Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
0 800 309 077
Дзвінок безкоштовний
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Дебіторка під контролем. Перевірка зв'язків

16 липня 2019 р.

Дебіторка під контролем. Перевірка зв'язків

Ця стаття - друга із циклу, присвяченого захисту підприємства від ризику виникнення безнадійної дебіторської заборгованості. У цьому циклі послідовно розглядаємо, що і як в діяльності контрагента потрібно з'ясувати і проаналізувати перед поставкою йому товару.

Почали з перевірки статусу юридичної особи, обмеження повноважень його посадових осіб та кваліфікаційних критеріїв (докладніше читайте в публікації «Дебіторка під контролем. Первинна перевірка»). Тепер виявимо зв'язки контрагента з великим холдингом і токсичні зв'язки, що несуть потенційні ризики при співпраці.

Як приклади наведемо ситуації з українського бізнес-середовища, що ілюструють запобігання безнадійної дебіторської заборгованості за допомогою інструментів YouControl.

У першій статті почали і тепер продовжуємо шукати надійних партнерів для компанії «Ч» (умовна назва в цілях анонімності). Її спеціалізація - виробництво фітопродукції, натуральних дієтичних добавок (БАД) і трав'яних та фруктових чаїв (КВЕД: 10.89 Виробництво інших продуктів харчування, які не включені в інші категорії (основний). Організаційна форма: ТОВ. Статутний капітал: 46000 грн)

Серед контрагентів компанії-виробника значне місце займають підприємства-дистриб'ютори. Зокрема, найближчим часом відділ збуту планує зробити поставку в мережу роздрібних продуктових магазинів. Але спочатку давайте перевіримо зв'язки цього дистриб'ютора.

Як дізнатися про зв'язок компанії з холдингом?

Якщо компанія підконтрольна певній ФПГ (фінансово-промисловій групі), то в правому верхньому куті її картки знаходиться маркер із зазначенням назви групи:

Це означає, що ключові особи зазначеної ФПГ можуть впливати на господарську діяльність цієї компанії. Якщо ви вступите з нею в ділові відносини, то це може вплинути і на вашу компанію.

Детальніше читайте в статті "Командна гра: що очікувати від співпраці з ФПГ"

Натисніть на значок ФПГ, щоб перейти на сторінку з докладним списком ключових осіб, афілійованих осіб і видів діяльності групи.

Інші зв'язки, на які варто звернути увагу при перевірці, покаже експрес-аналіз контрагента. Найважливіші чинники позначені червоним маркером. Щоб побачити їх подробиці, натисніть на посилання «показати важливі чинники», і відкриється така «розшифровка»:

Як бачите, ключові особи (засновники або учасники) компанії зареєстровані в юрисдикціях з «офшорним» статусом. Чому це важливо?

Якщо засновники компанії зареєстровані в «офшорній» юрисдикції:

•  це може свідчити, що кінцеві бенефіціарні власники такої компанії приховують свою причетність до цього бізнесу;

•  є ознакою для віднесення господарських операцій компанії в «контрольовані» і застосування відповідних принципів податкового коригування;

•  є підставою для більшої частоти і ретельності проведення перевірок компанії фіскальними органами. А також проведення перевірок його партнерів - тобто, вашої компанії, якщо ви вступите у відносини з цим контрагентом.

У даній ситуації варто продовжити перевірку дистриб'ютора перш ніж зважитися на поставку йому товару. Давайте подивимося, що відбувається за його вказаною офіційною адресою або телефоном. А ще важливіше: хто безпосередньо впливає на прийняття рішень в цій компанії.

Як знайти ризиковані зв'язки контрагента?

В огляді досьє компанії-дистриб'ютора відкриємо вкладку Аналіз зв'язків ⇒ Зв'язки PRO.

Бачимо поле зв'язків компанії з контрагентами та фізичними особами. Ці зв'язки визначаються за 8 типам збігів даних:

•  Номер телефону

•  адреси

•  бенефіціари

•  правонаступники

•  філії

•  засновники

•  власники

•  керівники

В даному випадку ми бачимо багато актуальних зв'язків компанії. На схемі відображені пов'язані з контрагентом особи і компанії, і аналізуючи кожну, ми можемо відкрити досьє кожної, проаналізувати і оцінити ризики співпраці.

Крім того, зверніть увагу на кількість зв'язків. Якщо директор компанії управляє ще 10 - 15 іншими компаніями, то можна припустити, що одна людина фізично не може якісно управляти багатьма навіть однотипними підприємствами. Існує ймовірність, що він - підставна особа.

Також виявляємо, що серед ключових осіб компанії є особистості, відомі в бізнес і політичних колах. Чому це варте уваги? Якщо компанія належить, управляється або яким-небудь чином пов'язана з публічною особою, то співпраця з такою компанією може нести певні ризики, в тому числі репутаційні та / або корупційні.

Чи варто ризикувати компанії «Ч» і починати співпрацю з цим дистриб'ютором? Це рішення має бути ухвалене її керівництвом. Але тепер воно буде більш обдуманим і враховує більшу кількість об'єктивних чинників. А значить, і з меншим ризиком виникнення безнадійної заборгованості.