Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Як правильно читати фінансову аналітику YouControl

15 серпня 2017 р.

Як правильно читати фінансову аналітику YouControl

Фінансовий аналіз є невід'ємною частиною комплексних перевірок контрагентів. Він допомагає завчасно оцінити ефективність необхідної компанії та зробити висновки стосовно її діяльності. Ми підготували детальний розбір принципу формування фінансової аналітики, завдяки якому ви зможете освоїтися в цій складній, але дуже цікавій темі.

Особливості роботи фінансового аналізу

Сутність фінансової аналітики полягає в тому, що її порівнюють з ринком. Тобто фінансовий стан обраного вами контрагента автоматично порівнюється з фінансовим станом ринку, а також аналогічними компаніями, які на ньому працюють.

Система YouСontrol діє наступним чином:

1. Рахується конкретний фінансовий показник для кожного року;

2. Показник порівнюється з середнім значенням цього показника за компаніями з подібною потужністю з обраної галузі;

3. Присвоюється “кольоровий рейтинг”.

Показники фінансового стану підприємства

1.  Діяльність компанії на ринку. Даний інструмент корисний, якщо ви переконані, що контрагент замість заявленої діяльності, наприклад, вирощування зернових культур, займається оптовою і роздрібною торгівлею.

2.  Цифри від 0 до 10 — це рейтингова шкала, де 0 — найнижчий показник конкурентоспроможності контрагента, а 10 — найвищий. Вона включає 100% компаній ринку, на якому веде діяльність обраний контрагент.

3.  Колір відображає діяльність контрагента відносно ринку, а стовпчики допомагають порівняти конкурентоспроможність компанії в порівнянні з попередніми роками.

4.  Формула та рівень ризику, які використовуються для відображення рентабельності активів, заборгованості, робочого капіталу тощо, можна побачити під діаграмою.

Як здійснити аналіз надійності контрагента

Для прикладу, знаходимо довільну компанію (назвемо її умовно "Агропром"), яка має основний вид діяльності — вирощування зернових культур. Далі обираємо перший необхідний показник, наприклад, активи.

В 2015 році активи "Агропрому" склали ~7,5 млн, а в 2016 році піднялись до ~15 млн. Як бачимо, різниця в два рази, проте стовпчики все одно знаходяться на одному рівні та мають зелений колір. Це пов’язано з тим, що для 2015 і 2016 років ці показники є нормою: за один рік піднявся рівень активів як на ринку подібних компаній, так і у самого контрагента.

Далі звертаємо увагу на те, що "Агропром" в 2014 році мав результат ~ 4,5 млн, який був достатньо хорошим для області вирощування зернових культур.

У 2012 році результат ~2,5 млн виявився меншим за норму: "Агропром" зростав значно повільніше за інші компанії галузі. Кажучи ще простіше, на ринку були більш фінансово ефективні компанії, ніж "Агропром".

Також, ви можете обрати інший вид діяльності і порівняти показники "Агропрому" з гравцями схожих потужностей на іншому ринку. Розглянемо на прикладі фінансового показника, що відображає зростання продажів "Агропрому".

Як бачимо, у 2014 році зростання продажів в сфері сільського господарства ~30% є нормою, але для того ж показника на ринку оптової та роздрібної торгівлі цей показник є надзвичайно високим.

У 2013 році продажі зросли на ~73% і мають показник червоного кольору. Це означає, що темпи зростання продажів цієї компанії занадто швидкі як для ринку вирощування зернових культур, так і для ринку оптової та роздрібної торгівлі. Це стало наслідком дуже швидкого темпу зростання продажів.

В 2016 році зростання продажів ~18% на ринку сільського господарства  було досить непоганим для компаній схожої потужності, які працюють у тому числі й на ринку оптової і роздрібної торгівлі.

Проте може так скластись, що у певній галузі не знайдеться іншої компанії, схожої за потужністю з "Агропромом". Наприклад, ви захочете порівняти маленьку фірму, яка виробляє меблі, з компаніями в галузі державне управління й оборона, де просто немає маленьких гравців. У такому випадку, ви побачите таку картинку. Рекомендуємо не панікувати і обрати іншу галузь для порівняння.