Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
УКР
youcontrol youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Перевірка на міцність: як бізнесу витримати кризу

25 серпня 2020 р.

Перевірка на міцність: як бізнесу витримати кризу

У розпал кризи зниження прибутку компанії – очевидний сценарій. Бізнес-середовище непередбачуване і динамічне. Зміни у світовій економіці, еволюція техніки, зміни ринку перевіряють бізнес на міцність. Криза у зв'язку з пандемією – яскравий приклад системного стресу.

 

Стійкість компанії – це її здатність витримати потрясіння, адаптуватися, відновити функціонал і заробити в нових умовах.

 

Чому компанії не витримують кризи

 

Мета будь-якого бізнесу – отримання максимального прибутку, і, бажано, швидкої вигоди. Компанії зосереджені на виконанні річних і квартальних планів, а вироблення життєстійкості вимагає роботи з наслідками невідомого і непередбачуваного.

 

Компанію потрібно розглядати не як окремий острів, а як частину великої системи. Потрібно враховувати економічний та соціальний зв'язок з контрагентами, партнерами і клієнтами. Міцність окремо взятої компанії означає мало, якщо травмовані ланцюг постачання або клієнтська база. Багато компаній використовують інструменти управління ризиками, але вони враховують тільки конкретні відомі ризики і часто дивляться на картину вузько.

 

Філософія стійкості в бізнесі

 

У компаній, які сповідують принципи стійкості є переваги.

 

Вони краще розуміють загрози. Здатність думати й будувати плани на кілька кроків вперед допомагає знизити фактор раптовості.

 

Антиприклад: COVID-19 застав багатьох зненацька, і компанії адаптувалися із запізненням, втративши час і гроші. Знаючи загрози та продумуючи варіанти вирішення наперед ви виграєте час.

 

Вони продуктивніше переносять пік стресу. Коли компанії готові до викликів – вони знають чого очікувати, і легше витримують потрясіння. Крім того, вони зосереджені на діях для пом'якшення наслідків, а не на паніці та екстреному плануванні виходу із ситуації.

 

Швидше відновлюються. Коли знаєш загрози – припускаєш варіанти та рішення. Готовність допомагає швидше долати потрясіння і вживати заходів для повернення на попередній рівень результативності.

 

Чи впливає це на прибутку компанії? Так. Етап кризи може знизити прибуток всіх підприємств без винятку. Але чим швидше відбудеться відновлення й адаптація  – тим менше втратите.

 

Як стати життєздатною компанією

 

Кризи = зміни. Наприклад, криза пандемії COVID-19 викликала потребу переосмислити свої бізнес-моделі, змінити підходи.

 

Дотримуйтеся наступних принципів, щоб поліпшити свої показники:

 

1. Шукайте вигоду і можливості. Дії, які спрямовані на зменшення шкоди, ризику, або відновлення – відмінне рішення. Але ще кращим рішенням буде отримати вигоду з несприятливої ​​ситуації. 

Наприклад, в період карантину для локального бізнесу чудовим рішенням стало налагодити онлайн-продаж або доставку. Адаптуйтесь до нових реалій.

 

2. Дивіться на речі масштабно. З одного боку – в кризу потрібні нові операційні рішення. Але з іншого боку – падіння конкурентів і нові потреби створюють нові можливості.

 

3. Колегіальна робота. Життєстійкість передбачає погляд на бізнес та ситуацію комплексно, у зв'язці з клієнтами, партнерами і контрагентами. Щоб розуміти, як криза вплине і яку вигоду можна отримати, потрібні системні мислення, рішення. Комунікація зі споживачами, співробітниками, бізнес-партнерами допоможе поглянути на речі під новим кутом, отримати нові ідеї і придумати неочевидні рішення.

 

4. Заохочуйте креатив. Життєстійкість залежить від нових та альтернативних способів реагування, які залежать від уміння дивитися на речі свіжим поглядом. Неординарна ідея співробітника може стати відмінним рішенням для компанії.

 

5. Зміни необхідні. Основа всього – зміна, а не стабільність, і це важливо розуміти. Зміни настали б рано чи пізно, і криза – це відмінна можливість зробити це зараз. Прийміть зміни як даність.

 

6. Не забувайте про вдячність клієнтам, колегам, постачальникам і партнерам. Подяка в період складнощів допомагає психічному здоров'ю і покращує загальний настрій в компанії. Люди, з якими ви працюєте, багато чим пожертвували за цей час, щоб бізнес залишався на плаву. Нагадайте їм, наскільки цінними є їх зусилля.

 

В сучасному світі моментальна результативність – ординарність, а стійкі результати й  міцність ми бачимо рідше. З усіх ідей, стартапів, маленьких і великих компаній роками тримаються на плаву і процвітають лише невеликий відсоток.

 

Життєздатні компанії частіше можуть передбачити розвиток сценарію, швидше відновлюються та адаптуються. Це не просто про використання нових інструментів, а про зміну підходу до бізнесу.

 

За матеріалами Мартіна Рівза і Кевіна Уітакера, BCG Henderson Institute

Додайте застосунок «Youcontrol» на головний екран
Натисніть load -> ‘Додати на початковий екран’