Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Як за 10 хвилин вберегти компанію від безнадійної дебіторської заборгованості?

23 квітня 2018 р.

Безнадійна дебіторська заборгованість — це поточна дебіторська заборгованість, за якою боржник став банкрутом або взагалі припинив власне виробництво. Таке підприємство не може оплатити свої поточні борги та зобов'язання.

Завдання
перевірка потенційного клієнта на безнадійну дебіторську заборгованість
Галузь
Виробництво
Витрачено часу
10 хвилин
Сума кейсу
2 000 000,00 грн
Результат
зекономлено 2 млн грн та врятовано компанію від ненадійних клієнтів
Тарифний план

Співробітники компанії А (на прохання клієнта ми її не називаємо), яка займається виготовленням пакувальної стрічки високої міцності, були змушені кожні півроку приносити звіт генеральному директору стосовно безнадійної дебіторської заборгованості (яка сягнула 2 млн грн) для її списання. На допомогу прийшов YouControl.

Компанія скористалась безкоштовним тарифом Open Data, який відкрив можливість перевіряти всю необхідну інформацію про клієнтів за лічені хвилини. Таким чином, юристи компанії мали змогу завчасно виявити чергового ненадійного партнера з-поміж інших та відмовитися від укладання угоди, що, як наслідок, допомогло зберегти власні кошти та дорогоцінний час. На які важливі фактори юристи компанії звернули увагу при перевірці чергового клієнта?

Основні фактори ризику допоможуть вам зрозуміти:

• чи зможуть потенційні клієнти розрахуватися з боргом;

• чи дотримувався обраний контрагент укладеного договору при співпраці з іншими компаніями.

Як провести перевірку потеційного клієнта за допомогою OpenData в системі YouControl

1. Відкривши досьє обраного контрагента, в першу чергу варто звернути увагу на статус юридичної особи. Як ми бачимо, компанія має статус “не перебуває в процесі припинення”. Це означає, що підприємство в робочому стані і може виконувати свої зобов’язання. Радимо також звернути увагу на позначку дати актуальності цієї інформації.

2. Також слід перевірити реєстраційну інформацію, яка допомагає визначити термін існування підприємства на ринку. Якщо компанія існує принаймні понад рік – це означає, що вона вже має налагоджені контакти, а значить ви можете взяти відгуки у її реальних клієнтів. Якщо компанія існує менше року – це може бути ризиковим фактором.

3. Вивчаємо можливі обмеження повноважень у керівника обраного підприємства: чи має директор або підписант обмеження на будь-яку суму.

Як бачимо, у керівника цієї компанії немає обмежень. Проте, бувають випадки, коли вони є. Для прикладу переглянемо досьє іншого контрагента: бачимо “Правочини на суму не більше 10 000 грн”. На практиці це означає, що власник компанії може визнати договір на суму 50 000 гривень, підписаний директором його ж компанії, недійсним. Тим самим це може спричинити вам зайві судові клопоти та втрату безцінного часу на вирішення питання хто правий, а хто винуватий.

4. Вертаючись до нашого потеційного клієнта, ми гортаємо вкладку “Досьє” донизу, з’ясовуємо розмір його статутного капіталу.

Якщо виявилося, що розмір статутного капіталу менший за суму, яка була вказана в угоді, — навряд чи потенційний клієнт зможе покрити борг компанії, якщо з ним щось станеться (банкрутство, припинення роботи тощо).

5. Перевіряємо перелік судових рішень та виконавчих проваджень у вкладці “Суди” на наявність кримінальних справ.

Переходимо до вкладки “Виконавчі провадження”, де помічаємо в одному з рішень суду статус “боржник”, який підкреслює факт ненадійності контрагента.

6. Відкриваємо наступну вкладку ‒ “Податки”. В ній ми можемо перевірити інформацію Державної фіскальної служби України про наявність/розмір податкового боргу і дані щодо анулювання реєстрації платника ПДВ.

Це потрібно для того, щоб перевірити, чи були наміри у потеційного клієнта уникнути сплати податків (спроба перехитрити податкову), які могли призвести до податкової застави на всю суму боргу фірми. Якщо так ‒ це є одним з ризикових факторів при укладанні угод з підприємством.

7. Переходимо до вкладки “Зв’язки”, в якій здійснюємо перевірку адреси масової реєстрації: чи знаходяться в одній будівлі відразу ж декілька підприємств або ж ні? Одним з ризикових факторів вважається місцезнаходження контрагента за тією ж адресою, де знаходяться водночас, наприклад, 10 інших компаній.

Перевіряючи потенційних клієнтів завчасно, ви зможете уникнути безнадійної дебіторської заборгованості, яка невчасно спіткала компанію А. Якщо ви все ж вирішили укласти договір з підозрілими клієнтами - ми радимо робити це тільки за умови 100% передплати або ж з розрахунком на місці укладання договору. Саме у такий спосіб компанія А змогла захистити себе від шахраїв та подальшої співпраці з ненадійними контрагентами.


Спробувати безкоштовну перевірку за тарифом OpenData!

Перевірте безкоштовно 10 компаній після реєстрації