Report about error or idea
YouControl
logo youcontrol
ENG
youcontrol youcontrol
0 800 309 077
Free call

Register and check 10 companies for free, or get a phone consultation by calling us at 0 800 309 077.

Місце і роль комплаєнс-менеджменту в корпоративному управлінні
20 min

Місце і роль комплаєнс-менеджменту в корпоративному управлінні

 

Вітаємо у нашому уроці курсу "Комплаєнс"! Сьогодні стартує формат інтерактивного відео уроку

 

Що це означає?

Це означає, що натиснувши на відео ви потрапите на YouTube канал Академії YouControl, де зможете пройти навчання в ігровому форматі.

 

Як це відбувається?

1. Натискаєте на червону кнопку й розпочинаєте перегляд відео уроку.

2. Спікер знайомить вас з темою заняття і розповідає матеріал.

3. Спікер озвучує перше запитання. Паралельно з його запитанням на екрані з'являються варіанти відповідей і так - вони клікабельні. Обирайте той варіант відповіді, який вважаєте вірним.

4. Якщо ви відповіли правильно - вітаємо! Слухайте друге запитання. Якщо ні - уважно прослухайте роз'яснення спікера та повторіть спробу, натиснувши на прямокутник під графою "Спробуй ще", який з'являється одразу після пояснень автора.

5. Повертайтеся кожного разу назад до питання, скориставшись прямокутником під графою "Спробуй ще", у разі, якщо відповіли на нього невірно. 

6. Прослухайте весь урок з усіма запитаннями і вірними відповідями до кінця, щоб засвоїти матеріал. 

Цікавого навчання/гарної гри!

 

За бажанням, ви можете пройти текстовий урок - він знаходиться під відео. У кінці текстового уроку розміщені письмові запитання до нього.

Насамперед нам потрібно визначитись, а що це власне таке «Корпоративне управління». У широкому розумінні, корпоративне управління – це система відносин, яка визначає правила та процедури прийняття рішень щодо діяльності компанії та здійснення контролю, і відповідний розподіл прав і обов'язків між органами управління. Важливість корпоративного управління полягає в тому, що воно є одним з ключових елементів і передумовою успішної діяльності компанії. Без побудови ефективної системи корпоративного управління  компанії не вдасться досягти поставлених стратегічних цілей.

Комплаєнс менеджмент

Комплаєнс є складовою частиною загальної системи ризик-менеджменту компанії, яка своєю чергою є складовою частиною системи корпоративного управління компанії.

Наразі при визначені місця і ролі комплаєнсу і ризик менеджменту в системі корпоративного управління компанії здебільшого використовуються прийнята Міжнародним Інститутом Внутрішніх Аудиторів (Institute of Internal Auditors) модель.

Ця модель носить назву «Трьох ліній захисту».  Відповідно до цієї моделі:

  • На першій лінії захисту знаходяться бізнес-підрозділи - власники ризиків, які здійснюють первинні управлінські заходи.
  • На другій лінії захисту знаходяться підрозділи з управління ризиками, які  забезпечують підтримку та  моніторинг 1-ої лінії щодо стану управління ризиками та інформування топ-менеджмент компанії про цей стан.
  • На третій лінії захисту знаходиться внутрішній аудит, який  забезпечує незалежне і об'єктивне підтвердження належного функціонування всієї системи управління ризиками на 1-ій та 2-ій лінії захисту, про що також інформує топ-менеджмент компанії.

Відповідно до моделі «Трьох ліній захисту» комплаєнс підрозділ повинен знаходитись на другій лінії. Оскільки, саме комплаєнс підрозділ здійснює моніторинг та контроль за тим, як ефективно здійснюється управлінням комплаєнс ризиками на першій лінії захисту, а тому має бути відокремлений від неї.

Модель трьох ліній захисту за аналогію з грою в хокей як складова комплаєнс-менеджменту компанії

За аналогію з грою в хокей, модель трьох ліній захисту можна схематично зобразити так:

  1. Перша лінія – бізнес підрозділи – нападники – є власниками ризиків та здійснюють первинне управління ними
  2. Друга лінія – комплаєнс – захисники – моніторять та контролюють ризики
  3. Третя лінія – внутрішній аудитор – голкіпер – оцінює ефективність управління ризиками першою і другою лініями.

Ефективний комплаєнс посідає важливе місце в системі корпоративного управління компанії, оскільки, в значній мірі саме від нього, як захисника на другій лінії захисту, залежить, скільки «шайб» - комплаєнс ризиків вдасться відбити, а скільки з них опиниться у воротах, тобто, завдадуть збитків компанії.

 


 

Використано матеріали Міжнародного Інституту внутрішніх аудиторів http://surl.li/jnwa

 

Автор уроку: Михайло Шомін, член Наглядової ради банку "Український капітал"

 

 

Отримайте консультативний висновок або науково-правову експертизу комплаєнс ризиків співпраці від експертів YouControl  за посиланням

Отримайте знання від кращих експертів на ринку
Реєстрація в академії
Add "YouControl" app to your home screen
Press load -> ‘Add to Home Screen’