Report about error or idea
YouControl
logo youcontrol
ENG
youcontrol youcontrol
0 800 309 077
Free call

Register and check 10 companies for free, or get a phone consultation by calling us at 0 800 309 077.

Гаряча лінія і система внутрішніх перевірок як ефективний механізм мінімізації комплаєнс ризиків
20 min

Гаряча лінія і система внутрішніх перевірок як ефективний механізм мінімізації комплаєнс ризиків

 

Вітаємо у нашому інтерактивному відео уроці курсу "Комплаєнс"! 

 

Що це означає?

Це означає, що натиснувши на відео ви потрапите на YouTube канал YouControl, де зможете пройти навчання в ігровому форматі.

 

Як це відбувається?

1. Натискаєте на червону кнопку й розпочинаєте перегляд відео уроку.

2. Спікер знайомить вас з темою заняття і розповідає матеріал.

3. Спікер озвучує перше запитання. Паралельно з його запитанням на екрані з'являються варіанти відповідей і так - вони клікабельні. Обирайте той варіант відповіді, який вважаєте вірним.

4. Якщо ви відповіли правильно - вітаємо! Слухайте друге запитання. Якщо ні - уважно прослухайте роз'яснення спікера та повторіть спробу, натиснувши на прямокутник під графою "Спробуй ще", який з'являється одразу після пояснень автора.

5. Повертайтеся кожного разу назад до питання, скориставшись прямокутником під графою "Спробуй ще", у разі, якщо відповіли на нього невірно. 

6. Прослухайте весь урок з усіма запитаннями і вірними відповідями до кінця, щоб засвоїти матеріал. 

Цікавого навчання/гарної гри!

 

За бажанням, ви можете пройти текстовий урок - він знаходиться під відео. У кінці текстового уроку розміщені письмові запитання до нього.

 

Однією з ключових складових ефективної комплаєнс програми згідно найкращих світових практик є існування ефективного та надійного механізму, за допомогою якого працівники та партнери можуть за бажанням анонімно чи конфіденційно повідомляти про порушення або підозри про порушення кодексу поведінки компанії, політик компанії, законодавства. Це може бути для початку виділена поштова скринька, телефонний номер, певна онлайн система. Компанія може самостійно приймати звернення, але набагато надійнішим механізмом є залучення незалежного інструменту повідомлення про порушення, як наприклад, зовнішньої компанії, яка надає такі послуги. Якщо ваші співробітники знатимуть, що гаряча лінія є анонімною та безпечною, ви, ймовірно, отримуватимете більше повідомлень про проблеми з дотриманням вимог, про які в іншому випадку не повідомляли б. Це звертає вашу увагу на потенційно серйозні порушення, перш ніж вони вийдуть з-під контролю. Окрім того, важливо передбачити, щоб ваша гаряча лінія працювала 24\7 та давала змогу повідомити про порушення будь-якою мовою, що використовують у вашій компанії.

 

Зверніть увагу на те, що недостатньо запровадити лише інструмент, за допомогою якого буде змога повідомляти про порушення. Процес має включати впровадження попереджувальних заходів для створення відповідної атмосфери на робочому місці, де співробітники не бояться повідомляти про порушення та захищені від зворотного переслідування. Ефективність цього процесу досягається шляхом впровадження:

  • відповідних політик та процедур, відповідальності за їх порушення та виконання цих зобов'язань;
  •  проведення відповідної комунікаційної програми та тренінгів. Заохочення до висловлення занепокоєнь є основоположним правилом;
  • підтримки менеджменту та створення відповідної атмосфери відкритої для висловлювання зверху;
  • захисту від переслідувань. Працівники мають відчувати себе комфортно, надаючи повідомлення про порушення. Компанія не допускатиме жодних репресій, переслідувань чи подальшої дискримінації щодо будь-якої особи, яка добросовісно надає повідомлення про порушення або можливу неналежну поведінку. Будь-який працівник , який чинить ворожі дії щодо інших осіб у відповідь на добросовісне надання повідомлення про порушення або іншим чином намагається помститися, має бути притягнений до дисциплінарної відповідальності.

 

Система проведення внутрішніх перевірок або розслідувань

 

Звернення не будуть належним чином опрацьовано, якщо не побудована зворотня сторона процесу – система проведення внутрішніх перевірок або розслідувань. Компанія має серйозно ставитись до всіх повідомлень про можливі порушення політик чи неналежну поведінку і проводити розгляд та розслідування щодо всіх заяв. Компанія має найняти відповідних фахівців, які є компетентні, професійні та мають досвід щодо проведення перевірок. Фахівці, в свою чергу, мають розробити політику щодо проведення перевірок, яка становитиме єдиний стандарт проведення перевірок, якого необхідно дотримуватись. Усі, хто отримує повідомлення про порушення відповідно до встановлених стандартів, мають розглядати їх розсудливо і ставитися до особи, яка висловила занепокоєння, з повагою. Особи, що проводять перевірки, також мають слідувати основним принципам:

  1. Неупередженість (особа, яка проводить перевірку, повинна залишатись нейтральною та об'єктивною в ході розгляду всієї отриманої інформації);
  2. Професійний підхід, врахування фактів, дотримання відповідних норм чинного законодавства (перевірки повинні вестись професійно, на основі об'єктивного виявлення фактів, що дозволяють визначити, чи обґрунтовані приводи для стурбованості / звинувачення, описані в повідомленні про порушення)
  3. Справедливість та послідовність (працівники, щодо яких ведеться перевірка у зв'язку з можливим порушенням, повинні мати можливість висловитись в процесі перевірки);
  4. Збереження анонімності та конфіденційності (особа, яка проводить перевірку, розцінюють усю отриману та створену інформацію, а також інформацію, яка зберігається в результаті перевірки, як конфіденційну, відповідно до чинних вимог законодавчих та нормативних актів);
  5. Дотримання строків (процедура має передбачати певні строки для проведення перевірок, щоб у тих, хто повідомляє порушення, склалось враження щодо ефективності процесу);
  6. Збереження документації (особи, які проводять перевірку, чітко документують всі вчинені дії, в ході перевірки, а також усі відповідні факти, повідомлені особами, які були опитані. Звіти про перевірку точно відображають та узагальнюють зібрані докази та описують докази, що підтверджують чи не підтверджують або суперечать фактам).

 

Автор уроку: Катерина Война, керівник напрямку внутрішніх корпоративних перевірок Kyivstar

Отримайте знання від кращих експертів на ринку
Реєстрація в академії
Add "YouControl" app to your home screen
Press load -> ‘Add to Home Screen’