Замовити дзвінок

Повідомити про помилку або ідею

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

14 серпня 2017 р.

Детальний алгоритм бізнес-розвідки: 9 кроків, які дозволять повністю перевірити майбутнього партнера

Детальний алгоритм бізнес-розвідки: 9 кроків, які дозволять повністю перевірити майбутнього партнера

Уявіть собі звичну картину ділової зустрічі. Вашій компанії необхідно закупити велику партію товару. Тож ви активно ведете переговори і обираєте майбутнього партнера. У вашому офісі сидить презентабельний чоловік в дорогому костюмі та пропонує послуги свого підприємства. 
Переконлива презентація, приємні ціни, що трохи нижчі за середні по ринку. Умови вас влаштовують, і ви вже ладні погодитись. Юрист аналізує договір, і стверджує, що документ також коректний. Ви тиснете руку майбутньому партнеру та берете ручку, щоб підписати контракт. 
А тепер зупиніться на хвилину. Що ви знаєте про свого майбутнього партнера? Чому ви впевнені, що йому можна довіряти?

 

 

Ми не стверджуємо, що перед вами шахрай, проте закликаємо вас ретельно перевіряти кожного потенційного партнера. Втрати, що ви можете зазнати від дій недобросовісного контрагента, значно перевищують витрати на детальну перевірку.

 

Ми пропонуємо вам покроковий алгоритм перевірки “кота в мішку”, який дасть вам можливість прийняти виважене рішення та попередити можливі загрози. Для перевірки ми будемо користуватись інструментом YouControl, хоча не заперечуємо, що існують інші способи, які потребують значно більших часових витрат. Ми категорично рекомендуємо проводити бізнес-розвідку до зустрічі з контрагентом, щоб мати можливість задавати йому правильні запитання.

 

Алгоритм базується на реальних бізнес-кейсах, що ми отримали від наших клієнтів, яким вдалось успішно розпізнати злочинців, шахраїв та просто критично ризикових контрагентів.

 

 

Крок №1. Перевірка правомочності.

 

Відкрийте досьє контрагента і зверніть уваги на наступні параметри:

 

1. Підприємство взагалі існує? Можливо, що підприємство офіційно ліквідоване, проте вам про це невідомо.

 

 

2. Чим займається підприємство? Переконайтесь, що ваш партнер має право займатись тим видом діяльності, який він вам пропонує.

 

 

3. Чи не замалий статутний капітал? Хоча законом не заборонено встановлювати мінімальний статутний капітал, вам не завадить поцікавитись у партнера, чому було прийняте таке рішення. Також перевірте, чи був статутний капітал внесений засновниками.

 

 

4. Чи не занадто молоде підприємство? Якщо вам розказали про великий досвід роботи на ринку та десятки задоволених клієнтів, перевірте, чи цей досвід вкладається в строк, який підприємство існує взагалі. Також потрібно переглянути історію присвоєння КВЕДу по кожному виду діяльності.

 

 

5. У партнера є необхідні для діяльності ліцензії? Особливу увагу зверніть на контрагента, в якого ліцензія була анульована. Можливо, він більше не має права займатись тою діяльністю, яку декларує, і тим саме може підставити і вас. Тим більше, варто дізнатись, чому його позбавили ліцензії.

 

 

6. Ваш партнер не збирається збанкрутувати найближчим часом? В процесі банкрутства директор може встигнути отримати від вас товар або гроші, які буде надзвичайно складно повернути потім. Дізнавайтесь такі подробиці заздалегідь, переглянувши поточний стан контрагента. Також партнера можна поставити до моніторингу і вчасно отримати сповіщення про початок процедури банкрутства.

 

 

7. Чи є ваш контрагент платником ПДВ? Не довіряйте словам та скан-копіям свідоцтва платника ПДВ (вони можуть виявитись простроченими), перевіряйте найактуальнішу інформацію. Пізніше можуть виникнути проблеми з віднесенням відповідних сум до складу податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування ПДВ, що означатиме суттєві фінансові втрати.

 

 

8. Які стосунки з податковою? Можливо, ваш контрагент має податковий борг, про який він вам точно не повідомить.

 

 

 

Крок №2. Перевірка історії судових справ.

 

Дізнайтесь, які судові справи мав ваш партнер. Ким виступав: позивачем чи відповідачем, та на які суми були позови. Чи велись щодо підприємства або його посадових осіб кримінальні справи.

 

 

 

Крок №3. Перевірка власників, кінцевих бенефіціарів та ключових акціонерів.

 

Обов’язково поцікавтесь структурою власності вашого контрагента. Чи є в засновниках підозрілі компанії, офшори чи одіозні персони?

 

1. Чи входить підприємство у велику фінансову групу? Якщо так, то ви побачите піктограму групи прямо в досьє компанії. Поцікавтесь у вашого партнера цим фактом.

 

 

2. Навіщо в засновниках офшор? Хоча законом не заборонено використовувати  офшори, вас має зацікавити цей факт у біографії вашого партнера. Окрім того, існують так звані “чорні офшори” (Беліз, Ліберія, Бермудські острови тощо), визнані такими у всьому світі. Варто попросити вашого контрагента пояснити необхідність компаній під юрисдикцією підозрілих країн у списку засновників його підприємства.

 

 

3. Хто насправді приймає рішення? Досьє покаже, хто володіє найбільшою часткою акцій. Так буває, що засновник — зовні прозора і чиста компанія, проте 90% якої знаходиться у володінні організації з сумнівною репутацією.

 

 

 

Крок №4. Перевірка зв’язків компанії та директора.

 

Скористайтесь інструментом “Пошук зв’язків”, і структура компанії вашого партнера розкриється перед вами у всій повноті. Ми справді пишаємось, що створили його, адже інформацію, яку ви отримаєте, майже неможливо знайти іншим способом.

 

Рекомендуємо виконати цей крок з максимальною прискіпливістю.

 

1. Чому компанія має так багато співзасновників? Попросіть вашого партнера пояснити доцільність заплутаної структури власності, особливо, якщо підприємства не зв’язані одне з одним сферою діяльності.

 

 

2. А точно перед вами справжній директор? Розкрийте зв’язки керівника, і переконайтесь, що він справжній, а не номінальний. Зазвичай фіктивне підприємство керується підставними особами, які зазначаються керівниками відразу у великій кількості компаній.

 

 

3. Що не так з особистими даними директора? Траплялися випадки, коли прізвище директора було навмисно викривлене під час реєстрації, щоб приховати наявність компаній, звинувачених у шахрайстві. Скористайтесь всіма інструментами пошуку щоб знайти достовірну інформацію. Наприклад, інструмент пошуку зв’язків знайде всі збіги, включно з адресою реєстрації та телефоном. Можливо, у вашого партнера є “брат-близнюк”, якраз на якого і зареєстровані проблемні компанії.

 

 

4. Де зареєстрована компанія? Пошук зв’язків покаже, скільки підприємств зареєстровані за цією адресою. Можливо, це адреса “масової реєстрації”, яку обирають компанії, що не мають коштів на оренду власного приміщення, або ховаються від контролюючих та правоохоронних органів.

 

 

5. Які обмеження має директор? Якщо в статуті прописані фінансові обмеження директора, є ризик підписати контракт на суму, яка перевищує обмеження. Пізніше такий договір можна визнати недійсним.

 

 

 

Крок №5. Перевірка на співпрацю з країнами під санкціями.

 

Вам потрібні зайві репутаційні проблеми? До того ж, співпрацюючи з партнером, який порушує міжнародні санкції, ви також ризикуєте під них потрапити.

 

 

 

Крок №6. Перевірка на ринкову потужність компанії.

 

Ми переконані, що ваш партнер представився як провідний гравець на ринку. Проте чи це відповідає дійсності?

 

1. Ви впевнені, що потужностей партнера вистачить для задоволення ваших потреб? Скористайтесь інструментом “Дослідження ринку” і з’ясуйте, чи входить компанія в ТОП-25 за потрібними вам параметрами. Після цього ви не тільки зможете прийняти рішення щодо даного партнера, а й отримати великий список альтернатив.

 

 

2. А раптом це “фірма-прокладка”? Не полінуйтесь звертати увагу на кількість персоналу. Компанія з великим оборотом та критично малою кількістю персоналу мусить вас насторожити.

 

 

 

Крок №7. Перевірка фінансового стану.

 

Це потужний інструмент, який покаже всі основні фінансові показники діяльності в зручній графічній формі з контекстними поясненнями. Ви отримаєте доступ до аналізу фінансового стану партнера за останні роки.

 

Інструмент дозволить навіть людям без економічної освіти розібратись у фінансовому стані майбутнього партнера.

 

Варто звернути увагу на боргові зобов’язання партнерів, рентабельність та ліквідність активів.

 

 

 

Крок №8. Перевірка тендерної діяльності.

 

Кожна компанія має право подаватись до участі в державних тендерах, якщо вона відповідає встановленим вимогам. Перевірте, яку частку в доходах компанії становлять державні закупівлі. Можливо, ця компанія створена тільки для того, щоб торгувати з державою, а справжніх інтересів у співробітництві з вами ваш партнер не декларує.

 

 

 

Крок №9. Перевірка зовнішньоекономічної діяльності.

 

Дізнайтесь, куди і що експортує, та звідки імпортує ваш контрагент. Яким чином це пов’язане з його основним видом діяльності? Також не зайвим буде поцікавитись щодо причини відсутності інформації стосовно країни-імпортера в офіційному реєстрі.

 

 

 

Вітаємо вас! Якщо ви ретельно провели перевірку, ви тільки що:

 

1. Переконались, чи варто вам співпрацювати з приємним чоловіком навпроти. Тепер ви можете прийняти збалансоване рішення з урахуванням всіх можливих ризиків.

2. Заощадили величезну кількість часу. Повна перевірка контрагента інструментами YouControl займає в середньому 15-20 хвилин. На точно таке дослідження вручну ви б витратили декілька днів.

3. Можливо, запобігли величезній втраті коштів.

 

 

Ви можете перевірити свої нові знання та протестувати будь-яку компанію (або компанії, зазначені в прикладах) на благонадійність.

 

 

Будьте пильними, не ведіть бізнес наосліп!

Найважливіші