YouControl
logo youcontrol
УКР
youcontrol youcontrol
  • Рішення
  • Продукти
  • Ресурси
  • Компанія
  • Тарифи

Не знаєте з чого почати?

Наш консультант допоможе підібрати правильне рішення відповідно до ваших задач

Замовити дзвінок

Професійний розвиток з YouControl

Експертні дослідження, вебінари на найактуальніші теми, професійні курси з бізнес-розвідки та багато іншого

Читати дослідження YC
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Статті 20 серпня 2021 р.

Ризик у бізнесі: не залишаємо недомовок

Поділитися:
Ризик у бізнесі: не залишаємо недомовок

У цій статті зібрані найбільш поширені запитання про природу ризику в бізнесі, способів його завчасного виявлення та протидії.

 

Середовище бізнесу мінливе, бо на нього впливає безліч чинників. Від правильно підібраної команди й до змін клімату. У бізнесі ціна маленької помилки може бути непомірно високою. Щоби почуватися впевненими в такому середовищі, потрібно знати загрози й керувати ризиками. 

 

Що таке ризик?

Якщо максимально просто охарактеризувати поняття "Ризик", – це ймовірність настання негативних наслідків. Співвідношення ймовірності та наслідків.

 

Ризик буде незначним, якщо існує низька ймовірність настання значних наслідків, але буде високим, якщо є висока ймовірність настання значних наслідків. 

Наприклад, ризик потрапити на ненадійного контрагента має високу ймовірність і значні наслідки. Такий ризик є високим. Ризик зустріти вампіра належить до незначного, оскільки зустріч з ним хоч і є смертельною, все ж має низьку ймовірність. 

Тобто це певна дія, яка має високу ймовірність призвести до негативного наслідку.

 

Які є види ризиків у бізнесі? 

Ризик в бізнес-сфері може бути спричинений різноманітними чинниками. Їх можна поділити за типами, залежно від: 

◉ людей – команди, партнерів;

◉ власності – пошкодження, втрата майна;

◉ фінансів – втрати бюджету компанії;

◉ репутації – побіжні згадування, нетривала цікавість медіа, національне або міжнародне занепокоєння;

◉ здатності – незначний вплив на організаційні можливості, затримки та питання якості, зниження продуктивності, припинення діяльності.

 

Загалом Allianz Risk Barometer виділяє такі бізнес-ризики: 

◉ пауза у виробництві;

◉ вплив пандемії;

◉ кіберзагрози;

◉ нестабільність ринку;

◉ зміни в законодавстві;

◉ природні катаклізми;

◉ макроекономічні зміни;

◉ зміна клімату;

◉ політичні ризики.

Такі ризики існують завжди. Керувати, зазвичай, можна тільки ризиком кіберзагроз та паузи на виробництві. 

 

Як оцінити ймовірність настання бізнес-ризику? 

Потрібно відповісти на такі питання: 

◉ ризик очікується при всіх обставинах? Чи за настанням багатьох умов?

можливо відбудеться? Чи можливо колись відбудеться? 

◉ чи відбудеться ризик лише за виключних обставин? 

Висока ймовірність – коли подія відбулася до 10 разів за останні роки, і є передумови нового випадку. 

Низька – декілька разів за останні 100 років.

 

Як розрахувати ризик у бізнесі?

Ви виявили групу потенційних ризиків. Наступний крок – розрахувати їх.

 

Рекомендуємо проаналізувати кожен потенційний ризик відповідно до таких критеріїв:

◉ ймовірність настання (низька, середня, висока);

◉ потенційна шкода для бізнесу (низька, середня, висока);

◉ необхідний матеріальний ресурс для ліквідації (низький, середній, високий);

◉ часові витрати (незначні, помірні, значні);

◉ рівень готовності компанії протистояти виклику (низький,середній, високий).

 

На основі цих даних варто проранжувати ризики та розподілити існуючі ресурси на їхнє вирішення, відповідно до пріоритетів вашого бізнесу.

 

Наприклад, ви визначили такі потенційні ризики: 

1. Договір з постачальником, що був учасником судових спорів у справах корупції;

2. Відмова стратегічних партнерів у співпраці з вашою компанією;

3. Погіршення репутації на ринку. 

Далі аналізуємо їх за вищевказаними критеріями. Ранжуємо від найбільш ризикового фактору до найменш ризикового. Останній крок – визначаємо, якими способами, методами, часовими або матеріальними ресурсами можна запобігти ризику або ліквідувати наслідки в разі настання. 

 

Які є інструменти керування бізнес-ризиками? 

Інструменти керування ризиками будуть залежати від характеру кожного окремого. Є різні техніки аналізу ситуації, складання сценаріїв, розроблення планів дій. Нижче перераховані найбільш поширені. Варто пам'ятати, що їх можна комбінувати, і не завжди можна використовувати всі одночасно. Наприклад, сценарний підхід не має сенсу без аналізу поточної ситуації. 

 

◉ Аналіз поточної ситуації. Виявлення загальних тенденцій, потенційних можливостей та загроз, оцінювання наявного ресурсного потенціалу.

◉ Прогнозування варіантів розвитку подій. На основі вихідних даних, необхідно побудувати логічні моделі розвитку ситуації: від найбільш негативного до найбільш позитивного сценарію.

◉ Розроблення плану дій до сценаріїв розвитку ситуації. Формування покрокової стратегії, де на кожному етапі можна відстежити доцільність дій. Це ефективний інструмент для профілактики виникнення несподіваних проблем. 

◉ Хеджування ризиків. Полягає у використанні фінансових інструментів, які мінімізують вплив потенційних ризиків, створивши певну "подушку безпеки" для бізнесу.

 

Який зв'язок операційних та комплаєнс-ризиків

Навіть компанії з найбільш централізованою управлінською вертикаллю позбавлені можливості безпосередньо впливати на всі операційні процеси власного дітища. Саме комплаєнс-ризики можуть призвести до появи операційних ризиків.

 

Кожен бізнес шукає партнерів, підрядників, постачальників (та інші групи контрагентів не тільки на букву "П"), від яких вони більшою чи меншою мірою, але все ж залежні. 

Раніше ця залежність переважно проявлялася на початку побудови операційних процесів. Зараз контрагент може створити ризики для свого бізнес-партнера ще на етапі проведення переговорів про співпрацю.

 

Це зумовлено розвитком комплаєнс-орієнтованого підходу. Він оберігає бізнес не лише від традиційних матеріальних ризиків, а й від ризиків більш далекоглядного характеру. 

 

Наприклад, не використовуючи ґрунтовну комплаєнс-перевірку, існує ризик заздалегідь закрити вихід на міжнародні ринки для власної компанії. Причому назавжди.

Слід лише почати співпрацювати з контрагентом, бенефіціарним власником якого значиться особа зі списку міжнародних юрисдикцій.

 

Такий шлейф не залишиться непоміченим. Адже для більшості провідних економік світу, успішне проходження комплаєнс-перевірки – одна з ключових умов бізнес-партнерства.

 

Цілком реальною може бути ситуація, коли заздалегідь заплановане та до дрібниць підготовлене постачання товару на міжнародний ринок зривається через непроходження комплаєнс-перевірки. Якщо іноземний партнер встановить, що ваш підрядник є неблагонадійним – він не буде ризикувати своєю репутацією та розірве договір з вашою фірмою.

 

Перевіряйте контрагентів вчасно – це запорука успішної роботи компанії!

Поділитися:

Читайте також:

Статті 25 вересня 2020 р.

Ризикнути не можна сумніватися: як приймати рішення за відсутності даних

Чи можна приймати розумні рішення, коли немає даних, на які можна спиратися? У цій статті шукаємо альтернативні способи.   Буквально за кілька років компанії опанували можливості відкритих даних і застосовують їх для ділової розвідки, захисту від бізнес-ризиків та інших нагальних завдань. Але як вирішити ці завдання, якщо точних даних немає?   В реальності сучасного українського бізнес-середовища дані не завжди можливо знайти.

Статті 13 листопада 2020 р.

Управління ризиками в період невизначеності: дії ризик-менеджера

Бізнес – це діяльність на свій страх і ризик. На компанію може вплинути що завгодно: невдалий контрагент, зміни на ринку, економічна криза. Пандемію ніхто не міг передбачити. Якби ризик-менеджери в кінці 2019 року стверджували, що через кілька місяців бізнес доведеться закрити або піти на віддалений режим роботи – ніхто б не повірив.   Іноді працювати доводиться за фактом ситуації. Компанії, які не справляються з ризиками – закриваються.

Статті 12 березня 2021 р.

Ризик vs невизначеність: як з цим працювати

Прислів'я "Ризик – справа благородна" може здаватися романтичною лише до тих пір, поки ви готові ставити під загрозу свій бізнес. Деякі ризики можна передбачити. Про існування інших ми іноді не можемо і припустити. У цій статті про різницю між ризиками, невизначеністю і управління ними.   Запобігання ризикам за допомогою перевірки на дотримання правил називається "комплаєнс-контроль".

Додайте застосунок «Youcontrol» на головний екран
Натисніть load -> ‘Додати на початковий екран’