Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Про нас пишуть: тези з доповіді в Ужгородському національному університеті

27 серпня 2017 р.

Про нас пишуть: тези з доповіді в Ужгородському національному університеті

Аналітична платформа YouControl активно інвестує в молодь: в квітні було підписано низку меморандумів з вищими навчальними закладами України з метою підготовки розслідувачів та спеціалістів з економічної безпеки на ранніх етапах. В межах співпраці YouControl надає безкоштовні навчальні ліцензії студентам та проводить тренінги з використання можливостей платформи.

Добре, що ця ініціатива активно підтримується викладачами навчальних закладів. Доцент кафедри фінансів і банківської справи Ужгородського національного університету Ніна Пойда-Носик прочитала доповідь про користь, яку приносить використання автоматизованих систем перевірки (в тому числі і YouControl) для забезпечення фінансової безпеки бізнесу.

Ми хочемо опублікувати тези з цієї доповіді (авторський стиль збережено).

——————————————————

 

Перевірка надійності контрагента як фактор забезпечення фінансової безпеки компанії

 

Збір інформації про компанії, з якими співпрацює фірма, є невід'ємним процесом господарської діяльності. Для забезпечення фінансової безпеки бізнесу слід виявляти обачність і проводити оцінку потенційного контрагента та осіб, відповідальних за підписання договору, особливо при постачанні товарів з відстрочкою платежу. Якщо потенційний контрагент підібраний неправильно, то наслідки правочинів з
недобросовісними контрагентами можуть негативно позначитися на діяльності компанії.

Найбільш негативними наслідками неправильного підбору контрагента можуть бути збитки внаслідок необхідності списання безнадійної дебіторської заборгованості та виникнення репутаційних ризиків. Організація може викликати підозри податкового органу в злочинній змові з недобросовісними учасниками економічних процесів. Поява таких підозр, навіть при відсутності порушень податкового законодавства, тимчасово збільшить кількість канцелярських процедур, спрямованих на доказ порядності. Це може певною мірою підвищити навантаження кадрів малих і середніх підприємств через обмеженість трудових ресурсів, оскільки дане питання вимагає компетентного підходу до вирішення, і доручається вищому керівному складу компанії або вирішується індивідуальним підприємцем самостійно.

Перевірка контрагента покликана убезпечити компанію від укладення збиткових угод. Фінансово-економічна безпека – це одна з основ безперебійної роботи бізнесу. Навіть невеликій компанії на початковому етапі слід подбати про розробку системи безпеки і контролю, щоб на подальших етапах господарської діяльності бути впевненій в інформаційній та корупційній захищеності.

Основне навантаження, яке лягає на підприємство при аналізі потенційних контрагентів - це пошук інформації, яка певним чином може характеризувати контрагента, у відкритих джерелах. Іншою складовою є безпосередньо запит у бізнес-партнера документів, які у нього мають бути згідно з вимогами законодавства та є відкритими для ознайомлення (зокрема, не становлять комерційну таємницю). Останнє не завжди може правдиво відображати реальну ситуацію. Тому необхідно перевірити всю інформацію через систему державних реєстрів, що є досить трудомістким процесом.

В Україні з метою перевірки контрагентів найбільш відкритою і доступною для бізнесу на сьогоднішній день є аналітична система YouControl. YouControl - інформаційно-аналітична платформа для бізнес-аналітики, конкурентної розвідки та перевірки контрагентів. Ресурс дозволяє отримати актуальну на час запиту інформацію про компанію із понад 30 державних реєстрів і щоденно дізнаватись про зміни, що відбуваються.

ДВНЗ «Ужгородський національний університет» підписав меморандум із компанією YouControl з метою підвищення рівня обізнаності студентів щодо необхідності перевірки контрагентів та забезпечення безпеки бізнесу шляхом відстеження змін фінансового стану або репутації компаній завдяки щоденному моніторингу відкритих державних реєстрів. З березня поточного року студенти можуть вільно використовувати наданий компанією ліцензійний акаунт аналітичної платформи для практичних занять у межах навчальної програми та підготовки наукових робіт. Студенти мають можливість на практичних кейсах проводити аналіз контрагентів на благонадійність, використовуючи інформацію з державних реєстрів. Це дозволить їм у майбутній професійній діяльності чітко ідентифікувати особливості діяльності потенційної організації-партнера, визначати модель співпраці з нею, а також потенційні можливості і загрози взаємодії.


Джерело:

Збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції на тему: “Фінансово-кредитна система: вектор розвитку” (26 квітня 2017 р.) / ДВНЗ «Ужгородський національний університет». — Ужгород, 2017. — С. 224