Дата принятия
10.03.2010
Номер дела
2а-13121/09/10/0170
Номер документа
9670046
Форма судопроизводства
Административное
Государственный герб Украины

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

10.03.10Справа №2а-13121/09/10/0170 12:27 м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді - Кудряшової А.М. ,

при секретарі судового засідання - Дєрюшкової І.А.,

за участю представників сторін:

від позивача не з'явився;

від відповідача не з'явився;

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції в м. Керчі АР Крим

до Приватного підприємства "Кримська рибна компанія "Діскавері"

про стягнення

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція в м. Керчі АР Крим (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Приватного підприємства "Кримська рибна компанія "Діскавері" (далі - відповідач) заборгованості в сумі 435 гривень 74 копійки, мотивуючи свої вимоги тим, що за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкових зобовязань по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів до відповідача були застосовані штрафні санкції. Податкове повідомлення-рішення про нарахування штрафних санкцій отримано відповідачем, однак у встановлені строки сума заборгованості по штрафним санкціям не сплачена, у звязку з чим також нарахована пеня. У зв'язку з несплатою вказаної суми відповідачем добровільно порядку позивач просить стягнути заборгованість по штрафним санкціям та нарахованій пені у судовому порядку.

Представник позивача у судове засідання не зявився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином під розписку (а.с.43), про причини неприбуття не повідомив, надав клопотання про розгляд справи за відсутності представника позивача, позовні вимоги підтримує в повному обсязі (а.с.44).

Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином рекомендованою кореспонденцією (поштове повідомлення - а.с.42), клопотання про розгляд справи без участі представника відповідача не надав, про причини неприбуття не повідомив. Суд зазначає, що в матеріалах справи наявне клопотання відповідача про перенесення слухання по справі, що призначене на 26.01.2010 року у звязку з відрядженням представника відповідача. Однак, представник відповідача у судове засідання 10 березня 2010 року не зявився, витребувані судом документи не надав та не повідомив суд про неможливість розгляду справи за відсутності представника відповідача.

Суд, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості участі його представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без участі представника відповідача, враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, керуючись ст.128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності представника відповідача.

Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно зясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, обєктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене наступне.

Приватне підприємство "Кримська рибна компанія "Діскавері" (ідентифікаційний код 32316200, юридична адреса: 98330, АР Крим, м. Керч, вул. Ворошилова, буд.8, кв.29) зареєстроване як юридична особа 24 лютого 2003 року Виконавчим комітетом Керченської міської ради, про що в журналі обліку реєстраційних справ зроблено запис №04055624Ю0010412 (а.с.8). Відомості про реєстрацію відповідача включені до Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України, що підтверджено довідкою Головного управління статистики в АР Крим №09/2-6-01/297 від 25.02.2003 року (а.с.9). Відповідно до довідки Відділу статистики в м. Керчі АР Крим від 03.09.2009 року №01-3а/656 (а.с.9) станом на зазначену дату перебуває на обліку, відомості про зміну юридичної адреси відсутні. Відповідно до довідки ДПІ в м. Керчі АР Крим від 04.03.2003 року №56 (а.с.8) відповідач взятий на податковий облік 04.03.2003 року за №56.

Суд зазначає, що відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобовязаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Пунктом 3 частини першої статті 9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25.06.1991 р. №1251-XII встановлено, що платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. При цьому частиною 4 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" обумовлено, що обовязок юридичної і фізичної особи по сплаті податків і зборів (обовязкових платежів) припиняється у звязку зі сплатою податку, збору (обовязкового платежу).

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року №2181-ІІІ (надалі Закон №2181) встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобовязання, яку вказує у податковій декларації. Пунктом 1.11 статті 1 даного Закону визначено, що податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).

Відповідно до п.1.2 ст.1 Закону №2181 податкове зобовязання - це зобовязання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Згідно з пунктом 5.1 статті 5 Закону №2181 податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок.

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону №2181 встановлені базові податкові (звітні) періоди. Згідно пункту "б" пп.4.1.4 п.4.1 даної статті податкові декларації за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу (у тому числі при сплаті квартальних авансових внесків), подаються протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Відповідно до пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону №2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Відповідно до статті 1 Закону України “Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” від 11.12.1991 р. №1963-XII платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи та організації, які є юридичними особами, іноземні юридичні особи (далі - юридичні особи), а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства (далі - фізичні особи), які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 цього Закону є об'єктами оподаткування.

Згідно з ч.2 ст.6 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів, інших самохідних машин і механізмів" юридичні особи на основі бухгалтерського звіту (балансу) у строки, визначені законом для річного звітного періоду, подають відповідному органу державної податкової служби за місцем реєстрації транспортних засобів розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на поточний рік за формою, затвердженою центральним податковим органом України.

Статтею 5 даного Закону визначені строки сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів: згідно частини 1 статті 5 юридичними особами податок сплачується щоквартально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

Державною податковою інспекцією в м. Керчі АР Крим 22.05.2009 р. проведено невиїзну документальну перевірку відповідача з питання своєчасності сплати узгоджених сум податкового зобовязання з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, в ході якої виявлені порушення ст.5 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів, інших самохідних машин і механізмів", а саме: несвоєчасна сплата узгодженої суми податкових зобовязань по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за ІV квартал 2008 року.

Результати перевірки знайшли відображення в акті №954/17-3/32316200 від 22.05.2009 року (а.с.15-16).

Пунктом 11 статті 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” передбачено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України.

Згідно з пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181 у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу. Платник податків сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1 - 17.1.6 цього пункту, чи ні.

За порушення податкового законодавства, на підставі зазначеного акту перевірки, згідно пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181 відносно відповідача прийняте податкове повідомлення-рішення №0006761702/0 від 22.05.2009 року (а.с.14) про застосування штрафних санкцій по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в сумі 417грн.82коп. (у розмірі 50% погашеної суми податкового боргу).

Зазначене податкове повідомлення-рішення вручено відповідачу 22 травня 2009 року, що підтверджено відміткою та підписом на податковому повідомленні-рішенні посадової особи відповідача.

Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону №2181 передбачено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, зокрема, якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення. Крім того, підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону №2181 встановлено, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом, зокрема, за результатами проведеної документальної перевірки, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до довідки про податковий борг відповідача від 22.01.2010 року №1878/10/24-1 (а.с.37) та копії особового рахунку відповідача по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (а.с.38-40) з врахуванням наявної переплати в сумі 0грн.36коп. відповідачем станом на день розгляду справи не сплачено 417грн.36коп. (основний платіж).

Згідно з частиною 3 статті 7 Закону України “Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” недоїмки із сплати податку, а також суми штрафів, пеня стягуються з платників податку згідно із законодавством.

Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону №2181 податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно з пп.6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону №2181 у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Податкові вимоги надсилаються: а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк; б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (пп.6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону №2181).

Відповідно до п.п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

На адресу відповідача позивачем були направлені перша податкова вимога №1/200 від 09.06.2009 р. (а.с.17), яка отримана відповідачем 09.06.2009 року, що підтверджено підписом уповноваженої особи відповідача на поштовому повідомленні, та друга податкова вимога №2/228 від 10.07.2009 р. (а.с.18), яка у звязку з неврученням відповідачу розміщена на дошці податкових оголошень 10.07.2009 року (акт про неможливість вручення податкової вимоги від 10.07.2009 року №882/24-1 а.с.20).

Згідно із пп.16.1.1 п.16.1 ст.16 Закону №2181 після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Пунктом 16.4 статті 16 цього Закону встановлено, що пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. Зазначений розмір пені діє щодо всіх видів податків і зборів (обов'язкових платежів), крім пені щодо порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється окремим законодавством.

На суму податкового боргу відповідача по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів нараховано пеню у розмірі 18грн.28коп., що підтверджено розрахунком суми пені (а.с.6).

Суд зазначає, що в матеріалах справи відсутні будь-які відомості про оскарження вказаного податкового повідомлення-рішення та податкових вимог, згідно з довідкою позивача від 22.01.2010 року №1879/10/24-1 (а.с.36) прийняте ДПІ податкове повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій ПП «Кримська рибна компанія «Діскавері» не оскаржувалось. Також відповідачем під час розгляду справи не надано будь-яких доказів необґрунтованості позовних вимог або докази сплати податкової заборгованості. Відповідно до довідки ДПІ в м. Керчі АР Крим від 22.01.2010 року №1878/10/24-1 (а.с.37) вказана сума заборгованості відповідачем не погашена.

З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку, що відповідачем узгоджене податкове зобов'язання по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в сумі 435грн.74коп. (417,46+18,28).

Таким чином, заборгованість відповідача перед бюджетом по податку з власників транспортних засобів, інших самохідних машин і механізмів становить 435грн.74коп.

Відповідно до п.11 ч.1 ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати заборгованості у повному обсязі.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

У судовому засіданні, яке відбулось 10 березня 2010 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлений та підписаний 15 березня 2010 року.

З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства "Кримська рибна компанія "Діскавері" (ідентифікаційний код 32316200, юридична адреса: 98330, АР Крим, м. Керч, вул. Ворошилова, буд.8, кв.29) заборгованість по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у сумі 435 (чотириста тридцять п'ять) гривень 74 копійки до Місцевого бюджету м. Керч АР Крим (р/р №33219807700019, код платежу 12020100, в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740946).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня складення у повному обсязі у разі неподання заяви про апеляційне оскарження (апеляційної скарги). Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеляційна скарга не подана, постанова набирає законної сили через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня проголошення постанови до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим може бути подана заява про апеляційне оскарження, після подачі якої протягом 20 днів може бути подана апеляційна скарга.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається в строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя Окружного

адміністративного суду

Автономної Республіки Крим Кудряшова А.М.

Часті запитання

Який тип судового документу № 9670046 ?

Документ № 9670046 це

Яка дата ухвалення судового документу № 9670046 ?

Дата ухвалення - 10.03.2010

Яка форма судочинства по судовому документу № 9670046 ?

Форма судочинства - Административное

Я не впевнений, що мені підходить повний доступ до системи YouControl. Які є варіанти?

Ми зацікавлені в тому, щоб ви були максимально задоволені нашими інструментами. Для того, щоб упевнитись в цінності і потребі системи YouControl саме для вас - замовляйте безкоштовну демонстрацію продукту. Також можна придбати доступ на 1 добу за 680 гривень.
Детальна інформація про ліцензії та тарифні плани.

В якому cуді було засідання по документу № 9670046 ?

У чому перевага платних тарифів?

У платних тарифах ви отримуєте іформацію зі 180 джерел даних, у той час як у безкоштовному - з 22. Також у платних тарифах доступно більше розділів даних та аналітичні інструменти миттєвої оцінки компаній, ФОП, та фізосіб.
Детальніше про різницю в доступах на сторінці тарифів.

Сведения о судебном решении № 9670046, Окружной административный суд Автономной Республики Крым

Судебное решение № 9670046, Окружной административный суд Автономной Республики Крым было принято 10.03.2010. Форма судопроизводства - Административное, форма решения – . На этой странице вы сможете найти важные данные об этом судебном решении. Мы обеспечиваем удобный и быстрый доступ к актуальным судебным решениям, чтобы вы могли быть в курсе недавних судебных прецедентов. Наша база данных охватывает полный спектр необходимой информации, позволяя вам быстро находить важные данные.

Судебное решение № 9670046 относится к делу № 2а-13121/09/10/0170

то решение относится к делу № 2а-13121/09/10/0170. Юридические лица, указанные в тексте настоящего судебного документа:


Наша система обеспечивает поиск по разным критериям, таким как регион или название суда. Также в личном кабинете есть возможность подробной настройки, что существенно ускоряет процесс поиска информации. Это позволяет эффективно экономить ваше время при получении необходимой информации из реестра судебных решений и других официальных источников.

Предыдущий документ : 9670027
Следующий документ : 9670051