ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І м е н е м У к р а ї н и
28 лютого 2014 рокум. Ужгород№ 807/355/14
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Луцович М.М.
при секретарі судового засідання Симканич Ю.В.
за участю сторін:
сторони - не з'явилися,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Приватного підприємства «Хемікон АГ» про стягнення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ:
Ужгородська об'єднана Державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до Приватного підприємства «Хемікон АГ» про стягнення податкового боргу у розмірі 16047,49 грн. в т.ч. пеня 33,01 грн.
Позов мотивовано тим, що за ПП «Хемікон АГ» станом на момент звернення позивача до суду з позовною заявою рахується податковий борг в сумі 16047,49 грн. в т.ч. пеня 33,01 грн. який є несплачений, відтак позивач просить задовольнити заявлені позовні вимоги, та стягнути вказану суму заборгованості в судовому порядку.
Позивач, в судове засідання не з'явився, проте надав суду заяву, якою просив розгляд даної справи провести без його участі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча судом вживалися заходи щодо повідомлення відповідача про час та місце судового засідання, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення поштового відправлення (а.с.27-33).
Відповідно до ч.4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи. Таким чином справа розглядається за відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Сторони в судове засідання не з'явилися, хоча про час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, а відтак у відповідності до ч. 1 ст. 41 КАС України фіксація судового процесу технічними засобами не здійснюється.
З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Приватне підприємство «Хемікон АГ» є юридичною особою та знаходиться за адресою: 89421, Закарпатська область, м. Ужгородський район, с. Сторожниця, вул.. Нова, буд. 50 (а.с. 8-9).
Відповідно до ст.36 Податкового Кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків передбачених законом.
Судом встановлено, що станом на 21.01.2014р. за ПП «Хемікон АГ» рахується податковий борг у розмірі 16047,49 грн. в т.ч. пеня в сумі 33,01 грн.
Відповідно поданої до Ужгородської ОДПІ декларації за 2013 рік з плати за землю ( земельний податок та /або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №1300006898 від 20.02.2013 р. (а.с.12-14) відповідач самостійно задекларував податкове зобов'язання по земельному податку у розмірі 54654,06 грн., із щомісячною сплатою у розмірі - 4554,51 грн.
Відповідно п. 287.1 ст. 287 Податкового Кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового Кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Статтею 54 Податкового Кодексу України передбачено що, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до ч.1 ст.57.1 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 287 Податкового Кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового ( звітного) місяця.
В порушення ст.36 Податкового Кодексу України відповідачем частково сплачено самостійно задекларованого зобов'язання за вересень 2013р у розмірі 4294,78 грн.. (залишок несплаченої суми становить 259,73 грн.) та взагалі не сплатив за жовтень - листопад 2013 р. у розмірі 9109,02 грн.
У зв'язку з несвоєчасним погашенням відповідачем суми зобов'язання з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) податковим органом відповідно до ст..129 Податкового кодексу України була нарахована пеня у розмірі 33,01 грн.
Відповідно до п. 56.11. ст..56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Як вбачається з матеріалів справи 02.10.2013 року працівниками Ужгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Закарпатській області була проведена камеральна перевірка податкової звітності з плати за землю із нарахуванням орендної плати за землю, якою встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеного зобов'язання з орендної плати за землю протягом строків, визначених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України.
За результатами вищевказаної перевірки було складено акт перевірки №460/15-01 від 02.10.2013р. (а.с.17-18).
На підставі акту перевірки №460/15-01 від 02.10.2013р. податковим органом були винесені податкові повідомлення-рішення №0005251501 від 11.10.2013 року, яким відповідачу визначено зобов'язання сплатити штраф у розмірі 1352,14 грн. (10%) за платежем орендна плата з юридичних осіб (а.с.15), та №.№0005241501 від 11.10.2013 року, яким відповідачу визначено зобов'язання сплатити штраф у розмірі 5293,59 грн. (20%) за платежем орендна плата з юридичних осіб (а.с.16)
Як вбачається з матеріалів справи, що вищевказані податкові повідомлення-рішення були врученні керівнику підприємства особисто 11.10.2013 року про, що свідчить його підпис (а.с.15-16).
Згідно п.п. 14.1.175 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно до п.п. 59.1 ст. 59 Податкового Кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. ( підпункт 59.4 статті 59 ПКУ).
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Ужгородською ОДПІ з метою погашення заборгованості відповідачу було надіслано податкову вимогу форми «Ю» №451-11 від 28.08.2013 року(а.с. 19). Дана вимога була вручена директору підприємства особисто 28.08.2013 р. про, що свідчить його підпис (а.с.19).
Відповідно до ст.16 Податкового кодексу України, якою передбачені обов'язки платника податків, одним із обов'язків є обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим Кодексом України та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.п. 20.1.19 п.20.1 ст 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби України мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до п.п. 102.4 ст. 102 Податкового Кодексу України (далі-Кодекс) у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Заборгованість ПП «Хемікон АГ» крім іншого підтверджується розрахунком позовних вимог з орендної плати за землю з юридичних осіб (а.с.7) та обліковою карткою (а.с.11).
Зважаючи на вказані норми Закону, враховуючи обставини, встановлені судом, позовні вимоги слід задовольнити.
Керуючись статтями 11, 70, 71, 86, 160-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Ужгородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області - задовольнити.
Стягнути за рахунок коштів Приватного підприємства «Хемікон АГ» (89421, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Сторожниця, вул.. Нова, буд.50, код 30015770) податковий борг у розмірі 16047,49 грн. (шістнадцять тисяч сорок сім грн.. 49 коп.) грн.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 КАС України десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
СуддяМ.М. Луцович
Судебное решение № 40715021, Закарпатський окружний адміністративний суд было принято 28.02.2014. Форма судопроизводства - Административное, форма решения – . На этой странице вы сможете найти ключевые данные об этом судебном решении. Мы предоставляем удобный и быстрый доступ к актуальным судебным решениям, чтобы вы могли быть в курсе недавних судебных прецедентов. Наша база данных охватывает полный спектр необходимой информации, позволяя вам быстро находить ключевые данные.
то решение относится к делу № 807/355/14. Фирмы, указанные в тексте настоящего судебного документа: