Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
УКР
youcontrol youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

youcontrol
Офіційно визнані у світі
  • «Чорний» список ЄС 1
  • «Сірий» список ЄС 1
  • «Чорний» список FATF 2
  • «Сірий» список FATF 2
  • «Чорний» список OECP 3
  • «Сірий» список OECP 3 youcontrol
Офіційно визнані в Україні
  • Постанова КМУ 4
    від 27.12.2017 №1045
  • Розпорядження КМУ 5
    від 23.02.2011 №143-р
Загальна інформація

Мальта — архіпелаг у Середземному морі, який став британською колонією з початку 19 століття й залишався в такому статусі до дати отримання незалежності — до 21 вересня 1964 року. У 1974 році Мальта була проголошена республікою. Мальта — член Співдружності націй. Невдовзі після отримання незалежності Мальту прийняли до Ради Європи.

У середині 80-х років двадцятого сторіччя Мальта перетворилася на процвітаючий економічний хаб. В очах міжнародної спільноти вона стала привабливою точкою перевалки вантажів, фінансовим центром та туристичним напрямком. Виробнича галузь країни також продовжила розвиватися. Приблизно в цей час Мальта почала демонструвати зацікавленість у вступі до Європейського Співтовариства. Мальта приєдналася до Європейського Союзу (ЄС) у травні 2004 року, а через рік — 1 січня 2008 року — запровадила євро (EUR). Столиця Мальти — Валетта, офіційні мови — мальтійська та англійська.

Сфера фінансових послуг Мальти істотно зросла за останні роки (особливо після отримання членства в ЄС) і продовжує демонструвати найбільші темпи розвитку, з огляду на низку переваг, які є в Мальти, в тому числі високоваліфіковану робочу силою, відмінний сервіс, знання та досвід, технічну інфраструктуру та міцні законодавчу й регуляторну бази, в тому числі оптимізовану систему оподаткування.

Податкова інформація
Ставка податку на прибуток підприємств (%) 35
Строки щодо податку на прибуток підприємств
Строк подання декларації з податку на прибуток Дев’ятий місяць після закінчення звітного періоду або 31 березня року, наступного за звітним.
Строк сплати кінцевої суми податку на прибуток Відповідає строкам подання податкової декларації.
Строки сплати проміжних внесків із податку на прибуток Внески сплачуються кожні чотири місяці.
Стандартна ставка ПДВ (%) 18
Ставки податків на репатріацію (%) (Дивідендів/ відсотків/ роялті);
*Більш детальну інформацію див. у Резюме для компаній у Мальті
Резиденти: 0* / 0 або 35* / 0
Нерезиденти: 0 / 0 / 0
1
Загальна ціль переліків ЄС полягає у покращенні належного податкового врегулювання у всьому світі та забезпечення того, щоб міжнародні партнери ЄС дотримувалися тих же стандартів, що і держави-члени ЄС щодо податкової прозорості, справедливого оподаткування, здійснення заходів фінансової безпеки. Критерії переліків узгоджені державами-членами у 2016 році. До «чорного» списку увійшли країни, які не вжили достатніх заходів щодо зміни законодавства і по боротьбі з ухиленням від податків на прохання ЄС. В «сірий» список ЄС, входять країни, які ще не відповідають вимогам ЄС, але показали, що готові змінитися і дотримуватися податкової прозорості та чесності. Щодо конкретних санкцій стосовно країн та їх резидентів конкретних рішень ЄС не ухвалено, проте потрапляння в «чорний» список саме по собі буде нести репутаційні ризики. Крім того, як окремі держави-члени ЄС, так і інші держави і суб’єкти права можуть запроваджувати власні політики щодо зазначених у списках юрисдикцій та/або їх резидентів.
2
З метою захисту міжнародної фінансової системи від ризиків відмивання грошей і фінансування тероризму на міжнародному рівні, Група розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) визначила перелік юрисдикцій, в національних режимах протидії відмивання грошей і фінансування тероризму яких є стратегічні недоліки, що становлять загрозу міжнародній фінансовій системі. Це так званий «чорний список». FATF наполегливо рекомендує всім державам звертати особливу увагу своїх фінансових інститутів на ділові відносини і операції із компаніями та фінансовими інститутами з юрисдикцій «чорного списку», а також на необхідність посиленої перевірки клієнтів при здійсненні ними операцій з суб’єктами із цих юрисдикцій та пов’язаними із ними особами. ООН, ЄС, США та рядом інших країн і міжнародних організацій ухвалюються відповідні санкції щодо осіб, які співробітничають з резидентами з «чорного списку» FATF. Банки та інші фінансові установи (в т.ч. України) блокують фінансові транзакції клієнтів з контрагентами, пов’язаними з суб’єктами з «чорного списку» FATF. Співробітництво з контрагентами, партнерами яких є особи із зазначених юрисдикцій може бути об’єктом посиленої уваги органів державного нагляду (контролю), а також привертати увагу правоохоронних органів і нести репутаційні ризики.

FATF також визначила перелік юрисдикцій, в національних режимах протидії відмивання грошей і фінансування тероризму яких є стратегічні недоліки, які підлягають перегляду FATF відповідно до узгоджених етапів та термінів. Це так званий «сірий список» FATF. FATF рекомендує всім державам звертати особливу увагу своїх фінансових інститутів на ділові відносини і операції із зазначеними юрисдикціями, включаючи їх компанії та фінансові інститути, а також на необхідність перевірки клієнта при здійсненні операцій з суб’єктами із цих юрисдикцій та пов’язаними з ними особами. Банки та інші фінансові установи (в т.ч. України) здійснюють фінансовий моніторинг операцій з контрагентами, пов’язаними із суб’єктами з «сірого списку» FATF та в залежності від результатів моніторингу можуть блокувати фінансові транзакції. Співробітництво з контрагентами, партнерами яких є особи із зазначених юрисдикцій саме по собі може нести репутаційні ризики. Також не виключається можливість запровадження окремими державами-членами FATF та іншими державами і суб’єктами права власних політик обмежень щодо таких суб’єктів та/або їх партнерів.
3
Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) вироблено міжнародно погоджені стандарти обміну інформацією для цілей оподаткування (EOIR). ОЕСР здійснюється рейтинг юрисдикцій на відповідність цим стандартам і наявність ризиків, пов’язаних з дотриманням податкового законодавства. Співробітництво з контрагентами, партнерами яких є особи із юрисдикцій, що не відповідають зазначеним стандартам (так званий «чорний список» ОЕСР») саме по собі може нести репутаційні ризики. Також не виключається можливість запровадження окремими державами-членами ОЕСР та іншими державами і суб’єктами права власних політик обмежень щодо таких суб’єктів та/або їх партнерів. Санкцій щодо будь-яких суб’єктів у зв’язку із їх приналежністю до «сірого списку» ОЕСР (юрисдикції, що частково відповідають стандартам обміну інформацією для цілей оподаткування) та/або їх партнерів не існує. В той же час, співробітництво з контрагентами, партнерами яких є особи із юрисдикцій, що не повністю відповідають стандартам прозорості податкової інформації ОЕСР явно не може вважатись перевагою.
4
У 2017 році до Податкового кодексу України (стаття 39) були внесені уточнення щодо нарахування податку на прибуток у трансферному ціноутворенні. 27.12.2017 Кабміном було прийнято новий Перелік відповідних держав (територій). До цього переліку увійшли 63 з 65 офшорів, визначених попереднім Переліком офшорів (Розпорядження КМУ від 16.09.2015 №977-р скасовано), а також ряд інших держав/територій (усього 85). Деякі з цих держав не «класичними офшорами» в загальноприйнятому розумінні, проте належність до них контрагента-нерезидента є ознакою для віднесення господарських операцій з ним до «контрольованих» і застосування відповідних принципів податкового коригування. Початково до Переліку були внесені Болгарія, Грузія, Естонія, Латвія, Мальта і Угорщина , проте згодом Постановами КМУ від 31.01.2018 № 108, від 11.04.2018 № 295 ці позиції були виключені.

Відповідно до порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок (Постанова КМУ від 27.12.2010 №1232), контролюючі органи можуть проводити необхідні зустрічні звірки з метою отримання податкової інформації, необхідної у зв’язку з проведенням перевірок платників податків. Зокрема, стосовно контрагентів, що беруть участь у ланцюгу постачання товарів (робіт, послуг), які є предметом контрольованих операцій. Інформація, отримана за наслідками таких звірок, може бути підставою для проведення відповідних позапланових перевірок та/або звернення до правоохоронних органів.
5
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 15 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" віднести до переліку офшорних зон держави згідно з додатком, Розпорядження Кабміну «Про віднесення держав до переліку офшорних зон» від 23.02.2011 №143-р для цілей здійснення фінансового моніторингу, відносить ряд держав до офшорних зон.

Банки та інші фінансові установи України здійснюють фінансовий моніторинг операцій з контрагентами із зазначених юрисдикцій та в залежності від результатів моніторингу мають право зупиняти здійснення відповідних фінансових операцій на 2 робочих дні. Державна служба фінансового моніторингу у разі виникнення підозр може прийняти рішення про зупинення видаткових фінансових операцій на строк до 5 робочих днів. Окрім цього, в разі зупинення фінансових операцій Держфінмоніторингом, негайно повідомляються правоохоронні органи, уповноважені приймати рішення відповідно до Кримінального процесуального кодексу України. Таким чином, співробітництво з контрагентами, в складі яких є особи з «офшорного списку» України може «по ланцюгу» привертати увагу правоохоронних органів і саме по собі нести репутаційні ризики.
Додайте застосунок «Youcontrol» на головний екран
Натисніть load -> ‘Додати на початковий екран’