№ 24838069, 25.04.2012, Kyiv District Administrative Court

Approval Date
25.04.2012
Case No.
2а-1552/12/1070
Document №
24838069
Form of court proceedings
Administrative
Companies listed in the text of the court document
State Coat of Arms of Ukraine

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 квітня 2012 року 2а-1552/12/1070

Київський окружний адміністративний суд в складі головуючого - судді Щавінського В.Р. при секретарі судового засідання –Роздобудько Я.В., за участю представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Києві адміністративну справу

за позовом Приватного акціонерного товариства «ДПД Україна»

до Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області Державної податкової служби

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А НО В И В:

ПАТ «ДПД Україна»звернулось з вказаним позовом до суду та просить суд:

- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області Державної податкової служби №0003311501 від 19.05.2011 р.

- стягнути з Державного бюджету України на користь ПАТ «ДПД Україна», код ЄДРПОУ 35325411 судові витрати у розмірі 107,30 грн.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що на виконання вимог п.п. 49.1, 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України, 10.05.2011 р. позивачем засобами електронного зв’язку було подано податкова декларація з податку на прибуток підприємства за І квартал 2011 р., що підтверджується копією декларації та квитанції №2 з реєстраційним номером №9003098093. Вказує, що в квитанції зазначено, що документ прийнято на районному рівні.

Однак, 11.05.2011 р. №3153/10-125 ДПІ у Києво-Святошинському районі був виписаний лист «Про невизнання звітних документів»та направлений позивачу.

Вважає, що вказана декларація складена та подана з дотриманням вимог ПК України, а отже є податковою звітністю, а тому відмова у її прийняті є незаконною.

Вказує, що відповідачем до позивача було застосовано фінансові (штрафні) санкції по податку на прибуток підприємств в сумі 170,00 грн., за неподання декларації з податку на прибуток підприємства за І квартал 2011 р., про що винесено податкове повідомлення –рішення №0003311501 від 19.05.2011 р.

Вважає, що вказане податкове повідомлення–рішення –є незаконним та порушує норми чинного податкового законодавства.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, підтвердив обставини викладені в позовній заяві, просив позов задовольнити.

Відповідач проти позову заперечував. В обґрунтування своєї правової позиції вказує, що до ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС надійшла декларація з податку на прибуток підприємства за І квартал 2011 р. Вважає, що дані декларації були заповнені всупереч правилам, які зазначені у затвердженому порядку її заповнення, та не у відповідності до ПК України, тому ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС, податкова декларація не визнані податковою звітністю.

У судовому засіданні представник відповідача просив відмовити в задоволенні позову.

Крім того, у судовому засіданні судом було оглянуто оригінал спірної Декларації з податку на прибуток підприємства за І квартал 2011 р., яка була направлена позивачем до відповідача засобами електронного зв’язку (копії яких долучено до матеріалів справи).

Заслухавши пояснення представників сторін, оглянувши речові докази, дослідивши матеріали адміністративної справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, ПАТ «ДПД Україна»взяте на облік платників податків до ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області, як платника податків та інших обов’язкових платежів у бюджет на якого покладено обов’язок своєчасно та в повному обсязі сплачувати податки до бюджету, є платником податку на прибуток підприємств.

Статтею 16 ПК України встановлено обов’язки платників податків, у т.ч. п.16.1.3. встановлює обов’язок подавати до контролюючих органів у порядку встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно п. 203.1 ст. 203 ПК України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Як вбачається з матеріалів справи10.05.2011 р. представником позивача подано до ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області ДПС засобами електронного зв’язку декларацію з податку на прибуток підприємств за І квартал 2011 р.,

Однак, листом від 11.05.2011 р. №3153/10/15-125 відповідач повідомив позивача про невизнання звітних документів, оскільки відповідно пункту 1.6 «Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємства», затвердженого наказом ДПА України від 29.03.2003 р. №143, затвердженим в Міністерстві юстиції України 08.04.2003 р. за №271/7592, у декларації зазначаються усі передбачені в ній показники. Якщо будь-який рядок декларації не заповняється через відсутність операції (суми), то такий рядок перекреслюється, крім випадків, прямо визначених у декларації.

Також в даному листі зазначено, що ПАТ «ДПД Україна» було подану декларацію з податку на прибуток підприємства за І квартал 2011 р. від 10.05.2011 р. за №9003098093 з незаповненим рядком 11 декларації, який розраховується згідно з формулою (р.08-р.09-09-р.10) та з урахуванням п.ІІ перехідних положень Закону України «Про внесення зміндо Закону України «Про оприбуткування прибутку підприємств»від 24.12.2002 р. №349-ІV

Також, було запропоновано позивачу надати нову декларацію з податку на прибуток підприємства за І квартал 2011 р., оформлену належним чином.

Вказану відмову суд вважає протиправною виходячи з наступного.

Єдиним законодавчим актом, який регламентує порядок подання декларації, є Податковий кодекс України.

Відповідно до п. 49.8. ст. 49 Податкового кодексу, прийняття податкової декларації є обов’язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Пунктом 48.3 ст. 48 ПК України, чітко визначено обов’язкові реквізити, які повинні міститись в податковій декларації, а саме: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України; місцезнаходження платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту; підписи посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку.

Крім того, п. 48.4 ст.48 ПК України у окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов'язкові реквізити: відмітка про звітування за спеціальним режимом; код виду економічної діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період.

Згідно п.48.7 ст.48 ПК України передбачено, що податкова звітність складена з порушенням норм ст.48, не вважається податковою декларацією, тобто невизнана як податкова звітність.

Під час судового розгляду справи, всупереч вимогам ч.2 ст.71 КАС України, відповідач не довів правомірність вказаної відмови. Крім того під час огляду у судовому засіданні декларації з податку на прибутки підприємства за І квартал 2011 р., яка подавалась позивачем встановлено, що вона містить всі основні реквізити передбачені п.48.3, п.48.4 ст.48 ПК України, а сама податкова декларація заповнена у відповідності до вимог ПК України.

Пунктом 49.2 ст.49 ПК України встановлено, що платник податків зобов’язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку платником якого він є, відповідно до цього кодексу незалежного від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у зв’язному періоді.

Пунктом 48.1 ст. 48 ПК України визначено, що податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями п.п. 46.5 ст. 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов’язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.

Пунктом 49.3 ст. 49 ПК України передбачено, що податкова декларація подається до органу державної податкової служби за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, одним із таких способів: особисто платником податків або уповноваженою на це особою; надсилається поштовою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Судом встановлено, що жодних посилань в даному пункті на затверджений порядок відсутній, що на думку суду свідчить про протиправність відмови відповідача.

Проте, відповідачем, всупереч п.49.8 ст.49 Податкового кодексу України було перевірено правильність заповнення 11 рядка декларації з податок на прибуток, який не є обов’язковим реквізитом.

Крім того, рядок 11 декларації з податку на прибуток був заповнений у відповідності до п.1.6 Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємства, відповідно до якого у декларації зазначаються усі передбачені в ній показники. Якщо будь-який рядок декларації не заповняється через відсутність операції (суми), то такий рядок перекреслюється, крім випадків, прямо визначених у декларації.

А саме, згідно з формулою (р.08-р.09-09-р.10, або -4756162-0-0= - 4756162), то вийте від’ємне значення, тому прибутку, що підлягає оподаткуванню відсутній і повинен ставитися прочерк в декларації.

Як вбачається з матеріалів справи, 19.05.2011 р. ДПІ у Києво-Святошинському районі Київської області проведено перевірку податкової звітності з податку на прибуток за І квартал 2011 р., про що складено акт від 19.05.2011 р. №154/1501/35325422.

Під час перевірки відповідачем виявлено порушення граничних строків подання позивачем податкової звітності з податку на прибуток підприємств та порушено п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України.

За результатами перевірки відповідачем до позивача було застосовано фінансові (штрафні) санкції з податку на прибуток підприємств в сумі 170,00 грн., про що винесено податкове повідомлення –рішення від №0003311501 від 19.05.2011 р.

Як зазначалось вище, відповідачем було протиправно відмовлено в прийнятті податкових декларацій з податку на прибуток підприємств за І квартал 2011 р., тому податкове повідомленням-рішенням №0003311501 від 19.05.2011 р. винесено протиправно і також підлягає скасуванню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 69,70,71,72,94,158-163,167 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Києво-Святошинському районі Київської області Державної податкової служби №0003311501 від 19 травня 2011 року.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного акціонерного товариства «ДПД Україна», код ЄДРПОУ 35325411 судові витрати у розмірі 107 (сто сім) грн. 30 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Щавінський В. Р.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 27 квітня 2012 р.

Часті запитання

Який тип судового документу № 24838069 ?

Документ № 24838069 це

Яка дата ухвалення судового документу № 24838069 ?

Дата ухвалення - 25.04.2012

Яка форма судочинства по судовому документу № 24838069 ?

Форма судочинства - Administrative

Я не впевнений, що мені підходить повний доступ до системи YouControl. Які є варіанти?

Ми зацікавлені в тому, щоб ви були максимально задоволені нашими інструментами. Для того, щоб упевнитись в цінності і потребі системи YouControl саме для вас - замовляйте безкоштовну демонстрацію продукту. Також можна придбати доступ на 1 добу за 680 гривень.
Детальна інформація про ліцензії та тарифні плани.

В якому cуді було засідання по документу № 24838069 ?

У чому перевага платних тарифів?

У платних тарифах ви отримуєте іформацію зі 180 джерел даних, у той час як у безкоштовному - з 22. Також у платних тарифах доступно більше розділів даних та аналітичні інструменти миттєвої оцінки компаній, ФОП, та фізосіб.
Детальніше про різницю в доступах на сторінці тарифів.

Information about the court decision No. 24838069, Kyiv District Administrative Court

The court decision No. 24838069, Kyiv District Administrative Court was adopted on 25.04.2012. The procedural form is Administrative, and the decision form is . On this page, you will find important data about this court decision. We offer convenient and quick access to current court decisions so that you can keep up to date with the most recent court precedents. Our database covers the full range of information you need, allowing you to find key data conveniently.

The court decision No. 24838069 refers to case No. 2а-1552/12/1070

This decision relates to case No. 2а-1552/12/1070. Companies, which are mentioned in the text of this judgment:


Our system supports searching by various criteria, such as region or court name. In addition, detailed customisation in the personal account is possible, which significantly speeds up the process of searching for data. That allows you to effectively save time when obtaining the necessary information from the register of court decisions and other official sources.

Previous document : 24838057
Next document : 24838094