
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 грудня 2021 року ЛуцькСправа № 140/10775/21
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Мачульського В.В.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області, позивач) звернулося з позовом до ОСОБА_1 (далі – ОСОБА_1 , відповідач) про стягнення в дохід Державного бюджету податковий борг в сумі 23744,74 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не виконує вимоги податкового законодавства щодо своєчасності сплати податків в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України (далі - ПК України). Так, зокрема, за відповідачем обліковується податковий борг в загальній сумі 23744,74 грн. З метою погашення податкового боргу була сформована та надіслана відповідачу податкова вимога від 05.09.2017 №12753-17, проте вказані заходи не спричинили погашення податкового боргу відповідачем. На підставі вищевикладеного, позивач просить стягнути в дохід Державного бюджету податковий борг в загальній сумі 23744,74 грн.
Судом, на виконання вимог частини 3 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України), 01.10.2021 на адресу відділу обліку та моніторингу інформації про реєстрацію місця проживання УДМС України у Волинській області направлено запит щодо надання інформації про зареєстроване місце проживання (перебування) фізичної особи ОСОБА_1 (а.с.46).
01.10.2021 (вх. № 44877/21) на адресу суду відділом обліку та моніторингу інформації про реєстрацію місця проживання УДМС України у Волинській області надано інформацію, згідно з якою ОСОБА_1 зареєстрованим та знятим з реєстрації не значиться (а.с.47).
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 05.10.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи суддею одноособово (а.с.48).
Копію ухвали від 05.10.2021 надіслано відповідачу рекомендованою кореспонденцією за адресою місця реєстрації, яке вручено позивачу під розписку 11.10.2021.
Відповідач відзив на позов у встановлений судом строк не подав.
Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Інших заяв по суті справи чи клопотань про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін від учасників справи на адресу суду не надходило.
Відповідно до частини другої статті 262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі. Згідно із частиною першою статті 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Відтак, справу розглянуто по суті у межах строків, визначених частиною першою статті 258, частиною другою статті 262 КАС України.
Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .
З матеріалів справи вбачається, що за відповідачем обліковується податковий борг по платежах до бюджету у загальній сумі 23744,74 грн., в тому числі:
- з податку на доходи фізичних осіб за результатами річне декларування на загальну суму 170 грн., який виник внаслідок донарахування штрафя санкції, згідно податкового повідомлення-рішення № 0012155333 від 12.02.2020;
- з єдиного податку з фізичних осіб (Шацька ОТГ), що виник в результаті самостійного нарахування платником грошового зобов`язання (згідно поданої заяви про застосування спрощеної системи оподаткування №926 від 18.08.2016); від 20.08.2018 в сумі 744,60 грн. з терміном сплати 20.08.2018; від 20.09.2018 в сумі 744,60 грн. з терміном сплати 20.09.2018; від 20.10.2018 в сумі 744,60 грн. з терміном сплати 20.10.2018; від 20.11.2018 в сумі 744, 60 грн з терміном сплати 20.11.2018; від 20.12.2018 в сумі 744, 60 грн. з терміном сплати 20.12.2018.
Крім того, 03.03.2020 контролюючим органом донараховано відповідачу штрафну санкцію, згідно податкового повідомлення-рішення №0012135333 від 12.02.2020 в сумі 5643, 00 грн.
Отже, загальна заборгованість по єдиному податку з фізичних осіб становить 9366,00 грн.
З земельного податку з фізичних осіб (Шацька ОТГ), що виник внаслідок несплати грошового зобов`язання, згідно з податкових повідомлень-рішень: від 12.02.2020 №0012145333 в сумі 18,19 грн, від 30.04.2020 №26707-5333-0310 по терміну сплати 29.08.2020 в сумі 32,94 грн; від 30.04.2021 № 26706-5333-0310 термін сплати 29.08.2020 в сумі 58,01 грн.
Крім того, згідно з п.п.129.1.2 п.129.1 ст.129 ПК України позивачу нарахована пеня в сумі 1 (одна) гривня.
Враховуючи, що в особовій картці платника існувала переплата в сумі 0,10 грн. та сплата в сумі 91,00 грн.,загальна заборгованість по земельному податку з фізичних осіб становить 19,63 грн.
Отже, загальна заборгованість по земельному податку з фізичних осіб становить 9366,00 грн.
Також, з матеріалів справи вбачається, що за відповідачем рахується борг з податку на нерухоме майно відмінне ввід земельної ділянки сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості (місцевий бюджет Шацької ОТГ).
Податковий борг виник: 30.08.2019 внаслідок несплати нарахованого податку на майно, згідно податкових повідомлень-рішень від 17.04.2019 №0018039-5313-0321 термін сплати 30.08.2019 в сумі 5542,80 грн.; від 17.04.2019 №0018040-5313-0321 термін сплати 30.08.2019 в сумі 1147,43 грн.; 01.09.2020 внаслідок несплати нарахованого податку на майно, згідно податкових повідомлень-рішень від 30.04.2020 №0028428-5333-0321 термін сплати 01.09.2020 в сумі 6212,76 грн.; від 30.04.2020 №0028429-5333-0321 термін сплати 01.09.2020 в сумі 1286,12 грн.
Таким чином, загальна заборгованість по податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки сплачуємий фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості складає 14189,11 гривень.
Отже, загальна заборгованість ОСОБА_1 становить 23744,74 гривень.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини першої статті 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з пунктами 15.1, 15.2 статті 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачений обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 36.1 статті 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені Податковим кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно із підпунктами 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України у цьому Кодексі поняття вживаються в такому значенні: грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності; податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно з пунктом 42.2 статті 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Згідно з пунктом 45.1 статті 45 ПК України платник податків - фізична особа зобов`язаний визначити свою податкову адресу. Податковою адресою платника податків - фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків - фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.
Відповідно до п 70.7 статті 70 ПК України фізичні особи - платники податків зобов`язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до підпункту 70.2.4 пункту 70.2 статті 70 ПК України до облікової картки фізичної особи - платника податків та повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) вноситься така інформація, в тому числі про місце проживання, а для іноземних громадян - також громадянство.
Так, пунктом 58.3 статті 58 ПК України встановлено, що податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
ГУ ДПС у Волинській області відповідачу за адресою місцезнаходження фізичної особи: АДРЕСА_1 було надіслано вищевказані податкові повідомлення-рішення, а також податкову вимогу за формою “Ф” від 05.09.2017 №12753-17, які особисто були вручені позивачу (а.с.8).
Наведене свідчить про виконання контролюючим органом обов`язку надіслати податкові повідомлення-рішення з повідомленням про вручення відповідачу фізичній особі ОСОБА_1 . А отже, податкові повідомлення-рішення вважаються такими, що є врученим відповідачу.
Вказані податкові повідомлення-рішення ОСОБА_1 в адміністративному чи судовому порядку оскаржені не були, а тому є узгодженими.
Таким чином, узгоджені грошові зобов`язання фізичної особи ОСОБА_1 в сумі 23744,74 грн. є податковим боргом.
Доказів сплати вищезазначеної заборгованості відповідач суду не надала.
Несплата відповідачем вищезазначеного податкового боргу стала підставою для звернення ГУ ДПС у Волинській області з адміністративним позовом про стягнення податкового боргу з відповідача у примусовому порядку.
Відповідно до пункту 102.1 статті 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Як визначено пунктом 102.4 статті 102 ПК України у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 ПК України).
Як уже було зазначено позивач відповідно до вимог ПК України надсилав відповідачу податкову вимогу за формою “Ф” від 05.09.2017 №12753-17, яка була вручена відповідачу особисто під розписку.
Згідно із пунктом 87.11 статті 87 ПК України орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.
Відтак, оскільки за відповідачем обліковується податковий борг в загальній сумі 23744,74 грн., щодо наявності та розміру якого відповідачем не подано до суду відзиву на позовну заяву, не надано доказів його сплати, а вжиті контролюючим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги підлягають до задоволення шляхом прийняття рішення про стягнення податкового боргу у вказаному вище розмірі.
Згідно із частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Отже, оскільки у даній справі задоволено позов суб`єкта владних повноважень, тому судові витрати у вигляді сплаченого позивачем судового збору в сумі 2270,00 грн. згідно із платіжним дорученням №1465 від 13.05.2021 (а.с.3) з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 9, 72-77, 139, 244-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового Кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) в дохід Державного бюджету податковий борг в сумі 23744 (двадцять три тисячі сімсот сорок чотири) гривні 74 (сімдесят чотири) копійки.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ 44106679).
Відповідач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ).
Повний текст рішення виготовлено 08 грудня 2021 року.
Головуючий
Суддя В.В. Мачульський
Судебное решение № 101757777, Волинський окружний адміністративний суд было принято 08.12.2021. Форма судопроизводства - Административное, форма решения – Решение. На этой странице вы сможете найти полезные данные об этом судебном решении. Мы обеспечиваем удобный и быстрый доступ к актуальным судебным решениям, чтобы вы могли быть в курсе недавних судебных прецедентов. Наша база данных содержит полный спектр необходимой информации, позволяя вам удобно находить полезные данные.
то решение относится к делу № 140/10775/21. Юридические лица, указанные в тексте настоящего судебного документа: