40ДЕ.
На ініційований Волинською митницею запит щодо перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України товарів на адресу ТОВ «ФЛОРЕО» уповноважені митні органи Республіки Польща надали відповідь від 18.11.2024 №0201-IGM.542.653.2024.7, до якої приєднали експортні митні декларації MRN 21PL301010E0224645 від 05.03.2021, MRN 21PL301010E0224645 від 05.03.2021, MRN 21PL301010E0247686 від 10.03.2021, MRN 21PL301010E0245173 від 10.03.2021, MRN 21PL301010E0245173 від 10.03.2021, MRN 21PL301010E0261343 від 12.03.2021, MRN 21PL301010E0261343 від 12.03.2021, MRN 21PL311010E0129734 від 20.03.2021, MRN 21PL301010E0315132 від 24.03.2021, MRN 21PL301010E0314633 від 24.03.2021, MRN 21PL301010E0315068 від 24.03.2021, MRN 21PL301010E0381036 від 09.04.2021, MRN 21PL301010E0387050 від 10.04.2021, MRN 21PL301010E0387050 від 10.04.2021, MRN 21PL301010E0388201 від 10.04.2021, MRN 21PL431020E0210380 від 08.04.2021, на підставі яких оформлено вивезення з митної території Республіки Польща товарів «навантажувачі, екскаватори», що задекларовані на території України за вищевказаними митними деклараціями типу ІМ40ДЕ.
За результатамиопрацювання іпорівняння експортнихдекларацій MRNта митнихдекларації типуІМ40ДЕ встановлено розбіжності щодо відправника, отримувача та вартості товарів.
З огляду на встановлену різницю фактурної вартості товарів «навантажувачі, екскаватори», у службовій записці начальника УК та АМП від 27.12.2024 №15/15-01/13707 з доданими довідками-розрахунками за кожною митною декларацією окремо визначено розмір недоплачених митних платежів.
Згідно із ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Відповідно до ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Стаття 485 МК України встановлює відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Санкція цієї норми передбачає стягнення у вигляді штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Отже, обов`язковим елементом передбаченого ст.485 МК України правопорушення є мета його вчинення - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.
У зв`язку із цим, предметом доказування у таких категоріях справ є визначення розміру митних платежів, від сплати яких має намір ухилитись винна особа.
Визначення такого розміру має істотне значення і з огляду на санкцію ст.485 МК України, яка визначена в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Згідно із ч.1 ст.295 МК України митні платежі нараховуються декларантом або іншими особами, на яких покладено обов`язок із сплати митних платежів, самостійно, крім випадків, якщо обов`язок щодо нарахування митних платежів відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України та інших законів України покладається на митні органи.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.50 МК України відомості про митну вартість товарів використовуються для нарахування митних платежів.
Згідно із ч.ч.1, 2 ст.51 МК України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу. Митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, визначається відповідно до глави 9 цього Кодексу.
Частиною 1 статті 55 МК України встановлено, що рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається митним органом у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо митним органом у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.
За змістом п.4 ч.6 ст.54 МК України митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості.
За змістом ст.345 МК України дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі достовірності та повноти нарахування і сплати митних платежів здійснюється шляхом документальної перевірки.
Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення митним органом суми податкового зобов`язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України (ч.6 ст.345 МК України).
Відповідно до ч.1 ст.351 МК України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.351 МК України документальна невиїзна перевірка проводиться у разі надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження дотримання критеріїв походження або автентичності поданих митному органу документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.
По справі встановлено, що митне оформлення товарів «навантажувачі, екскаватори» проведено відповідно до митних декларацій типу ІМ40ДЕ №№ UA204120/2021/29035, UA204120/2021/29037, UA204120/2021/030926, UA204120/2021/031036, UA204120/2021/031040, UA204120/2021/033200, UA204120/2021/33320, UA204120/2021/38250, UA204120/2021/38253, UA205120/2021/41514, UA204120/2021/41517, UA204120/2021/41524, UA204120/2021/51569, UA204120/2021/52091, UA204120/2021/52092, UA204120/2021/52347, UA204120/2021/52348, у яких митна вартість товарів визначена за 6 (резервним) методом.
Митне оформлення товару за цими деклараціями, у тому числі, визначення митної вартості, нарахування і сплата митних платежів, завершене, його результати не оспорені у встановленому порядку і не скасовані.
Обставини, які підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, повинні бути підтверджені належними і допустимими доказами.
З огляду на вище наведені норми МК України, вбачаються підстави для висновку, що належними і допустимими доказами на підтвердження суми недоплачених митних платежів є рішення про коригування митної вартості в порядку ст.55 МК України або результати невиїзної документальної перевірки у формі акта (довідки) в порядку ст.ст.351-354 МК України.
Проте таких доказів матеріали справи не містять і в судове засідання таких не надано.
Приєднана допротоколу службовазаписка начальникаУК таАМП від27.12.2024№15/15-01/13707з доданимидовідками-розрахункамине відповідаєприписам ст.ст.55,295,345-354МК України,тому не має ознак допустимого доказу, через що її використання обмежується лише службовими цілями.
Визначення розміру митних платежів у спосіб, відмінний від передбачених вищенаведеними положеннями МК України способів, ні митним, ні іншим законодавством не передбачено.
12 лютого 2025 року листом за № 7.3-4/20-07/7/1904 Волинська митниця з посиланням на п.2 ч.2 ст.351 МК України надіслала на адресу Київської митниці необхідні матеріали по фактах ввезення в адресу ТОВ «ФЛОРЕО» спецтехніки для розгляду питання щодо наявності підстав для вжиття відповідних контрольно-перевірочних заходів з метою визначення повноти нарахування та сплати митних платежів.
Проте документальні результати проведених заходів чи відповіді Київської митниці на указаний лист матеріали справи не містять і на розгляд справи в суді не надані.
Здобуття доказів в порядку ст.55 або ст.351 МК України має істотне значення не лише для кваліфікації виявленого діяння, а й для обрання стягнення в разі доведення винуватості ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, оскільки таке стягнення визначається у відсотковому відношенні від несплаченої суми митних платежів.
Зазначене свідчить про неповноту здійсненого митним органом провадження, що є підставою для направлення справи на додаткову перевірку.
Під час додаткової перевірки митниці необхідно визначити митну вартість переміщених товарів відповідно до митного законодавства і на її основі розмір недоплачених митних платежів, при потребі провести інші процесуальні дії.
Керуючись ст.ст.522, 527, 528 МК України,
п о с т а н о в и в :
Справу за протоколом про порушення митних правил №0043/UA205000/2025 щодо ОСОБА_1 за ознаками ст.485 МК України направити Волинській митниці для проведення додаткової перевірки.
Постанова оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.
Суддя Любомльського районного суду
Волинської області О.С. Павлусь
Судове рішення № 127953752, Любомльський районний суд Волинської області було прийнято 05.06.2025. Форма судочинства - Про адмінправопорушення, форма рішення - Постанова. На цій сторінці ви зможете знайти необхідні відомості про це судове рішення. Ми надаємо зручний та швидкий доступ до поточних судових рішень, щоб ви могли бути в курсі останніх судових прецедентів. Наша база даних містить повний спектр необхідної інформації, дозволяючи вам зручно знаходити необхідні відомості.
Це рішення відноситься до справи № 163/755/25. Організації, які зазначені в тексті цього судового документа: