№ 21736508, 03.10.2011, District Administrative Court of Kyiv

Approval Date
03.10.2011
Case No.
2а-11925/11/2670
Document №
21736508
Form of court proceedings
Administrative
State Coat of Arms of Ukraine Єдиний державний реєстр судових рішень

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

03 жовтня 2011 року 13:40 № 2а-11925/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В., при секретарі судового засідання Коломацької О.С., за участю представників сторін:

від позивача:Матківського Сергія Миколайовича, Єгорової Оксани Володимирівни

від відповідача:Замкової Тетяни Василівни, Піскуна Ігоря Олександровича

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомприватного акціонерного товариства «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»

до державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва

проскасування податкових повідомлень-рішень від 09.08.2011 №0007172304, від 09.08.2011 №0007162304, На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 03 жовтня 2011 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено осіб, які брали участь у розгляді справи, з урахуванням вимог частини другої статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України. Під час проголошення вступної та резолютивної частин постанови розяснено зміст судового рішення, порядок і строк його оскарження, а також порядок отримання повного тексту постанови, визначеного статтею 167 Кодексу адміністративного судочинства України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Приватне акціонерне товариство «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва про скасування податкових повідомлень-рішень від 09.08.2011 №0007172304, від 09.08.2011 №0007162304.

Позовні вимоги мотивовано тим, що державною податковою інспекцією у Печерському районі міста Києва на підставі хибних висновків акту перевірки щодо безпідставності віднесення позивачем до складу валових витрат відсотків за користування кредитними коштами та сум, сплачених за інформаційно-консультаційні послуги, що не повязані з господарською діяльністю платника податків, а також щодо безпідставності віднесення до податкового кредиту сум податку на додану вартість по взаємовідносинах з товариством з обмеженою відповідальністю «Авто-Профі», що непідтверджені первинними документами, протиправно прийнято податкове повідомлення-рішення від 09.08.2011 №0007172304, яким приватному акціонерному товариству «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»визначено податкове зобовязання з податку на додану вартість у розмірі 8913,00 грн., а також податкове повідомлення-рішення від 09.08.2011 №0007162304, яким приватному акціонерному товариству «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»визначено податкове зобовязання з податку на прибуток у розмірі 107877,00 грн.

Відповідач проти позову заперечив із посиланням на обґрунтованість висновків акту перевірки та, відповідно, правомірність податкових повідомлень-рішень від 09.08.2011 №0007172304, від 09.08.2011 №0007162304.

Розглянувши подані позивачем документи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно зясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, обєктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,

ВСТАНОВИВ:

Державною податковою інспекцією у Печерському районі міста Києва проведено планову виїзну перевірку відкритого акціонерного товариства «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2008 по 31.03.2011, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2008 по 31.03.2011, за результатами якої складено акт перевірки від 20.07.2011 №906/23-4/02011864.

Перевіркою повноти визначення податку на прибуток за період з 01.04.2008 по 31.03.2011 встановлено його заниження у сумі 95435 грн.

Так, згідно з актом перевірки від 20.07.2011 №906/23-4/02011864 приватним акціонерним товариством «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»в порушення підпункту 5.5.1 пункту 5.5 статі 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»до складу валових витрат віднесено відсотки за користування кредитними коштами в сумі 193693,00 грн. згідно з договором від 29.10.2010 №74-201/10К, які на момент сплати не були повязані з господарською діяльністю платника податків.

Крім того, в порушення підпункту 141.1 статті 141 Податкового кодексу України приватним акціонерним товариством «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»до складу валових витрат віднесено відсотки за користування кредитними коштами в сумі 182673,00 грн. згідно з договором від 29.10.2010 №74-201/10К, які на момент сплати не були повязані з господарською діяльністю платника податків.

Додатково, згідно з актом перевірки від 20.07.2011 №906/23-4/02011864 позивачем в порушення пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»до складу валових витрат віднесено витрати в сумі 4356,00грн., сплачені товариству з обмеженою відповідальністю «НТЦ «Інсталсервіс»за інформаційно-консультаційні послуги по темі «Зміни законодавства з питань стандартизації, сертифікації та санітарно-епідеміологічної експертизи харчової продукції у звязку з вступом України до СОТ», що не повязано з господарською діяльністю платника.

Перевіркою повноти визначення податкового кредиту за період з 01.04.2008 по 31.03.2011 встановлено його завищення у сумі 7130,00 грн.

Так, актом перевірки від 20.07.2011 №906/23-4/02011864 встановлено відхилення між задекларованими податковими зобовязаннями та задекларованим податковим кредитом, сформованим за рахунок взаємовідносин з товариством з обмеженою відповідальністю «Авто-Профі», яке в деклараціях з податку на додану вартість за вересень 2008 року, лютий 2009 року, червень 2009 року, квітень 2010 року звітує про відсутність взаємовідносин з відкритим акціонерним товариством «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації».

На підставі акту перевірки від 20.07.2011 №906/23-4/02011864 державною податковою інспекцією у Печерському районі міста Києва прийнято податкове повідомлення-рішення від 09.08.2011 №0007172304, яким приватному акціонерному товариству «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»визначено податкове зобовязання з податку на додану вартість у розмірі 8913,00 грн., а також податкове повідомлення-рішення від 09.08.2011 №0007162304, яким приватному акціонерному товариству «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»визначено податкове зобовязання з податку на прибуток у розмірі 107877,00 грн.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.

Згідно з пунктом 5.1 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», який був чинний на момент виникнення спірних правовідносин, валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Згідно з підпунктом 5.5.1 пункту 5.5 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»до складу валових витрат відносяться будь-які витрати, пов'язані з виплатою або нарахуванням процентів за борговими зобов'язаннями (у тому числі за будь-якими кредитами, депозитами) протягом звітного періоду, якщо такі виплати або нарахування здійснюються у зв'язку з веденням господарської діяльності платника податку.

Відповідно до пункту 141.1 статті 141 Податкового кодексу України до складу витрат включаються будь-які витрати, пов'язані з нарахуванням процентів за борговими зобов'язаннями (в тому числі за будь-якими кредитами, позиками, депозитами, крім фінансових витрат, включених до собівартості кваліфікаційних активів відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку) протягом звітного періоду, якщо такі нарахування здійснюються у зв'язку з провадженням господарської діяльності платника податку.

Аналіз наведених норм свідчить, що невідємною ознакою наявності підстав для віднесення процентів, виплачених за кредитними договорами, до складу валових витрат є використання кредитних коштів для здійснення господарської діяльності, тобто діяльності, яка викликає зміни в структури активів та зобовязань, власному капіталі товариства.

Актом перевірки від 20.07.2011 №906/23-4/02011864 зафіксовано порушення позивачем підпункту 5.5.1 пункту 5.5 статі 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»та підпункту 141.1 статті 141 Податкового кодексу України в частині віднесення до складу валових витрат відсотків за користування кредитними коштами згідно з договором від 29.10.2010 №74-201/10К, які на момент сплати не були повязані з господарською діяльністю платника податків.

Проте, 01.10.2010 між Київською міською радою та відкритим акціонерним товариством «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки загальної площею 0,7037 гектара.

Згідно з пунктом 1.2 розділу 1 договору від 01.10.2010 земельна ділянка продається для реконструкції адміністративного будинку та будівництва адміністративно-житлового комплексу.

У свою чергу, між публічним акціонерним товариством «Асвіо Банк»та відкритим акціонерним товариством «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»укладено договір про надання відзивної відновлювальної кредитної лінії від 29.10.2010 №74-201/10К, відповідно до якого позивачеві відкрито відзивну кредитну лінію, в рамках якої банк надав позивачеві кредит для придбання нерухомого майна.

Аналізуючи доводи представника державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва щодо порушення позивачем пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»та пункту 141.1 статті 141 Податкового кодексу України в частині віднесення до складу валових витрат відсотків за користування кредитними коштами згідно з договором від 29.10.2010 №74-201/10К, які на момент сплати не були повязані з господарською діяльністю платника податків, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини першої статті 181 Цивільного кодексу України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

Згідно з підпунктом 1.32 статті 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.

З урахуванням викладеного, зважаючи не те, що придбання обєкту нерухомого майна - земельної ділянки, призначено для реконструкції адміністративного будинку та будівництва адміністративно-житлового комплексу приватного акціонерного товариства «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації», тобто для забезпечення належної, з точки зору позивача, організації господарської діяльності, суд дійшов висновку про необґрунтованість доводів представника державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва щодо безпідставності віднесення зазначених сум до валових витрат на підставі пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»та пункту 141.1 статті 141 Податкового кодексу України.

Аналізуючи доводи державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва щодо безпідставності віднесення приватним акціонерним товариством «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»до валових витрат сум, сплачених за інформаційно-консультаційні послуги по темі «Зміни законодавства з питань стандартизації, сертифікації та санітарно-епідеміологічної експертизи харчової продукції у звязку з вступом України до СОТ»з огляду на відсутність звязку предмету семінару з господарською діяльністю позивача, суд звертає увагу на наступне.

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 20.09.2011 №11174727 приватне акціонерне товариство «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»здійснює наступні види діяльності дослідження і розробка в галузі технічних наук; технічні випробування та дослідження; дослідження і розробка в галузі природничих наук; інші види оптової торгівлі; оптова торгівля фармацевтичними товарами.

З урахуванням викладеного, зважаючи на те, що питання стандартизації, сертифікації та санітарно-епідеміологічної експертизи харчової продукції не є питаннями, які повязуються з окремим, виключним видом діяльності, є поняттями загального характеру, а також заважаючи на те, що згідно з інформаційним листом-запрошенням від 09.10.2009 №114, адресованим товариством з обмеженою відповідальністю «НТЦ Інсталсервіс»на адресу позивача, програма семінару розглядом вказаних питань не вичерпується, суд вказує на необґрунтованість висновку державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва щодо обовязкової наявності у позивача отриманих у встановленому порядку дозволів на здійснення стандартизації, сертифікації та санітарно-епідеміологічної експертизи, а також обовязковості зазначення вказаних видів діяльності у статуті товариства для висновку про повязаність теми семінару з господарською діяльністю позивача, у звязку з чим вказує на необґрунтованість доводів відповідача щодо порушення позивачем пункту 5.2 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»при віднесенні до валових витрат сум, сплачених за інформаційно-консультаційні послуги по темі «Зміни законодавства з питань стандартизації, сертифікації та санітарно-епідеміологічної експертизи харчової продукції у звязку з вступом України до СОТ».

Враховуючи викладене, зважаючи на те, що податкове повідомлення-рішення від 09.08.2011 №0007162304, яким приватному акціонерному товариству «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»визначено податкове зобовязання з податку на прибуток у розмірі 107877,00 грн., прийнято на підставі хибних висновків акту перевірки від 20.07.2011 №906/23-4/02011864, суд дійшов висновку про протиправність вказаного податкового повідомлення-рішення та наявність підстав для задоволення позову у вказаній частині.

В той же час, аналізуючи доводи представника приватного акціонерного товариства «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»щодо необґрунтованості висновків акту перевірки від 20.07.2011 №906/23-4/02011864 в частині порушення позивачем підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»при визначенні податкового кредиту за період з 01.04.2008 по 31.03.2011, суд виходить з наступного.

Згідно з пунктом 1.7 статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість», який був чинним на момент виникнення спірних правовідносин, податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

За змістом підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку протягом такого звітного періоду у звязку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податків.

Відповідно до підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість»не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Так, актом перевірки від 20.07.2011 №906/23-4/02011864 встановлено відхилення між задекларованими податковими зобовязаннями та задекларованим податковим кредитом, сформованим за рахунок взаємовідносин з товариством з обмеженою відповідальністю «Авто-Профі», яке в деклараціях з податку на додану вартість за вересень 2008 року, лютий 2009 року, червень 2009 року, квітень 2010 року звітує про відсутність взаємовідносин з відкритим акціонерним товариством «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації».

Розшифровками податкових зобовязань та податкового кредиту в розрізі контрагентів за вересень 2008 року, лютий 2009 року, червень 2009 року, квітень 2010 року підтверджується факт формування податкового кредиту за рахунок взаємовідносин з товариством з обмеженою відповідальністю «Авто-Профі»(індивідуальний податковий номер - 321588126552).

Суд не бере до уваги посилання позивача на факт допущення технічної помилки при заповненні додатку 5 до декларацій з податку на додану вартість за вересень 2008 року, лютий 2009 року, червень 2009 року, квітень 2010 року в частині невірного зазначення індивідуального податкового номеру в розділі ІІ «Податковий кредит»додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість «Розшифровка податкових зобовязань та податкового кредиту в розрізі контрагентів»як на підставу для висновку про обґрунтованість формування податкового кредиту, наголошує на обовязковості дотримання правил заповнення податкової декларації з податку на додану вартість, у звязку з чим вказує на неналежність доказів, наданих приватним акціонерним товариством «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»на підтвердження правомірності формування податкового кредиту, а саме податкових накладних від 06.02.2009 №1752, від 23.02.2009 №1968, від 10.06.2009 №7126, від 09.09.2008 №40394, від 11.09.2008 №40395, від 06.04.2010 №4159, від 16.04.2010 №5440, виписаних товариством з обмеженою відповідальністю «Ніко-Україна»(індивідуальний податковий номер 301139226109).

Належних доказів на підтвердження факту правомірності включення до податкового кредиту сум по взаємовідносинам з товариством з обмеженою відповідальністю «Авто-Профі»(податкових накладних, митних декларацій чи інших подібних документів згідно з підпунктом 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість») позивачем не надано.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість доводів державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва щодо порушення позивачем підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість», який був чинним на момент виникнення спірних правовідносин та, відповідно, обґрунтованості податкового повідомлення-рішення від 09.08.2011 №0007172304, у звязку з чим вказує на відсутність підстав для задоволення позовних вимог приватного акціонерного товариства «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»у вказаній частині.

Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Статтею 2 зазначеного Кодексу передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини третьої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Керуючись статтями 69, 70, 71, 94 та 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Скасувати податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва від 09.08.2011 №0007162304.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь приватного акціонерного товариства «Український науково-дослідний інститут харчування, біотехнології та фармації»витрати зі сплати судового збору у розмірі 1 (одна) грн. 70 (сімдесят) коп.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя А.В. Літвінова

Повний текст постанови складено 10 жовтня 2011 року

Часті запитання

Який тип судового документу № 21736508 ?

Документ № 21736508 це

Яка дата ухвалення судового документу № 21736508 ?

Дата ухвалення - 03.10.2011

Яка форма судочинства по судовому документу № 21736508 ?

Форма судочинства - Administrative

Я не впевнений, що мені підходить повний доступ до системи YouControl. Які є варіанти?

Ми зацікавлені в тому, щоб ви були максимально задоволені нашими інструментами. Для того, щоб упевнитись в цінності і потребі системи YouControl саме для вас - замовляйте безкоштовну демонстрацію продукту. Також можна придбати доступ на 1 добу за 680 гривень.
Детальна інформація про ліцензії та тарифні плани.

В якому cуді було засідання по документу № 21736508 ?

У чому перевага платних тарифів?

У платних тарифах ви отримуєте іформацію зі 180 джерел даних, у той час як у безкоштовному - з 22. Також у платних тарифах доступно більше розділів даних та аналітичні інструменти миттєвої оцінки компаній, ФОП, та фізосіб.
Детальніше про різницю в доступах на сторінці тарифів.

Data about the court decision No. 21736508, District Administrative Court of Kyiv

The court decision No. 21736508, District Administrative Court of Kyiv was adopted on 03.10.2011. The procedural form is Administrative, and the decision form is . On this page, you will find key data about this court decision. We offer convenient and quick access to actual court decisions so that you can keep up to date with the most recent court precedents. Our database covers the full range of information you need, allowing you to find useful data quickly.

The court decision No. 21736508 refers to case No. 2а-11925/11/2670

This decision relates to case No. 2а-11925/11/2670. Organisations, which are mentioned in the text of this judgment:


Our platform enables searching by various criteria, such as region or court name. In addition, detailed customisation in the personal account is possible, which significantly speeds up the process of searching for data. That allows you to efficiently save time when obtaining the necessary information from the register of court decisions and other official sources.

Previous document : 21736505
Next document : 21736509