Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Тебе викрито: як журналісту перевірити фірму на фіктивність?

12 червня 2018 р.

Тебе викрито: як журналісту перевірити фірму на фіктивність?

Поради щодо пошуку ознак фіктивності чи порушень в роботі різноманітних компаній. На основі таких даних, знайдених в системі YouControl, лише за останні роки журналістами та громадськими активістами було проведено понад 2 тис. розслідувань. Частина справ навіть дійшла до судових вироків на основі зібраної інформації.

Отже, на що журналістам необхідно звертати увагу, аби проаналізувати будь-яку підозрілу фірму?

1.  Назва компанії “щось дуже нагадує”. Часто фіктивні компанії намагаються отримати ім’я аж занадто схоже на назву відомих гравців ринку, разом з яким вони отримують і репутацію, і довіру. А в результаті ー чергові шахрайські схеми і десятки жертв.

2.  “Комуналки” для фірм. Буває так, що за однією адресою зареєстровано багато компаній. Однак це може бути нормою, якщо там знаходиться великий бізнес-центр. Але якщо 250 підприємств документально знаходяться в одній квартирі “хрущовки”, це однозначно має викликати сумніви щодо їхньої справжності.  

3.  “Кіпри” і “Панами”. Коли певні компанії пов’язані з країнами, що потенційно є  офшорами, це говорить про те, що вони можуть вести нечесну гру. В цьому питанні обов’язково треба розібратися та проаналізувати наявну інформацію.

4.  Національні та міжнародні санкції. Якщо назва компанії фігурує у санкційних списках, це вже показник наявності офіційно визнаних порушень в її роботі. Адже аби потрапити до цього неприємного переліку, потрібно все ж відзначитися ー чи то співпрацею з державою-агресором, чи порушенням законодавства країни, яка внесла компанія до свого санкційного списку.  

5.  “У боргах як у шовках” перед податковою. Більшість компаній намагається в першу чергу розрахуватися із державою, аби уникнути подальшої тяганини з різними інстанціями. Однак у тих, в яких грошей немає фізично, бо вони насправді фіктивні одноденки, наростає з часом чималий податковий борг. В комплексі з іншими ознаками такі дані можуть привести до висновків, що компанія не дуже переймається про своє майбутнє, адже її сьогодення ‒ несправжнє.

6.  “Темні” зв’язки. Компанії, які розглядаються у розслідуванні, просто необхідно перевірити на зв’язки з іншими одіозними персонами чи фірмами. Іноді саме ця інформація як на долоні відкриває цілі схеми та роль в них окремих фігурантів, зокрема ー фіктивних компаній.

Звичайно, є ситуації, коли про фіктивність чи певні порушення говорять й інші, більш індивідуальні ознаки. Однак наведений перелік на практиці зустрічається найчастіше. Тому в першу чергу при перевірці варто звернути увагу на зазначені пункти. Проте, варто завжди вмикати критичне мислення і шукати “а що ж не так” у кожній конкретній ситуації.

Займаєтесь розслідуваннями? Гайда співпрацювати! YouControl відкриває доступ безкоштовно.