Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Навіщо перевіряти персонал контрагента

13 серпня 2018 р.

Навіщо перевіряти персонал контрагента

Зазвичай, кількість персоналу свідчить про ефективність та конкурентоспроможність компанії на ринку. Якщо компанія розвивається, то, відповідно, відбувається зростання кількості робочої сили. І навпаки, якщо стан компанії з кожним роком стає дедалі гірше — утримувати робітників набагато складніше.

Якщо ви хочете почати співпрацювати з контрагентом, краще перевірити, чи має він достатню кількість людських ресурсів, аби виконати вчасно та якісно свої зобов'язання. Оскільки можна зіткнутися з ситуацією, коли слова представника компанії не збігаються з її реальними показниками.

На що варто звернути увагу

1.  Наявність людських ресурсів на виконання замовлення. Ця інформація корисна для розуміння відповідності кількості персоналу до умов замовлення.
Наприклад, компанія А замовила ремонт доріг у підрядника, який надав для виконання робіт лише 15 осіб замість 100. Це свідчить про те, що у підрядника не вистачає ресурсів на виконання необхідних послуг, проте він все одно пропонує їх на тендері, обіцяючи чесне виконання всіх умов договору. Завчасна перевірка кількості персоналу допоможе уникнути неприємних ситуацій, коли контрагент може “водити вас за ніс”.

2.  Середньомісячна заробітна плата персоналу компанії. Для розуміння рівня кваліфікації співробітників контрагента, необхідно визначити їх приблизну заробітну плату за місяць.

Для цього дивимося на діаграму “Персонал”: за 2017 рік кількість осіб в компанії склала 10-15 осіб.

Далі переходимо до вкладки “Фінанси” і натискаємо на позначку необхідного року в блоці “Фінансові показники”:

Покрутивши відкриту сторінку вниз, бачимо блок “Елементи операційних витрат”, де можна перевірити “Витрати на оплату праці”, які дорівнюють у нашому випадку 530 тис. грн.

Тепер робимо розрахунки: 530 тис. грн ділимо на 15 осіб і дізнаємося, що за рік одна особа отримала 35 333 грн. А за місяць середня заробітна плата співробітника обраної компанії складає приблизно 3 тис. грн. Саме так іноземні компанії здійснюють перевірку кваліфікації співробітників потенційного українського партнера.

3.  Масштаб і динаміка розвитку компанії. Ці показники контрагента можна проаналізувати завдяки діаграмі “Персонал”:

  •  компанія знаходиться в стабільному стані (кількість персоналу не змінюється);

  •  розвивається швидкими темпами (щороку відбувається приріст співробітників);

  •  компанія в стані застою (стає банкрутом та поступово скорочує персонал).

4. Співвідношення виручки та кількості співробітників. Ці дані необхідно аналізувати для розуміння: чи можна довіряти обраному контрагенту, чи ні. Наприклад, при перевірці компанії В, яка існує на ринку всього 2 роки і має основний вид діяльності “оптова торгівля”, було виявлено, що станом на другий рік власної діяльності вона налічує персонал в розмірі 15 осіб.

Проте її виручка за рік, згідно з фінансовим аналізом, який можна знайти в вкладці “Фінанси”, дорівнює 400 млн грн. Отже, виручка значно перевищує наявні ресурси (персонал), а це вказує, що компанія може виявитись фіктивною. Проте, перед тим, як зробити висновки, обов’язково перевірте вид діяльності контрагента. Наприклад, якщо виявиться, що це IT-компанія — такий сценарій можна вважати допустимим.

5. Часта зміна директора. Перевірити кількість змін можна в блоці “Директор”, який знаходиться нижче показника персоналу. Якщо в компанії відбувається часта зміна директора — це привід вважати її ризиковою, адже вона може свідчити про погану репутацію компанії.

Здійснюйте завчасну перевірку контрагентів, аби вберегти свою компанію від можливих ризиків і пам’ятайте: чим більше ресурсів має благонадійний контрагент, тим більшу користь він несе для вашого бізнесу у довгостроковій перспективі.

Почати перевірку