Дата принятия
30.09.2026
Номер дела
400/10745/26
Номер документа
140256182
Форма судопроизводства
Административное
Компании, указанные в тексте судебного документа
Государственный герб Украины Єдиний державний реєстр судових рішень

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 вересня 2026 р. № 400/10745/26 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Величка А.В., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв,54005, до відповідачаОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , простягнення податкового боргу у сумі 40 657,18 грн,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Миколаївській області звернулося до суду з позовною заявою до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу у розмірі 40 657,18 грн, з яких:орендна плата з фізичних осіб (код платежу 18010900) у сумі 35 600,21 грн; податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (код платежу 18010400) у сумі 5 056,97 грн.

?Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за відповідачем обліковується заборгованість зі сплати місцевих податків і зборів, нарахована на підставі податкових повідомлень-рішень: ?№ 953149-2407-1403-UA48060150000071713 від 14.04.2025 про нарахування орендної плати за 2025 рік у сумі 35 600,21 грн (строк сплати 05.08.2025); № 0405959-2407-1403-UA48060150000071713 від 30.05.2025 про нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2024 рік у сумі 5 056,97 грн. (строк сплати 26.08.2025)

?Оскільки зазначені податкові зобов`язання у встановлений законом строк відповідачем сплачені не були, вони набули статусу узгодженого податкового боргу. Направивши відповідачу податкову вимогу від 15.09.2021 №0040062-1302-1402, яка залишилася невиконаною, контролюючий орган звернувся до суду з даним позовом про примусове стягнення коштів.

?Ухвалою суду від 31.08.2026 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи та надано відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

?Копія ухвали про відкриття провадження у справі, направлена судом на адресу реєстрації місця проживання відповідача ( АДРЕСА_2 ), повернулася на адресу суду з відміткою об`єкта поштового зв`язку "відсутній адресат".

?Відповідно до пунктів 4, 5 частини шостої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) днем вручення судового рішення є: день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

?Таким чином, відповідач вважається належним чином повідомленим про розгляд справи. Відзив на позовну заяву відповідач у встановлений судом строк не подав.

?Згідно з частиною шостою статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

?З`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

? ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) є платником місцевих податків та зборів (орендної плати з фізичних осіб та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки).

?Згідно зі ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

?Відповідно до п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі ПК України) платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пп. 266.10.1 п.266.10 ст. 266 ПК України податкове зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за звітний рік з податку сплачується фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Порядок справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки регулюється ст.266 Кодексу.

Згідно з пп.266.1.1 п. 266.1 ст. 266 ПК України платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/ або нежитлової нерухомості.

Відповідно до пп. 266.3.2, п. 266.3 ст. 266 ПК України базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

Обчислення суми податку з об`єкта/об`єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об`єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.(пп.266.7.1 п.266.7 ст. 266 ПК України.

Податок сплачується за місцем розташування об`єкта/об`єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

Фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості через каси сільських (селищних) рад або рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків.

Згідно з пп. 287.1 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Податок сплачується за місцем розташування об`єкта/об`єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

Фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості через каси сільських (селищних) рад або рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про прийняття податків.

Пп. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України встановлено, що базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно з п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до приписів п. 289.2 ст. 289 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України, базою оподаткування є:а) нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації; б) площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

З огляду на викладене, ставка земельного податку може розраховуватись з урахуванням нормативної оцінки земель або ж без такої.

Згідно з абзацом першим пункту 287.5 статті 287 ПК України податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

?Правові підстави та порядок нарахування і сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю (орендної плати) визначені Розділами XII та XIV ПК України. Нарахування податкових зобов`язань фізичним особам здійснюється контролюючим органом шляхом направлення (вручення) податкових повідомлень-рішень.

?ГУ ДПС у Миколаївській області було винесено та направлено відповідачу податкові повідомлення-рішення:?№ 953149-2407-1403-UA48060150000071713 від 14.04.2025 про нарахування орендної плати з фізичних осіб за 2025 рік у сумі 35 600,21 грн (строк сплати 05.08.2025);?№ 0405959-2407-1403-UA48060150000071713 від 30.05.2025 про нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2024 рік у сумі 5056,97 грн.

?Відповідач у визначені законом строки нараховані суми податкових зобов`язань не сплатила та у встановленому порядку зазначені податкові повідомлення-рішення не оскаржила, у зв`язку з чим заборгованість у сумі 40 657,18 грн набула статусу узгодженого податкового боргу.

?Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

?Контролюючим органом відповідачу направлялася податкова вимога від 15.09.2021 № 0040062-1302-1402 (отримана 27.09.2021). Оскільки податковий борг у повному обсязі погашений не був, податкова вимога є чинною та не відкликаною.

?Відповідно до п. 87.11 ст. 87 ПК України орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи.

Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

?Згідно з п. 95.1 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

?Оскільки факт наявності у відповідача податкового боргу на загальну суму 40 657,18 грн підтверджується належними та допустимими доказами, а докази сплати заборгованості в матеріалах справи відсутні, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

?Розподіл судових витрат відповідно до ст. 139 КАС України не здійснюється, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі п. 27 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір".

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005 код ЄДРПОУ 44104027) до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) задовольнити.

2. Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) в рахунок погашення податкового боргу в сумі 40657,18 грн., а саме з: орендної плати з фізичних осіб (18010900) на користь Миколаївської ТГ у сумі 35 600,21 грн. Податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (18010300) на користь місцевого бюджету Миколаївської ТГ у сумі 5 056,97 грн.

3.Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя А.В. Величко

Часті запитання

Який тип судового документу № 140256182 ?

Документ № 140256182 це Решение

Яка дата ухвалення судового документу № 140256182 ?

Дата ухвалення - 30.09.2026

Яка форма судочинства по судовому документу № 140256182 ?

Форма судочинства - Административное

Я не впевнений, що мені підходить повний доступ до системи YouControl. Які є варіанти?

Ми зацікавлені в тому, щоб ви були максимально задоволені нашими інструментами. Для того, щоб упевнитись в цінності і потребі системи YouControl саме для вас - замовляйте безкоштовну демонстрацію продукту. Також можна придбати доступ на 1 добу за 680 гривень.
Детальна інформація про ліцензії та тарифні плани.

В якому cуді було засідання по документу № 140256182 ?

У чому перевага платних тарифів?

У платних тарифах ви отримуєте іформацію зі 180 джерел даних, у той час як у безкоштовному - з 22. Також у платних тарифах доступно більше розділів даних та аналітичні інструменти миттєвої оцінки компаній, ФОП, та фізосіб.
Детальніше про різницю в доступах на сторінці тарифів.

Данные о судебном решении № 140256182, Миколаївський окружний адміністративний суд

Судебное решение № 140256182, Миколаївський окружний адміністративний суд было принято 30.09.2026. Форма судопроизводства - Административное, форма решения – Решение. На этой странице вы сможете найти необходимые сведения об этом судебном решении. Мы предоставляем удобный и быстрый доступ к текущим судебным решениям, чтобы вы могли быть в курсе последних судебных прецедентов. Наша база данных включает полный спектр необходимой информации, позволяя вам легко находить необходимые сведения.

Судебное решение № 140256182 относится к делу № 400/10745/26

то решение относится к делу № 400/10745/26. Юридические лица, указанные в тексте настоящего судебного документа:


Наша платформа обеспечивает поиск по разным критериям, таким как регион или название суда. Также в личном кабинете есть возможность подробной настройки, что существенно ускоряет процесс поиска информации. Это позволяет результативно экономить ваше время при получении необходимой информации из реестра судебных решений и других официальных источников.

Предыдущий документ : 140256180
Следующий документ : 140256184