Повідомити про помилку або ідею
YouControl
logo youcontrol
УКР

Зареєструйтесь і перевірте 10 компаній безкоштовно, або отримайте консультацію по номеру 0 800 309 077.

Дебіторка під контролем. Активи і борги

9 вересня 2019 р.

Дебіторка під контролем. Активи і борги

Ця стаття — третя з циклу, присвяченого захисту підприємства від ризику виникнення безнадійної дебіторської заборгованості. У цьому циклі послідовно розглядаємо, як знайти інформацію про активи компанії і чи є у неї борг перед податковою або власними співробітниками.

Нагадаємо, ми почали цикл з перевірки статусу юридичної особи, обмеження повноважень його посадових осіб та кваліфікаційних критеріїв (докладніше читайте в публікації Дебіторка під контролем. Первинна перевірка). Потім виявили зв'язок контрагента з великим холдингом і токсичні зв'язки, що несуть потенційні ризики при співпраці (стаття Дебітора під контролем. Перевірка зв'язків).

Ми продовжуємо шукати надійних партнерів для компанії «Ч» (умовна назва в цілях анонімності). Її спеціалізація — виробництво фітопродукції, натуральних дієтичних добавок (БАД) і трав'яних та фруктових чаїв.

КВЕД: 10.89 Виробництво інших продуктів харчування, які не включені в інші категорії (основний)

Організаційна форма: ТОВ

Статутний капітал: 46 000 грн

Серед контрагентів компанії-виробника значне місце займають підприємства-дистриб'ютори. Зокрема, найближчим часом відділ збуту планує зробити поставку в мережу роздрібних продуктових магазинів. Перед укладанням угоди перевіряємо надійність цього дистриб'ютора.

Як перевірити активи юридичної особи?

Активи компанії — це майно, здатне приносити дохід. Наприклад, будівлі, обладнання, сировина на складах, гроші на рахунках, автотранспорт і т.п. Їх вартість вказується в бухгалтерському балансі компанії і відбивається у відкритих реєстрах. А звідти потрапляє в огляд досьє компанії в системі YouControl.

Побачити активи контрагента ви можете спочатку в "Огляді досьє", де вказуються посилання на всі торгові марки, транспорт, ліцензії на діяльність, що належать компанії.

Детальна інформація про торгові марки, якими володіє юридична особа, відображається в його картці у вкладці «Власність → Торгові марки». Тут показані:

•  назва (словесний товарний знак);

•  візуальне зображення (образотворчий товарний знак);

•  номер реєстрації;

•  дата реєстрації та термін дії;

•  поточний статус ТМ (дійсна);

•  класи, в яких зареєстрована ТМ (відповідно до Міжнародної класифікації товарів і послуг).

Можемо переконатися, що дистриб'ютор дійсно володіє заявленими ТМ, і при цьому серед них немає таких, які конкурували б з нашою продукцією. Дивимося по класах 29 (сухі фрукти, овочі і плоди) і 30 (кава, чай, какао і замінники кави), в ТМ контрагента немає фітопродукції, натуральних дієтичних добавок (БАД) і трав'яних і фруктових чаїв.

Другий розділ в цій вкладці досьє — "Автотранспорт" — показує автопарк, офіційно зареєстрований у власності компанії, а також орендований або придбаний в кредит/лізинг. Тут перевіряємо наявність ліцензованого автотранспорту у компанії:

Зверніть увагу на дозволений вид робіт: пасажирські і вантажні перевезення вимагають різних ліцензій. В даному випадку дозвіл на перевезення пасажирів нас не цікавить.

Власність контрагента не викликає питань або сумнівів (всі ТМ офіційно зареєстровані, є власний транспорт для перевезення продукції), але на цьому перевірка не закінчується. Дізнаємося, чи є у компанії борги.

Чи платить компанія зарплатню вчасно?

Відкриваємо досьє компанії на вкладці "Публікації" — і бачимо відразу кілька повідомлень від Державної служби України з питань праці про наявність заборгованості по заробітній платі. Причому заборгованість не погашається з року в рік.

Чому це має значення при співробітництві?

Нездатність належного виконання грошових зобов'язань не тільки перед контрагентами, а й перед трудовим колективом — це привід для сумнівів у добропорядності і платоспроможності контрагента. Тобто повернення дебіторської заборгованості з боку такого контрагента викликає певні сумніви.

Залишилося перевірити наявність податкової заборгованості і заодно — супутню інформацію (постановка і зняття з обліку в податкових органах, реєстрація як платника ПДВ, реєстраційний номер платника єдиного внеску та ін.).

Взаємовідносини контрагента з Податковою

Відкриваємо вкладку досьє "Податкова" і відразу бачимо, що у компанії є досить велика заборгованість перед фіскальними органами. Тут же можна побачити, як змінювалася заборгованість протягом попередніх 12 місяців (на графіку):

Зверніть увагу, що дані надходять з декількох джерел. Причому згідно з реєстром "Дізнайся більше про свого бізнес-партнера" ​​платник податків не має податкової заборгованості, але при цьому він числиться в реєстрі "Інформація про суб'єктів господарювання, які мають податковий борг". Чим більше джерел даних тим більше шансів скласти реальну картину господарської діяльності контрагента.

Чому це важливо при співробітництві?

Податковий борг показує наявність тимчасових або постійних проблем з платоспроможністю контрагента, а також з його фінансовою здатністю в цілому. Простіше кажучи, якщо компанія не розплачується з державою, то точно так само вона може вчинити і з постачальником продукції.

Чи варто ризикувати компанії «Ч» і починати співпрацю з цим дистриб'ютором? Це рішення має бути ухвалено її керівництвом. Але тепер воно буде більш обдуманим і враховує більшу кількість об'єктивних чинників. А значить, і з меншим ризиком виникнення безнадійної заборгованості.