№ 27373395, 02.11.2012, Volyn District Administrative Court

Approval Date
02.11.2012
Case No.
2а/0370/3408/12
Document №
27373395
Form of court proceedings
Administrative
Companies listed in the text of the court document
State Coat of Arms of Ukraine

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 листопада 2012 року Справа № 2а/0370/3408/12

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Плахтій Н.Б.,

при секретарі Головатій І.В.,

за участю представників позивача Сороки Г.О., Мельничук А.Ю., Новіцької О.С.,

представника відповідача Виш А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ковальсько-пресове підприємство» до Ковельської об'єднаної державної податкової інспекції про скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ковальсько-пресове підприємство» (далі - позивач, ТзОВ «Ковальсько-пресове підприємство») звернулося з адміністративним позовом до Ковельської об'єднаної державної податкової інспекції (далі - відповідач, Ковельська ОДПІ), у якому просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.07.2012 року №0001051601, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за квітень 2012 року в розмірі 26757 грн. та застосовано штрафну санкцію в розмірі 6689 грн., та податкове повідомлення-рішення від 04.07.2012 року №0001041601, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за квітень 2012 року на 68881 грн.

В обгрунтування позрвних вимог вказує на хибність висновків, викладених у акті позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Ковальсько-пресове підприємство» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за квітень 2012 року, яке виникло за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.03.2012 року по 31.03.2012 року, вважає, що ним правомірно сформовано податковий кредит у квітні 2012 року на підставі податкових накладних, які підприємством були отримані саме в цьому періоді, однак не включені до Єдиного реєстру податкових накладних. Посилається на те, що оскільки разом із декларацією з ПДВ за квітень 2012 року позивач подав до Ковельської ОДПІ заяву із скаргою на свого постачальника про відмову надати належним чином зареєстровані податкові накладні, тому були всі законні підстави для включення сум ПДВ по таких податкових накладних до податкового кредиту квітня 2012 року.

У судовому засіданні представники позивача заявлені вимоги підтримали із підстав, викладених у позовній заяві, та просили позов задовольнити.

Відповідач - Ковельська ОДПІ у запереченні позовних вимог не визнав, посилаючись на правомірність висновків податкового органу, зроблених при проведенні перевірки, вважає, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені відповідно до вимог чинного законодавства. Вказує, що позивачем в додатку 8 до податкової декларації з ПДВ за квітень 2012 року не відображено податкову накладну від 12.04.2012 року №10, виписану ТОВ «Клесівські граніти», сума ПДВ по якій становить 32806,80 грн., яка не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. Крім того, ТзОВ «Ковальсько-пресове підприємство» до податкової декларації з ПДВ за квітень 2012 року подано заяву зі скаргою на постачальника ТОВ «Клесівські граніти», однак до заяви позивачем не надано копії товарних чеків або інші розрахункові документи, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів. На порушення п.198.6 статті 198, п.201.10 статті 201 та п.11 підрозділу II Перехідних положень ПК України позивачем в квітні 2012 року до податкового кредиту зайво віднесено ПДВ в сумі 95638,19 грн., сплаченого у зв'язку з придбанням товарно-матеріальних цінностей згідно податкових накладних, виписаних ТзОВ «Клесівські граніти», які не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: від 09.04.2012 року №8 - сума ПДВ 33039,13 грн., від 12.04.2012 року №10 - сума ПДВ 32806,80 грн., від 20.04.2012 року №13 - сума ПДВ 29792,26 грн. Вважає, що в силу п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України позивач не мав права на включення ПДВ до податкового кредиту в загальній сумі 95638,19 грн., тому Ковельською ОДПІ правомірно винесені спірні податкові повідомлення-рішення. Просить суд відмовити позивачу в задоволенні його позовних вимог.

У судовому засіданні представник відповідача підтримала доводи, наведені у запереченні, у задоволенні позову просила відмовити повністю.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши письмові докази, суд вважає, що позов до задоволення не підлягає з огляду на таке.

Судом встановлено, що у період з 12.06.2012 року по 18.06.2012 року Ковельською ОДПІ проведено позапланову виїзну документальну перевірку ТзОВ «Ковальсько-пресове підприємство» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за квітень 2012 року, яке виникло за рахунок від'ємного значення з ПДВ, що декларувалось в період з 01.03.2012 року по 31.03.2012 року.

За результатами перевірки Ковельською ОДПІ складено акт від 21.06.2012 року №354/15-3/36523079, яким встановлено порушення товариством п.198.6 статті 198, п.201.10 статті 201 та п.11 підрозділу II Перехідних положень ПК України, внаслідок чого від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (р.19 Декларації) за квітень 2012 року завищено на 68881 грн. В результаті, позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (р.18 Декларації) за квітень 2012 року занижено на 26757 грн. За результатами перевірки залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного (податкового) періоду (р.22 Декларації) за квітень 2012 року становить 58212 грн. Сума ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника (р.23.1) за квітень 2012 року за даними перевірки складає 58212 грн.

На підставі акту перевірки Ковельською ОДПІ винесено податкові повідомлення-рішення від 04.07.2012 року №0001051601, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за квітень 2012 року в розмірі 26757 грн. та застосовано штрафну санкцію в розмірі 6689 грн., та податкове повідомлення-рішення від 04.07.2012 року №0001041601, яким позивачу зменшено суму від'ємного значення з податку на додану вартість за квітень 2012 року в розмірі 68881 грн.

Як свідчить акт перевірки позивача, ТзОВ «Ковальсько-пресове підприємство» в квітні 2012 року завищило податковий кредит в загальній сумі 95638,19 грн. внаслідок включення до його складу сум ПДВ по податкових накладних, виписаних ТОВ «Клесівські граніти», які оформлені з порушенням вимог ст.201 Податкового кодексу України.

Суд погоджується з висновками Ковельської ОДПІ, викладеними в акті перевірки позивача від 21.06.2012 року №354/15-3/36523079, враховуючи наступне.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення органами державної податкової служби документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

Згідно з Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246, для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації продавцю, видається квитанція в електронній формі у текстовому форматі, у якій зазначаються: реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату(стандарту), затвердженому Державною податковою службою, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про продавця, дата та час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпіс Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі. З метою отримання інформації, що міститься у Реєстрі, покупець надає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому Державною податковою службою, та надсилає його засобами телекомунікаційного зв'язку Державній податковій службі. На запит покупця стосовно надання інформації, що міститься у Реєстрі, видається: про податкову накладну та/або розрахунок коригування - витяг з Реєстру; про податкову накладну, до якої на дату надходження такого запиту зареєстровано розрахунок коригування,- витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування; про розрахунок коригування до податкової накладної - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування. Запит щодо надання відомостей про податкові накладні та/або розрахунки коригування з Реєстру складається у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому Державною податковою службою, за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. Державна податкова служба здійснює пошук зазначеної у запиті податкової накладної та/або розрахунку коригування та складає витяг з Реєстру, у якому наводяться відомості щодо податкової накладної та розрахунку коригування. Зазначений витяг надсилається покупцеві не пізніше операційного дня, що настає за днем надходження запиту.

Відповідно до п.11 підрозділу II перехідних положень Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних платниками податків на додану вартість - продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить з 1 січня 2012 року понад 10 тисяч гривень.

Згідно п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Судом встановлено, що 02.04.2012 року між ТзОВ «Клесівські граніти» (постачальник) та ТзОВ «Ковальсько-пресове підприємство» (покупець) укладено договір №770-12/М на поставку товару, асортимент, якісні та кількісні характеристики якого визначаються у специфікаціях, що додаються до договору і є його невід'ємною частиною (п.1.2 договору).

Протягом квітня 2012 року ТзОВ «Клесівські граніти» здійснило в адресу позивача поставки металопрокату, видавши при цьому податкові накладні від 09.04.2012 року №8 - сума ПДВ 33039,13 грн., від 12.04.2012 року №10 - сума ПДВ 32806,80 грн., від 20.04.2012 року №13 - сума ПДВ 29792,26 грн., які не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З реєстру виданих та отриманих податкових накладних за звітний (податковий) період квітень 2012 року вбачається, що ТзОВ «Ковальсько-пресове підприємство» в даному періоді включило до податкового кредиту суми ПДВ по вищевказаних накладних.

Одночасно судом встановлено, що разом із декларацією з ПДВ за квітень 2012 року позивач подав до Ковельської ОДПІ заяву про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) (Додаток 8), в якій не зазначив податкову накладну, виписану ТзОВ «Клесівські граніти» 12.04.2012 року за №10, у якій сума ПДВ становить 32806,80 грн. Разом з тим до заяви позивачем не було додано підтверджуючих документів про сплату сум ПДВ по вказаних податкових накладних чи документів на підтвердження факту отримання товару згідно цих накладних.

Таким чином, оскільки позивачем не було подано Ковельській ОДПІ підтверджуючих розрахункових документів про сплату сум ПДВ чи актів прийому-передачі поставленого товару, не зазначено у скарзі на свого постачальника усіх незареєстрованих в реєстрі податкових накладних, тому безпідставно включено до податкового кредиту суми ПДВ по податкових накладних, виписаних у квітні 2012 року ТзОВ «Клесівські граніти» та не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому суд не приймає твердження представників позивача про те, що підтверджуючі документи про сплату сум ПДВ до бюджету були надані в ході перевірки, поскільки податкове законодавство визначає обов'язок платника подати такі документи контролюючому органу одночасно із поданням скарги на свого постачальника.

З врахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку про правомірність висновків, викладених Ковельською ОДПІ в акті документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Ковальсько-пресове підприємство», та обґрунтованість прийнятих за наслідками проведеної перевірки податкових повідомлень-рішень, з огляду на що у задоволенні позовних вимог товариства слід відмовити повністю.

Керуючись ст.ст.11, 17, 158, 160, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Ковальсько-пресове підприємство» до Ковельської об'єднаної державної податкової інспекції про скасування податкових повідомлень-рішень відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 07 листопада 2012 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий-суддя Н.Б.Плахтій

Часті запитання

Який тип судового документу № 27373395 ?

Документ № 27373395 це

Яка дата ухвалення судового документу № 27373395 ?

Дата ухвалення - 02.11.2012

Яка форма судочинства по судовому документу № 27373395 ?

Форма судочинства - Administrative

Я не впевнений, що мені підходить повний доступ до системи YouControl. Які є варіанти?

Ми зацікавлені в тому, щоб ви були максимально задоволені нашими інструментами. Для того, щоб упевнитись в цінності і потребі системи YouControl саме для вас - замовляйте безкоштовну демонстрацію продукту. Також можна придбати доступ на 1 добу за 680 гривень.
Детальна інформація про ліцензії та тарифні плани.

В якому cуді було засідання по документу № 27373395 ?

У чому перевага платних тарифів?

У платних тарифах ви отримуєте іформацію зі 180 джерел даних, у той час як у безкоштовному - з 22. Також у платних тарифах доступно більше розділів даних та аналітичні інструменти миттєвої оцінки компаній, ФОП, та фізосіб.
Детальніше про різницю в доступах на сторінці тарифів.

Statistics about the court decision No. 27373395, Volyn District Administrative Court

The court decision No. 27373395, Volyn District Administrative Court was adopted on 02.11.2012. The procedural form is Administrative, and the decision form is . On this page, you will find key data about this court decision. We offer convenient and quick access to actual court decisions so that you can keep up to date with the most recent court precedents. Our database includes the full range of information you need, allowing you to find key data easily.

The court decision No. 27373395 refers to case No. 2а/0370/3408/12

This decision relates to case No. 2а/0370/3408/12. Legal Entities, which are mentioned in the text of this judgment:


Our platform enables searching by various criteria, such as region or court name. In addition, detailed customisation in the personal account is possible, which significantly speeds up the process of searching for information. That allows you to efficiently save time when obtaining the necessary information from the register of court decisions and other official sources.

Previous document : 27373383
Next document : 27402893