Єдиний державний реєстр судових рішень
Справа № 420/1479/26
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 жовтня 2026 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Вікторії ХОМ`ЯКОВОЇ, розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС в Одеській області звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 , в якому просить стягнути з ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п.: НОМЕР_1 ) суму заборгованості по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості (18010200) - 15 654,51 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що станом на дату подачі позову відповідно до інтегрованих карток платника (ІКП), довідки про податкову заборгованість та розрахунку податкового боргу, податкова заборгованість ОСОБА_1 складає 15 654,51 грн., а саме: заборгованість по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості. В зв`язку з добровільною несплатою відповідачем заборгованості, податковим органом було винесено податкову вимогу форми «Ф» від 30.01.2019 № 1071-54, яку було направлено платнику податків рекомендованим листом.
Ухвалою суду від 26.01.2026 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Копію ухвали суду від 26.01.2026 року направлено судом на адресу відповідача, яка зазначена у позовній заяві, та вручена 02.02.2026 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке надійшло на адресу суду 04.02.2026.
Відповідно до частини першої статті 131 КАС України учасники судового процесу зобов`язані під час провадження у справі повідомляти суд про зміну місця проживання (перебування, знаходження), роботи, служби. У разі неповідомлення про зміну адреси повістка надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку в порядку, визначеному статтею 129 цього Кодексу, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.
Згідно ч. 11 ст. 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
При цьому згідно з п.5 ч.6 ст.251 КАС України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси
Станом на дату вирішення даної справи, відзиву на позовну заяву від відповідача не надходило.
03.02.2026 до суду від відповідача надійшла заява, в якій він погоджується зі сплатою податкової заборгованості.
Вивчивши матеріали справи, ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги та перевіривши їх доказами, суд дійшов до такого.
ОСОБА_1 знаходиться на обліку як платник податків у Головному управлінні ДПС в Одеській області.
За відповідачем рахується податковий борг по сплаті податку на нерухоме майно за належні об`єкти нежитлової нерухомості у розмірі 15 654,51 грн.
Згідно з положеннями пп. 266.1.1 п. 266.1, пп. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
Відповідно до положень пп. 266.7.1, 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України обчислення суми податку з об`єкта/об`єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Згідно з пп. 266.10.1 п. 266.10 ст. 266 Податкового кодексу України податкове зобов`язання за звітний рік з податку сплачується фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Заборгованість перед бюджетом по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості (к/б 18010200) становить -15 654,51 грн., яка виникла в результаті несплати :
пені в сумі 1 071,85 грн. за податковим повідомленням-рішенням (форма Ф) N0066694-5107-1554 від 07.06.2019 року ,
пені в сумі 1 304,67 грн. за податковим повідомленням-рішенням (форма Ф) N0013841-5105-1554 від 10.03.2020 року ,
пені в сумі 1 544,97 грн. за податковим повідомленням-рішенням (форма Ф) N0773147-2403-1554 від 21.05.2021 року,
5 628,00 грн. основного платежу + 8,02 грн. пені за податковим повідомленням-рішенням (форма Ф) N0317247-2403-1554 від 24.06.2022 .
6 097,00 грн. основного платежу за податковим повідомленням-рішенням (форма Ф) N0822837-2407-1554 від 05.04.2023 .
Відповідно до п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно з п. 15.1 ст. 15, пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України передбачено, що податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п. 59.1, 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
Позивачем з метою погашення податкового боргу направлено відповідачу податкову вимогу форми «Ф» від 30.01.2019 № 1071-54 про наявну заборгованість у розмірі 107422,20 грн.
Згідно з розрахунком податкового боргу, довідки про податкову заборгованість, інтегрованої картки платника у позивача заборгованість по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, який сплачується фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, складає 15 654,51 грн.
Станом на час звернення позивача до суду з цим позовом та станом на час розгляду справи у суду відсутні відомості про сплату відповідачем податкового боргу по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, який сплачується фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, у сумі 15 654,51 грн. Відсутні і докази оскарження відповідачем податкових повідомлень-рішень.
Враховуючи вищевикладене та оцінюючи надані докази в сукупності, податковий борг є не сплачений в добровільному порядку, суд вважає позовні вимоги Головного управління ДПС в Одеській області обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Керуючись ст.2, 77, 90, 139, 242-246, 250 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДПС в Одеській області до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з ФО-ПП ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п.: НОМЕР_1 ) суму заборгованості по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості (18010200) - 15 654,51 грн., на бюджетний рахунок - UA128999980314070617000015584 банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Одеській області Красносільська сільська ТГ.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Вікторія ХОМ`ЯКОВА
Судебное решение № 140353280, Одеський окружний адміністративний суд было принято 06.10.2026. Форма судопроизводства - Административное, форма решения – Решение. На этой странице вы сможете найти полезные сведения об этом судебном решении. Мы предлагаем удобный и быстрый доступ к текущим судебным решениям, чтобы вы могли быть в курсе недавних судебных прецедентов. Наша база данных содержит полный спектр необходимой информации, позволяя вам удобно находить полезные сведения.
то решение относится к делу № 420/1479/26. Компании, указанные в тексте настоящего судебного документа: