Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
УКР
youcontrol youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Інструкції

Як проаналізувати ринкову потужність компанії за допомогою MarketScore?

10 грудня 2019 р.

Як проаналізувати ринкову потужність компанії за допомогою MarketScore?

Кожна компанія піклується про свої показники, але всі функціонують в контексті. Цей контекст – ринок. Або, якщо конкретизувати – сфера діяльності підприємства. У цій сфері діє конкуренція і постійне змагання за першість. Компанії застосовують методи оптимізації, щоб випередити конкурентів. При цьому головне – правильно оцінити своє поточне положення. Інакше виявиться, що ви витрачаєте коштовні ресурси і час на помилкові дії, поки інші стають ефективнішими.

У системі Youcontrol є спеціальний інструмент для визначення позиції компанії на ринку: індекс MarketScore. З його допомогою можна швидко проаналізувати ринкову потужність компанії.

Кому і навіщо потрібний індекс MarketScore?

Індекс MarketScore — багатофункціональний інструмент і інформативний показник. Він корисний багатьом учасникам бізнесу:

•  Власникам — щоб бачити, яке місце на ринку займає ваша компанія, і з якою динамікою вона розвивається. 

•  Відділу продажів — для пошуку нових партнерів, збуту власної продукції або закупівлі потрібних товарів у лідерів ринку.

•  Фахівцям з бенчмаркингу — для вивчення і аналізу діяльності конкурентів.

•  Консалтинговим і аудиторським компаніям — для комплексних досліджень ринків і секторів економіки. 

Як працює MarketScore?

Аналітики Youcontrol розробляли MarketScore на основі 10 ключових фінансових показників. Вони стосуються динаміки розвитку і частини ринку, яку займає компанія. Враховується відношення доходу компанії до доходу ринку, а також середній приріст доходу компанії за 1 і 3 роки. Відношення компанії до певного ринку встановлюється по офіційній класифікації видів економічної діяльності (КВЕД), затвердженою Державною службою статистики України.

Індекс MarketScore показується в системі Youcontrol в досьє компанії відразу ж після експреса-аналізу біля індексу FinScore. Якщо індекси не показані, значить, даних для їх обчислення недостатньо.

Детальніше інформація про індекс MarketScore розкривається у вкладці “Фінанси” після індексу FinScore:

Натисніть “Розгорнути все”, щоб розглянути всі показники.

Діапазон значень індексу MarketScore — від 1 (мінімальна ринкова потужність) до 4 (максимальна ринкова потужність) залежно від індикаторів компанії. На прикладі можна побачити, що компанія займає стійку позицію на ринку (показник MarketScore 4). Якщо розгорнути звіт (“Розгорнути все”) — можна побачити, що за останні 5 років позиція окріпла. Індекс як і раніше залишається високим:

Індикатори, що визначають індекс MarketScore і потужність компанії 

MarketScore складається із 10 фінансових індикаторів. Ви можете звертатися до того з них, який цікавить більше: ринкова частка компанії, її місце в галузі, динаміка зростання в порівнянні з конкурентами на ринку і ін. Але ми радимо розглядати їх комплексно.

1. Показник “Частка компанії в секторі” — це показник ринкової долі компанії в межах сукупної виручки сектора її основної діяльності. Показник вказує на загальний масштаб діяльності компанії. Можна зрозуміти рівень її загального впливу на економіку країни.

На цьому графіку спостерігається зростання частки компанії в секторі її основної діяльності починаючи з 2015 року.

2. Показник “Частка ринку” — це відносна частка компанії в межах сукупної виручки на ринку з точки зору її основної діяльності. Показник вказує на ринкову потужність компанії.

3. Показник “Місце в секторі” — це порядковий номер (ранг) компанії серед інших фірм в секторі її основної діяльності, ранжируваних по виручці. Загалом, чим менше це значення, тим більше компанія. Звернете увагу, що цей показник залежить не лише від ринкової потужності, але і від загальної кількості компаній в секторі.

4. Показник “Місце на ринку” — це її порядковий номер (ранг) серед інших фірм на ринку її основної діяльності. Чим менше значення — тим більше компанія, і навпаки. 

5. Показник “Місце на субринку” — це порядковий номер (ранг) компанії серед інших фірм в її ключовому сегменті ринку, ранжируваних по виручці. 

6. Показник “Абсолютний приріст виручки” характеризує збільшення або зменшення чистого доходу компанії за рік. Приріст бажано зіставляти з розміром самої компанії.

На графіці виручка компанії стабільно зростає з 2015 року.

7. Показник “Відносний приріст виручки” вказує, на скільки відсотків змінився чистий дохід компанії за рік. Цей показник бажано розглядати в комплексі з абсолютним приростом, тому що високі темпи приросту можуть свідчити не лише про позитивну динаміку зростання продажів, але і про низьку базу порівняння (характерно для нових або невеликих компаній).

8. Показник “Абсолютний середньорічний приріст” розкриває динаміку і стабільність зростання компанії в середньостроковому трилітньому періоді.

Середній приріст виручки за 3 роки, млн грн.

9. Показник CAGR — це сукупний середньорічний темп зростання виручки. Можна побачити стійкість розвитку компанії за 3 попередніх роки. 

Графік показує, на скільки відсотків виросла компанія в середньому за рік.

Як індекс MarketScore розраховує позицію компанії на ринку?

Для наочної відповіді на це питання наведемо приклад обчислення.

Один із важливих компонентів індексу — це частина компанії в ринку.

Допустимо, що чверть найбільших компаній на ринку володіє ринковою частиною більшої 10%, чверть компаній контролює більше 5%, (але менше 10%), ще чверть компаній контролює від 0,3% до 5%, а залишок (менше 0,3% ринку) займають дрібні компанії.

Після того, як частина ринку для кожної компанії розрахована, їй привласнюється певний бал. Діапазону значень такий:

•  більше 10% ринку ㅡ 4 бали; 

•  від 5% до 10% ринку ㅡ 3 бали; 

•  від 0,3% до 5% ринку ㅡ 2 бали; 

•  від 0,3% ринку ㅡ 1 бал.

Індикатор A-B-C-D привласнюється компаніям по тому ж алгоритму. Аналогічно розраховуються бали по ще 9 параметрам. А середнє арифметичне значення всіх балів - це і є остаточний індекс MarketScore.

Індекс MarketScore показує місце українських компаній на внутрішньому ринку.

Про користь інструменту розповів фінансовий аналітик Youcontrol — Роман Корнилюк:

Індекс MarketScore, обчислений системою Youcontrol автоматично, допомагає користувачам швидко оцінити потужність і динаміку розвитку компанії в порівнянні з конкурентами на своєму ринку. Індекс заснований на десяти індикаторах, що зажадалися в роботі бізнесу-аналітиків. Ці дані сприяють зваженим управлінським рішенням, що враховують величину і темпи зростання фірм-контрагентів.

Хоча індекс MarketScore не відображає ризики контрагентів безпосередньо, але збалансована інформація про потенціал, історичну динаміку і перспективи зростання вашого бізнес-партнера доповнює модулі аналітики бізнесу-зв'язків і фінансових рисок. Комплексні дані дозволяють охопити об'єктивнішу картину того, з ким ваша компанія планує співпрацю або з ким вже має справу”.

Нагадаємо, що в системі Youcontrol є ще один ексклюзивний інструмент — фінансовий індекс FinScore. Він використовується для прогнозування вірогідності банкрутства компанії.

Для розробки методики FinScore аналітики Youcontrol протестували показники 20 тисяч компаній за 7 років (з 2008 по 2015). Для аналізу було узято 50 традиційних показників, розділені на чотири групи фінансового аналізу: ліквідність, рентабельність, ділова активність і платоспроможність підприємства. Підсумком стали 10 самих репрезентативних показників.

Проект FinScore став фіналістом першого в Україні фінтех-інкубатора “1991”.

А яке місце на ринку належить вашій компанії? Почати перевірку

Додайте застосунок «Youcontrol» на головний екран
Натисніть load -> ‘Додати на початковий екран’