Дата принятия
23.01.2018
Номер дела
804/6972/17
Номер документа
73374090
Форма судопроизводства
Административное
Государственный герб Украины

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2018 року Справа № 804/6972/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіКононенко О. В. за участі секретаря судового засіданняКогач Т.А. за участі: представників позивача представника відповідача Цесарчук О. В. Вдовенко М. В. Войтенко К.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Комунального підприємства "Кривбасводоканал" до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпро про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

26.10.2017 року Комунальне підприємство «Кривбасводоканал» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати повністю податкове повідомлення-рішення № 0005121203 від 25.07.2017р. (форма «Ш»), винесене на підставі Акту камеральної перевірки від 05.07.2017року №458/1203/03341316, яким нараховано штраф у розмірі 20% у сумі 227 984,24грн. (двісті двадцять сім тисяч дев'ятсот вісімдесят чотири гривні 24 копійки) за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності (міста або району), код платежу 11020201.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що результати камеральної перевірки, які викладені в акті камеральної перевірки КП «Кривбасводоканал» з питання порушення терміну сплати (перерахування) податку на прибуток № 458/1203/03341316 від 05.07.2017р., не обґрунтовані, такі що не відповідають фактичним обставинам розрахунків підприємства з податку на прибуток. Податкове повідомлення-рішення № 0005121203 від 25.07.2017р., яким нараховано штраф у розмірі 20% у сумі 227 984,24грн. за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної, є незаконним, та підлягає скасуванню, з огляду на наступне. В зазначеному акті перевірки вказано, що загальна сума податкового боргу, яка сплачена із порушенням граничних строків сплати становить 11399921,20 грн.,: а саме 321434,85 грн. та 273840,20 грн. нараховані на підставі постанови ДОАС по справі № 804/16875/13-а від 24.12.2013 року та 544646,15 грн. - на підставі декларації з податку на прибуток за 2014 рік від 06.02.2015 року № 9080159864. Щодо підстав нарахування вказаних сум підприємство зазначило, що сума податкового боргу у розмірі 321 434,85 грн. згідно Постанови ДОАС від 24.12.2013р. по справі 804/16875/13-а підприємством взагалі ніколи не сплачувалась, 29.04.2016р. ніяких подій які могли би вплинути на зміну особового рахунку по податку на прибуток не відбувалося. Постанова ДОАС від 24.12.2013р. по справі 804/16875/13-а не містить ніякої інформації стосовно суми 321 434,85 грн. Дану суму податкова інспекція вже заявляла позовом №10162/8/04-82-10-018 від 08.06.2016р., по справі № 804/3742/16 від 24.02.17р., за яким податковій інспекції було відмовлено в стягненні заборгованості, тому, що у підприємства відсутні зобов'язання зі сплати податку на прибуток (авансового внеску). Сума податкового боргу у розмірі 273 840,20 грн. була сплачена підприємством, як пеня за податковою вимогою № 1147-17/484 від 14.03.2017р. в якій зазначалася сума податкового боргу з податку на прибуток, всього 865 010,07 грн., з яких: 591 169,87 грн. - основний платіж, 273 840,20 грн. - пеня. Податкова вимога № 1147-17/484 від 14.03.2017р надійшла на підприємство 31.03.2017р., а сплачена через чотири дні платіжним дорученням № 67-Ав від 04.04.2017р., а не через 35 днів, як вказано в акті перевірки. Сума податкового боргу у розмірі 544 646,15 грн. підприємством не сплачувалась і не повинна сплачуватися згідно постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.11.2016р. по справі № 804/3742/16. З огляду на викладене, просило задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

11.12.2017 року на адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшли письмові заперечення на позов, в обґрунтування яких зазначено, що перевіркою встановлено, що на порушення вимог п. 57.1 ст. 57 Кодексу КП «Кривбасводоканал» несвоєчасно сплачено узгоджену суму податкового (грошового) зобов'язання з податку на прибуток в загальній сумі 1139921,20 грн. по постанові Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.12.2013 по справі № 804/16875/13-а та податковій декларації з податку на прибуток за 2014 рік від 06.02.2015 (реєстраційний № 9080159864), із затримкою більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання. Враховуючи вищевикладене, відповідно до п. 126.1 ст. 126 Кодексу, ГУ ДФС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення від 25.07.2017 № 0005121203, про застосування штрафу у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу у сумі 227984,24 грн. (1 139 921,20 грн. х 20%). Вважає винесене рішення законним та обґрунтованим, а доводи позовної заяви безпідставними, з огляду на що просить відмовити в задоволенні позову.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду 20.11.2017 року вказану справу прийнято до провадження та призначено її до розгляду в судове засідання.

Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав.

Представник відповідача в судовому засіданні просив в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, суд вважає за необхідне позов задовольнити, з таких підстав.

Судом встановлено, що згідно наказу Головного управління Державної фінансової служби у Дніпропетровській області від 19.04.2017 року № 2185-р «Про прикомандирування працівників ДПІ» в приміщенні Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фінансової служби у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку з питання порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов'язання у податковій звітності з податку на прибуток за період з 29.02.2016 року по 04.04.2017року комунального підприємства «Кривбасводоканал» (код ЄДРПОУ 03341316).

За результатами камеральної перевірки складено акт перевірки КП «Кривбасводоканал» (код ЄДРПОУ 03341316) з питання порушення терміну сплати (перерахування) податку на прибуток № 458/1203/03341316 від 05.07.2017 року.

Відповідно до акта перевірки встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності ( міста або району) за кодом платежу 11020201, та винесене податкове повідомлення-рішення № 0005121203 від 25.07.2017р. (форма «Ш»), на підставі ч. 2 п. 126.1 ст.126 Податкового кодексу України, а саме порушення строків сплати на 35, 61 та 397 календарних днів сплати грошового зобов'язання в сумі 1139921,20грн. та нараховано штраф у розмірі 20% у сумі 227984, 24 грн.

Відповідно до абзацу четвертого пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України у редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин (далі - Податковий кодекс України) платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, інститутів спільного інвестування, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують двадцяти мільйонів гривень) щомісяця, протягом дванадцятимісячного періоду, сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду. Сума щомісячних авансових внесків обчислюється у розмірі не менше 1/12 нарахованої суми податку на прибуток підприємств за попередній звітний (податковий) рік, зменшеної на суму сплачених авансових внесків з цього податку при виплаті дивідендів, яка залишилась не зарахованою у зменшення податкового зобов'язання з цього податку, без подання податкової декларації.

Абзацом другим пункту 2 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» та пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України встановлено, що платники податку на прибуток підприємств, які починаючи з 2013 року подають річну податкову декларацію відповідно до пункту 57.1 статті 57 цього Кодексу, сплачують у січні - лютому 2013 року авансовий внесок з цього податку у розмірі 1/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за дев'ять місяців 2012 року, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Абзацом сьомим пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо платник податку, який сплачує авансовий внесок, за підсумками першого кварталу звітного (податкового) року не отримав прибуток або отримав збиток, він має право подати податкову декларацію та фінансову звітність за перший квартал. Такий платник податку авансових внесків у другому - четвертому кварталах звітного (податкового) року не здійснює, а податкові зобов'язання визначає на підставі податкової декларації за підсумками першого півріччя, трьох кварталів та за рік, яка подається до контролюючого органу в порядку, передбаченому Кодексом.

При цьому, відповідно до нової редакції п. 9 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (в редакції чинній станом на 01.01.2016 року) у січні - грудні 2015 року платники зобов'язані сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 57.1 статті 57 цього Кодексу у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року. Починаючи з 1 січня 2016 року щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств не сплачуються. Платники податку на прибуток підприємств сплачують до 31 грудня 2016 року авансовий внесок з цього податку у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року. Так, відповідачем була подана звітна річна податкова декларація з податку на прибуток підприємств за 2015 рік, в якій були відображені від'ємні показники фінансового результату до оподаткування (-) 87374427грн., в тому числі від'ємний об'єкт оподаткування у розмірі (-) 45176874грн., а також від'ємне значення суми податку на прибуток, нарахованого за результатами останнього (звітного) податкового періоду (-) 1732162грн., з урахуванням чого розрахунок авансових внесків не здійснювався.

Як вбачається з матеріалів справи, факт наявності заборгованості за вказаний період вже був предметом розгляду адміністративної справи № 804/3742/16 за позовом Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до комунального підприємства «Кривбасводоканал» про стягнення заборгованості. Судом під час розгляду вказаної справи встановлено, що за підсумками звітного податкового року КП «Кривбасводоканал» отримало збиток, ним здійснено нарахування податку на прибуток з від'ємним значенням, тому податкові зобов'язання зі сплати податку на прибуток як і зі сплати авансових внесків у відповідача відсутні, а звідси і відсутні зобов'язання зі сплати податкового боргу у розмірі - 544646,13грн., суми якого були нараховані позивачем.

З огляду на викладене, постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.11.2016 року у справі 804/3742/16 в задоволенні позовних вимог (серед іншого) щодо стягнення податкового боргу з податку на прибуток в сумі 544646,13 грн. було відмовлено. Вказана постанова суду набрала законної сили 24.02.2017 року.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, податковий борг з податку на прибуток в сумі 544646,13 грн. у позивача відсутній.

Щодо порушення термінів сплати суми податкового боргу з податку на прибуток 321434,85 грн., яка зазначена податковим органом акті перевірки та була відкорегована в картах особового рахунку на підставі ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.12.2013 року у справі № 804/16875/13-а, суд зазначає, що відповідачем не надано доказів щодо фактичної сплати вказаної суми КП «Кривбасводоканал», що в свою чергу унеможливлює розрахунок штрафних санкцій за відсутності інформації щодо кількості днів затримки сплати.

Щодо порушення термінів сплати суми податкового боргу з податку на прибуток 272840,20 грн., яка зазначена податковим органом акті перевірки суд зазначає наступне.

14.03.2017 року Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області було винесено податкову вимогу № 1147-17/484 (Форма «Ю»), відповідно до якої станом на 13.03.2017 року сума податкового боргу підприємства з податку на прибуток підприємств та фінустанов комунальної власності, код бюджетної класифікації 11020201, становить: усього 865010,07 грн., з яких: 591169,87 грн. - основний платіж; 273840,20 грн. - пеня.

Податкова вимога № 1147-17/484 від 14.03.2017 року була отримана позивачем 31.03.2017 року, що підтверджується штампом вхідної кореспонденції.

КП «Кривбасводоканал» сплатило суму пені, яка виставлена у податковій вимозі від 14.03.2017 року № 1147-17/484 (Форма «Ю») у розмірі 273840,20 грн. платіжним дорученням № 67-Ав від 04.04.2017 року.

Таким чином, відповідачем не доведено порушення КП «Кривбасводоканал граничного терміну сплати податкового зобов'язання на суму 272840,20 грн. строком на 35 днів, про що зазначено в акті перевірки.

Відповідно до п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Аналіз зазначеної норми закону дає підстави для висновку про те, що передбачена п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України штрафна санкція може бути застосована до платника податку тоді, коли податкове зобов'язання останнього є узгодженим і таким, що сплачене із затримкою у визначені Податковим кодексом України строки.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про протиправність нарахування податковим органом штрафних (фінансових) санкцій на підставі п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу, визначених податковим повідомленням-рішенням № 0005121203 від 25.07.2017 року.

Частиною 1, 2 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оскільки, всупереч наведеним вимогам, відповідач як суб'єкт владних повноважень, не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає, що відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа

Керуючись статтями 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Комунального підприємства "Кривбасводоканал" (вул. Єсеніна, 6 А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, код ЄДРПОУ 03341316) до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17 А, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 39394856) , Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (пр. Металургів, 16, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50006, код ЄДРПОУ 39738998) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області від 25.07.2017 року № 0005121203.

Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Комунального підприємства "Кривбасводоканал" судовий збір в сумі 3419,76 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 02 лютого .2018 року.

Суддя О.В. Кононенко

Часті запитання

Який тип судового документу № 73374090 ?

Документ № 73374090 це Решение

Яка дата ухвалення судового документу № 73374090 ?

Дата ухвалення - 23.01.2018

Яка форма судочинства по судовому документу № 73374090 ?

Форма судочинства - Административное

Я не впевнений, що мені підходить повний доступ до системи YouControl. Які є варіанти?

Ми зацікавлені в тому, щоб ви були максимально задоволені нашими інструментами. Для того, щоб упевнитись в цінності і потребі системи YouControl саме для вас - замовляйте безкоштовну демонстрацію продукту. Також можна придбати доступ на 1 добу за 680 гривень.
Детальна інформація про ліцензії та тарифні плани.

В якому cуді було засідання по документу № 73374090 ?

У чому перевага платних тарифів?

У платних тарифах ви отримуєте іформацію зі 180 джерел даних, у той час як у безкоштовному - з 22. Також у платних тарифах доступно більше розділів даних та аналітичні інструменти миттєвої оцінки компаній, ФОП, та фізосіб.
Детальніше про різницю в доступах на сторінці тарифів.

Данные о судебном решении № 73374090, Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Судебное решение № 73374090, Дніпропетровський окружний адміністративний суд было принято 23.01.2018. Форма судопроизводства - Административное, форма решения – Решение. На этой странице вы сможете найти важные данные об этом судебном решении. Мы предлагаем удобный и быстрый доступ к текущим судебным решениям, чтобы вы могли быть в курсе последних судебных прецедентов. Наша база данных содержит полный спектр необходимой информации, позволяя вам удобно находить важные данные.

Судебное решение № 73374090 относится к делу № 804/6972/17

то решение относится к делу № 804/6972/17. Организации, указанные в тексте настоящего судебного документа:


Наша платформа поддерживает поиск по разным критериям, таким как регион или название суда. Также в личном кабинете есть возможность подробной настройки, что существенно ускоряет процесс поиска данных. Это позволяет результативно экономить ваше время при получении необходимой информации из реестра судебных решений и других официальных источников.

Предыдущий документ : 73374084
Следующий документ : 73374099