КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/757/14 Головуючий у 1-й інстанції: Донець В.А.
Суддя-доповідач: Бужак Н.П.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 квітня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Бужак Н.П,
суддів: Костюк Л.О., Троян Н.М.,
за участю секретаря: Савін І.В.,
розглянувши у судовому засіданні апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс» та Міністерства доходів і зборів України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 лютого 2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс» до Державної податкової інспекції у Печерському районні Головного управління Міндоходів у м. Києві, Міністерства доходів і зборів України про визнання неправомірними дій, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Нафтогаз-Альянс" звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районні Головного управління Міндоходів у м. Києві, Міністерства доходів і зборів України про визнання неправомірними дій щодо неприйняття податкової накладної та коригувань до неї для реєстрації; вважати податкову накладну від 28.05.2013 року №92, Додаток №2 до податкової накладної - розрахунок від 30.11.2013 року №291 коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 28.05.2013 року №92, Додаток №2 до податкової накладної - розрахунок від 30.11.2013 року №292 коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 28.05.2013 року №92 прийнятими та зареєстрованими протягом операційного дня - 13.12.2013 року.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 лютого 2014 року позов задоволено частково. Визнано протиправним неприйняття Міністерством доходів і зборів України податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтогаз-Альянс" від 28.05.2013 року №92 та розрахунків від 30.11.2013 року №291, №292 коригування кількісних і вартісних показників до неї для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. Вважати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтогаз-Альянс" від 28.05.2013 року №92 та розрахунки від 30.11.2013 року №291, №292 коригування кількісних і вартісних показників до неї зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі податкових накладних протягом операційного дня - 13.12.2013 року. У задоволенні інших вимог відмовлено.
Не погоджуючись із зазначеною постановою, Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс» та Міністерство доходів і зборів України подали апеляційні скарги, в якій ТОВ «Нафтогаз-Альянс» просить скасувати постанову суду та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, Міністерство доходів і зборів України просило скасувати постанову суду першої інстанції та відмовити в задоволені позовних вимог.
Перевіривши матеріали справи, доводи апеляційних скарг, заслухавши осіб, що з»явились в судове засідання, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 28 березня 2012 року між Державною податковою інспекцією у Печерському районі міста Києва та Товариством з обмеженою відповідальністю "Нафтогаз-Альянс" укладено договір №280320121 про визнання електронних документів.
Відповідно до пункту 1 предметом договору є визнання податкових документів (податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інших звітних податкових документів), поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу.
28 травня 2013 року позивачем складено податкову накладну №92, яку подано 13.12.2013 року в електронному вигляді для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Міністерством доходів і зборів України надіслано позивачу квитанцію №1, якою позивачу відмовлено у прийнятті податкової накладної від 28.05.2013 №92 та зазначено причину її неприйняття - "Для прийняття документу необхідно надати розрахунок коригування податкової накладної до 0:00 год. 14.12.2013.", та надіслано квитанцію №2, якою позивачу відмовлено у прийнятті податкової накладної від 28.05.2013 №92 та зазначено причину неприйняття - "Загальна сума податку за операцією з постачання товарів (послуг) (сума ПДВ згідно податкових накладних та сума коригування податкового зобов'язання та податкового кредиту розрахунку коригування) (5370,20) не досягає обсягу, визначеного пунктом 11 підрозділу 2 ХХ Податкового кодексу України (10000,00).".
30 листопада 2013 року позивачем складено розрахунки №291 та №292 щодо коригування кількісних і вартісних показників до вказаної податкової накладної, які надіслані для реєстрації 13.12.2013 року та доставлені до Міністерства доходів і зборів України 13.12.2013 року, що убачається з квитанцій Міністерства доходів і зборів України №1 про відмову у прийнятті розрахунків від 30.11.2013 року №291 та №292 щодо коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 28.05.2013 року №92.
Причиною неприйняття розрахунків від 30.11.2013 року №291 та №292 коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 28.05.2013 року №92 згідно із зазначеною квитанцією є - "Відсутня податкова накладна для покупця з ІПН 323065226539 від 28.05.2013 року №92.".
Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо часткового задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац другий). Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац третій). Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин (абзац п'ятий). Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац шостий). Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання (абзац сьомий).
Пунктом 11 Підрозділу 2 "Особливості справляння податку на додану вартість" Розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкових накладних платниками податку на додану вартість - продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить: понад 1 мільйон гривень - з 1 січня 2011 року; понад 500 тисяч гривень - з 1 квітня 2011 року; понад 100 тисяч гривень - з 1 липня 2011 року; понад 10 тисяч гривень - з 1 січня 2012 року (абзаци перший-п'ятий). Податкова накладна, в якій сума податку на додану вартість не перевищує 10 тисяч гривень, не підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних. Податкова накладна, виписана при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, з 1 січня 2012 року підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних не залежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній (абзац шостий).
Форма податкової накладної та порядок її заповнення визначались наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2011 №1379 "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 за №1333/20071, який втратив чинність 01.03.2014 та був чинним на час складання позивачем податкової накладної від 28.05.2013 №92.
Судом встановлено, що позивачем було складено податкову накладну від 28.05.2013 року №92 за продаж ТОВ "Рабен Україна" природного газу на суму 26851,01 грн., сума податку на додану вартість - 5370,20 грн.
Оскільки, у податковій накладній від 28.05.2013 №92 сума податку на додану вартість не досягала визначеного абзацом п'ятим Пункту 11 Підрозділу 2 "Особливості справляння податку на додану вартість" Розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України обсягу, така податкова накладна не підлягала реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. 30.11.2013 року позивачем було складено розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до вказаної податкової накладної від 30.11.2013 року №291, яким була змінена ціна за природний газ, та від 30.11.2013 року №292, яким була змінена номенклатура товару, що постачається, код товару згідно з УКТ ЗЕД 27112210000. Відтак податкова накладна від 28.05.2013 року №92 та зазначені розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до неї підлягають реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказана обставина представниками відповідачів не заперечувалась.
Пунктом 18 "Порядку заповнення податкової накладної", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2011 №1379, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 за №1333/20071 (чинного на час складення позивачем розрахунків від 30.11.2013 №291, №292 коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 28.05.2013 №92), встановлювалось, що у разі здійснення коригування сум податкових зобов'язань відповідно до статті 192 розділу V Кодексу постачальник товарів/послуг виписує розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.
Відповідно до абзацу другого пункту 19 "Порядку заповнення податкової накладної", якщо розрахунок коригування складається платником податку до податкової накладної, яка відповідно до пункту 201.10 статті 201 розділу V та пункту 11 підрозділу 2 розділу XX Кодексу підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, такий розрахунок надається покупцю тільки після його реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з пунктом 23 зазначеного Порядку, у разі здійснення коригування сум податкових зобов'язань за операціями з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, у графі 4 розрахунку коригування вказується код таких товарів згідно з УКТ ЗЕД.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо протиправного неприйняття Міністерством доходів і зборів України податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтогаз-Альянс" від 28.05.2013 року №92 та розрахунків від 30.11.2013 року №291, №292 коригування кількісних і вартісних показників до неї та вважати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Нафтогаз-Альянс" від 28.05.2013 року №92 та розрахунків від 30.11.2013 року №291, №292 коригування кількісних і вартісних показників до неї зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі податкових накладних протягом операційного дня - 13.12.2013 року.
Доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому апеляційні скарги не підлягають задоволенню.
Згідно зі ст.ст. 198, 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс» та Міністерства доходів і зборів України залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 лютого 2014 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядок і строки, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя Бужак Н.П.
Судді Костюк Л.О.
Троян Н.М.
Повний текст виготовлено: 17 квітня 2014 року.
Головуючий суддя Бужак Н.П.
Судді: Костюк Л.О.
The court decision No. 38336142, Kyiv Administrative Court of Appeal was adopted on 15.04.2014. The procedural form is Administrative, and the decision form is Court ruling. On this page, you will find essential information about this court decision. We offer convenient and quick access to actual court decisions so that you can keep up to date with the most recent court precedents. Our database contains the full range of information you need, allowing you to find useful information quickly.
This decision relates to case No. 826/757/14. Organisations, which are mentioned in the text of this judgment: