№ 64596306, 04.02.2011, Chernihiv District Administrative Court

Approval Date
04.02.2011
Case No.
2а/2570/146/2011
Document №
64596306
Form of court proceedings
Administrative
Companies listed in the text of the court document
State Coat of Arms of Ukraine

Справа № 2а/2570/146/2011

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 січня 2011 р.м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючої судді - Бородавкіної С.В.

при секретарі - Галенко Р.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Носівському районі Чернігівської області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу ,-

В С Т А Н О В И В :

06.01.2010 року позивач звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 і просить стягнути з відповідача податковий борг з доходів фізичних осіб в сумі 1358,04 грн. Свої позовні вимоги мотивує тим, що 04.03.10 р. ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Носівському районі Чернігівської області подала декларацію про отримані доходи внаслідок прийняття нею спадщини. Станом на 28.12.2010 р. відповідно картки особового рахунку за ОСОБА_1 обліковується податковий по податку з доходів фізичних осіб в сумі 1358,04 грн.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги.

Відповідач позовні вимоги визнала, але пояснила, що вона 10.06.2009 р. зверталася з заявою до ДПІ у Носівському районі про розстрочення вказаного боргу, а тому вважає, що вказана сума повинна бути стягнута з неї на протязі року.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав:

Згідно свідоцтва про право на спадщину за заповітом, виданого Носівською районною державною нотаріальною конторою 29.01.2009 року, ОСОБА_1 є спадкоємцем ОСОБА_2.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» платник податків зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законодавством терміни.

Статтею 4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003 року № 889-ІV встановлено, що до складу загального місячного оподатковуваного доходу включаються дохід у вигляді вартості успадкованого майна, у межах, що підлягає оподаткуванню цим податком згідно з нормами статті 13 цього Закону.

Згідно ст.13 цього ж Закону, об'єктом спадщини платника податку є, зокрема, об'єкт нерухомого майна, об'єкт комерційної власності, кошти, а саме готівкові кошти або кошти, що зберігаються на рахунках спадкодавця, відкритих у банках та небанківських фінансових установах, у тому числі депозитні (ощадні), іпотечні сертифікати, сертифікати фонду операцій з нерухомістю. Ставки оподаткування залежать від виду об'єкта спадщини і ступеня спорідненості спадкоємця із спадкодавцем.

30.03.2009 року ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Носівському районі Чернігівської області подано декларацію про доходи, одержані за період з 01.01.2008 р. по 31.12.2008 року, згідно з якою сума нарахованого доходу від спадщини становить 66201,00 грн., з них сума утриманого податку 3310,05 грн.

Відповідно до Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб", фізична особа платник податку, який отримує протягом звітного податкового року дохід у вигляді об'єкта спадщини, зокрема нерухомості (квартири), зобов'язаний включити його вартість (суму коштів) до складу загального річного оподатковуваного доходу та подати до 1 квітня року, наступного за тим, в якому була прийнята спадщина (подана письмова заява спадкоємцем на видачу свідоцтва про право на спадщину державному нотаріусу за місцем відкриття спадщини) річну декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) до податкового органу за місцем своєї податкової адреси, тобто місцем постійного або переважного проживання платника податку та сплатити податок з вартості об'єктів такої спадщини.

Відповідно до пункту 13.4 ст. 13 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" особам, відповідальним за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 р. податок на доходи фізичних осіб належить до загальнодержавних податків і зборів (обовязкових платежів).

Як визначено підпунктом 6.1 статті 6 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове

повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання.Податковим повідомленням від 31.03.2009 № 0001121700/0 Державної податкової інспекції у Носівському районі Чернігівської області ОСОБА_3 визначено податкове зобов'язання по сплаті податку з доходів фізичних осіб у сумі 3310,05 грн.

За несвоєчасну сплату податкового боргу до відповідача було застосовано штрафні санкції в сумі 200,00 грн. та 1155,04 грн., що підтверджується податковими повідомлення-рішеннями № 005081700/0 від 10.03.2010 року та № 0005071700/0 від 10.03.2010 року.

Відповідно до п.п. 5.2.1., 5.2.2. п.5.2. ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення якщо таке податкове повідомлення не буде оскаржено платником у десятиденний строк.

Відповідно до п.5.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податку у 10 денний строк, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Оскільки податкові повідомлення-рішення в порядок і строки передбачені чинним законодавством у судовому порядку не оскаржувались, тобто є чинними на момент розгляду справи, а тому позовні вимоги є законними і обґрунтованими, і відповідно сума штрафних санкцій підлягає стягненню у судовому порядку.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.

Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 1358,04 грн. податкового боргу по податку з доходів фізичних осіб до місцевого бюджету Носівського району, на р/р 3321846700362, код 21405534, УДК м.Чернігів, МФО 853592.

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Бородавкіна С.В.

Часті запитання

Який тип судового документу № 64596306 ?

Документ № 64596306 це

Яка дата ухвалення судового документу № 64596306 ?

Дата ухвалення - 04.02.2011

Яка форма судочинства по судовому документу № 64596306 ?

Форма судочинства - Administrative

Я не впевнений, що мені підходить повний доступ до системи YouControl. Які є варіанти?

Ми зацікавлені в тому, щоб ви були максимально задоволені нашими інструментами. Для того, щоб упевнитись в цінності і потребі системи YouControl саме для вас - замовляйте безкоштовну демонстрацію продукту. Також можна придбати доступ на 1 добу за 680 гривень.
Детальна інформація про ліцензії та тарифні плани.

В якому cуді було засідання по документу № 64596306 ?

У чому перевага платних тарифів?

У платних тарифах ви отримуєте іформацію зі 180 джерел даних, у той час як у безкоштовному - з 22. Також у платних тарифах доступно більше розділів даних та аналітичні інструменти миттєвої оцінки компаній, ФОП, та фізосіб.
Детальніше про різницю в доступах на сторінці тарифів.

Data about the court decision No. 64596306, Chernihiv District Administrative Court

The court decision No. 64596306, Chernihiv District Administrative Court was adopted on 04.02.2011. The procedural form is Administrative, and the decision form is . On this page, you will find key information about this court decision. We offer convenient and quick access to actual court decisions so that you can keep up to date with the most recent court precedents. Our database includes the full range of information you need, allowing you to find useful information easily.

The court decision No. 64596306 refers to case No. 2а/2570/146/2011

This decision relates to case No. 2а/2570/146/2011. Legal Entities, which are mentioned in the text of this judgment:


Our system allows searching by various criteria, such as region or court name. In addition, exhaustive customisation in the personal account is possible, which significantly speeds up the process of searching for information. That allows you to effectively save time when obtaining the necessary information from the register of court decisions and other official sources.

Previous document : 64596305
Next document : 64596307