Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Зовнішньо-економічна діяльність від YouControl: як отримати максимальну користь

22 вересня 2017 р.

Зовнішньо-економічна діяльність від YouControl: як отримати максимальну користь

Щоразу в наших публікаціях ми наголошуємо, що основна цінність, яку отримує клієнт YouControl — це час. Так, це саме ті години, які ви заощадили, проводячи аналіз контрагентів за допомогою швидкого та зручного інструментарію YouControl.

 

Перед тим, як почати співпрацю з контрагентом, варто витратити декілька хвилин на його перевірку.

 

Часто нас запитують про нашу вкладку із зовнішньоекономічною діяльністю: яку користь від неї можна отримати?

 

Спробуємо трохи підказати.

 

 

1. Що дає інформація про офшорну діяльність?

 

В принципі, використання офшорів — поширена практика у світі. Проте, якщо всю свою діяльність фірма здійснює через офшори, варто задуматись. Використання офшорів — один із індикаторів ризику для компаній.

 

 

Тим більше варто перевірити — можливо її власник або кінцевий бенефіціар навіть зареєстрований в офшорі (якщо ви до того ще не з’ясували цей факт). Подивитись можна у вкладці “Досьє”.

 

 

 

2. Навіщо вам знати, чи співпрацює компанія з країнами під санкціями?

 

Тому що в такому разі є велика ймовірність, що діяльність такої компанії містить певні комплаєнс-ризики, пов'язані із визначеними національним законодавством обмеженнями співпраці з нею. В такому випадку є сенс уважніше придивитись до такого контрагента, адже прибуток для нього важливіший за репутацію. Будьте особливо обачливими з тими, хто не зважає на закон!

 

Окрім того, існує вірогідність, що рано чи пізно до такої фірми застосують персональні санкції, і тоді її господарська діяльність і фінансові можливості суттєво постраждають. А найголовніше, що під певні обмеження можете потрапити і ви, як фірма-партнер.

 

 

 

3. Навіщо потрібні дані “Експорт/імпорт” за країнами

 

Чим менший перелік країн та ринків, на яких працює компанія у своїй експортно-імпортній діяльності, тим більша її залежність від ситуації на цих ринках. І якщо це ваш контрагент, ви також залежні: від торговельних війн з Росією, від політичних дискусій із Польщею, від кризи у Венесуелі тощо.

 

Якщо ваш майбутній контрагент залежний від ринку однієї країни, то тепер і вас мають турбувати всі події на тому ринку. Інакше ви зможете опинитись у ситуації, коли раптом “трапились негаразди” і “грошей не буде”.

 

Варто додати, що важлива не тільки кількість країн, але й концентрація та економічний рівень: експорт у 5 розвинених країн на трьох континентах краще за експорт у 20 країн, які всі розташовані поруч і пов’язані між собою (тільки у країни Європи, чи тільки у пост-радянські держави, чи у країни Африки тощо).

 

 

 

4. Навіщо потрібні дані “Експорт/імпорт” за продуктами

 

Знову таки: у диверсифікації сила. Якщо фірма продає чи купує вкрай обмежений набір товарів, вона критично залежить від ринку даного товару. Уявіть собі, що ви прокредитували компанію, основна діяльність якої є поставки чорного металу у Росію. Ціна на чорний метал у світі падає, Росія ввела обмеження — і ось доля фірми (а з нею і доля вашого кредиту) під загрозою.

 

 

 

5. Навіщо знати об’єми експорту або імпорту

 

Все просто — щоб оцінити масштаби бізнесу вашого контрагента. Якщо ви плануєте продати деякі запчастини компанії, яка складає з них готовий продукт та експортує його за кордон, оцініть реальні потужності вашого контрагента. Чи можете ви розраховувати на той обсяг продажів, про який ви ніби домовились, і чи зможе ваш партнер за нього заплатити?

 

 

 

6. Навіщо знати, яку частину доходу компанії складає експортно-імпортна діяльність

 

Чим більшу часту в обороті компанії складає зовнішньоекономічна діяльність, тим більше компанія залежить від коливання курсу валют. І знову таки, разом із нею залежатимете ви.

 

Наприклад, компанія виробляє молочну продукцію і повністю її експортує. Тоді у разі суттєвого зміцнення гривні ціни на продукцію компанії за кордоном виростуть і вона втратить частку ринку. Підстрахуватись і продати товар на українському ринку в неї не вийде, оскільки немає необхідних дистрибуційних зв’язків.

 

В іншому випадку, коли гривня падає, страждатимуть чисті імпортери, які можуть мати проблеми з продажем товару.

 

Натомість, якщо компанія працює майже повністю на внутрішньому ринку, вона критично залежить від української політичної та економічної ситуації, що теж не дуже добре.

 

 

 

Знати та усвідомлювати всі ці ризики потрібно перед тим, як ви підпишете контракт, тож ми рекомендуємо притримуватись правила “Довіряй але перевіряй” та перед початком співпраці провести експрес-аналіз кожного контрагента за допомогою YouControl.

 

Бережіть себе та свій бізнес!