19 березня 2021 р.
Бізнес-розвідка в більшості випадків зводиться до перевірки "залізних" фактів про господарську діяльність контрагента. А менш конкретні обставини нерідко не беруться до уваги.
Ризикові репутаційні ознаки – один з чинників, на які Експрес-аналіз YouControl звертає вашу увагу при перевірці контрагента. Фактор "спрацьовує" і показується в досьє компанії, якщо співпраця з нею може негативно позначитися на вашій діловій репутації. Пояснюємо, що це означає і чому потрібно бути особливо обачним при співпраці з таким контрагентом.
Ризик репутації, в розумінні НБУ, – це несприятливий імідж компанії в очах клієнтів, контрагентів, потенційних інвесторів або органів нагляду.
Крім того, НБУ в Постанові про фінансовий моніторинг пов'язує критерії ризику з репутацією кінцевого бенефіціарного власника (КБВ) юридичної особи. Зокрема, з обмеженою дієздатністю КБВ, позбавленням волі або наявністю інформації про відкриті кримінальні провадження з розслідування злочинів.
Тобто, репутаційні ризики з точки зору НБУ – це не просто "імідж" компанії, а цілком конкретні дані про контрагента або його КБВ в офіційних чи публічних джерелах.
При аналізі інформації з публічних джерел необхідно враховувати авторитетність цього джерела, його надійність і незалежність, а також якість викладених матеріалів.
Особливість репутаційних ризиків така, що простіше їм запобігти, ніж виправити зіпсовану репутацію. Тому репутацію контрагента важливо з'ясувати перед початком ділових відносин з ним.
Найпростіший спосіб перевірити ділову репутацію контрагента – знайти інформацію про нього в пошукових системах. Зверніть увагу на відгуки про діяльність компанії, публікації в ЗМІ. Це дасть мінімальне розуміння про благонадійність компанії.
А якщо потрібна додаткова інформація – перевірка через YouControl дозволяє виконати цю вимогу, навіть якщо раніше ви ніколи не проводили бізнес-розвідку.
Дані про репутаційні ризики відображаються в досьє контрагента першочергово в Експрес-аналізі.
Щоб почати перевірку, введіть назву компанії або її ідентифікаційний код (ЄДРПОУ) в рядок пошуку на головній сторінці.
Коли на екрані з'явиться досьє компанії, результати Експрес-аналізу будуть в самому його початку – у вигляді переліку факторів ризику і трьох вкладок, одна з яких так і називається: "Фінансовий моніторинг". У цій вкладці акцентовані саме ті фактори, які актуальні з точки зору НБУ. Якщо у контрагента погана репутація, саме в цій вкладці ви побачите дані.
Більше про можливості Експрес-аналізу: Інструкція.
Це тільки одна з серії статей про ризик-фактори. Інші статті:
1. Що якщо у контрагента немає ліцензії?
2. Перевірка керівника перед укладенням договору з компанією
3. Як і навіщо перевіряти повноваження директора
5. Про що свідчать часті зміни в документах компанії
6. Ризики співпраці з неплатниками податків
7. Чому репутація контрагента важлива – ви тут.
8. Контрагент в країні з високим рівнем корупції – скоро.