YouControl
logo youcontrol
УКР
youcontrol youcontrol
  • Рішення
  • Продукти
  • Ресурси
  • Компанія
  • Тарифи

Професійний розвиток з YouControl

Експертні дослідження, вебінари на найактуальніші теми, професійні курси з бізнес-розвідки та багато іншого

Читати дослідження YC
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або оберіть рішення, яке підходить саме вам.

Дослідження 23 вересня 2020 р.

Дослідження: як і навіщо компанії розвивають комплаєнс

Поділитися:
Дослідження: як і навіщо компанії розвивають комплаєнс

Управління ризиками, або комплаєнс-контроль, стає поширеною процедурою в українських компаніях. За останні роки бізнес оцінив необхідність дотримання комплаєнсу й охочіше виділяє ресурси на контроль і звітність. Навіть протягом декількох років можна побачити значні зрушення — про них ця стаття.

 

Сьогодні українські компанії створюють окремі комплаєнс-підрозділи, а за порушення антикорупційних запобіжних заходів застосовують санкції. Залишилося мало компаній, в яких немає гарячої лінії, і зросла частка тих, у кого працює онлайн-портал для повідомлення про порушення.

 

Згідно з дослідженням міжнародної організації KPMG, за останні два роки (2018–2020) вимоги й технології комплаєнсу еволюціонували, а Compliance Tech стає окремим напрямом і вимагає нових навичок для застосування його можливостей.

 

Які компанії впроваджують комплаєнс в Україні

 

Компанії у сферах:

 

•  Комунікації та зв’язок;

•  Фармацевтика;

•  IT;

•  Роздрібна торгівля.

 

Ще два роки тому їх було набагато менше. Наприклад, тепер уже 11% IT в порівнянні з 4,4% у 2018 році. Представники банківського сектору не брали участі в дослідженні через специфіку регулювання їх діяльності у сфері комплаєнсу.

 

Щодо фінансових витрат, то зараз річний бюджет комплаєнс-підрозділу у половини респондентів (54%) не перевищує $ 50 тис.

 

Навіщо компаніям комплаєнс

 

Головна мета перевірки контрагентів — безпека конкретних угод і добробут компанії. Крім того, компанії виконують вимоги законодавства, стандартів або умови договору. 96% респондентів відзначили, що до їх компанії застосовуються вимоги локального антикорупційного законодавства.

 

•  81% компаній перевіряють відповідність операцій вимогам податкових органів;

•  72% прагнуть виявити конфлікт інтересів;

•  70% переконуються чи відповідають вимогам локального антикорупційного законодавства;

•  70% мають на меті перевірки запобігання шахрайства;

•  61% роблять санкційний комплаєнс;

•  51% повинні підтверджувати відповідність вимогам іноземного антикорупційного законодавства;

•  28% відстежують відповідність вимогам партнера, умова роботи з яким — наявність в компанії процедури перевірки контрагентів.

 

На чому акцентують увагу при оцінці ризиків

 

•  88% респондентів — на ознаках компаній-одноденок;

•  84% цікавляться судовими справами контрагентів;

•  77% відстежують присутність компанії, її менеджменту і бенефіціарів в “чорних” і санкційних списках;

•  76% вважають важливим момент афілійованості, конфлікту інтересів між контрагентами, учасниками або співробітниками;

•  73% аналізують фінансову стабільність бізнес-партнерів;

•  72% і 70% шукають наявність корупційних і репутаційних ризиків;

•  69% прагнуть дізнатися кінцевих бенефіціарів контрагента;

•  54% перевіряють виконання зобов’язань перед іншими контрагентами;

•  24% вважають неприпустимою відсутність в компанії-партнера політик і процедур з протидії корупції.

 

Хто контролює комплаєнс у компаніях

 

81% респондентів зізналися, що перевіркою контрагентів у них займається тільки один підрозділ. І в більшості компаній в цій ролі виступає підрозділ безпеки (34%).

У 17,5% опитаних компаній за перевірку контрагентів відповідає спеціалізований підрозділ комплаєнс, а 13,5% доручили це юридичному департаменту.

Але в 15% компаніях збір і аналіз інформації про контрагентів паралельно або послідовно виконують різні підрозділи. Зазвичай це юридичний і фінансовий відділи, підрозділ комплаєнс і служба безпеки.

 

Функції перевірки контрагентів покладені на:

 

•  34% підрозділ безпеки;

•  17,5% комплаєнс-підрозділ;

•  13,5% юридичний підрозділ;

•  12% окремого співробітника;

•  3% фінансовий відділ, бухгалтерію;

•  1% підрозділ управління ризиками.

 

У половині випадків чисельність комплаєнс-підрозділу обмежується 2–5 співробітниками (50% респондентів) або навіть всього 1 співробітником (35% респондентів). Тільки 15% компаній доручили комплаєнс-перевірку понад десяти менеджерам в штаті.

 

Де компанії беруть дані про контрагентів

 

Джерела даних для перевірки контрагентів різні, але досить типові:

 

•  77% компаній шукають інформацію в ЗМІ та інтернеті;

•  73% звертаються до комерційних баз даних (СПАРК-Інтерфакс, World-Check, Dun & Bradstreet);

•  61% використовують офіційні корпоративні реєстри;

•  59% довіряють інформації безпосередньо від контрагента;

•  57% роблять запити в архіви судових справ і 45% — щодо виконавчих проваджень;

•  38% вдаються до джерел служби безпеки;

•  34% — у внутрішніх базах даних;

•  4% користуються послугами детективних агентств.

 

Цікаво, що серед інших операційних процесів саме перевірка контрагентів найкраще автоматизована. Тобто велика кількість компаній переводять рутинні ручні процеси в машинні алгоритми. Вже очевидно, що автоматична обробка інформації буде трендом в найближчі роки.

 

Крім того, підприємства замовляють професійну оцінку ризиків у спеціалізованих компаній. В цьому випадку запрошені експерти з комплаєнсу проводять дослідження і дають письмовий висновок з визначенням ступеня ризику партнерських відносин. 

 

Фахівці YouControl надають таку послугу, аналізуючи інформацію з понад 100 офіційних джерел. До середини вересня 2020 року експертизою комплаєнс-ризиків контрагента від YouControl скористалися вже понад півсотні представників українського бізнесу. Компанії усвідомлюють ризики і прагнуть уникнути їх за допомогою превентивних заходів, які реалізує комплаєнс. 

 

Дослідження показує стан і тенденції розвитку комплаєнс-функції в компаніях на найближчі роки. І на основі цієї інформації допомагає сформувати власну відповідну стратегію бізнес-процесів і комплаєнс-системи. 

 

Перевірити контрагента прямо зараз. 

Поділитися:

Читайте також:

Статті 31 грудня 2021 р.

Україна trend-setter відкритих даних Європи: яка роль бізнесу?

Напередодні новорічних свят Європейський портал відкритих даних опублікував результати щорічного дослідження Open Data Maturity 2021. Цього року Україна піднялася на 11 позицій в рейтингу і закріпилася на 6-му місці серед 34 країн Європи, з почесним статусом trend-setter. Рівень зрілості сфери відкритих даних – 94%. Чи все так чудово в Україні з відкритими даними насправді та як бізнес здатен впливати на розвиток цієї сфери ‒ розповів виданню Мind засновник і СЕО YouControl, Сергій Мільман

Новини 10 грудня 2021 р.

YouControl запустив безоплатний інструмент з перевірки учасників закупівель в один клік

З 1 січня 2022 року вступають в силу зміни до Закону України "Про Публічні закупівлі". До уповноважених з публічних закупівель застосовуватиметься персональна відповідальність: від штрафів до позбавлення волі. Для уникнення таких ситуацій, підвищення ефективності тендерних закупівель та здійснення громадського контролю, фахівці YouControl розробили спеціальний інструмент ‒ "Аналіз тендерів".

Новини 9 грудня 2021 р.

"Аналіз тендерів": ідеальний інструмент перевірки публічних закупівель від YouControl

"Аналіз тендерів" – новий безоплатний інструмент YouControl для перевірки учасників тендерів, виявлення несумлінних компаній та проведення чесних та вигідних закупівель.   Ініціатор публічних закупівель має перевіряти учасників на відповідність до вимог закону.  Для належної перевірки потрібна інформація з відкритих та доступних джерел, отримання якої з розрізнених реєстрів займає багато часу.

Додайте застосунок «Youcontrol» на головний екран
Натисніть load -> ‘Додати на початковий екран’